Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojetá Kia Ceed (CD): Možná jedno z posledních normálních aut

Martin Vaculík Martin Vaculík 10. 6. 2022 • 02:26
116
2
Zobrazit náhledy (116)
Standardem je už vedení v jízdních pruzích LKA, které se zapne po každém startu. Mezi čárami jen kličkuje a je úplně k ničemu, aspoň že vypnout lze krátkým stiskem tlačítka. Lepší asistent následování v jízdním pruhu LFA byl do roku 2021 jen za příplatek. Litrový přeplňovaný tříválec 1.0 T-GDI je nejčastější a také nejdoporučitelnější volbou. Bohužel je k dispozici jen s manuální převodovkou. Přeplňované čtyřválce 1.4 T-GDI hledá asi většina kupujících. V praxi však jedou jen o málo lépe než překvapivě snaživý litr. I kdyby diesel fungoval vzorně, je dnes tak složitý, že žádný normální člověk nemá na jeho pozáruční opravy. Naštěstí první modely Ceed CD vypadnou ze záruky až v roce 2025. Automatická převodovka zde nikdy není planetová s hydrodynamickým měničem, ale vždy dvouspojková se suchými lamelami. Kupující ojetin straší vysokými servisními náklady. Všechny benzinové přeplňované motory této generace modelu Ceed už mají filtry pevných částic. K určování míry zanesení slouží dva tepelné senzory. V praxi s tímto systémem nejsou žádné potíže a řidiči o něm ani nevědí. Když automobilka v motorovém prostoru vytvoří takový odpočívací vyhřívaný pultík a přes něj táhne vedení k sondě lambda, kuna si při svém nocování pod kapotou vozu kousne, i kdyby nechtěla Přední sedačky mají příliš předkloněnou hlavovou opěrku, která mnohé řidiče nutí položit si opěradlo více, než je pro přesné ovládání vozu vhodné Když vidíte, kolik senzorů dnes musí mít třeba výfuk u dieselu, poškození vodičů (nesmí se opravovat, vždy výměna čidla) hlodavcem se může vyšplhat na 100 000 Kč. Doporučujeme speciální pojištění, které tato rizika kryje. Změna sklonu zadních tlumičů přinesla v porovnání s oběma předchozími generacemi zásadně lepší jízdní vlastnosti Kia Ceed Spotřebě 6,9 l/100 km už odpovídala velmi svižná jízda. Kdo cestuje plynule, dokáže se s touto čtrnáctistovkou dostat i po šest litrů. Do srpna 2019 používal vůz přímé měření tlaku se senzory ve ventilcích, které vás pro druhou sadu kol vyjdou na 2260 Kč za kus. Po tomto datu přešly běžné verze na beznákladové, ale méně přesné nepřímé měření. Pouze Ceed GT a vozy s parkovacím asistentem SPAS mají nadále přímé měření. Výbava většinou prvků seděla na úroveň Exclusive doplněnou paketem Winter s elektrickým vyhříváním sedaček i volantu. Chyběla však automatická regulace klimatizace. U aut po půjčovnách jsou takové specifi kace „mimo ceník“ běžné. Kia Ceed SW 1.4 CVVT Kia Ceed SW 1.4 CVVT Pětipalcový černobílý displej je dodnes standardem základní verze Comfort. Slouží jen pro rádio, nastavení vozidla v něm nenajdete. Není dotykový, ale ovládá se kontextovými klávesami. Kia Ceed SW 1.4 CVVT Kia Ceed SW 1.4 CVVT Kia Ceed SW 1.4 CVVT Kia Ceed SW 1.4 CVVT Kia Ceed SW 1.4 CVVT Kia Ceed SW 1.4 CVVT Kia Ceed SW 1.4 CVVT Je znát, že s rozvorem náprav 2650 mm Kii Ceed vzadu chybí proti třetí generaci Škody Octavia 36 mm. Místa je zde dost, o žádném nadbytku však u 187 cm vysokého pasažéra už mluvit nelze. Kia Ceed SW 1.4 CVVT Kia Ceed SW 1.4 CVVT Kia Ceed SW 1.4 CVVT Kia Ceed SW 1.4 CVVT Kia Ceed SW 1.4 CVVT Kia Ceed SW 1.4 CVVT Kia Ceed SW 1.4 CVVT Kia Ceed SW 1.4 CVVT