Dacia Duster 1.3 TCe EDC vs SsangYong Tivoli Grand 1.5 e-XGDi AT|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Duster 1.3 TCe EDC vs SsangYong Tivoli Grand 1.5 e-XGDi AT|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Duster 1.3 TCe EDC vs SsangYong Tivoli Grand 1.5 e-XGDi AT|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Duster 1.3 TCe EDC vs SsangYong Tivoli Grand 1.5 e-XGDi AT|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Duster 1.3 TCe EDC vs SsangYong Tivoli Grand 1.5 e-XGDi AT|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Duster 1.3 TCe EDC vs SsangYong Tivoli Grand 1.5 e-XGDi AT|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Stejnou grafi ku přístrojů drží dacia řadu let a vypadá už zastarale stejně jako monochromatický displej palubního počítače|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Duster 1.3 TCe EDC|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Palubní deska je kvalitně zpracovaná, ale plasty jsou tvrdé. Klimatizace se ovládá intuitivně, je však výhradně jednozónová. Ve schránce před voličem automatu nechybí konektor USB-A a 12V zásuvka.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Duster 1.3 TCe EDC|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Duster 1.3 TCe EDC|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Přes osmipalcový středový displej se nastavuje většina funkcí vozu a je to také jediné místo, kde přehledně vidíte všechna data z palubního počítače. Na stranách jsou dotykové plošky, klasická tlačítka chybějí.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Duster 1.3 TCe EDC|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Duster 1.3 TCe EDC|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Vzadu vyšším jedincům zbývá před koleny jen drobná rezerva, chválíme slušně podepřená stehna i možnost podsunout nárty. Výdechy klimatizace zde nejsou, ale nechybějí dva konektory USB-A. Posaz vpředu je kompromisní, chtělo by to mít možnost více přitáhnout volant. Levé koleno omezuje výrazné madlo, pravé je opřené o středový panel.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Duster 1.3 TCe EDC|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Kromě základní verze jsou u dusteru standardem elektrická okna i vzadu, tivoli je má vždy. Samočinné dojezdy lze mít u obou vozů pouze u řidiče.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Vyhřívání sedadel u dacie stojí 6000 Kč, ovládání je však ne zcela prakticky přímo u sedadla, občas si přitopíte omylem|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Loketní opěrky nejsou posuvné ani polohovatelné, ale jsou umístěné v dobré výšce. U dusteru je součástí až nejvyšší výbavy a ukrývá jen malou schránku, v tivoli je větší a nabízí praktický průchod na kabel.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Duster 1.3 TCe EDC|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Duster 1.3 TCe EDC|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Duster 1.3 TCe EDC|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Duster si je vědom, že na prudké změny směru není stavěný, proto velmi brzy a rázně zasahuje stabilizace. Zadní kolo se sice výrazně zvedá, ale bezpečný průjezd to neohrožuje.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Duster 1.3 TCe EDC|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Duster 1.3 TCe EDC|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Duster 1.3 TCe EDC|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Duster 1.3 TCe EDC|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Duster 1.3 TCe EDC|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Vzhledem ke kompaktní délce nabízí duster opravdu veliký a dobře skladný kufr, předokolkám velmi pomáhá možnost umístit rezervu pod auto. Díky tomu se dočkáte solidní výšky 55 cm. Háčky na bocích jsou sice pevné, ale poslouží.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Třináctistovka o výkonu 110 kW je tím nejsilnějším motorem, který lze v jakékoli dacii mít. Jede velmi přesvědčivě a mimo dálnici držíte průměr pohodlně do šesti litrů. Dvouspojková převodovka je pomalejší, ale kromě rozjezdů řadí intuitivně.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Duster 1.3 TCe EDC|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Duster 1.3 TCe EDC|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Duster 1.3 TCe EDC|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Duster 1.3 TCe EDC|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Za příplatek 14 900 Kč nabízí tivoli 10,25“ displej s moderní grafi kou a řadou různých zobrazení. Palubní počítač nabízí dvě paměti: A a B. Průměrná spotřeba se však nepochopitelně zobrazuje pouze jedna a zobrazuje a nuluje se zvlášť.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
SsangYong Tivoli Grand 1.5 e-XGDi AT|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
SsangYong Tivoli Grand 1.5 e-XGDi AT|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
SsangYong Tivoli Grand 1.5 e-XGDi AT|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
SsangYong Tivoli Grand 1.5 e-XGDi AT|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Interiér tivoli působí výrazně hodnotnějším dojmem, čemuž pomáhají stříbrné dekory i aspoň zčásti měkčené materiály. Nechybí 12V zásuvka, dokonce ani zapalovač, konektor USB-A najdete v loketní opěrce.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
SsangYong Tivoli Grand 1.5 e-XGDi AT|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Středový tunel je mohutný, ale zase nabízí tlačítka na vše potřebné. Menu displeje je přehledné, ale zobrazuje se pouze v odstínech modré. Nedostatkem je absence vestavěné navigace, za kterou nelze ani připlatit.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
SsangYong Tivoli Grand 1.5 e-XGDi AT|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
V ssangyongu najdete vlevo od volantu praktická tlačítka mimo jiné na ztlumení jasu přístrojů|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
SsangYong Tivoli Grand 1.5 e-XGDi AT|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
SsangYong Tivoli Grand 1.5 e-XGDi AT|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Ve druhé řadě oceňujeme dostatek místa před koleny i nad hlavou a prostřední pás ukotvený v sedačce. Kromě výdechů klimatizace však chybějí i konektory USB. I v tivoli máte dobře podepřená stehna, ale sedáky jsou kratší. Pozice sezení vpředu je přirozenější než v dusteru a lze sedět výrazně níže, vadí nám však velmi široký středový panel, který překáží pravé noze.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
SsangYong Tivoli Grand 1.5 e-XGDi AT|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
SsangYong Tivoli Grand 1.5 e-XGDi AT|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
SsangYong Tivoli Grand 1.5 e-XGDi AT|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
SsangYong Tivoli Grand 1.5 e-XGDi AT|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
SsangYong Tivoli Grand 1.5 e-XGDi AT|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Ssangyong zvládá vyhýbací manévr dynamičtěji a s menšími náklony. Od zakleknutých kol se však ozývají rázy i při pouhém přejezdu spár na letišti. Výraznou nedotáčivost stabilizace krotí jen částečně.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
SsangYong Tivoli Grand 1.5 e-XGDi AT|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
SsangYong Tivoli Grand 1.5 e-XGDi AT|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
SsangYong Tivoli Grand 1.5 e-XGDi AT|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
SsangYong Tivoli Grand 1.5 e-XGDi AT|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
SsangYong Tivoli Grand 1.5 e-XGDi AT|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Rezervu si dnes už do tivoli ofi ciálně objednat nelze, testovaný vůz ji nicméně měl a pod podlahou zabírá opravdu hodně místa. Využitelnost kufru tím hodně utrpí a proti dusteru odvezete podstatně méně. Nepraktické jsou i nízko umístěné háčky.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
SsangYong Tivoli Grand 1.5 e-XGDi AT|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
SsangYong Tivoli Grand 1.5 e-XGDi AT|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Patnáctistovka z vlastní produkce zaujme slibným výkonem 120 kW, bohužel je však spojena s příliš dlouze odstupňovaným automatem, který se motor zdráhá vytočit. Pocitově je tak jednotka mdlá. Spotřebu se nám ani při klidné jízdě nepodařilo stáhnout pod sedm litrů.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
SsangYong Tivoli Grand 1.5 e-XGDi AT|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
SsangYong Tivoli Grand 1.5 e-XGDi AT|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
SsangYong Tivoli Grand 1.5 e-XGDi AT|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
SsangYong Tivoli Grand 1.5 e-XGDi AT|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
SsangYong Tivoli Grand 1.5 e-XGDi AT|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
SsangYong Tivoli Grand 1.5 e-XGDi AT|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
SsangYong Tivoli Grand 1.5 e-XGDi AT|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
SsangYong Tivoli Grand 1.5 e-XGDi AT|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka