Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Multimediální systém se ve vozech postupně modernizoval, od roku 2018 už zvládá Apple CarPlay i Android Auto, což řeší problém s chybějícími mapami Evropy. Rádio musí být upraveno i pro příjem evropských frekvencí, což u každého kusu není samozřejmostí.
Také kabina dokáže být velmi praktická. Některé varianty jsou místo širokého středového tunelu vybaveny třetí sedačkou v první řadě. Druhou řadu je možno vyklopit nahoru a vytvořit rovnou plochu pro převoz nákladu.
Také kabina dokáže být velmi praktická. Některé varianty jsou místo širokého středového tunelu vybaveny třetí sedačkou v první řadě. Druhou řadu je možno vyklopit nahoru a vytvořit rovnou plochu pro převoz nákladu.
Eco-Diesel V6
22 Fotogalerie

Ojetý RAM 1500 (DS): Nesmrtelný symbol!

Michal Dokoupil

Stále více Evropanů dává před downsizingem a elektrifikací přednost mohutným americkým pick-upům. RAM 1500 je už častý i v Česku a jeho provoz nemusí být černou dírou na peníze.

Symbolem amerických vozů jsou v poslední době bezpochyby velké pick-upy. Zatímco Evropa tlačí na hybridy a elektromobily, na druhé straně oceánu stále zaujímají přední příčky prodejů obrovské stroje s šesti- a osmiválci. V poslední době se s nimi stále častěji setkáváme i v Česku, ale zatímco v USA je už čtyřicet let nejprodávanějším vozem Ford F-Series, u nás si větší oblibu získal konkurenční RAM. V české nabídce ojetin je tak obvykle více než 100 kusů a ceny čtvrté generace (od roku 2008) začínají pod půlmilionem.

Dodge RAM zná u nás téměř každý. Už méně lidí si ale všimlo, že od roku 2010 se divize užitkových vozidel osamostatnila. Vznikla tak nová značka RAM, stále spadající pod koncern Stellantis. Základem její nabídky je řada pick-upů s označením symbolizujícím nosnost. Zatímco Američané si mohou vybírat ze série od 1500 po 5500, v Evropě se setkáme téměř exkluzivně s „nejmenším“ RAM 1500. Už ten je na zdejší poměry s délkou přesahující 5,5 metru gigantem.

Video placeholder
RAM 1500 TRX: Oficiální video • Zdroj: RAM Trucks

V Evropě má podobný stroj také poněkud jinou image než ve své domovině, kde je pick-up naprosto obyčejným vozem, který navíc v nižších konfiguracích rozhodně není drahý. Evropané toužící po podobném autě jej považují spíše za stylovku a sahají po vyšších výbavách. Na českém trhu se proto setkáme v naprosté převaze s delší kabinou Crew Cab, pohonem všech kol a benzinovým osmiválcem. Občas se objeví také kratší, čtyřmístná kabina Quad Cab a dieselový osmiválec, naopak šestiválce a dvoumístné kabiny jsou naprostou výjimkou.

Rámové pick-upy jsou už z principu stavěny na tvrdší zacházení a s očekáváním, že musí něco vydržet. Platí to i pro menší vozy, určené také pro evropský trh, i když ne vždy se to povede (viz Nissan Navara D40). V Americe se ale počítá s ještě tvrdším zacházením. RAM tam totiž velmi často slouží jako pracovní vozidlo, v některých specifikacích je navíc schopný tahat až pětitunové návěsy.

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!