Ojetá Kia Ceed (CD): Možná jedno z posledních normálních aut

1/116
Zavřít
  • Kia Ceed SW 1.4 CVVT
    Kia Ceed SW 1.4 CVVT| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Kia Ceed
    Kia Ceed| Zdroj: Svět motorů
  • Kia cee'd ED (2006–2013)
    Kia cee'd ED (2006–2013)| Zdroj: Svět motorů
  • Kia cee‘d JD (2012–2018)
    Kia cee‘d JD (2012–2018)| Zdroj: Svět motorů
  • Interiér je ergonomicky zdařilý.
    Interiér je ergonomicky zdařilý.| Zdroj: Svět motorů
  • Standardem je už vedení v jízdních pruzích LKA, které se zapne po každém startu. Mezi čárami jen kličkuje a je úplně k ničemu, aspoň že vypnout lze krátkým stiskem tlačítka. Lepší asistent následování v jízdním pruhu LFA byl do roku 2021 jen za příplatek.
    Standardem je už vedení v jízdních pruzích LKA, které se zapne po každém startu. Mezi čárami jen kličkuje a je úplně k ničemu, aspoň že vypnout lze krátkým stiskem tlačítka. Lepší asistent následování v jízdním pruhu LFA byl do roku 2021 jen za příplatek.| Zdroj: Svět motorů
  • Litrový přeplňovaný tříválec 1.0 T-GDI je nejčastější a také nejdoporučitelnější volbou. Bohužel je k dispozici jen s manuální převodovkou.
    Litrový přeplňovaný tříválec 1.0 T-GDI je nejčastější a také nejdoporučitelnější volbou. Bohužel je k dispozici jen s manuální převodovkou.| Zdroj: Svět motorů
  • Přeplňované čtyřválce 1.4 T-GDI hledá asi většina kupujících. V praxi však jedou jen o málo lépe než překvapivě snaživý litr.
    Přeplňované čtyřválce 1.4 T-GDI hledá asi většina kupujících. V praxi však jedou jen o málo lépe než překvapivě snaživý litr.| Zdroj: Svět motorů
  • I kdyby diesel fungoval vzorně, je dnes tak složitý, že žádný normální člověk nemá na jeho pozáruční opravy. Naštěstí první modely Ceed CD vypadnou ze záruky až v roce 2025.
    I kdyby diesel fungoval vzorně, je dnes tak složitý, že žádný normální člověk nemá na jeho pozáruční opravy. Naštěstí první modely Ceed CD vypadnou ze záruky až v roce 2025.| Zdroj: Svět motorů
  • Automatická převodovka zde nikdy není planetová s hydrodynamickým měničem, ale vždy dvouspojková se suchými lamelami. Kupující ojetin straší vysokými servisními náklady.
    Automatická převodovka zde nikdy není planetová s hydrodynamickým měničem, ale vždy dvouspojková se suchými lamelami. Kupující ojetin straší vysokými servisními náklady.| Zdroj: Svět motorů
  • Všechny benzinové přeplňované motory této generace modelu Ceed už mají filtry pevných částic. K určování míry zanesení slouží dva tepelné senzory. V praxi s tímto systémem nejsou žádné potíže a řidiči o něm ani nevědí.
