Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojetý Nissan Note II (typ E12): Tohle je nadprůměrně spolehlivý malý poklad!

Marek Oborník
Diskuze (0)

Pokud v bazarech mezi menšími vozy hledáte něco nadprůměrně spolehlivého, úsporného a nepříliš profláknutého, máme pro vás skvělý tip. Jde o Nissan Note druhé generace. Auto, které se zbytečně stydělo za to, že je dobrým malým MPV.

Když se řekne Nissan Note, vybavíme si spíš rozšířenější první model E11 z let 2004 až 2013. To byla ta praktická hranatá almara s podivně naroubovanými zadními svítilnami, které vypadaly jako kosa zaseknutá do střechy. S pozvolným úpadkem zájmu o malá MPV přišel nápad skloubit tyto vlastnosti s líbivější karoserií.

Přestože druhá generace note (interně E12) vypadá od pohledu jako výrazně nižší, je to spíš optický klam daný pozvolněji stoupající přídí s širšími světlomety. Mladší model má téměř totožné vnější rozměry, nižší je o zanedbatelné 2 cm. Ani zvýšená pozice sedadel se moc nezměnila – přední poklesla o centimetr, zadní se naopak o dva zvedla a posunula blíž k zádi.

Design inspirovaný konceptem Nissan Invitation (2012) působí dodnes šmrncovně, jen mu chybělo víc veselejších laků – kromě červené metalízy nešlo pořídit žádný teplejší odstín. Upřímně nechápeme, proč výrobce svého času rozhlašoval, že hlavními konkurenty tohoto vozu jsou Volkswagen Polo a Ford Fiesta. To už si měl za vzor vybrat raději Hondu Jazz – když už chtěl mermomocí sdělovat, že auto s vlastnostmi malého MPV není malé MPV…

Nedá se říct, že by šlo o vyloženě neúspěšný model. Evropská verze (2013-2017), opět vyráběná v britském Sunderlandu, sice jen tak paběrkovala (konkrétně u nás hodně zákazníků odlákalo duo Kia Venga/Hyundai ix20), zato varianty pro Japonsko (tam i s hybridem), Čínu a Ameriku vydržely v produkci až donedávna a konkrétně japonská verze note se loni dočkala třetí generace.

Video se připravuje ...

Vrcholné verze nacpané výbavou

Posuvná zadní lavice byla k mání už u předchůdce a zcela zásadně vylepšuje praktičnost i variabilitu. Zde se vázala jen k paketu Family – u nižší střední výbavy Acenta příplatkovému, u vyšších Acenta+, N-Tec a Tekna standardnímu. Zda má inzerovaný kus tuto praktickou věc, poznáte už z fotografií – jsou-li vzadu tři opěrky hlavy vzadu, pak je tu i posuvná zadní lavice.

Note na svou třídu dobu překvapoval moderními prvky volitelné výbavy, které záhy uvedl i Nissan Qashqai II. Zejména jde o balík Safety Shield, obsahující monitoring objektů v mrtvém úhlu zrcátek, pohybujících se objektů za vozem (když chcete vycouvat) a hlásič vyjetí z jízdního pruhu. A také panoramatický kamerový systém AVM, skládající 360° pohled z pomyslné ptačí perspektivy. Reprodukce obrazu je sice dnešním pohledem mizerná, přesto je to při parkování vítaný pomocník. S AVM se bohužel mezi ojetinami moc často nesetkáte, i u drahých vrcholných verzí Tekna (které jej v letech 2013-2014 přinášely standardně) se posléze přesunul mezi příplatky a nahradila jej jen běžná zadní kamera.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.

Marek Oborník
Diskuze (0)

Doporučujeme