Kia Ceed SW 1.4 CVVT Kia Ceed SW 1.4 CVVT Kia Ceed SW 1.4 CVVT Údaj 625 l naznačuje, že zavazadelník by měl být objemný. Počítají se však do něj i přihrádky pode dnem, jejichž fyzické provedení je žalostné. Kia Ceed SW 1.4 CVVT Podlážka po nich poskakuje a zezadu se stále ozývá klepání a vrzání. Dojezdové kolo je standardem všech verzí s výjimkou dieselů a hybridu. Čtrnáctistovka z řady Kappa má nadčtvercový poměr vrtání a zdvihu, její specifický točivý moment pak téměř dosahuje 100 Nm z litru – vrchol běžných atmosférických motorů Kia Ceed SW 1.4 CVVT Kia Ceed SW 1.4 CVVT Kia Ceed SW 1.4 CVVT Kia Ceed SW 1.4 CVVT Kia Ceed SW 1.4 CVVT Kia Ceed SW 1.4 CVVT Kia Ceed SW 1.4 CVVT I v relativně slušné výbavě Exclusive jsou pořád standardem halogenové světlomety. V tom by nebyl problém, vadí však jejich projektorová konstrukce náchylná na vyhřátí a vnitřní zašpinění. Aspoň že denní LED zde už na rozdíl od předchůdce nezlobí. I v relativně slušné výbavě Exclusive jsou pořád standardem halogenové světlomety. V tom by nebyl problém, vadí však jejich projektorová konstrukce náchylná na vyhřátí a vnitřní zašpinění. Aspoň že denní LED zde už na rozdíl od předchůdce nezlobí. Kia Ceed SW 1.4 CVVT Nálepku z půjčovny není špatné na autě nechat. Už dost lidem nevadilo, že naftová pistole se do úzkého benzinového hrdla strká nějak špatně. Kia Ceed SW 1.4 CVVT Kia Ceed SW 1.4 CVVT Kia Ceed SW 1.4 CVVT Kia Ceed SW 1.4 CVVT Kia Ceed SW 1.4 CVVT Kia Ceed SW 1.4 CVVT Kia Ceed SW 1.4 CVVT Zkušený mechanik Václav Novák z plzeňského autorizovaného servisu Autobond Group na voze nenašel žádnou chybu. I paměť závad byla zcela čistá. Když začne váznout olejové čerpadlo motoru 1.6 CRDi řady U III, ozubený řemínek, který ho pohání, kapituluje. Výsledkem jsou škody na motoru závislé na rychlosti reakce řidiče. Kia Ceed SW 1.4 CVVT Kia Ceed SW 1.4 CVVT Kia Ceed SW 1.4 CVVT Kia Ceed SW 1.4 CVVT Kia Ceed SW 1.4 CVVT Kia Ceed SW 1.4 CVVT Kia Ceed SW 1.4 CVVT Kia Ceed SW 1.4 CVVT Kia Ceed SW 1.4 CVVT Kia Ceed SW 1.4 CVVT Kia Ceed SW 1.4 CVVT Kia Ceed SW 1.4 CVVT Kia Ceed SW 1.4 CVVT Kia Ceed SW 1.4 CVVT Kia Ceed SW 1.4 CVVT Kia Ceed SW 1.4 CVVT Kia Ceed SW 1.4 CVVT Kia Ceed SW 1.4 CVVT Kia Ceed SW 1.4 CVVT Kia Ceed SW 1.4 CVVT I základní čtrnáctistovka má víceprvkovou zadní nápravu. Vlečená přišla až poté, co Kia nabídku atmosférického motoru ukončila. Kia Ceed SW 1.4 CVVT Kia Ceed SW 1.4 CVVT Kia Ceed SW 1.4 CVVT Kia Ceed SW 1.4 CVVT Kia Ceed SW 1.4 CVVT Kia Ceed SW 1.4 CVVT Kia Ceed SW 1.4 CVVT Brzdy mají velmi pečlivou konstrukci s vymezovacími plechy kolem destiček. Zabraňují jejich přirezání i pískání. Jestliže však rzí nabobtná kotouč, začne o plechy brousit za doprovodu šíleného rachotu. Kia Ceed SW 1.4 CVVT Kia Ceed SW 1.4 CVVT Když jsme vůz brali z bazaru, byly brzdy hodně zrezlé. Překvapivě však koroze nepostoupila do hloubky a dobře se obrousila – na destičkách zbývala ještě polovina materiálu a 100 000 km mají šanci se dožít. Kia Ceed SW 1.4 CVVT Kia Ceed SW 1.4 CVVT Kia Ceed SW 1.4 CVVT Kia Ceed SW 1.4 CVVT Kia Ceed SW 1.4 CVVT Kia Ceed SW 1.4 CVVT Kia Ceed SW 1.4 CVVT Kia Ceed SW 1.4 CVVT Kia Ceed SW 1.4 CVVT Kia Ceed SW 1.4 CVVT Kia Ceed SW 1.4 CVVT Kia Ceed SW 1.4 CVVT Kia Ceed SW 1.4 CVVT Kia Ceed SW 1.4 CVVT Kia Ceed SW 1.4 CVVT Kia Ceed SW 1.4 CVVT Kia Ceed SW 1.4 CVVT Kia Ceed SW 1.4 CVVT