    Všechny benzinové přeplňované motory této generace modelu Ceed už mají filtry pevných částic. K určování míry zanesení slouží dva tepelné senzory. V praxi s tímto systémem nejsou žádné potíže a řidiči o něm ani nevědí.| Zdroj: Svět motorů
  • Když automobilka v motorovém prostoru vytvoří takový odpočívací vyhřívaný pultík a přes něj táhne vedení k sondě lambda, kuna si při svém nocování pod kapotou vozu kousne, i kdyby nechtěla
    Když automobilka v motorovém prostoru vytvoří takový odpočívací vyhřívaný pultík a přes něj táhne vedení k sondě lambda, kuna si při svém nocování pod kapotou vozu kousne, i kdyby nechtěla| Zdroj: Svět motorů
  • Přední sedačky mají příliš předkloněnou hlavovou opěrku, která mnohé řidiče nutí položit si opěradlo více, než je pro přesné ovládání vozu vhodné
    Přední sedačky mají příliš předkloněnou hlavovou opěrku, která mnohé řidiče nutí položit si opěradlo více, než je pro přesné ovládání vozu vhodné| Zdroj: Svět motorů
  • Když vidíte, kolik senzorů dnes musí mít třeba výfuk u dieselu, poškození vodičů (nesmí se opravovat, vždy výměna čidla) hlodavcem se může vyšplhat na 100 000 Kč. Doporučujeme speciální pojištění, které tato rizika kryje.
    Když vidíte, kolik senzorů dnes musí mít třeba výfuk u dieselu, poškození vodičů (nesmí se opravovat, vždy výměna čidla) hlodavcem se může vyšplhat na 100 000 Kč. Doporučujeme speciální pojištění, které tato rizika kryje.| Zdroj: Svět motorů
  • Změna sklonu zadních tlumičů přinesla v porovnání s oběma předchozími generacemi zásadně lepší jízdní vlastnosti
    Změna sklonu zadních tlumičů přinesla v porovnání s oběma předchozími generacemi zásadně lepší jízdní vlastnosti| Zdroj: Svět motorů
  • Kia Ceed
    Kia Ceed| Zdroj: Svět motorů
  • Spotřebě 6,9 l/100 km už odpovídala velmi svižná jízda. Kdo cestuje plynule, dokáže se s touto čtrnáctistovkou dostat i po šest litrů.
    Spotřebě 6,9 l/100 km už odpovídala velmi svižná jízda. Kdo cestuje plynule, dokáže se s touto čtrnáctistovkou dostat i po šest litrů.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Do srpna 2019 používal vůz přímé měření tlaku se senzory ve ventilcích, které vás pro druhou sadu kol vyjdou na 2260 Kč za kus. Po tomto datu přešly běžné verze na beznákladové, ale méně přesné nepřímé měření. Pouze Ceed GT a vozy s parkovacím asistentem SPAS mají nadále přímé měření.
    Do srpna 2019 používal vůz přímé měření tlaku se senzory ve ventilcích, které vás pro druhou sadu kol vyjdou na 2260 Kč za kus. Po tomto datu přešly běžné verze na beznákladové, ale méně přesné nepřímé měření. Pouze Ceed GT a vozy s parkovacím asistentem SPAS mají nadále přímé měření.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Výbava většinou prvků seděla na úroveň Exclusive doplněnou paketem Winter s elektrickým vyhříváním sedaček i volantu. Chyběla však automatická regulace klimatizace. U aut po půjčovnách jsou takové specifi kace „mimo ceník“ běžné.
    Výbava většinou prvků seděla na úroveň Exclusive doplněnou paketem Winter s elektrickým vyhříváním sedaček i volantu. Chyběla však automatická regulace klimatizace. U aut po půjčovnách jsou takové specifi kace „mimo ceník“ běžné.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Kia Ceed SW 1.4 CVVT
    Kia Ceed SW 1.4 CVVT| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Kia Ceed SW 1.4 CVVT
    Kia Ceed SW 1.4 CVVT| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Pětipalcový černobílý displej je dodnes standardem základní verze Comfort. Slouží jen pro rádio, nastavení vozidla v něm nenajdete. Není dotykový, ale ovládá se kontextovými klávesami.
