Saab 9-5: Z posledních dvou generací se stávají stále vzácnější sběratelské kousky!

1/50
Přehled fotografií
Zavřít
  • Saab 9-5 2.3 T vs Saab 9-5 2.0 TTiD
    Saab 9-5 2.3 T vs Saab 9-5 2.0 TTiD| Zdroj: Filip Ehrenberger
  • Základní vizáž saabů se ani po desetiletích neměnila, miskovitá chladičová maska se však postupně zvětšovala až na celou plochu mezi světlomety
    Základní vizáž saabů se ani po desetiletích neměnila, miskovitá chladičová maska se však postupně zvětšovala až na celou plochu mezi světlomety| Zdroj: Filip Ehrenberger
  • Saab 9-5 2.3 T vs Saab 9-5 2.0 TTiD
    Saab 9-5 2.3 T vs Saab 9-5 2.0 TTiD| Zdroj: Filip Ehrenberger
  • Příslušnost k vyšší střední třídě znamená povinnost reprezentačních vnějších rozměrů. Obejít novější model tak představuje skoro túru z Prahy do Prčice.
    Příslušnost k vyšší střední třídě znamená povinnost reprezentačních vnějších rozměrů. Obejít novější model tak představuje skoro túru z Prahy do Prčice.| Zdroj: Filip Ehrenberger
  • Saab 9-5 2.3 T vs Saab 9-5 2.0 TTiD
    Saab 9-5 2.3 T vs Saab 9-5 2.0 TTiD| Zdroj: Filip Ehrenberger
  • Saab 9-5 2.3 T vs Saab 9-5 2.0 TTiD
    Saab 9-5 2.3 T vs Saab 9-5 2.0 TTiD| Zdroj: Filip Ehrenberger
  • Ačkoliv zepředu je znát snaha o návaznost na tradice značky, při pohledu na zadní partie dvou generací Saabu 9-5 vidíme zcela rozdílná auta
    Ačkoliv zepředu je znát snaha o návaznost na tradice značky, při pohledu na zadní partie dvou generací Saabu 9-5 vidíme zcela rozdílná auta| Zdroj: Filip Ehrenberger
  • Saab 9-5 2.3 T vs Saab 9-5 2.0 TTiD
    Saab 9-5 2.3 T vs Saab 9-5 2.0 TTiD| Zdroj: Filip Ehrenberger
  • Prezidentská fl otila Václava Havla využívala sedmero sedanů s jednotkou 2.3 T (vlevo). Někdejší vznětový třílitr japonského původu časem vystřídaly upravené dvoulitrové čtyřválce Multijet od Fiatu (vpravo).
    Prezidentská fl otila Václava Havla využívala sedmero sedanů s jednotkou 2.3 T (vlevo). Někdejší vznětový třílitr japonského původu časem vystřídaly upravené dvoulitrové čtyřválce Multijet od Fiatu (vpravo).| Zdroj: Filip Ehrenberger
  • Saab 9-5 2.3 T vs Saab 9-5 2.0 TTiD
    Saab 9-5 2.3 T vs Saab 9-5 2.0 TTiD| Zdroj: Filip Ehrenberger
  • Saab 9-5 2.3 T (2001)
    Saab 9-5 2.3 T (2001)| Zdroj: Filip Ehrenberger
  • Saab 9-5 2.3 T (2001)
    Saab 9-5 2.3 T (2001)| Zdroj: Filip Ehrenberger
  • Dvoubarevný povrch, imitace dřeva a plocha posetá tlačítky – v roce 1997 nechyběl Night Panel, zatemňující nedůležité provozní údaje v noci
    Dvoubarevný povrch, imitace dřeva a plocha posetá tlačítky – v roce 1997 nechyběl Night Panel, zatemňující nedůležité provozní údaje v noci| Zdroj: Filip Ehrenberger
  • Kolmo postavený výlisek ploché palubní desky, hluboká kaplička přístrojového štítu a nepříliš umělecky ztvárněný volant – švédští designéři měli pro architekturu nového milénia vlastní představy
    Kolmo postavený výlisek ploché palubní desky, hluboká kaplička přístrojového štítu a nepříliš umělecky ztvárněný volant – švédští designéři měli pro architekturu nového milénia vlastní představy| Zdroj: Filip Ehrenberger
  • Saab 9-5 2.3 T (2001)
    Saab 9-5 2.3 T (2001)| Zdroj: Filip Ehrenberger
  • Saab 9-5 2.3 T (2001)
    Saab 9-5 2.3 T (2001)| Zdroj: Filip Ehrenberger
  • Saaby byly vždy charakteristické umístěním zámku spínací skříňky mezi sedadly, čehož se věrně držel i první model 9-5
    Saaby byly vždy charakteristické umístěním zámku spínací skříňky mezi sedadly, čehož se věrně držel i první model 9-5| Zdroj: Filip Ehrenberger
  • Saab 9-5 2.3 T (2001)
    Saab 9-5 2.3 T (2001)| Zdroj: Filip Ehrenberger
  • Saab 9-5 2.3 T (2001)
    Saab 9-5 2.3 T (2001)| Zdroj: Filip Ehrenberger
  • V reprezentativně béžové kombinaci interiéru představuje původní Saab 9-5 velmi příjemné auto, z kterého nebudete chtít vystoupit
    V reprezentativně béžové kombinaci interiéru představuje původní Saab 9-5 velmi příjemné auto, z kterého nebudete chtít vystoupit| Zdroj: Filip Ehrenberger
  • Saab 9-5 2.3 T (2001)
    Saab 9-5 2.3 T (2001)| Zdroj: Filip Ehrenberger
  • Saab 9-5 2.3 T (2001)
    Saab 9-5 2.3 T (2001)| Zdroj: Filip Ehrenberger
  • Tenké madlo, šikmý směr kliky a bohaté čalounění v pestrých barvách – výplň dveří prvního Saabu 9-5 se hrdě hlásí k předchůdcům
    Tenké madlo, šikmý směr kliky a bohaté čalounění v pestrých barvách – výplň dveří prvního Saabu 9-5 se hrdě hlásí k předchůdcům| Zdroj: Filip Ehrenberger
  • Saab 9-5 2.3 T (2001)
    Saab 9-5 2.3 T (2001)| Zdroj: Filip Ehrenberger
  • Saab 9-5 2.3 T (2001)
    Saab 9-5 2.3 T (2001)| Zdroj: Filip Ehrenberger
  • Saab 9-5 2.3 T (2001)
    Saab 9-5 2.3 T (2001)| Zdroj: Filip Ehrenberger
  • Vrchol 1.generace: Saab 9-5 3.0 V6 24 V - Pětidveřové SportCombi, známé z americké komedie Banditi, zredukovalo proti sedanu objem zavazadelníku z rovných 500 na pouhých 415 litrů. Ozdobou se stal zážehový motor 3.0 V6/147 kW.
    Vrchol 1.generace: Saab 9-5 3.0 V6 24 V - Pětidveřové SportCombi, známé z americké komedie Banditi, zredukovalo proti sedanu objem zavazadelníku z rovných 500 na pouhých 415 litrů. Ozdobou se stal zážehový motor 3.0 V6/147 kW.| Zdroj: Filip Ehrenberger
  • Saab 9-5 2.0 TTiD (2011)
    Saab 9-5 2.0 TTiD (2011)| Zdroj: Filip Ehrenberger
  • Saab 9-5 2.0 TTiD (2011)
    Saab 9-5 2.0 TTiD (2011)| Zdroj: Filip Ehrenberger
  • Táhla ventilace novinky připomínala předchůdce, spousta dalších detailů však odkazovala na levné opely. V základní výbavě za 899 000 Kč jste nezískali ani bluetooth handsfree.
