Logo magazínu

Výroční test Škody Tudor: První auto, jaké Svět motorů testoval!

1/34
Prohlédnout znovu

Výroční test Škody Tudor: První auto, jaké Svět motorů testoval!

Škoda Tudor | Svět Motorů
Palubní deska je jednoduchá, přehledná a luxusně obložená. Přístrojový štít připomíná Škodu 105 S, kde však stupnice rychloměru začínala až dvacítkou a sebevědomě vrcholila hodnotou 160 km/h. | Svět Motorů
Na rozdíl od současných aut využívají obě řady sedadel tudoru společnou lavici. Vzadu nechybí prémiové příslušenství: dvojité věšáky kabátů a podokenní popelníky. | Svět Motorů
Vpravo nad tenoučkým plynem nenápadně vykukuje kulatý pedál, jímž se ovládá elektrický startér. Při současné manipulaci s oběma působí řidič tak trochu jako autista. | Svět Motorů
Dlouhou řadicí páku doplňuje táhlo ruční brzdy zakončené tvarem důchodcovské hole. Na zabrzděná kola neupozorňuje žádná kontrolka, což si škodovky s motorem vzadu ponechaly až do roku 1990. | Svět Motorů
Spínací skříňka se probouzí nalevo od volantu, otočení klíče však slouží pouze jako šém k oživení elektroinstalace . | Svět Motorů
Žádná imitace přírodního materiálu, (nejen) palubní deska je skutečně vyrobena z opravdového dřeva. Mechanické hodiny přišroubované na víku uzavíratelné schránky před spolujezdcem představují neoriginální dobový doplněk. | Svět Motorů
Díky společné lavici pro přední cestující vznikl bohatý prostor pro nohy. Místo mohutné záslepky uprostřed palubní desky mohlo být nainstalované rádio. | Svět Motorů
Škoda Tudor | Svět Motorů
„Prostornost karoserie je taková, že vzadu mohou sedět nouzově i tři osoby vedle sebe,“ dočítáme se v dobovém Světě motorů. První test Světa motorů vyšel v historickém čísle 19 ročníku 1947 a jeho předmětem byla stejná Škoda 1101 „Tudor“. | Svět Motorů
Výplně jsou celočalouněné, vedle klik ke stahování okna a otevírání se v obou dveřích našlo místo i pro odkládací kapsu | Svět Motorů
Čtvrtek 12. srpna 2020, čas 6.34. Zelený tudor posádky Světa motorů vyráží z pražské Opletalovy ulice vstříc tisícimílovému dobrodružství | Svět Motorů
Škoda Tudor | Svět Motorů
V táhlém stoupání na vrchol Pezinské Baby obstála stará škodovka se ctí, stačil jí k tomu lehce vytočený třetí převodový stupeň | Svět Motorů
Stažená střecha kabrioletu má za jízdy nepopsatelné kouzlo, jenže pak se musíte defi nitivně rozloučit s výhledem vzad | Svět Motorů
Škoda Tudor | Svět Motorů
Při troše improvizace může hmotné víko zavazadelníku suplovat třeba slunečník nebo deštník. Vzorně zorganizovaný kufr odděluje místo pro zavazadla a nouzové technické vybavení. | Svět Motorů
Karburační čtyřválec o zdvihovém objemu 1089 cm3 se skrývá v závětří rozložitého chladiče, při případném nárazu jej chrání třiceticentimetrový prostor od přední masky. Spádová nádrž je uložena vysoko nad agregátem. | Svět Motorů
Vnější osvětlení nepatří mezi chloubu veteránů. S podobně šeptavými refl ektory proto doporučujeme jezdit jen za denního světla. Dálková světla se spouštějí netradičně nožním tlačítkem. | Svět Motorů
Takhle subtilní a miniaturní svítilny na rozměrné zádi připomínají spíš sedící berušky. Světelný výkon tomu samozřejmě odpovídá. | Svět Motorů
Škoda Tudor | Svět Motorů
Škoda 1101 | Svět Motorů
Fiat 500C | Svět Motorů
Letošní narozeninový dort s motivem tudoru patřil k vůbec nejoriginálnějším dárkům v historii Světa motorů | Svět Motorů
V téhle podobě s modrým lakem karoserie a registračními značkami AH-88-82 se tatáž Škoda 1101 vydala na náročnou výpravu za polární kruh, než před osmnácti lety důstojně zakotvila v továrním muzeu | Svět Motorů
Škoda Joyster | Svět Motorů
Novodobým tudorem se stala před šestnácti lety atraktivní Škoda Joyster, překvapení frankfurtského autosalonu. Na rozdíl od pětasedmdesátileté malé škodovky si ji však nelze koupit, ale pouze prohlédnout v továrním muzeu | Svět Motorů
Originál faktury dokazuje absurditu příplatků z období před pětasedmdesáti lety. Zatímco před čtvrtstoletím se i u nejluxusnější Octavie SLX připlácelo třeba za obyčejné rádio, stále to nebylo nic proti základní výbavě bez pneumatik. | Svět Motorů
Škoda Tudor | Svět Motorů
V premiérovém ročníku Světa motorů si Škoda 1101 „Tudor“ dvakrát přivlastnila titulní stranu. Obálka technického vydání časopisu Auto, našeho přímého předchůdce, ji v prosinci 1945 představila jako absolutní novinku. | Svět Motorů
Škoda Tudor | Svět Motorů
Škoda Tudor | Svět Motorů
Původní test Škody Tudor ve Světě motorů: 1947 | Svět Motorů
Původní test Škody Tudor ve Světě motorů: 1947 | Svět Motorů

Šedesátky jsou znovu tady! Ford přichází s úžasnou retro-edicí pro Bronco

Kimera Evo37 míří za oceán, první americký kousek se jmenuje Edda

V Číně unikl na veřejnost nový Ford Edge. Jak se vám líbí?

Kimi Räikkönen se vrací za volant. Odjede závod NASCAR

Elektromobilem na dovolenou: Pohoda, nebo horor? Vyrazili jsme do Španělska!

Audi S1 Hoonitron bude mít premiéru v Laguně Seca. Co bude se speciálem po Electrikhaně?