    Pětipalcový černobílý displej je dodnes standardem základní verze Comfort. Slouží jen pro rádio, nastavení vozidla v něm nenajdete. Není dotykový, ale ovládá se kontextovými klávesami.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Kia Ceed SW 1.4 CVVT
    Kia Ceed SW 1.4 CVVT| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Kia Ceed SW 1.4 CVVT
    Kia Ceed SW 1.4 CVVT| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Kia Ceed SW 1.4 CVVT
    Kia Ceed SW 1.4 CVVT| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Kia Ceed SW 1.4 CVVT
    Kia Ceed SW 1.4 CVVT| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Kia Ceed SW 1.4 CVVT
    Kia Ceed SW 1.4 CVVT| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Kia Ceed SW 1.4 CVVT
    Kia Ceed SW 1.4 CVVT| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Kia Ceed SW 1.4 CVVT
    Kia Ceed SW 1.4 CVVT| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Je znát, že s rozvorem náprav 2650 mm Kii Ceed vzadu chybí proti třetí generaci Škody Octavia 36 mm. Místa je zde dost, o žádném nadbytku však u 187 cm vysokého pasažéra už mluvit nelze.
    Je znát, že s rozvorem náprav 2650 mm Kii Ceed vzadu chybí proti třetí generaci Škody Octavia 36 mm. Místa je zde dost, o žádném nadbytku však u 187 cm vysokého pasažéra už mluvit nelze.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Kia Ceed SW 1.4 CVVT
    Kia Ceed SW 1.4 CVVT| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Kia Ceed SW 1.4 CVVT
    Kia Ceed SW 1.4 CVVT| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Kia Ceed SW 1.4 CVVT
    Kia Ceed SW 1.4 CVVT| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Kia Ceed SW 1.4 CVVT
    Kia Ceed SW 1.4 CVVT| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Kia Ceed SW 1.4 CVVT
    Kia Ceed SW 1.4 CVVT| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Kia Ceed SW 1.4 CVVT
    Kia Ceed SW 1.4 CVVT| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Kia Ceed SW 1.4 CVVT
    Kia Ceed SW 1.4 CVVT| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Kia Ceed SW 1.4 CVVT
    Kia Ceed SW 1.4 CVVT| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Kia Ceed SW 1.4 CVVT
    Kia Ceed SW 1.4 CVVT| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Kia Ceed SW 1.4 CVVT
    Kia Ceed SW 1.4 CVVT| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Kia Ceed SW 1.4 CVVT
    Kia Ceed SW 1.4 CVVT| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Údaj 625 l naznačuje, že zavazadelník by měl být objemný. Počítají se však do něj i přihrádky pode dnem, jejichž fyzické provedení je žalostné.
    Údaj 625 l naznačuje, že zavazadelník by měl být objemný. Počítají se však do něj i přihrádky pode dnem, jejichž fyzické provedení je žalostné.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Kia Ceed SW 1.4 CVVT
    Kia Ceed SW 1.4 CVVT| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Podlážka po nich poskakuje a zezadu se stále ozývá klepání a vrzání.
    Podlážka po nich poskakuje a zezadu se stále ozývá klepání a vrzání.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Dojezdové kolo je standardem všech verzí s výjimkou dieselů a hybridu.
    Dojezdové kolo je standardem všech verzí s výjimkou dieselů a hybridu.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Čtrnáctistovka z řady Kappa má nadčtvercový poměr vrtání a zdvihu, její specifický točivý moment pak téměř dosahuje 100 Nm z litru – vrchol běžných atmosférických motorů
    Čtrnáctistovka z řady Kappa má nadčtvercový poměr vrtání a zdvihu, její specifický točivý moment pak téměř dosahuje 100 Nm z litru – vrchol běžných atmosférických motorů| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Kia Ceed SW 1.4 CVVT
    Kia Ceed SW 1.4 CVVT| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Kia Ceed SW 1.4 CVVT
    Kia Ceed SW 1.4 CVVT| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Kia Ceed SW 1.4 CVVT
    Kia Ceed SW 1.4 CVVT| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Kia Ceed SW 1.4 CVVT
    Kia Ceed SW 1.4 CVVT| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Kia Ceed SW 1.4 CVVT
    Kia Ceed SW 1.4 CVVT| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Kia Ceed SW 1.4 CVVT
    Kia Ceed SW 1.4 CVVT| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Kia Ceed SW 1.4 CVVT
    Kia Ceed SW 1.4 CVVT| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • I v relativně slušné výbavě Exclusive jsou pořád standardem halogenové světlomety. V tom by nebyl problém, vadí však jejich projektorová konstrukce náchylná na vyhřátí a vnitřní zašpinění. Aspoň že denní LED zde už na rozdíl od předchůdce nezlobí.
