Verze vyrobené před rokem 1985 mají jednodušší palubní desku odpovídající stylem konci 70. let, s modernizací v roce 1985 byla nahrazena modernější variantou, která je vzhledově typická pro jiné modely Peugeotu této dekády. Je ale náchylnější na praskání plastů a vrzání.|
Zdroj: Svět Motorů
Modely vyrobené před modernizací mívají často podobný tvídový interiér, který k autu s původem v 70. letech perfektně pasuje. Sedačky jsou velmi měkké, spíše připomínají domácí gauče a spolu s plavným podvozkem je jízda v 505 velmi komfortní.|
Zdroj: Svět Motorů
Peugeot 505|
Zdroj: Svět Motorů
K originalitě kromě rádia chybí i původní hlavice řadicí páky, kterou je ale na starší modely se 4° převodovkou velmi těžké sehnat|
Zdroj: Svět Motorů
Typické pro staré peugeoty je také blednutí nebo šednutí plastů. V 505 jím trpí zejména kliky oken, zbytek plastů v interiéru s věkem bojuje podstatně lépe.|
Zdroj: Svět Motorů
Peugeot 505|
Zdroj: Svět Motorů
Peugeot 505|
Zdroj: Svět Motorů
Peugeot 505|
Zdroj: Svět Motorů
Peugeot 505|
Zdroj: Svět Motorů
Peugeot 505|
Zdroj: Svět Motorů
Peugeot 505|
Zdroj: Svět Motorů
U klasických motorů s karburátorem se nepravidelný či jinak patný chod motoru dá napravit štelováním karburátoru. Při delším stání je častým viníkem nestartujícího motoru palivová pumpa. Mnohdy s ní stačí pohýbat, aby se znovu rozběhla.|
Zdroj: Svět Motorů
Peugeot 505|
Zdroj: Svět Motorů
Peugeot 505|
Zdroj: Svět Motorů
Ačkoliv je podvozek v perfektním stavu a auto bylo zřejmě garážované, spodní části dveří a lemy prahů jsou orezlé. Na karoserii je navíc několik šrámů a ťukanců, které budou taktéž vyžadovat péči.|
Zdroj: Svět Motorů
Peugeot 505|
Zdroj: Svět Motorů
Kardan 505 je vedený tlustou ocelovou trubicí, díky čemuž je odolnější proti nárazům a přežije déle v náročném provozu například v Africe|
Zdroj: Svět Motorů
Běžná místa, kde je dobré se při koupi 505 podívat a zkontrolovat stav koroze, je například prostor kolem předních světel, přechod mezi prahy a podlahou nebo podběhy|
Zdroj: Svět Motorů
Peugeot 505|
Zdroj: Svět Motorů
Zásadním problémem je koroze podmotorového rámu, na kterém drží náprsnice a motor. I přes použití bytelné oceli je už po desítkách let často zrezavělý naskrz.|
Zdroj: Svět Motorů
Peugeot 505|
Zdroj: Svět Motorů
Peugeot 505|
Zdroj: Svět Motorů
Jednu z nejzajímavějších verzí stavěl úpravce Dangel, který pod samonosnou karoserii 505 přidal pomocný rám a pohon všech kol. Auto tak získalo velmi dobré terénní schopnosti, díky verzi kombi navíc zůstalo praktické. Dnes jde o nejcennější verzi Peugeotu 505, dohromady jich totiž vzniklo jen asi 500 kusů.|
Zdroj: Svět Motorů
Jakožto jedno z posledních úspěšných francouzských aut ve Spojených státech se 505 dostala do služby i jako ikonické žluté newyorské taxi. Překvapující množství ojetých amerických 505 se dostalo do Evropy a dodnes se dají relativně snadno sehnat.|
Zdroj: Svět Motorů
Peugeot 505|
Zdroj: Svět Motorů
O životnosti vozu dobře vypovídá stav, v jakém jsou stále provozovány mnohé kusy ve střední Africe. Populární jsou zejména kombíky, do kterých se vejde podstatně více lidí i nákladu, než s jakým evropští konstruktéři počítali. Stejně tak se ale dají najít zachovalé kusy vzácných variant, v horkém klimatu nenapadené rzí.|
Zdroj: Svět Motorů
Praktická varianta Break s prodlouženým rozvorem (2900 mm) vynikala prostorností, patřila mezi největší evropské kombíky. Existovala i ve verzi Familiale se třemi řadami sedaček, převézt mohla dokonce až osm lidí.|
Zdroj: Svět Motorů
Kupé i kabrio verze se dostaly až do stadia konceptu, do výroby ale nakonec nezamířily. Chyběla také pickup verze, kterou suploval stále vyráběný Peugeot 504. Minimálně šest kusů pickupu 505 ale vzniklo u úpravce Gruau.|
Zdroj: Svět Motorů