Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot 308 SW 1.2 PureTech vs. Seat Leon Sportstourer 1.5 TSI – Ve lvích spárech

Leoš Káňa Leoš Káňa 3. 6. 2022 • 04:39
84
1
Zobrazit náhledy (84)
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech vs. Seat Leon Sportstourer 1.5 TSI Peugeot 308 SW 1.2 PureTech vs. Seat Leon Sportstourer 1.5 TSI Digitální přístroje má 308 SW ve standardu a lze měnit mezi dvěma zobrazeními. Peugeot 308 SW 1.2 PureTech Peugeot 308 SW 1.2 PureTech Peugeot 308 SW 1.2 PureTech Francouzský koncept i-Cockpit nám k srdci nepřirostl kvůli vystouplému přístrojovému štítu. Pokud si totiž nastavíme volant do ideální pozice, zakrývá jeho část věnec. Interiéru ani palubce ale nelze upřít nápaditost. Peugeot 308 SW 1.2 PureTech Řazení funguje přesně a u peugeotu můžete zvolit dva jízdní módy. Peugeot 308 SW 1.2 PureTech Digitální smršť v 308 stojí na 10“ středové dotykové obrazovce, přes kterou se nastavují jízdní systémy i klimatizace. Peugeot si od výbavy Allure vypomáhá konfi gurovatelnými dotykovými plochami i-toggles i mechanickými tlačítky pro rychlou volbu. Peugeot 308 SW 1.2 PureTech Peugeot 308 SW 1.2 PureTech Peugeot 308 SW 1.2 PureTech Peugeot 308 SW 1.2 PureTech Peugeot 308 SW 1.2 PureTech Peugeot 308 SW 1.2 PureTech Při ideální řidičské pozici s volantem nahoře zakrývá věnec výhled na přístroje. Přední sedadla potěší šířkou, ale mohla by mít delší sedáky. Rozvor kombi 308 se proti hatchbacku natáhl o 57 mm na 2732 mm, což je v nižší střední třídě suverénně největší hodnota. Na celkové prostornosti to však příliš vidět není. Cestující na zadní lavici sice mají před koleny více volného prostoru než v hatchbacku 308, ale konkurence nabídne podstatně více. Peugeot 308 SW 1.2 PureTech Peugeot 308 SW 1.2 PureTech Peugeot 308 SW 1.2 PureTech Jízdní projev obou aut je podobný. Jejich podvozky zajišťují slušný komfort i potřebnou dávku stability. Peugeot se v zatáčkách o něco více naklání a není mezi kužely tak hbitý. Peugeot 308 SW 1.2 PureTech Peugeot 308 SW 1.2 PureTech Peugeot 308 SW 1.2 PureTech Peugeot 308 SW 1.2 PureTech Peugeot 308 SW 1.2 PureTech Objemem kufru 608 litrů splní Peugeot 308 SW požadavky i nejnáročnějších zákazníků. Potěší i dvě úložné síťky po stranách. Od výbavy Allure je k dispozici dvojitá podlaha, která ukryje drobnosti, jako například smotanou vertikální síť za příplatek 3000 Kč nebo náhradní kolo za 5000 Kč. Praktické je dělení opěradla v poměru 40:20:40. Peugeot 308 SW 1.2 PureTech Peugeot 308 SW 1.2 PureTech Zážehový tříválec 1.2 PureTech ukazuje, že i z malého objemu lze vydolovat dostatečnou sílu. Líbí se nám pružnost a agilita v širokém spektru otáček. Tříválcová konstrukce má ale vliv na kultivovanost chodu a hrubší zvukový projev. Peugeot 308 SW 1.2 PureTech Peugeot 308 SW 1.2 PureTech Pneumatiky v testu: Michelin Primacy4 225/45 R17 Peugeot 308 SW 1.2 PureTech Vybrat si můžete jedno ze čtyř zobrazení a jako u peugeotu lze nastavit různé údaje. Seat Leon Sportstourer 1.5 TSI Seat Leon Sportstourer 1.5 TSI Seat Leon Sportstourer 1.5 TSI Seat Leon Sportstourer 1.5 TSI Klasický formát seatu s přístroji v průzoru volantu a vyvýšeným středovým displejem je nám bližší. Větší volant navíc lépe padne do ruky. Za digitální přístrojový štít se vždy připlácí 10 900 Kč Seat Leon Sportstourer 1.5 TSI Přesné řazení s krátkými drahami nabídne i leon, a navíc přidává tři jízdní módy. Ty se ale přepínají přes dotykovou obrazovku, což není praktické. Seat Leon Sportstourer 1.5 TSI Seat Leon Sportstourer 1.5 TSI Také seat vstoupil do moderní éry s multimediálním systémem ovládaným dotykem, do jehož sféry patří ovládání klimatizace nebo spouštění či vypínání jízdních asistentů. Lišta mechanických tlačítek s přímou volbou je omezena, takže musíte více listovat v menu. Seat Leon Sportstourer 1.5 TSI Seat Leon Sportstourer 1.5 TSI Seat Leon Sportstourer 1.5 TSI Seat Leon Sportstourer 1.5 TSI Seat Leon Sportstourer 1.5 TSI Seat Leon Sportstourer 1.5 TSI Seat Leon Sportstourer 1.5 TSI Seat Leon Sportstourer 1.5 TSI Seat Leon Sportstourer 1.5 TSI Zaujmout ideální řidičskou pozici není žádný problém. Příjemnější jsou i sedadla leonu. Dlouhý sedák totiž mnohem lépe podepírá stehna. Konstruktéři Seatu odvedli v případě Leonu Sportstourer výbornou práci. Při téměř shodné délce s peugeotem mu nadělili mnohem prostornější kabinu. Rozdíl je znát hlavně ve druhé řadě, kde má 174 cm vysoký redaktor před koleny ještě 18 cm volného prostoru. Více místa najde také nad hlavou. Seat Leon Sportstourer 1.5 TSI Seat Leon Sportstourer 1.5 TSI Seat Leon Sportstourer 1.5 TSI Leon Sportstourer boduje agilitou, s jakou reaguje na pokyn volantu. Působí jistějším dojmem, za což děkuje přesnému řízení, i když vyhýbací manévr rychleji nezvládl. Seat Leon Sportstourer 1.5 TSI Seat Leon Sportstourer 1.5 TSI Seat Leon Sportstourer 1.5 TSI Seat Leon Sportstourer 1.5 TSI Seat Leon Sportstourer 1.5 TSI Zavazadelník Leonu Sportstourer se pyšní objemem 620 litrů a patří v tomto směru do špičky kompaktních kombi. Seat Leon Sportstourer 1.5 TSI U testované motorizace dostanete vždy průvlak na dlouhé předměty v místě středové loketní opěrky. U seatu také máte vždy k dispozici dvojitou podlahu a dojezdové náhradní kolo schované v prohlubni na dně kufru. Patnáctistovka pod kapotou seatu si ve většině režimů jen tiše ševelí. Bohužel je však až příliš přidušená a chybí jí elán, kterým disponuje agregát v peugeotu. Seat Leon Sportstourer 1.5 TSI Seat Leon Sportstourer 1.5 TSI Seat Leon Sportstourer 1.5 TSI Seat Leon Sportstourer 1.5 TSI Pneumatiky v testu: Bridgestone Turanza T005 225/40 R18

Mezi kompaktními kombi se schyluje k souboji vrcholných predátorů. Francouzská značka Peugeot má lva ve znaku, nejnovější přírůstek v tomto segmentu, model 308, ho proto hrdě nosí na masce. Musí se ale vypořádat se stejně silnou konkurencí, jiným lvem ve smečce. Tím je Seat Leon – španělsky lev.

Kombíky nižší střední třídy se stále těší velké popularitě, protože nabízejí prostornou kabinu, velký kufr, slušné pohodlí, bohatou výbavu a aktuálně i moderní prvky za stále ještě přijatelné peníze. V případě českého národa chalupářů, který neustále něco někam převáží, se jedná o nezbytnou nutnost. U francouzské značky Peugeot mají kombíky dlouholetou tradici, kterou odstartoval v roce 1950 model 203 Familiale. Ta s jednou přestávkou (pouze model 309 nemohl být kombi) trvá až do dnešních dnů, protože nedávno se u nás začala prodávat třetí generace modelu 308 s přídomkem SW. Seat sice také kdysi nějaké kombíky převzaté od Fiatu vyráběl, ale v moderní historii se jimi začal více zabývat až s příchodem třetí generace leonu v roce 2012. Aktuální, čtvrté provedení sportstoureru se představilo před dvěma roky.

Jinou cestou

Oba vozy vyznávají nejnovější designové trendy. Každý ale tak trochu po svém. Stylisté Peugeotu se odvázali podstatně více. Přední část s maskou sbíhající se k logu uprostřed, úzkými diodovými světlomety, denním svícením spojeným s blinkry ve tvaru vyceněných tesáků nebo velkými nasávacími kapsami po stranách nárazníku dávají Francouzi dynamický vzhled, ale to už známe z hatchbacku. Z bočního pohledu zaujmou výrazné prolisy nad předními i zadními koly, sportovně působí i horní linie prosklení klesající dozadu rychleji než střecha. Nově koncipovaná je zadní část, u níž opět hrají nejdůležitější roli ultratenká světla full LED, ale u kombíku je spojuje drobná odtrhová hrana. Nový je také ostrý prolis přes celou šířku vozu, pod nímž je schovaná registrační značka, která se na víko kufru přestěhovala z nárazníku.

Video se připravuje ...

Seat přichází s konzervativnějším řešením, což je vidět i na siluetě s větším zadním oknem. Šestiúhelníková maska působí obyčejněji, ale pohled zpředu oživuje originální světelný podpis diod denního svícení (u světlometů full LED). Také zadní část je v porovnání s peugeotem střídmější a uhlazenější. Dominantní na ní je spojení zadních svítilen diodovým pruhem přes celé víko kufru. Tento prvek spolu se znakem a nápisem Leon rozbíjejí masu lakovaných plechů, takže registrační značka může být umístěna až do nárazníku.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.

Doporučujeme

Témata
10. 3. 2023 18:19
Hmm
Dobrý deň
Vaše merania pružnosti sú nepravdivé takže potom človek nadobudne pocit ,že to nieje objektivne.A nie nemeral som to ja stopkami ,ale vaši zahraničný kolegovia z 6 motoristických časopisov