    I v relativně slušné výbavě Exclusive jsou pořád standardem halogenové světlomety. V tom by nebyl problém, vadí však jejich projektorová konstrukce náchylná na vyhřátí a vnitřní zašpinění. Aspoň že denní LED zde už na rozdíl od předchůdce nezlobí.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • I v relativně slušné výbavě Exclusive jsou pořád standardem halogenové světlomety. V tom by nebyl problém, vadí však jejich projektorová konstrukce náchylná na vyhřátí a vnitřní zašpinění. Aspoň že denní LED zde už na rozdíl od předchůdce nezlobí.
    I v relativně slušné výbavě Exclusive jsou pořád standardem halogenové světlomety. V tom by nebyl problém, vadí však jejich projektorová konstrukce náchylná na vyhřátí a vnitřní zašpinění. Aspoň že denní LED zde už na rozdíl od předchůdce nezlobí.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Kia Ceed SW 1.4 CVVT
    Kia Ceed SW 1.4 CVVT| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Nálepku z půjčovny není špatné na autě nechat. Už dost lidem nevadilo, že naftová pistole se do úzkého benzinového hrdla strká nějak špatně.
    Nálepku z půjčovny není špatné na autě nechat. Už dost lidem nevadilo, že naftová pistole se do úzkého benzinového hrdla strká nějak špatně.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Kia Ceed SW 1.4 CVVT
    Kia Ceed SW 1.4 CVVT| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Kia Ceed SW 1.4 CVVT
    Kia Ceed SW 1.4 CVVT| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Kia Ceed SW 1.4 CVVT
    Kia Ceed SW 1.4 CVVT| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Kia Ceed SW 1.4 CVVT
    Kia Ceed SW 1.4 CVVT| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Kia Ceed SW 1.4 CVVT
    Kia Ceed SW 1.4 CVVT| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Kia Ceed SW 1.4 CVVT
    Kia Ceed SW 1.4 CVVT| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Kia Ceed SW 1.4 CVVT
    Kia Ceed SW 1.4 CVVT| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Zkušený mechanik Václav Novák z plzeňského autorizovaného servisu Autobond Group na voze nenašel žádnou chybu. I paměť závad byla zcela čistá.
    Zkušený mechanik Václav Novák z plzeňského autorizovaného servisu Autobond Group na voze nenašel žádnou chybu. I paměť závad byla zcela čistá.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Když začne váznout olejové čerpadlo motoru 1.6 CRDi řady U III, ozubený řemínek, který ho pohání, kapituluje. Výsledkem jsou škody na motoru závislé na rychlosti reakce řidiče.
