Ojetá Kia Stonic: Spolehlivá, ale proč ztrestá havarijně nepojištěné?

1/32
Zavřít
  • Zákaznická individualizace se u korejských značek moc neskloňuje, ale dvoubarevné provedení karoserie šlo připlatit i k levnějším verzím. Kvalita metalických laků není špatná, ale při opravách se je už nepodaří nikdy přesně namíchat.
    Zákaznická individualizace se u korejských značek moc neskloňuje, ale dvoubarevné provedení karoserie šlo připlatit i k levnějším verzím. Kvalita metalických laků není špatná, ale při opravách se je už nepodaří nikdy přesně namíchat.| Zdroj: Svět motorů
  • Interiér je na pohled stejný jako u nižšího modelu Rio a ani se tu o moc výš nesedí. Zpracování je ale dobré a ergonomie výtečná, na vše důležité jsou tu ještě samostatná fyzická tlačítka. Na snímku interiér před faceliftem (do 2020) bohatě vybavené verze Premium s hliníkovými pedály a kombinovaným čalouněním látka/ kůže. Sedadla jsou pohodlná, ale možnost výškového nastavení u spolujezdce přišla až s předloňskou modernizací.
    Interiér je na pohled stejný jako u nižšího modelu Rio a ani se tu o moc výš nesedí. Zpracování je ale dobré a ergonomie výtečná, na vše důležité jsou tu ještě samostatná fyzická tlačítka. Na snímku interiér před faceliftem (do 2020) bohatě vybavené verze Premium s hliníkovými pedály a kombinovaným čalouněním látka/ kůže. Sedadla jsou pohodlná, ale možnost výškového nastavení u spolujezdce přišla až s předloňskou modernizací.| Zdroj: Svět motorů
  • Zmodernizovaný model přinesl v září 2020 nové benzinové motory Smartstream, nový infotainment, vrcholnou výbavu GT Line a světlomety LED (u GT Line, Top + paket Premium).
    Zmodernizovaný model přinesl v září 2020 nové benzinové motory Smartstream, nový infotainment, vrcholnou výbavu GT Line a světlomety LED (u GT Line, Top + paket Premium).| Zdroj: Svět motorů
  • Příplatkový automat tu byl dvojího typu: buď klasický 6° s hydrodynamickým měničem pro čtyřválec 1.4 CVVT, nebo 7° dvouspojkový 7DCT pro tříválec 1.0 T-GDI. Obě skříně si Korejci vyvinuli sami a jsou velmi spolehlivé, mladší dvouspojková má dokonce částečné elektromechanické ovládání. S případnými pozáručními opravami to bude horší, výrobce neuvolnil téměř žádné díly k opravám a preferuje výměnu celku.
    Příplatkový automat tu byl dvojího typu: buď klasický 6° s hydrodynamickým měničem pro čtyřválec 1.4 CVVT, nebo 7° dvouspojkový 7DCT pro tříválec 1.0 T-GDI. Obě skříně si Korejci vyvinuli sami a jsou velmi spolehlivé, mladší dvouspojková má dokonce částečné elektromechanické ovládání. S případnými pozáručními opravami to bude horší, výrobce neuvolnil téměř žádné díly k opravám a preferuje výměnu celku.| Zdroj: Svět motorů
  • Dotykový displej mají i vozy bez navigace, tedy i jen s rádiem. Apple CarPlay a Android Auto podporují všechny verze od počátku, což ale neznamená, že u všech vždy dobře fungují.
    Dotykový displej mají i vozy bez navigace, tedy i jen s rádiem. Apple CarPlay a Android Auto podporují všechny verze od počátku, což ale neznamená, že u všech vždy dobře fungují.| Zdroj: Svět motorů
  • Možnost barevně osvěženého interiéru (paket Color) u nás dlouho chyběla, respektive byla dostupná jen v decentním světle šedém provedení. Vozy před modernizací (do 2020) mají vždy dotykový 7“ displej, po modernizaci 8“.
