Peugeot 308 SW 1.2 PureTech vs. Seat Leon Sportstourer 1.5 TSI – Ve lvích spárech
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech vs. Seat Leon Sportstourer 1.5 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech vs. Seat Leon Sportstourer 1.5 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech vs. Seat Leon Sportstourer 1.5 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech vs. Seat Leon Sportstourer 1.5 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech vs. Seat Leon Sportstourer 1.5 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech vs. Seat Leon Sportstourer 1.5 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech vs. Seat Leon Sportstourer 1.5 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Digitální přístroje má 308 SW ve standardu a lze měnit mezi dvěma zobrazeními.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech
|
Svět motorů/Petr Homolka
Francouzský koncept i-Cockpit nám k srdci nepřirostl kvůli vystouplému přístrojovému štítu. Pokud si totiž nastavíme volant do ideální pozice, zakrývá jeho část věnec. Interiéru ani palubce ale nelze upřít nápaditost.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech
|
Svět motorů/Petr Homolka
Řazení funguje přesně a u peugeotu můžete zvolit dva jízdní módy.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech
|
Svět motorů/Petr Homolka
Digitální smršť v 308 stojí na 10“ středové dotykové obrazovce, přes kterou se nastavují jízdní systémy i klimatizace. Peugeot si od výbavy Allure vypomáhá konfi gurovatelnými dotykovými plochami i-toggles i mechanickými tlačítky pro rychlou volbu.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech
|
Svět motorů/Petr Homolka
Při ideální řidičské pozici s volantem nahoře zakrývá věnec výhled na přístroje. Přední sedadla potěší šířkou, ale mohla by mít delší sedáky.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Rozvor kombi 308 se proti hatchbacku natáhl o 57 mm na 2732 mm, což je v nižší střední třídě suverénně největší hodnota. Na celkové prostornosti to však příliš vidět není. Cestující na zadní lavici sice mají před koleny více volného prostoru než v hatchbacku 308, ale konkurence nabídne podstatně více.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech
|
Svět motorů/Petr Homolka
Jízdní projev obou aut je podobný. Jejich podvozky zajišťují slušný komfort i potřebnou dávku stability. Peugeot se v zatáčkách o něco více naklání a není mezi kužely tak hbitý.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech
|
Svět motorů/Petr Homolka
Objemem kufru 608 litrů splní Peugeot 308 SW požadavky i nejnáročnějších zákazníků. Potěší i dvě úložné síťky po stranách.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Od výbavy Allure je k dispozici dvojitá podlaha, která ukryje drobnosti, jako například smotanou vertikální síť za příplatek 3000 Kč nebo náhradní kolo za 5000 Kč.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Praktické je dělení opěradla v poměru 40:20:40.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech
|
Svět motorů/Petr Homolka
Zážehový tříválec 1.2 PureTech ukazuje, že i z malého objemu lze vydolovat dostatečnou sílu. Líbí se nám pružnost a agilita v širokém spektru otáček. Tříválcová konstrukce má ale vliv na kultivovanost chodu a hrubší zvukový projev.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech
|
Svět motorů/Petr Homolka
Pneumatiky v testu: Michelin Primacy4 225/45 R17
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech
|
Svět motorů/Petr Homolka
Vybrat si můžete jedno ze čtyř zobrazení a jako u peugeotu lze nastavit různé údaje.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Seat Leon Sportstourer 1.5 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Seat Leon Sportstourer 1.5 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Seat Leon Sportstourer 1.5 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Seat Leon Sportstourer 1.5 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Klasický formát seatu s přístroji v průzoru volantu a vyvýšeným středovým displejem je nám bližší. Větší volant navíc lépe padne do ruky. Za digitální přístrojový štít se vždy připlácí 10 900 Kč
|
Svět motorů/Petr Homolka
Seat Leon Sportstourer 1.5 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Přesné řazení s krátkými drahami nabídne i leon, a navíc přidává tři jízdní módy. Ty se ale přepínají přes dotykovou obrazovku, což není praktické.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Seat Leon Sportstourer 1.5 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Seat Leon Sportstourer 1.5 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Také seat vstoupil do moderní éry s multimediálním systémem ovládaným dotykem, do jehož sféry patří ovládání klimatizace nebo spouštění či vypínání jízdních asistentů. Lišta mechanických tlačítek s přímou volbou je omezena, takže musíte více listovat v menu.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Seat Leon Sportstourer 1.5 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Seat Leon Sportstourer 1.5 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Seat Leon Sportstourer 1.5 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Seat Leon Sportstourer 1.5 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Seat Leon Sportstourer 1.5 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Seat Leon Sportstourer 1.5 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Seat Leon Sportstourer 1.5 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Seat Leon Sportstourer 1.5 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Seat Leon Sportstourer 1.5 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Zaujmout ideální řidičskou pozici není žádný problém. Příjemnější jsou i sedadla leonu. Dlouhý sedák totiž mnohem lépe podepírá stehna.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Konstruktéři Seatu odvedli v případě Leonu Sportstourer výbornou práci. Při téměř shodné délce s peugeotem mu nadělili mnohem prostornější kabinu. Rozdíl je znát hlavně ve druhé řadě, kde má 174 cm vysoký redaktor před koleny ještě 18 cm volného prostoru. Více místa najde také nad hlavou.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Seat Leon Sportstourer 1.5 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Seat Leon Sportstourer 1.5 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Seat Leon Sportstourer 1.5 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Leon Sportstourer boduje agilitou, s jakou reaguje na pokyn volantu. Působí jistějším dojmem, za což děkuje přesnému řízení, i když vyhýbací manévr rychleji nezvládl.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Seat Leon Sportstourer 1.5 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Seat Leon Sportstourer 1.5 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Seat Leon Sportstourer 1.5 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Seat Leon Sportstourer 1.5 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Seat Leon Sportstourer 1.5 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Zavazadelník Leonu Sportstourer se pyšní objemem 620 litrů a patří v tomto směru do špičky kompaktních kombi.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Seat Leon Sportstourer 1.5 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
U testované motorizace dostanete vždy průvlak na dlouhé předměty v místě středové loketní opěrky.
|
Svět motorů/Petr Homolka
U seatu také máte vždy k dispozici dvojitou podlahu a dojezdové náhradní kolo schované v prohlubni na dně kufru.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Patnáctistovka pod kapotou seatu si ve většině režimů jen tiše ševelí. Bohužel je však až příliš přidušená a chybí jí elán, kterým disponuje agregát v peugeotu.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Seat Leon Sportstourer 1.5 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Seat Leon Sportstourer 1.5 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Seat Leon Sportstourer 1.5 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Seat Leon Sportstourer 1.5 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Pneumatiky v testu: Bridgestone Turanza T005 225/40 R18
|
Svět motorů/Petr Homolka