    Když začne váznout olejové čerpadlo motoru 1.6 CRDi řady U III, ozubený řemínek, který ho pohání, kapituluje. Výsledkem jsou škody na motoru závislé na rychlosti reakce řidiče.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Kia Ceed SW 1.4 CVVT
    Kia Ceed SW 1.4 CVVT| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Kia Ceed SW 1.4 CVVT
    Kia Ceed SW 1.4 CVVT| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Kia Ceed SW 1.4 CVVT
    Kia Ceed SW 1.4 CVVT| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Kia Ceed SW 1.4 CVVT
    Kia Ceed SW 1.4 CVVT| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Kia Ceed SW 1.4 CVVT
    Kia Ceed SW 1.4 CVVT| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Kia Ceed SW 1.4 CVVT
    Kia Ceed SW 1.4 CVVT| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Kia Ceed SW 1.4 CVVT
    Kia Ceed SW 1.4 CVVT| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Kia Ceed SW 1.4 CVVT
    Kia Ceed SW 1.4 CVVT| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Kia Ceed SW 1.4 CVVT
    Kia Ceed SW 1.4 CVVT| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Kia Ceed SW 1.4 CVVT
    Kia Ceed SW 1.4 CVVT| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Kia Ceed SW 1.4 CVVT
    Kia Ceed SW 1.4 CVVT| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Kia Ceed SW 1.4 CVVT
    Kia Ceed SW 1.4 CVVT| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Kia Ceed SW 1.4 CVVT
    Kia Ceed SW 1.4 CVVT| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Kia Ceed SW 1.4 CVVT
    Kia Ceed SW 1.4 CVVT| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Kia Ceed SW 1.4 CVVT
    Kia Ceed SW 1.4 CVVT| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Kia Ceed SW 1.4 CVVT
    Kia Ceed SW 1.4 CVVT| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Kia Ceed SW 1.4 CVVT
    Kia Ceed SW 1.4 CVVT| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Kia Ceed SW 1.4 CVVT
    Kia Ceed SW 1.4 CVVT| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Kia Ceed SW 1.4 CVVT
    Kia Ceed SW 1.4 CVVT| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Kia Ceed SW 1.4 CVVT
    Kia Ceed SW 1.4 CVVT| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • I základní čtrnáctistovka má víceprvkovou zadní nápravu. Vlečená přišla až poté, co Kia nabídku atmosférického motoru ukončila.
    I základní čtrnáctistovka má víceprvkovou zadní nápravu. Vlečená přišla až poté, co Kia nabídku atmosférického motoru ukončila.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Kia Ceed SW 1.4 CVVT
    Kia Ceed SW 1.4 CVVT| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Kia Ceed SW 1.4 CVVT
    Kia Ceed SW 1.4 CVVT| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Kia Ceed SW 1.4 CVVT
    Kia Ceed SW 1.4 CVVT| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Kia Ceed SW 1.4 CVVT
    Kia Ceed SW 1.4 CVVT| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Kia Ceed SW 1.4 CVVT
    Kia Ceed SW 1.4 CVVT| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Kia Ceed SW 1.4 CVVT
    Kia Ceed SW 1.4 CVVT| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Kia Ceed SW 1.4 CVVT
    Kia Ceed SW 1.4 CVVT| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Brzdy mají velmi pečlivou konstrukci s vymezovacími plechy kolem destiček. Zabraňují jejich přirezání i pískání. Jestliže však rzí nabobtná kotouč, začne o plechy brousit za doprovodu šíleného rachotu.
    Brzdy mají velmi pečlivou konstrukci s vymezovacími plechy kolem destiček. Zabraňují jejich přirezání i pískání. Jestliže však rzí nabobtná kotouč, začne o plechy brousit za doprovodu šíleného rachotu.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Kia Ceed SW 1.4 CVVT
    Kia Ceed SW 1.4 CVVT| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Kia Ceed SW 1.4 CVVT
    Kia Ceed SW 1.4 CVVT| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Když jsme vůz brali z bazaru, byly brzdy hodně zrezlé. Překvapivě však koroze nepostoupila do hloubky a dobře se obrousila – na destičkách zbývala ještě polovina materiálu a 100 000 km mají šanci se dožít.
    Když jsme vůz brali z bazaru, byly brzdy hodně zrezlé. Překvapivě však koroze nepostoupila do hloubky a dobře se obrousila – na destičkách zbývala ještě polovina materiálu a 100 000 km mají šanci se dožít.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Kia Ceed SW 1.4 CVVT
    Kia Ceed SW 1.4 CVVT| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Kia Ceed SW 1.4 CVVT
    Kia Ceed SW 1.4 CVVT| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Kia Ceed SW 1.4 CVVT
    Kia Ceed SW 1.4 CVVT| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Kia Ceed SW 1.4 CVVT
    Kia Ceed SW 1.4 CVVT| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Kia Ceed SW 1.4 CVVT
    Kia Ceed SW 1.4 CVVT| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Kia Ceed SW 1.4 CVVT
    Kia Ceed SW 1.4 CVVT| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Kia Ceed SW 1.4 CVVT
    Kia Ceed SW 1.4 CVVT| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Kia Ceed SW 1.4 CVVT
    Kia Ceed SW 1.4 CVVT| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Kia Ceed SW 1.4 CVVT
    Kia Ceed SW 1.4 CVVT| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Kia Ceed SW 1.4 CVVT
    Kia Ceed SW 1.4 CVVT| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Kia Ceed SW 1.4 CVVT
    Kia Ceed SW 1.4 CVVT| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Kia Ceed SW 1.4 CVVT
    Kia Ceed SW 1.4 CVVT| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Kia Ceed SW 1.4 CVVT
    Kia Ceed SW 1.4 CVVT| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Kia Ceed SW 1.4 CVVT
    Kia Ceed SW 1.4 CVVT| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Kia Ceed SW 1.4 CVVT
    Kia Ceed SW 1.4 CVVT| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Kia Ceed SW 1.4 CVVT
    Kia Ceed SW 1.4 CVVT| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Kia Ceed SW 1.4 CVVT
    Kia Ceed SW 1.4 CVVT| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Kia Ceed SW 1.4 CVVT
    Kia Ceed SW 1.4 CVVT| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Kia Ceed SW 1.4 CVVT
Kia Ceed
Kia cee'd ED (2006–2013)
Kia cee‘d JD (2012–2018)
Interiér je ergonomicky zdařilý.
Standardem je už vedení v jízdních pruzích LKA, které se zapne po každém startu. Mezi čárami jen kličkuje a je úplně k ničemu, aspoň že vypnout lze krátkým stiskem tlačítka. Lepší asistent následování v jízdním pruhu LFA byl do roku 2021 jen za příplatek.
Litrový přeplňovaný tříválec 1.0 T-GDI je nejčastější a také nejdoporučitelnější volbou. Bohužel je k dispozici jen s manuální převodovkou.
Přeplňované čtyřválce 1.4 T-GDI hledá asi většina kupujících. V praxi však jedou jen o málo lépe než překvapivě snaživý litr.
I kdyby diesel fungoval vzorně, je dnes tak složitý, že žádný normální člověk nemá na jeho pozáruční opravy. Naštěstí první modely Ceed CD vypadnou ze záruky až v roce 2025.
Automatická převodovka zde nikdy není planetová s hydrodynamickým měničem, ale vždy dvouspojková se suchými lamelami. Kupující ojetin straší vysokými servisními náklady.
Všechny benzinové přeplňované motory této generace modelu Ceed už mají filtry pevných částic. K určování míry zanesení slouží dva tepelné senzory. V praxi s tímto systémem nejsou žádné potíže a řidiči o něm ani nevědí.
Když automobilka v motorovém prostoru vytvoří takový odpočívací vyhřívaný pultík a přes něj táhne vedení k sondě lambda, kuna si při svém nocování pod kapotou vozu kousne, i kdyby nechtěla
Přední sedačky mají příliš předkloněnou hlavovou opěrku, která mnohé řidiče nutí položit si opěradlo více, než je pro přesné ovládání vozu vhodné
Když vidíte, kolik senzorů dnes musí mít třeba výfuk u dieselu, poškození vodičů (nesmí se opravovat, vždy výměna čidla) hlodavcem se může vyšplhat na 100 000 Kč. Doporučujeme speciální pojištění, které tato rizika kryje.
