Momentka ze světové výstavní premiéry sedanu Saab 9-5 v podzimním Frankfurtu 2009 ukazuje, jak skromné publicity se novince už tehdy dostalo|
Zdroj: Svět motorů
Kombi dnes existuje pouze ve 27 vyrobených kusech. Vyhlášený saabista Zdeněk Suchomel si ze Švédska dovezl dva, a jak sám říká, ani tenkrát nebyly tak drahé. Jeden z nich dodnes provozuje.|
Zdroj: Svět motorů
Plechové karosářské díly jsou v Ústí nad Orlicí dodnes volně dostupné, sklad je vzorně zásobený|
Zdroj: Svět motorů
„Na skladě mám skoro všechno, ale tyhle díly jsou největší problém,“ tvrdí Zdeněk Suchomel o zadních sdružených svítilnách|
Zdroj: Svět motorů
Důkaz o bytelnosti skeletu saabů poskytuje například unikátně pevná konstrukce střechy. Takhle vzorně vyztužené panely nad dveřními rámy totiž jinde nenajdete. Nedivíme se dobovým zkazkám o kultovních starých Saabech 9000, které dokázaly po nehodě klidně vykácet celý les a nic netušící posádka z nich pak vystoupila bez šrámu jako z tanku.|
Zdroj: Svět motorů
Ucpaná palivová sítka se týkala původních čtyřválcových motorů o objemu 2,0 a 2,3 litru, které odešly do penze s původním modelem Saabu 9-5. Zadřené motory se tak druhé generace už téměř netýkají.|
Zdroj: Svět motorů
Jestliže má některý motor sběratelský potenciál, pak vidlicový šestiválec 2.8 Turbo s pohonem všech kol. Musíte mu však odpustit téměř patnáctilitrovou spotřebu.|
Zdroj: Svět motorů
Při nákupu saabu v domácím Švédsku buďte obezřetní: nájezd 100 000 švédských mil znamená v přepočtu desetinásobnou kilometrovou porci|
Zdroj: Svět motorů
Lehká povrchová koroze podvozkových ramen zde nic neznamená, spodek saabu přežije s minimálními investicemi věky věků|
Zdroj: Svět motorů
Spotřebních dílů pohonného řetězce je k dispozici stále ještě dostatek, třeba brzdovým obložením sklady překypují|
Zdroj: Svět motorů
Podvozek Saabu 9-5 je s výjimkou ničivé koroze pozinkovaných dílů dodnes velmi odolný, stejně jako bytelný karosářský skelet. A kdyby došlo k nejhoršímu, díly stále jsou.|
Zdroj: Svět motorů
Po zdolání 170 000 km a vystřídání majitelů ve tří zemích dodnes nehrozí šedý sedan žádnými drahými výdaji, v absolutním pořádku je nejen výfuková, ale i brzdová soustava|
Zdroj: Svět motorů
Průsaky motorového oleje nejsou u starých čtyřválcových dieselů ničím výjimečným, lehké rosení proto nezazlíváme ani saabu|
Zdroj: Svět motorů
Jedny z mála vnějších vizuálních nedostatků představují škrábance od obrubníků zespoda předního nárazníku|
Zdroj: Svět motorů
Ani druhý Saab 9-5 NG z aktuální české nabídky neplatí za žádnou chudobku, málokdo v Evropě dnes dokáže s tímto modelem poradit tak ochotně jako fi rma Suchomel NEW v Ústí nad Orlicí|
Zdroj: Svět motorů
Saab 9-5|
Zdroj: Svět motorů
Saab 9-5|
Zdroj: Svět motorů
Nejvýznamnější trhy Saabu 9-5 NG|
Zdroj: Svět motorů
Saab 9-5 2.0 TTiD|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Navenek se charismatická palubní deska nejdražšího a nejlevnějšího Saabu 9-5 příliš neliší. Jenže detaily jako ventilované sedačky nebo moderní multimediální systém prozrazují, kdo je mezi švédskými panovníky skutečným králem. Grafi ku displeje si automobilka vytvořila po svém.|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Saab 9-5 2.0 TTiD|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Saab 9-5 2.0 TTiD|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Saab 9-5 2.0 TTiD|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Saab 9-5 2.0 TTiD|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Ani základní výbava Vector nebyla ochuzena o částečně kožené čalounění sedadel nebo samostatný panel klimatizace pro zadní cestující|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Švédsky široký středový tunel působí bezpečně a honosně, tlačítko spuštění motoru zůstává jako u klasických saabů v těsném sousedství řadicí páky. Místa mají všichni hodně.|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Saab 9-5 2.0 TTiD|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Saab 9-5 2.0 TTiD|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Saab 9-5 2.0 TTiD|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Saab 9-5 2.0 TTiD|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Ulomený zámek víka příruční schránky v testovaném voze vyřešil předchozí majitel oblepením páskem suchého zipu|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Saab 9-5 2.0 TTiD|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Saab 9-5 2.0 TTiD|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Saab 9-5 2.0 TTiD|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Saab 9-5 2.0 TTiD|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Saab 9-5 2.0 TTiD|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Saab 9-5 2.0 TTiD|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Saab 9-5 2.0 TTiD|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Saab 9-5 2.0 TTiD|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Saab 9-5 2.0 TTiD|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Saab 9-5 2.0 TTiD|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Saab 9-5 2.0 TTiD|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Saab 9-5 2.0 TTiD|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Saab 9-5 2.0 TTiD|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Saab 9-5 2.0 TTiD|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Saab 9-5 2.0 TTiD|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Saab 9-5 2.0 TTiD|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Saab 9-5 2.0 TTiD|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Saab 9-5 2.0 TTiD|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Saab 9-5 2.0 TTiD|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Dvoulitrové vznětové biturbo postavené koncernem GM na základech italského multijetu funguje neúnavně, navzdory výkonu 140 kW však připomíná spíše ležérní atmosférický šestiválec – a to i zvukově|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Minimální rozměr disku kola má 17 palců. Bát se však nemusíte ani devatenáctek, proti opelu je saab vždy komfortnější.|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Saab 9-5 2.0 TTiD|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Zadní lišta s osvětlením značky se v původním, čínském provedení přehřívá a její diody praskají. Dá se to však opravit.|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Saab 9-5 2.0 TTiD|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek