Ojetý Nissan Note II (typ E12): Tohle je nadprůměrně spolehlivý malý poklad!
1
/
25
Prohlédnout znovu
Ojetý Nissan Note II (typ E12): Tohle je nadprůměrně spolehlivý malý poklad!
Nissan Note
|
Svět motorů
Vůz má velmi nízkou příď, pod předním nárazníkem je sotva 11 cm. Od obrubníků si raději nechávejte odstup.
|
Svět motorů
Interiér střední výbavy Acenta s příplatkovým bezklíčovým startováním. Plasty jsou tvrdé, ale styl ani zpracování neuráží. Výškově stavitelné je pouze sedadlo řidiče – i u nejdražších verzí.
|
Svět motorů
Motor 1.2 DIG-S
|
Svět motorů
Motor 1.5 dCi
|
Svět motorů
Bezpečnostní systém Safety Shield (pro vrcholné výbavy standardní, pro střední volitelný) slučoval sledování mrtvého úhlu, jízdy v pruhu a bezpečného vycouvání při stání kolmo k silnici. Vše obsluhuje jediné tlačítko na konci řady.
|
Svět motorů
U vrcholné výbavy Tekna mimo jiné najdete sedadla s „polokoženým“ čalouněním, kožený volant a multimediální systém Nissan Connect s navigací. Kruhový layout jednozónové automatické klimatizace je ale dost nepřehledný.
|
Svět motorů
Tlačítko přepínání palubního PC se nelogicky přesunulo z volantu na palubní desku, takže není zrovna po ruce. Stop-start tu mají všechny verze včetně automatu CVT.
|
Svět motorů
Nad přihrádkou přihrádka, a dokonce slušně objemná. Port USB tu najdete i u základního rádia, stejně jako bluetooth handsfree.
|
Svět motorů
Zadní dveře se otevírají téměř do pravého úhlu. Elektrické stahování zadních oken bylo od druhého stupně výbavy. Jejich hierarchie od nejnižší po nejvyšší byla následující: Visia – Acenta - Acenta+ - N-TEC/Black Edition – Tekna.
|
Svět motorů
Když máte vůz vybavený posuvnou zadní lavicí, můžete si natáhnout nohy jako v superbu. Bohužel sem nevedou žádné výdechy topení. Zadní opěrky lze vysunout jen o kousek, dospělý člověk by je potřeboval výš.
|
Svět motorů
Kompresorový motor 1.2 DIG-S využívá stejný nápad jako kdysi Mazda Xedos 9 2.3 MCE. Ovšem v polovičním tříválcovém měřítku a už s přímým vstřikováním benzinu. Celek kompresoru, jak ho tu vidíte, by stál přes 60 000 Kč, nejpodstatnější středová část s dmychadlem je ale objednatelná samostatně za 38 000 Kč. Spínání kompresoru má na starost externí elektromagnetická dělená řemenice za 31 000 Kč, umístěná v uzlu dvou řemenů (trvale poháněného a spínaného).
|
Svět motorů
Kompresorový motor 1.2 DIG-S využívá stejný nápad jako kdysi Mazda Xedos 9 2.3 MCE. Ovšem v polovičním tříválcovém měřítku a už s přímým vstřikováním benzinu. Celek kompresoru, jak ho tu vidíte, by stál přes 60 000 Kč, nejpodstatnější středová část s dmychadlem je ale objednatelná samostatně za 38 000 Kč. Spínání kompresoru má na starost externí elektromagnetická dělená řemenice za 31 000 Kč, umístěná v uzlu dvou řemenů (trvale poháněného a spínaného).
|
Svět motorů
Optický sportovní paket s ostřejšími nárazníky, malým střešním křídlem a menším volantem z modelu Juke šlo objednávat od roku 2014. Podle trhu nesl různá označení (například paket Dynamic, paket Invitation Sport). Standardně jej měly vozy ve vzácnějších výbavách N-Tec a Black Edition.
|
Svět motorů
S posuvnými zadními sedadly se pojila i variabilní skládací podlážka kufru, nazývaná Karakuri.
|
Svět motorů
Vozy pro Německo mívaly standardně lepicí sadu, u nás bývala dojezdová rezerva.
|
Svět motorů
Tlačítkem Eco probudíte zelené diody v přístrojovém štítu, které se pak rozsvěcují podle toho, jak moc šlapete na plyn. Zbytečnější funkci by snad ani nešlo vymyslet.
|
Svět motorů
Tlačítkem Eco probudíte zelené diody v přístrojovém štítu, které se pak rozsvěcují podle toho, jak moc šlapete na plyn. Zbytečnější funkci by snad ani nešlo vymyslet.
|
Svět motorů
Automat objednatelný jen k 1.2 DIG-S byl typu CVT, tedy s plynule měnitelným převodem. Tříválec jej moc nezatěžuje, takže zatím funguje dobře. Přesto pamatujte: Blok ovládacích ventilů = 62 300 Kč. Vydřené kuželové plochy nebo jiná mechanická závada na „železe“ = 223 000 Kč za celou skříň.
|
Svět motorů
Světlomety byly výhradně halogenové a i v rámci své kategorie se svítivostí řadí ke slabšímu průměru. Denní svícení žárovkou mají všechny verze.
|
Svět motorů
Černé nelakované parkovací senzory naznačují, že byly domontovány dodatečně. Design má dodnes jiskru, z některých úhlů připomíná Hondu Jazz.
|
Svět motorů
Podvozek se koncepčně příliš neliší od předchůdce, jen méně trpí praskáním pružin. Dobře si prohlédněte výfuk, ve svarech už by mohla bujet hlubší koroze.
|
Svět motorů
Naprosto těsné agregáty bez úniku kapalin bývají takřka pravidlem, rozsáhlejší povrchová koroze nápravnice bohužel také. Odolnost čepů je dobrá, jak je u Japonců zvykem.
|
Svět motorů
Navzdory kratším převodům je základní benzinový tříválec mimořádně úsporný. Ustálenou devadesátkou jede za čtyři litry, průměr na konci týdne činil 4,8 l.
|
Svět motorů
Nissan Note
|
Svět motorů
Znáte Mustero? Je to vzácný Ford Mustang přestavený na pick-up
Crespi F90: Argentinský monopost vzpomíná na sezónu 1990
Zákaz předjíždění náklaďákům na téměř celé D1. Začala druhá etapa osazování značek
Omlazený Volkswagen Crafter je chytřejší. Díky umělé inteligenci
Cupra Leon prošla faceliftem plným trojúhelníků a čtverců. Má 333 koní
Facelift Cupry Formentor: Nový design a technika VZ5 pro čtyřválec