Vůz má velmi nízkou příď, pod předním nárazníkem je sotva 11 cm. Od obrubníků si raději nechávejte odstup.|
Zdroj: Svět motorů
Interiér střední výbavy Acenta s příplatkovým bezklíčovým startováním. Plasty jsou tvrdé, ale styl ani zpracování neuráží. Výškově stavitelné je pouze sedadlo řidiče – i u nejdražších verzí.|
Zdroj: Svět motorů
Motor 1.2 DIG-S|
Zdroj: Svět motorů
Motor 1.5 dCi|
Zdroj: Svět motorů
Bezpečnostní systém Safety Shield (pro vrcholné výbavy standardní, pro střední volitelný) slučoval sledování mrtvého úhlu, jízdy v pruhu a bezpečného vycouvání při stání kolmo k silnici. Vše obsluhuje jediné tlačítko na konci řady.|
Zdroj: Svět motorů
U vrcholné výbavy Tekna mimo jiné najdete sedadla s „polokoženým“ čalouněním, kožený volant a multimediální systém Nissan Connect s navigací. Kruhový layout jednozónové automatické klimatizace je ale dost nepřehledný.|
Zdroj: Svět motorů
Tlačítko přepínání palubního PC se nelogicky přesunulo z volantu na palubní desku, takže není zrovna po ruce. Stop-start tu mají všechny verze včetně automatu CVT.|
Zdroj: Svět motorů
Nad přihrádkou přihrádka, a dokonce slušně objemná. Port USB tu najdete i u základního rádia, stejně jako bluetooth handsfree.|
Zdroj: Svět motorů
Zadní dveře se otevírají téměř do pravého úhlu. Elektrické stahování zadních oken bylo od druhého stupně výbavy. Jejich hierarchie od nejnižší po nejvyšší byla následující: Visia – Acenta - Acenta+ - N-TEC/Black Edition – Tekna.|
Zdroj: Svět motorů
Když máte vůz vybavený posuvnou zadní lavicí, můžete si natáhnout nohy jako v superbu. Bohužel sem nevedou žádné výdechy topení. Zadní opěrky lze vysunout jen o kousek, dospělý člověk by je potřeboval výš.|
Zdroj: Svět motorů
Kompresorový motor 1.2 DIG-S využívá stejný nápad jako kdysi Mazda Xedos 9 2.3 MCE. Ovšem v polovičním tříválcovém měřítku a už s přímým vstřikováním benzinu. Celek kompresoru, jak ho tu vidíte, by stál přes 60 000 Kč, nejpodstatnější středová část s dmychadlem je ale objednatelná samostatně za 38 000 Kč. Spínání kompresoru má na starost externí elektromagnetická dělená řemenice za 31 000 Kč, umístěná v uzlu dvou řemenů (trvale poháněného a spínaného).|
Zdroj: Svět motorů
Kompresorový motor 1.2 DIG-S využívá stejný nápad jako kdysi Mazda Xedos 9 2.3 MCE. Ovšem v polovičním tříválcovém měřítku a už s přímým vstřikováním benzinu. Celek kompresoru, jak ho tu vidíte, by stál přes 60 000 Kč, nejpodstatnější středová část s dmychadlem je ale objednatelná samostatně za 38 000 Kč. Spínání kompresoru má na starost externí elektromagnetická dělená řemenice za 31 000 Kč, umístěná v uzlu dvou řemenů (trvale poháněného a spínaného).|
Zdroj: Svět motorů
Optický sportovní paket s ostřejšími nárazníky, malým střešním křídlem a menším volantem z modelu Juke šlo objednávat od roku 2014. Podle trhu nesl různá označení (například paket Dynamic, paket Invitation Sport). Standardně jej měly vozy ve vzácnějších výbavách N-Tec a Black Edition.|
Zdroj: Svět motorů
S posuvnými zadními sedadly se pojila i variabilní skládací podlážka kufru, nazývaná Karakuri.|
Zdroj: Svět motorů
Vozy pro Německo mívaly standardně lepicí sadu, u nás bývala dojezdová rezerva.|
Zdroj: Svět motorů
Tlačítkem Eco probudíte zelené diody v přístrojovém štítu, které se pak rozsvěcují podle toho, jak moc šlapete na plyn. Zbytečnější funkci by snad ani nešlo vymyslet.|
Zdroj: Svět motorů
Tlačítkem Eco probudíte zelené diody v přístrojovém štítu, které se pak rozsvěcují podle toho, jak moc šlapete na plyn. Zbytečnější funkci by snad ani nešlo vymyslet.|
Zdroj: Svět motorů
Automat objednatelný jen k 1.2 DIG-S byl typu CVT, tedy s plynule měnitelným převodem. Tříválec jej moc nezatěžuje, takže zatím funguje dobře. Přesto pamatujte: Blok ovládacích ventilů = 62 300 Kč. Vydřené kuželové plochy nebo jiná mechanická závada na „železe“ = 223 000 Kč za celou skříň.|
Zdroj: Svět motorů
Světlomety byly výhradně halogenové a i v rámci své kategorie se svítivostí řadí ke slabšímu průměru. Denní svícení žárovkou mají všechny verze.|
Zdroj: Svět motorů
Černé nelakované parkovací senzory naznačují, že byly domontovány dodatečně. Design má dodnes jiskru, z některých úhlů připomíná Hondu Jazz.|
Zdroj: Svět motorů
Podvozek se koncepčně příliš neliší od předchůdce, jen méně trpí praskáním pružin. Dobře si prohlédněte výfuk, ve svarech už by mohla bujet hlubší koroze.|
Zdroj: Svět motorů
Naprosto těsné agregáty bez úniku kapalin bývají takřka pravidlem, rozsáhlejší povrchová koroze nápravnice bohužel také. Odolnost čepů je dobrá, jak je u Japonců zvykem.|
Zdroj: Svět motorů
Navzdory kratším převodům je základní benzinový tříválec mimořádně úsporný. Ustálenou devadesátkou jede za čtyři litry, průměr na konci týdne činil 4,8 l.|
Zdroj: Svět motorů