Multimediální systém se ve vozech postupně modernizoval, od roku 2018 už zvládá Apple CarPlay i Android Auto, což řeší problém s chybějícími mapami Evropy. Rádio musí být upraveno i pro příjem evropských frekvencí, což u každého kusu není samozřejmostí.|
Zdroj: Svět motorů
Také kabina dokáže být velmi praktická. Některé varianty jsou místo širokého středového tunelu vybaveny třetí sedačkou v první řadě. Druhou řadu je možno vyklopit nahoru a vytvořit rovnou plochu pro převoz nákladu.|
Zdroj: Svět motorů
Také kabina dokáže být velmi praktická. Některé varianty jsou místo širokého středového tunelu vybaveny třetí sedačkou v první řadě. Druhou řadu je možno vyklopit nahoru a vytvořit rovnou plochu pro převoz nákladu.|
Zdroj: Svět motorů
Eco-Diesel V6|
Zdroj: Svět motorů
Výměnu olejů je potřeba brát u RAM vážně, výrobce ale situaci rozhodně neulehčuje využitím mnoha různých typů maziv pro jedno auto, a to i pro každý diferenciál zvlášť. I předimenzovaná technika je na jeho typ velmi háklivá, vyfocené poškození má ale na svědomí jízda s uzávěrkou diferenciálu po suché silnici.|
Zdroj: Svět motorů
Výměnu olejů je potřeba brát u RAM vážně, výrobce ale situaci rozhodně neulehčuje využitím mnoha různých typů maziv pro jedno auto, a to i pro každý diferenciál zvlášť. I předimenzovaná technika je na jeho typ velmi háklivá.|
Zdroj: Svět motorů
Toroidní nádrž umístěná místo rezervy nezabírá prostor pro náklad. Vyobrazená nádrž má kapacitu 100 litrů, což reálně znamená možnost natankovat kolem 80 litrů LPG, 20 % je vždy kvůli bezpečnosti nevyužito.|
Zdroj: Svět motorů
Ramena i další komponenty zavěšení jsou naddimenzovány a vydrží i horší zacházení. Výměna však není levná – jedno spodní rameno vyjde na 26 408 Kč, horní rameno na 11 315 Kč. Naopak brzdy jsou na takto velký vůz poněkud poddimenzované a příliš nevydrží, proto je vhodné využívat motorové brzdění. Výrobce neudává interval výměny destiček, velmi totiž záleží na stylu jízdy.|
Zdroj: Svět motorů
Ramena i další komponenty zavěšení jsou naddimenzovány a vydrží i horší zacházení. Výměna však není levná – jedno spodní rameno vyjde na 26 408 Kč, horní rameno na 11 315 Kč. Naopak brzdy jsou na takto velký vůz poněkud poddimenzované a příliš nevydrží, proto je vhodné využívat motorové brzdění. Výrobce neudává interval výměny destiček, velmi totiž záleží na stylu jízdy.|
Zdroj: Svět motorů
Možnosti úprav korby jsou nezměrné, kromě všemožných krytů různých výrobců ale RAM nabízí také takzvané ramboxy, tedy přídavná úschovná místa přímo v bočnicích korby|
Zdroj: Svět motorů
Možnosti úprav korby jsou nezměrné, kromě všemožných krytů různých výrobců ale RAM nabízí také takzvané ramboxy, tedy přídavná úschovná místa přímo v bočnicích korby|
Zdroj: Svět motorů
Ačkoliv je RAM 1500 gigant, je pro něj dostupný nespočet komponent určených pro off-road, které z něj dokáží vytvořit seriózní terénní stroj.|
Zdroj: Svět motorů
V Americe je navíc obvyklá také krátká verze s dvoumístnou kabinou, která se však v Evropě téměř nevyskytuje.|
Zdroj: Svět motorů
RAM 1500|
Zdroj: Svět motorů
RAM 1500|
Zdroj: Svět motorů
Montáž levnějšího systému LPG Magic se na motoru neprojevila, byl odladěn správným způsobem a zjevně se mu dostalo potřebné péče|
Zdroj: Svět motorů
Velký pick-up dokáže nabídnout potřebný komfort. Nechybějí vyhřívané ani ventilované sedačky, normální (ale americká) zástrčka ani možnost tlačítkem si nastavit výšku pedálů|
Zdroj: Svět motorů
Laděný výfuk zní hezky a dává okolí pořádně znát, že pod kapotou je osmiválec, při delší cestě ale dokáže být otravný. Lepším řešením by byla vypínatelná klapka.|
Zdroj: Svět motorů
Celý podvozek je kvalitně ošetřen proti korozi a čtyři roky agresivních evropských zim se na něm nepodepsaly. Toroidní nádrž s kapacitou 100 litrů zabírá místo rezervy.|
Zdroj: Svět motorů
Terénní celoroční pneumatiky vypadají dobře, jsou však zjevně vhodnější do terénu než do zimního silničního provozu|
Zdroj: Svět motorů
Orezlé trubky a držák plnicího hrdla spolu se ztracenou krytkou nepůsobí nejlépe, tady bude potřeba trocha údržby|
Zdroj: Svět motorů