Nejenže se normálněji jmenuje, tedy Ceed místo cee'd, ale i normálněji jezdí. Oba předchůdci byli dobrá a spolehlivá auta, třetí generace však přidává i zážitek z jízdy na úrovni tradičních evropských modelů.

Když se v roce 2006 představila první Kia cee'd, překonávala nedůvěru kupujících v korejskou značku výrobou ve slovenské Žilině a také sedmiletou zárukou. Mnozí tvrdili, že zlepšující se parametry a slušná prostornost jsou jedna věc, ale kvalita druhá. Už první cee'd však výdrží přesvědčil – většina těchto aut má po 300.000 km původní všechny hlavní díly podvozku včetně tlumičů a diesel řady U II (1.6 CRDi) je s velkým odstupem nejspolehlivější hnací jednotkou kategorie levnějších ojetin. Po svých majitelích zpravidla nechce vůbec nic, a dokonce i řetěz pohonu rozvodů je zde opravdu bezúdržbový – což jak známo výrobci tvrdí vždy, ale málokdy to bývá pravda.

Nedejte na povídačky

Naopak benzinové motory úplně šťastné nebyly. Základní čtrnáctistovky řady Gamma byly zkonstruovány na vysoký specifický výkon – tvarem sání, časováním ventilového rozvodu i samotným poměrem vrtání (77 mm) vůči zdvihu (75 mm). V nízkých otáčkách neměly dobrou účinnost a katalyzátor coby součást plechových výfukových svodů je vytrestal úplně stejně jako chvíli předtím motory 1.2 HTP od Škody. Rozpadal se a zpětně nasán do motoru způsoboval nejen zničení hlavy, ale zde i vydření samotných válců. Větší šestnáctistovka k tomu přidávala problémy s řetězovým rozvodem. Pokud tak najdete dost lidí, kteří vám i přes odolné podvozky a spolehlivé diesely budou tvrdit, jak sousedovi kia nic nevydržela, je to vina motorů řady Gamma – po roce 2013 už nahrazovaných řadou Kappa.

Video se připravuje ...

V aktuálním ceedu vycházejí všechny motory už z této nové řady, která je s nadčtvercovou konfigurací vrtání a zdvihu účinnější při nízkých otáčkách, a hlavně zatím velmi spolehlivá – a to v atmosférických (1.4 CVVT) i přeplňovaných (1.0, 1.4 a 1.5 T-GDI) modifikacích.

Poprvé skvělý

Kritiku zaslechnete také na podvozky. A vlastně oprávněnou. Měkká zadní pera způsobovala výrazný pokles zádě při naložení, což českým chalupářům vadí asi víc než jiným národům. A byť ladění vozů bylo celkově měkké a bez ambicí na rychlé průjezdy zatáček, na nerovnostech se přesto zezadu ozývaly rány. To platilo u první (ED) i druhé generace (JD – 2013 až 2018), byť například modely GT-Line, nabízené po roce 2015, už vykazovaly známky velmi pečlivého sladění per a tlumičů. Poslední ceed však v roce 2018 přišel s kompletně přepracovaným podvozkem, kde se hlavně změnil sklon zadních tlumičů. S podélným ramenem nápravy v pozici u nezatíženého vozu nyní svírají pravý úhel, takže jejich zdvih při přejezdu nerovnosti odpovídá zdvihu kola. Požadované přilnavosti kol se tak dosáhne při menších tlumicích silách, a tedy i menších impulzech od nerovností přenášených do karoserie. Výrobce to využil k možnosti použít účinnější tlumiče, aniž by to způsobovalo nadměrné chvění karoserie. Aktuální generace je tak první, která umí přinést pocit, kdy auto jako by letělo nad hrbolatou silnicí, přitom je stále stabilní a bezpečně reaguje na řízení. S účinnějšími tlumiči si dobře rozumějí i silnější pera, takže auto po cestě na dovolenou už nevleče záď po zemi.