    Táhla ventilace novinky připomínala předchůdce, spousta dalších detailů však odkazovala na levné opely. V základní výbavě za 899 000 Kč jste nezískali ani bluetooth handsfree.| Zdroj: Filip Ehrenberger
  • Trojice ukazatelů vyřezaných v přístrojové desce a široký středový tunel – tak vypadala poslední evoluce Saabu 9-5
    Trojice ukazatelů vyřezaných v přístrojové desce a široký středový tunel – tak vypadala poslední evoluce Saabu 9-5| Zdroj: Filip Ehrenberger
  • Startovací tlačítko najdeme i v posledních sedanech na tradičním místě před řadicí pákou, která už však nezastírá původ v opelu
    Startovací tlačítko najdeme i v posledních sedanech na tradičním místě před řadicí pákou, která už však nezastírá původ v opelu| Zdroj: Filip Ehrenberger
  • Saab 9-5 2.0 TTiD (2011)
    Saab 9-5 2.0 TTiD (2011)| Zdroj: Filip Ehrenberger
  • Saab 9-5 2.0 TTiD (2011)
    Saab 9-5 2.0 TTiD (2011)| Zdroj: Filip Ehrenberger
  • Saab 9-5 2.0 TTiD (2011)
    Saab 9-5 2.0 TTiD (2011)| Zdroj: Filip Ehrenberger
  • Saab 9-5 2.0 TTiD (2011)
    Saab 9-5 2.0 TTiD (2011)| Zdroj: Filip Ehrenberger
  • Dveřní výplň posledního sedanu z Trollhättanu barvami nehýří, celek však působí propracovaně a prim zde hrají materiály vysoké jakosti
    Dveřní výplň posledního sedanu z Trollhättanu barvami nehýří, celek však působí propracovaně a prim zde hrají materiály vysoké jakosti| Zdroj: Filip Ehrenberger
  • Saab 9-5 2.0 TTiD (2011)
    Saab 9-5 2.0 TTiD (2011)| Zdroj: Filip Ehrenberger
  • Saab 9-5 2.0 TTiD (2011)
    Saab 9-5 2.0 TTiD (2011)| Zdroj: Filip Ehrenberger
  • Saab 9-5 2.0 TTiD (2011)
    Saab 9-5 2.0 TTiD (2011)| Zdroj: Filip Ehrenberger
  • Kabina posledního modelu je navržena spíše účelově, sedadla jsou však velmi pohodlná a prostor královský
    Kabina posledního modelu je navržena spíše účelově, sedadla jsou však velmi pohodlná a prostor královský| Zdroj: Filip Ehrenberger
  • Vrchol 2.generace: Saab 9-5 2.8 V6 XWD - Zákazníci na objednávkách druhé generace modelu nešetřili – 68 % aut získalo samočinnou převodovku a třetina disponovala pohonem všech kol. Snímek prezentuje špičkový model V6 téměř se všemi příplatky za celkovou cenu 1 787 600 Kč.
    Vrchol 2.generace: Saab 9-5 2.8 V6 XWD - Zákazníci na objednávkách druhé generace modelu nešetřili – 68 % aut získalo samočinnou převodovku a třetina disponovala pohonem všech kol. Snímek prezentuje špičkový model V6 téměř se všemi příplatky za celkovou cenu 1 787 600 Kč.| Zdroj: Filip Ehrenberger
  • Poslední čtyři roky kariéry znamenaly pro klasický Saab 9-5 radikální úpravu vnějšího designu a také podstatně modernější vnitřní prostředí
    Poslední čtyři roky kariéry znamenaly pro klasický Saab 9-5 radikální úpravu vnějšího designu a také podstatně modernější vnitřní prostředí| Zdroj: Auto Tip Klassik
  • Poslední čtyři roky kariéry znamenaly pro klasický Saab 9-5 radikální úpravu vnějšího designu a také podstatně modernější vnitřní prostředí
    Poslední čtyři roky kariéry znamenaly pro klasický Saab 9-5 radikální úpravu vnějšího designu a také podstatně modernější vnitřní prostředí| Zdroj: Auto Tip Klassik
  • Z pouhých 27 dochovaných 9-5 SportCombi jsou dnes dvě zaregistrovaná v České republice
    Z pouhých 27 dochovaných 9-5 SportCombi jsou dnes dvě zaregistrovaná v České republice| Zdroj: Auto Tip Klassik
  • S výjimkou Světa motorů a Auto Tipu prezentace novinky zcela minula motoristické časopisy. Dovozce si byl natolik jistý cílovou skupinou novinky, že se s inzercí rovnou zaměřil na média pro justici.
    S výjimkou Světa motorů a Auto Tipu prezentace novinky zcela minula motoristické časopisy. Dovozce si byl natolik jistý cílovou skupinou novinky, že se s inzercí rovnou zaměřil na média pro justici.| Zdroj: Auto Tip Klassik
  • Saab 9-5 (1998): Každá z verzí Saabu 9-5 se pochlubila i kombíkem. Silueta zádě se nikdy neměnila, za druhým párem dveří pozvolna klesalo třetí okno, přecházející pod zatmaveným rámem do skla zavazadlového prostoru.
    Saab 9-5 (1998): Každá z verzí Saabu 9-5 se pochlubila i kombíkem. Silueta zádě se nikdy neměnila, za druhým párem dveří pozvolna klesalo třetí okno, přecházející pod zatmaveným rámem do skla zavazadlového prostoru.| Zdroj: Auto Tip Klassik
  • Saab 9-5 (2005)
    Saab 9-5 (2005)| Zdroj: Auto Tip Klassik
  • Saab 9-5 (2010)
    Saab 9-5 (2010)| Zdroj: Auto Tip Klassik
  • Jedna z mála momentek ze světové premiéry posledního velkého saabu ve Frankfurtu dokládá skromnost této tiché oslavy
    Jedna z mála momentek ze světové premiéry posledního velkého saabu ve Frankfurtu dokládá skromnost této tiché oslavy| Zdroj: Auto Tip Klassik
Saab 9-5 2.3 T vs Saab 9-5 2.0 TTiD
Základní vizáž saabů se ani po desetiletích neměnila, miskovitá chladičová maska se však postupně zvětšovala až na celou plochu mezi světlomety
Saab 9-5 2.3 T vs Saab 9-5 2.0 TTiD
Příslušnost k vyšší střední třídě znamená povinnost reprezentačních vnějších rozměrů. Obejít novější model tak představuje skoro túru z Prahy do Prčice.
Saab 9-5 2.3 T vs Saab 9-5 2.0 TTiD
Saab 9-5 2.3 T vs Saab 9-5 2.0 TTiD
Ačkoliv zepředu je znát snaha o návaznost na tradice značky, při pohledu na zadní partie dvou generací Saabu 9-5 vidíme zcela rozdílná auta
Saab 9-5 2.3 T vs Saab 9-5 2.0 TTiD
Prezidentská fl otila Václava Havla využívala sedmero sedanů s jednotkou 2.3 T (vlevo). Někdejší vznětový třílitr japonského původu časem vystřídaly upravené dvoulitrové čtyřválce Multijet od Fiatu (vpravo).