Změna sklonu zadních tlumičů přinesla v porovnání s oběma předchozími generacemi zásadně lepší jízdní vlastnosti
Kia Ceed
Spotřebě 6,9 l/100 km už odpovídala velmi svižná jízda. Kdo cestuje plynule, dokáže se s touto čtrnáctistovkou dostat i po šest litrů.
Do srpna 2019 používal vůz přímé měření tlaku se senzory ve ventilcích, které vás pro druhou sadu kol vyjdou na 2260 Kč za kus. Po tomto datu přešly běžné verze na beznákladové, ale méně přesné nepřímé měření. Pouze Ceed GT a vozy s parkovacím asistentem SPAS mají nadále přímé měření.
Výbava většinou prvků seděla na úroveň Exclusive doplněnou paketem Winter s elektrickým vyhříváním sedaček i volantu. Chyběla však automatická regulace klimatizace. U aut po půjčovnách jsou takové specifi kace „mimo ceník“ běžné.
Kia Ceed SW 1.4 CVVT
Kia Ceed SW 1.4 CVVT
Pětipalcový černobílý displej je dodnes standardem základní verze Comfort. Slouží jen pro rádio, nastavení vozidla v něm nenajdete. Není dotykový, ale ovládá se kontextovými klávesami.
Kia Ceed SW 1.4 CVVT
Kia Ceed SW 1.4 CVVT
Kia Ceed SW 1.4 CVVT
Kia Ceed SW 1.4 CVVT
Kia Ceed SW 1.4 CVVT
Kia Ceed SW 1.4 CVVT
Kia Ceed SW 1.4 CVVT
Je znát, že s rozvorem náprav 2650 mm Kii Ceed vzadu chybí proti třetí generaci Škody Octavia 36 mm. Místa je zde dost, o žádném nadbytku však u 187 cm vysokého pasažéra už mluvit nelze.
Kia Ceed SW 1.4 CVVT
Kia Ceed SW 1.4 CVVT
Kia Ceed SW 1.4 CVVT
Kia Ceed SW 1.4 CVVT
Kia Ceed SW 1.4 CVVT
Kia Ceed SW 1.4 CVVT
Kia Ceed SW 1.4 CVVT
Kia Ceed SW 1.4 CVVT
Kia Ceed SW 1.4 CVVT
Kia Ceed SW 1.4 CVVT
Kia Ceed SW 1.4 CVVT
Údaj 625 l naznačuje, že zavazadelník by měl být objemný. Počítají se však do něj i přihrádky pode dnem, jejichž fyzické provedení je žalostné.
Kia Ceed SW 1.4 CVVT
Podlážka po nich poskakuje a zezadu se stále ozývá klepání a vrzání.
Dojezdové kolo je standardem všech verzí s výjimkou dieselů a hybridu.
Čtrnáctistovka z řady Kappa má nadčtvercový poměr vrtání a zdvihu, její specifický točivý moment pak téměř dosahuje 100 Nm z litru – vrchol běžných atmosférických motorů
Kia Ceed SW 1.4 CVVT
Kia Ceed SW 1.4 CVVT
Kia Ceed SW 1.4 CVVT
Kia Ceed SW 1.4 CVVT
Kia Ceed SW 1.4 CVVT
Kia Ceed SW 1.4 CVVT
Kia Ceed SW 1.4 CVVT
I v relativně slušné výbavě Exclusive jsou pořád standardem halogenové světlomety. V tom by nebyl problém, vadí však jejich projektorová konstrukce náchylná na vyhřátí a vnitřní zašpinění. Aspoň že denní LED zde už na rozdíl od předchůdce nezlobí.
I v relativně slušné výbavě Exclusive jsou pořád standardem halogenové světlomety. V tom by nebyl problém, vadí však jejich projektorová konstrukce náchylná na vyhřátí a vnitřní zašpinění. Aspoň že denní LED zde už na rozdíl od předchůdce nezlobí.