Přečtěte si článek s předplatným Premium Plus

Získejte neomezený přístup na devět různých služeb včetně Auto.cz

Vyzkoušet za 1 Kč

Už mám předplatné -

Související články

Témata
Avatar - bronch
14. 6. 2022 07:10
Re: 1.4 MPi Kappa
mame tiez 1.4mpi ale uz v CD (2020). Pri 130km/h toci motor 3800rpm, realna rychlost podla gps je 123.
Auto je velmi hlucne, neda sa dlhodobo cestovat pri tej rychlosti. Ideal je tak okolo 110km/h.
Spotreba podla PP je dost klamliva, ukazuje menej okolo 0.5-0.8l. Kazde tankovanie zapisane, aj hodnoty podla PP, takze viem to objektivne zhodnotit. Nastastie problem s baterkou nemame, auto nema ani start-stop system, co je len vyhoda. Este ako negativa by som spomenul: slaba plecharina, slabe laky, velmi lahko sa poskrabe predne sklo od stieracov, nevyrieseny problem so stlpikom riadenia, slaba izolacia od podbehov, obmedzena zaruka na diely, predrazene nahradne diely, nepresne licovanie, lak na senzoroch parkovania ma iny odtien, ... a vela drobnosti ktore ma odohnali od H/K skupiny. Na zaklade tychto skusenosti sme radsej isli do inej znacky. Kupa Ceed-u je lakava, lebo ponuka 1.5tgdi motor s manualom, za cenu okolo 20t eur, ale je to cele klamlive. Keby mal koncern skladom auta s 1.5tsi a manualom, predaje Kie by boli niekde inde, asi na konci rebricka.
10. 6. 2022 22:56
1.4 MPi Kappa
Dlhodobo jazdim tuto 1.4ku v Kii Ceed JD. Motor prisiel s faceliftom v roku 2016 (dovtedy bola problemova Gamma, kde sa sem tam rozpadol katalyzator).

Mam najazdenych cca 80t km, a motor potrebuje len pravidelny servis. V mojom pripade som ho primarne prevadzkoval na dlhych trasach (Bratislava - Mnichov). Dlhodobu spotrebu mam 6.6l/100km, v lete som sa hybal okolo 6.5, v zime skor smerom k 6.7. Tieto spotreby su primarne dialnicne pri cca 140 tacho (135 real), sem tam nejake IGL zony...

Inak je zaujimavy jeden fakt - auto je fakt pri cca 130ke hlucne od motora ale aj od podvozka (slabe odhlucnenie najma zadnych podbehov). Akonahle clovek zrychli na cca 160, auto je trosku hlucnejsie najma od motora, ale prekvapivo je s vyssimi otackami zivsie. Vo finale je tak akceleracia pri 150ke pocitovo lepsia ako povedzme pri 120ke...


Este jedna vec na pana Vaculika - moj dlhodoby problem s tymto autom je bateria a asi inteligentne dobijanie. Trosku mi to pripomina vase skusenosti pri dlhodobom teste Hyundaiu Kona - tam sa vam tiez bez naznakov zrazu vybila bateria. Ja som dlhodobo zapasil s bateriou najma v zime, originalna sa dozila 27 mesiacov, druhy kus vydrzal cca 12 mesiacov (ten som uz zial musel kupovat, zaruka vyprsala po 14 mesiacoch), nasledne mi vymenili kus za kus, ten sa dozil cca 25 mesiacov. Nepomahalo ani dobijanie baterky pocas zimnych mesiacov, proste baterka (44Ah) nedala nikdy viac ako 2 roky. Riesil som to s viacerymi originalnymi servismi, vzdy tvrdili ze vsetko podla och merania je OK, len baterku treba dobit...Pritom autom sa jazdilo, a podla tvrdenia garaznikov je onteligentne dobijanie vypnute, pokial su natvrdo zapnute stretavacky.
Články odjinud