    Možnost barevně osvěženého interiéru (paket Color) u nás dlouho chyběla, respektive byla dostupná jen v decentním světle šedém provedení. Vozy před modernizací (do 2020) mají vždy dotykový 7“ displej, po modernizaci 8“.| Zdroj: Svět motorů
  • Tahle dvě tlačítka nad prstem mají hodnotu celých dvou hvězdiček v nárazovém testu Euro NCAP, a tak si jich adekvátně považujte… Patří k příplatkovému balíku jízdních asistentů, dříve nazývanému ADAS. Obsahuje radarový systém nouzového brzdění (AEB), hlídání jízdy v pruhu (LWDS, defaultně zapnuto), sledování únavy řidiče (DAW) a u vyšších výbav i praktické hlídání mrtvého úhlu zrcátek (BSD).
    Tahle dvě tlačítka nad prstem mají hodnotu celých dvou hvězdiček v nárazovém testu Euro NCAP, a tak si jich adekvátně považujte… Patří k příplatkovému balíku jízdních asistentů, dříve nazývanému ADAS. Obsahuje radarový systém nouzového brzdění (AEB), hlídání jízdy v pruhu (LWDS, defaultně zapnuto), sledování únavy řidiče (DAW) a u vyšších výbav i praktické hlídání mrtvého úhlu zrcátek (BSD).| Zdroj: Svět motorů
  • Diesel 1.6 CRDI se u nás nabízel jen krátce a pouze ve starší verzi s 81 kW a bez AdBlue. V západní Evropě se však stonic v letech 2018-2020 prodával i s mladším motorem 1.6 CRDI SCR (85 a 100 kW), který už má místo řetězu rozvodový řemen a AdBlue potřebuje. Hrdlo 12litrové nádržky na močovinu je pod společnými dvířky z levé strany vozu.
    Diesel 1.6 CRDI se u nás nabízel jen krátce a pouze ve starší verzi s 81 kW a bez AdBlue. V západní Evropě se však stonic v letech 2018-2020 prodával i s mladším motorem 1.6 CRDI SCR (85 a 100 kW), který už má místo řetězu rozvodový řemen a AdBlue potřebuje. Hrdlo 12litrové nádržky na močovinu je pod společnými dvířky z levé strany vozu.| Zdroj: Svět motorů
  • Šestistupňový manuál byl standardem pro všechny motory kromě dvanáctistovek.
    Šestistupňový manuál byl standardem pro všechny motory kromě dvanáctistovek.| Zdroj: Svět motorů
  • K hybridnímu 1.0 T-GDI/88 kW MHEV (od 2020) se montuje inovativní tzv. inteligentní manuál (iMT), u nějž spojkový pedál funguje už jen jako vysílač signálu. Spojku fyzicky ovládá elektrohydraulická nástavba, díky níž si vůz sám umí samočinně odpojit motor a plachtit.
    K hybridnímu 1.0 T-GDI/88 kW MHEV (od 2020) se montuje inovativní tzv. inteligentní manuál (iMT), u nějž spojkový pedál funguje už jen jako vysílač signálu. Spojku fyzicky ovládá elektrohydraulická nástavba, díky níž si vůz sám umí samočinně odpojit motor a plachtit.| Zdroj: Svět motorů
  • Na našem trhu se manuální klimatizace pojila jen s vozy, které neměly bezklíčový vstup a startování tlačítkem. Středové výdechy vzadu chybějí, ale jsou tu alespoň ty základní pod sedadly – třeba minulý Nissan Qashqai nemá ani ty.
    Na našem trhu se manuální klimatizace pojila jen s vozy, které neměly bezklíčový vstup a startování tlačítkem. Středové výdechy vzadu chybějí, ale jsou tu alespoň ty základní pod sedadly – třeba minulý Nissan Qashqai nemá ani ty.| Zdroj: Svět motorů
  • Na našem trhu se manuální klimatizace pojila jen s vozy, které neměly bezklíčový vstup a startování tlačítkem. Středové výdechy vzadu chybějí, ale jsou tu alespoň ty základní pod sedadly – třeba minulý Nissan Qashqai nemá ani ty.
    Na našem trhu se manuální klimatizace pojila jen s vozy, které neměly bezklíčový vstup a startování tlačítkem. Středové výdechy vzadu chybějí, ale jsou tu alespoň ty základní pod sedadly – třeba minulý Nissan Qashqai nemá ani ty.| Zdroj: Svět motorů
  • Radar v předním nárazníku stojí 55 000 Kč a je přesně ve výšce, kde má zajíc hlavu. Před faceliftem ho najdete jen u vozů s příplatkovým balíkem bezpečnostních asistentů, takže kupující levnějších verzí se mu nejspíš vyhnou.
    Radar v předním nárazníku stojí 55 000 Kč a je přesně ve výšce, kde má zajíc hlavu. Před faceliftem ho najdete jen u vozů s příplatkovým balíkem bezpečnostních asistentů, takže kupující levnějších verzí se mu nejspíš vyhnou.| Zdroj: Svět motorů
  • Před rokem 2020 tu byly jen halogenové světlomety s projektorem. Svítí jen průměrně a stojí strašidelných 52 000 Kč/ kus. Od střední výbavy už alespoň byly vybaveny tímto denním svícením LED, vítaným přísvitem do zatáček.
    Před rokem 2020 tu byly jen halogenové světlomety s projektorem. Svítí jen průměrně a stojí strašidelných 52 000 Kč/ kus. Od střední výbavy už alespoň byly vybaveny tímto denním svícením LED, vítaným přísvitem do zatáček.| Zdroj: Svět motorů
  • Efektnější zadní svítilny s LED jsou také pěkně drahé – vnější rohová část stojí přes 18 000 Kč, vnitřní na víku kufru přes 15 000 Kč. Zavazadelník je jen o chlup větší než u ria – 332 (s rezervním kolem) nebo 352 l.
    Efektnější zadní svítilny s LED jsou také pěkně drahé – vnější rohová část stojí přes 18 000 Kč, vnitřní na víku kufru přes 15 000 Kč. Zavazadelník je jen o chlup větší než u ria – 332 (s rezervním kolem) nebo 352 l.| Zdroj: Svět motorů
  • Mild-hybrid 1.0 T-GDI/88 kW MHEV (od 2020) živí svůj elektrický motor-generátor tímto samostatným 48V akumulátorem li-pol v kufru. Neškodí vědět, že stojí téměř 50 000 Kč a kryje ho jen dvouletá záruka na funkci, nikoliv na pokles využitelné kapacity. Z hlediska záručních podmínek jde o nízkonapěťovou baterii.
    Mild-hybrid 1.0 T-GDI/88 kW MHEV (od 2020) živí svůj elektrický motor-generátor tímto samostatným 48V akumulátorem li-pol v kufru. Neškodí vědět, že stojí téměř 50 000 Kč a kryje ho jen dvouletá záruka na funkci, nikoliv na pokles využitelné kapacity. Z hlediska záručních podmínek jde o nízkonapěťovou baterii.| Zdroj: Svět motorů
  • Stonic je výhradně předokolkou, takže si vystačí s jednoduchým a velmi odolným podvozkem z modelu Rio. Palivová nádrž je pořád plechová, ale už dobře chráněná proti korozi. Brzdy jsou u všech verzí stejné – vpředu větrané kotouče 280 mm, vzadu plné 262 mm.
    Stonic je výhradně předokolkou, takže si vystačí s jednoduchým a velmi odolným podvozkem z modelu Rio. Palivová nádrž je pořád plechová, ale už dobře chráněná proti korozi. Brzdy jsou u všech verzí stejné – vpředu větrané kotouče 280 mm, vzadu plné 262 mm.| Zdroj: Svět motorů
  • Na velkých, 17“ kolech a v neutrálním bílém laku to stoniku hodně slušelo, možná víc než v křiklavých barvách. S těmito koly má navíc nejvyšší světlou výšku – pěkných 18 cm.
    Na velkých, 17“ kolech a v neutrálním bílém laku to stoniku hodně slušelo, možná víc než v křiklavých barvách. S těmito koly má navíc nejvyšší světlou výšku – pěkných 18 cm.| Zdroj: Svět motorů
  • Kia Stonic
    Kia Stonic| Zdroj: Svět motorů
  • Kia Stonic
    Kia Stonic| Zdroj: Svět motorů
  • Poloosy už jsou povrchově rezavé, ale zbytek podvozku je v pořádku – včetně brzd. Kompletní přední rameno by vyšlo na 5800 Kč, ale hračičkové si mohou samostatně vyměnit jak čep (1255 Kč), tak obě pouzdra uložení (přední 946, zadní 1279 Kč).
    Poloosy už jsou povrchově rezavé, ale zbytek podvozku je v pořádku – včetně brzd. Kompletní přední rameno by vyšlo na 5800 Kč, ale hračičkové si mohou samostatně vyměnit jak čep (1255 Kč), tak obě pouzdra uložení (přední 946, zadní 1279 Kč).| Zdroj: Svět motorů
  • Právě se dokončuje aktualizace, která zjemnila odezvu elektronické škrticí klapky a zmírnila škubání motoru v městských rychlostech. Pokud máte motory 1.25 a 1.4 CVVT, nestyďte se v servisu přiznat, že vám skáčou – dostanete aktualizaci.
    Právě se dokončuje aktualizace, která zjemnila odezvu elektronické škrticí klapky a zmírnila škubání motoru v městských rychlostech. Pokud máte motory 1.25 a 1.4 CVVT, nestyďte se v servisu přiznat, že vám skáčou – dostanete aktualizaci.| Zdroj: Svět motorů
  • Atmosférické čtyřválce řady Kappa už měly hydroštely ventilů a netrpěly rozpadem katalyzátorů, takže jde o spolehlivé a dlouhověké jednotky. S dobře zpřevodovanou čtrnáctistovkou jsme jezdili za 6 l/100 km.
    Atmosférické čtyřválce řady Kappa už měly hydroštely ventilů a netrpěly rozpadem katalyzátorů, takže jde o spolehlivé a dlouhověké jednotky. S dobře zpřevodovanou čtrnáctistovkou jsme jezdili za 6 l/100 km.| Zdroj: Svět motorů
  • Na to, že měl vůz v minulosti rozbořenou záď, nás upozornila až jeho prověrka v brněnském autorizovaném servisu Agrotec. Musíme ale ostravskému Autobondu (kde vůz po havárii opravovali) vyseknout poklonu, při opravě odvedl skutečně hezkou práci.
    Na to, že měl vůz v minulosti rozbořenou záď, nás upozornila až jeho prověrka v brněnském autorizovaném servisu Agrotec. Musíme ale ostravskému Autobondu (kde vůz po havárii opravovali) vyseknout poklonu, při opravě odvedl skutečně hezkou práci.| Zdroj: Svět motorů
  • Koncepčně starší motory Kappa se nezahřívají úplně střelhbitě, takže vyhřívaná sedadla i volant přišly na krátkých trasách vhod. Ve výbavě Premium byly vždy.
    Koncepčně starší motory Kappa se nezahřívají úplně střelhbitě, takže vyhřívaná sedadla i volant přišly na krátkých trasách vhod. Ve výbavě Premium byly vždy.| Zdroj: Svět motorů
  • Auto bylo čerstvě po servisu, takže je skutečně zcela bez investic – do příští výměny oleje zbývá téměř 15 000 km
    Auto bylo čerstvě po servisu, takže je skutečně zcela bez investic – do příští výměny oleje zbývá téměř 15 000 km| Zdroj: Svět motorů
  • Kia Stonic
    Kia Stonic| Zdroj: Svět motorů
  • Motor 1.0 T-GDI Kappa
    Motor 1.0 T-GDI Kappa| Zdroj: Svět motorů
  • Motor 1.0 T-GDI Smartstream
    Motor 1.0 T-GDI Smartstream| Zdroj: Svět motorů
  • Motor 1.2 DPI
    Motor 1.2 DPI| Zdroj: Svět motorů
  • Motor 1.6 CRDi SCR New U
    Motor 1.6 CRDi SCR New U| Zdroj: Svět motorů
  • Motor 1.6 CRDi U2
    Motor 1.6 CRDi U2| Zdroj: Svět motorů
Zákaznická individualizace se u korejských značek moc neskloňuje, ale dvoubarevné provedení karoserie šlo připlatit i k levnějším verzím. Kvalita metalických laků není špatná, ale při opravách se je už nepodaří nikdy přesně namíchat.
Interiér je na pohled stejný jako u nižšího modelu Rio a ani se tu o moc výš nesedí. Zpracování je ale dobré a ergonomie výtečná, na vše důležité jsou tu ještě samostatná fyzická tlačítka. Na snímku interiér před faceliftem (do 2020) bohatě vybavené verze Premium s hliníkovými pedály a kombinovaným čalouněním látka/ kůže. Sedadla jsou pohodlná, ale možnost výškového nastavení u spolujezdce přišla až s předloňskou modernizací.
Zmodernizovaný model přinesl v září 2020 nové benzinové motory Smartstream, nový infotainment, vrcholnou výbavu GT Line a světlomety LED (u GT Line, Top + paket Premium).
Příplatkový automat tu byl dvojího typu: buď klasický 6° s hydrodynamickým měničem pro čtyřválec 1.4 CVVT, nebo 7° dvouspojkový 7DCT pro tříválec 1.0 T-GDI. Obě skříně si Korejci vyvinuli sami a jsou velmi spolehlivé, mladší dvouspojková má dokonce částečné elektromechanické ovládání. S případnými pozáručními opravami to bude horší, výrobce neuvolnil téměř žádné díly k opravám a preferuje výměnu celku.
Dotykový displej mají i vozy bez navigace, tedy i jen s rádiem. Apple CarPlay a Android Auto podporují všechny verze od počátku, což ale neznamená, že u všech vždy dobře fungují.
Možnost barevně osvěženého interiéru (paket Color) u nás dlouho chyběla, respektive byla dostupná jen v decentním světle šedém provedení. Vozy před modernizací (do 2020) mají vždy dotykový 7“ displej, po modernizaci 8“.
Tahle dvě tlačítka nad prstem mají hodnotu celých dvou hvězdiček v nárazovém testu Euro NCAP, a tak si jich adekvátně považujte… Patří k příplatkovému balíku jízdních asistentů, dříve nazývanému ADAS. Obsahuje radarový systém nouzového brzdění (AEB), hlídání jízdy v pruhu (LWDS, defaultně zapnuto), sledování únavy řidiče (DAW) a u vyšších výbav i praktické hlídání mrtvého úhlu zrcátek (BSD).
Diesel 1.6 CRDI se u nás nabízel jen krátce a pouze ve starší verzi s 81 kW a bez AdBlue. V západní Evropě se však stonic v letech 2018-2020 prodával i s mladším motorem 1.6 CRDI SCR (85 a 100 kW), který už má místo řetězu rozvodový řemen a AdBlue potřebuje. Hrdlo 12litrové nádržky na močovinu je pod společnými dvířky z levé strany vozu.
Šestistupňový manuál byl standardem pro všechny motory kromě dvanáctistovek.
K hybridnímu 1.0 T-GDI/88 kW MHEV (od 2020) se montuje inovativní tzv. inteligentní manuál (iMT), u nějž spojkový pedál funguje už jen jako vysílač signálu. Spojku fyzicky ovládá elektrohydraulická nástavba, díky níž si vůz sám umí samočinně odpojit motor a plachtit.
Na našem trhu se manuální klimatizace pojila jen s vozy, které neměly bezklíčový vstup a startování tlačítkem. Středové výdechy vzadu chybějí, ale jsou tu alespoň ty základní pod sedadly – třeba minulý Nissan Qashqai nemá ani ty.
Na našem trhu se manuální klimatizace pojila jen s vozy, které neměly bezklíčový vstup a startování tlačítkem. Středové výdechy vzadu chybějí, ale jsou tu alespoň ty základní pod sedadly – třeba minulý Nissan Qashqai nemá ani ty.
Radar v předním nárazníku stojí 55 000 Kč a je přesně ve výšce, kde má zajíc hlavu. Před faceliftem ho najdete jen u vozů s příplatkovým balíkem bezpečnostních asistentů, takže kupující levnějších verzí se mu nejspíš vyhnou.
Před rokem 2020 tu byly jen halogenové světlomety s projektorem. Svítí jen průměrně a stojí strašidelných 52 000 Kč/ kus. Od střední výbavy už alespoň byly vybaveny tímto denním svícením LED, vítaným přísvitem do zatáček.
Efektnější zadní svítilny s LED jsou také pěkně drahé – vnější rohová část stojí přes 18 000 Kč, vnitřní na víku kufru přes 15 000 Kč. Zavazadelník je jen o chlup větší než u ria – 332 (s rezervním kolem) nebo 352 l.
Mild-hybrid 1.0 T-GDI/88 kW MHEV (od 2020) živí svůj elektrický motor-generátor tímto samostatným 48V akumulátorem li-pol v kufru. Neškodí vědět, že stojí téměř 50 000 Kč a kryje ho jen dvouletá záruka na funkci, nikoliv na pokles využitelné kapacity. Z hlediska záručních podmínek jde o nízkonapěťovou baterii.
Stonic je výhradně předokolkou, takže si vystačí s jednoduchým a velmi odolným podvozkem z modelu Rio. Palivová nádrž je pořád plechová, ale už dobře chráněná proti korozi. Brzdy jsou u všech verzí stejné – vpředu větrané kotouče 280 mm, vzadu plné 262 mm.
Na velkých, 17“ kolech a v neutrálním bílém laku to stoniku hodně slušelo, možná víc než v křiklavých barvách. S těmito koly má navíc nejvyšší světlou výšku – pěkných 18 cm.
Kia Stonic
Kia Stonic
Poloosy už jsou povrchově rezavé, ale zbytek podvozku je v pořádku – včetně brzd. Kompletní přední rameno by vyšlo na 5800 Kč, ale hračičkové si mohou samostatně vyměnit jak čep (1255 Kč), tak obě pouzdra uložení (přední 946, zadní 1279 Kč).
Právě se dokončuje aktualizace, která zjemnila odezvu elektronické škrticí klapky a zmírnila škubání motoru v městských rychlostech. Pokud máte motory 1.25 a 1.4 CVVT, nestyďte se v servisu přiznat, že vám skáčou – dostanete aktualizaci.
Atmosférické čtyřválce řady Kappa už měly hydroštely ventilů a netrpěly rozpadem katalyzátorů, takže jde o spolehlivé a dlouhověké jednotky. S dobře zpřevodovanou čtrnáctistovkou jsme jezdili za 6 l/100 km.
Na to, že měl vůz v minulosti rozbořenou záď, nás upozornila až jeho prověrka v brněnském autorizovaném servisu Agrotec. Musíme ale ostravskému Autobondu (kde vůz po havárii opravovali) vyseknout poklonu, při opravě odvedl skutečně hezkou práci.
Koncepčně starší motory Kappa se nezahřívají úplně střelhbitě, takže vyhřívaná sedadla i volant přišly na krátkých trasách vhod. Ve výbavě Premium byly vždy.
Auto bylo čerstvě po servisu, takže je skutečně zcela bez investic – do příští výměny oleje zbývá téměř 15 000 km
Kia Stonic
Motor 1.0 T-GDI Kappa
Motor 1.0 T-GDI Smartstream
Motor 1.2 DPI
Motor 1.6 CRDi SCR New U
Motor 1.6 CRDi U2