Kia Ceed SW 1.4 CVVT
Nálepku z půjčovny není špatné na autě nechat. Už dost lidem nevadilo, že naftová pistole se do úzkého benzinového hrdla strká nějak špatně.
Kia Ceed SW 1.4 CVVT
Kia Ceed SW 1.4 CVVT
Kia Ceed SW 1.4 CVVT
Kia Ceed SW 1.4 CVVT
Kia Ceed SW 1.4 CVVT
Kia Ceed SW 1.4 CVVT
Kia Ceed SW 1.4 CVVT
Zkušený mechanik Václav Novák z plzeňského autorizovaného servisu Autobond Group na voze nenašel žádnou chybu. I paměť závad byla zcela čistá.
Když začne váznout olejové čerpadlo motoru 1.6 CRDi řady U III, ozubený řemínek, který ho pohání, kapituluje. Výsledkem jsou škody na motoru závislé na rychlosti reakce řidiče.
Kia Ceed SW 1.4 CVVT
Kia Ceed SW 1.4 CVVT
Kia Ceed SW 1.4 CVVT
Kia Ceed SW 1.4 CVVT
Kia Ceed SW 1.4 CVVT
Kia Ceed SW 1.4 CVVT
Kia Ceed SW 1.4 CVVT
Kia Ceed SW 1.4 CVVT
Kia Ceed SW 1.4 CVVT
Kia Ceed SW 1.4 CVVT
Kia Ceed SW 1.4 CVVT
Kia Ceed SW 1.4 CVVT
Kia Ceed SW 1.4 CVVT
Kia Ceed SW 1.4 CVVT
Kia Ceed SW 1.4 CVVT
Kia Ceed SW 1.4 CVVT
Kia Ceed SW 1.4 CVVT
Kia Ceed SW 1.4 CVVT
Kia Ceed SW 1.4 CVVT
Kia Ceed SW 1.4 CVVT
I základní čtrnáctistovka má víceprvkovou zadní nápravu. Vlečená přišla až poté, co Kia nabídku atmosférického motoru ukončila.
Kia Ceed SW 1.4 CVVT
Kia Ceed SW 1.4 CVVT
Kia Ceed SW 1.4 CVVT
Kia Ceed SW 1.4 CVVT
Kia Ceed SW 1.4 CVVT
Kia Ceed SW 1.4 CVVT
Kia Ceed SW 1.4 CVVT
Brzdy mají velmi pečlivou konstrukci s vymezovacími plechy kolem destiček. Zabraňují jejich přirezání i pískání. Jestliže však rzí nabobtná kotouč, začne o plechy brousit za doprovodu šíleného rachotu.
Kia Ceed SW 1.4 CVVT
Kia Ceed SW 1.4 CVVT
Když jsme vůz brali z bazaru, byly brzdy hodně zrezlé. Překvapivě však koroze nepostoupila do hloubky a dobře se obrousila – na destičkách zbývala ještě polovina materiálu a 100 000 km mají šanci se dožít.
Kia Ceed SW 1.4 CVVT
Kia Ceed SW 1.4 CVVT
Kia Ceed SW 1.4 CVVT
Kia Ceed SW 1.4 CVVT
Kia Ceed SW 1.4 CVVT
Kia Ceed SW 1.4 CVVT
Kia Ceed SW 1.4 CVVT
Kia Ceed SW 1.4 CVVT
Kia Ceed SW 1.4 CVVT
Kia Ceed SW 1.4 CVVT
Kia Ceed SW 1.4 CVVT
Kia Ceed SW 1.4 CVVT
Kia Ceed SW 1.4 CVVT
Kia Ceed SW 1.4 CVVT
Kia Ceed SW 1.4 CVVT
Kia Ceed SW 1.4 CVVT
Kia Ceed SW 1.4 CVVT
Kia Ceed SW 1.4 CVVT