Saab 9-5 2.3 T vs Saab 9-5 2.0 TTiD
Saab 9-5 2.3 T (2001)
Saab 9-5 2.3 T (2001)
Dvoubarevný povrch, imitace dřeva a plocha posetá tlačítky – v roce 1997 nechyběl Night Panel, zatemňující nedůležité provozní údaje v noci
Kolmo postavený výlisek ploché palubní desky, hluboká kaplička přístrojového štítu a nepříliš umělecky ztvárněný volant – švédští designéři měli pro architekturu nového milénia vlastní představy
Saab 9-5 2.3 T (2001)
Saab 9-5 2.3 T (2001)
Saaby byly vždy charakteristické umístěním zámku spínací skříňky mezi sedadly, čehož se věrně držel i první model 9-5
Saab 9-5 2.3 T (2001)
Saab 9-5 2.3 T (2001)
V reprezentativně béžové kombinaci interiéru představuje původní Saab 9-5 velmi příjemné auto, z kterého nebudete chtít vystoupit
Saab 9-5 2.3 T (2001)
Saab 9-5 2.3 T (2001)
Tenké madlo, šikmý směr kliky a bohaté čalounění v pestrých barvách – výplň dveří prvního Saabu 9-5 se hrdě hlásí k předchůdcům
Saab 9-5 2.3 T (2001)
Saab 9-5 2.3 T (2001)
Saab 9-5 2.3 T (2001)
Vrchol 1.generace: Saab 9-5 3.0 V6 24 V - Pětidveřové SportCombi, známé z americké komedie Banditi, zredukovalo proti sedanu objem zavazadelníku z rovných 500 na pouhých 415 litrů. Ozdobou se stal zážehový motor 3.0 V6/147 kW.
Saab 9-5 2.0 TTiD (2011)
Saab 9-5 2.0 TTiD (2011)
Táhla ventilace novinky připomínala předchůdce, spousta dalších detailů však odkazovala na levné opely. V základní výbavě za 899 000 Kč jste nezískali ani bluetooth handsfree.
Trojice ukazatelů vyřezaných v přístrojové desce a široký středový tunel – tak vypadala poslední evoluce Saabu 9-5
Startovací tlačítko najdeme i v posledních sedanech na tradičním místě před řadicí pákou, která už však nezastírá původ v opelu
Saab 9-5 2.0 TTiD (2011)
Saab 9-5 2.0 TTiD (2011)
Saab 9-5 2.0 TTiD (2011)
Saab 9-5 2.0 TTiD (2011)
Dveřní výplň posledního sedanu z Trollhättanu barvami nehýří, celek však působí propracovaně a prim zde hrají materiály vysoké jakosti
Saab 9-5 2.0 TTiD (2011)
Saab 9-5 2.0 TTiD (2011)
Saab 9-5 2.0 TTiD (2011)
Kabina posledního modelu je navržena spíše účelově, sedadla jsou však velmi pohodlná a prostor královský
Vrchol 2.generace: Saab 9-5 2.8 V6 XWD - Zákazníci na objednávkách druhé generace modelu nešetřili – 68 % aut získalo samočinnou převodovku a třetina disponovala pohonem všech kol. Snímek prezentuje špičkový model V6 téměř se všemi příplatky za celkovou cenu 1 787 600 Kč.
Poslední čtyři roky kariéry znamenaly pro klasický Saab 9-5 radikální úpravu vnějšího designu a také podstatně modernější vnitřní prostředí
Poslední čtyři roky kariéry znamenaly pro klasický Saab 9-5 radikální úpravu vnějšího designu a také podstatně modernější vnitřní prostředí
Z pouhých 27 dochovaných 9-5 SportCombi jsou dnes dvě zaregistrovaná v České republice
S výjimkou Světa motorů a Auto Tipu prezentace novinky zcela minula motoristické časopisy. Dovozce si byl natolik jistý cílovou skupinou novinky, že se s inzercí rovnou zaměřil na média pro justici.
Saab 9-5 (1998): Každá z verzí Saabu 9-5 se pochlubila i kombíkem. Silueta zádě se nikdy neměnila, za druhým párem dveří pozvolna klesalo třetí okno, přecházející pod zatmaveným rámem do skla zavazadlového prostoru.
Saab 9-5 (2005)
Saab 9-5 (2010)
Jedna z mála momentek ze světové premiéry posledního velkého saabu ve Frankfurtu dokládá skromnost této tiché oslavy