McPherson vs. modifikovaný pseudo McPherson. V čem se liší? A kdy se objevily poprvé?

1/10
Přehled fotografií
Zavřít
  • McPherson
    McPherson| Zdroj: Auto Tip Klassik
  • Pokud přední náprava klepe, může být vadné horní uložení tlumičů (vzpěr McPherson). Toto pochází z Citroënu XM.
    Pokud přední náprava klepe, může být vadné horní uložení tlumičů (vzpěr McPherson). Toto pochází z Citroënu XM.| Zdroj: Auto Tip Klassik
  • Pravý McPherson při pohledu zepředu na voze Ford Scorpio. Dobře je vidět tlumičová vzpěra s vinutou pružinou.
    Pravý McPherson při pohledu zepředu na voze Ford Scorpio. Dobře je vidět tlumičová vzpěra s vinutou pružinou.| Zdroj: Auto Tip Klassik
  • Pohled na šasi BMW 323iX řady E30, Všimněte si důsledně odlehčených ramen přední nápravy tvaru bumerangu.
    Pohled na šasi BMW 323iX řady E30, Všimněte si důsledně odlehčených ramen přední nápravy tvaru bumerangu.| Zdroj: Auto Tip Klassik
  • Přední náprava Lancie Delta HF Integrale 16V má spodní rameno dvoudílné, velmi široce uložené. Těhlice se ale v tomto případě otáčí na jednom čepu.
    Přední náprava Lancie Delta HF Integrale 16V má spodní rameno dvoudílné, velmi široce uložené. Těhlice se ale v tomto případě otáčí na jednom čepu.| Zdroj: Auto Tip Klassik
  • Detail spojení ramene a stabilizátoru u pravého McPhersonu
    Detail spojení ramene a stabilizátoru u pravého McPhersonu| Zdroj: Auto Tip Klassik
  • U originálního McPhersonu slouží stabilizátor k podélnému vedení kola
    U originálního McPhersonu slouží stabilizátor k podélnému vedení kola| Zdroj: Auto Tip Klassik
  • Nejdokonalejší pseudo McPherson používá dvě spodní ramena (BMW)
    Nejdokonalejší pseudo McPherson používá dvě spodní ramena (BMW)| Zdroj: Auto Tip Klassik
  • Namísto pružného silentbloku využívá BMW Z1 (a také řady 3) vpředu přesnější tuhé uložení, takzvaný unibol. Je jedním z klíčů velmi přesného řízení těchto BMW.
    Namísto pružného silentbloku využívá BMW Z1 (a také řady 3) vpředu přesnější tuhé uložení, takzvaný unibol. Je jedním z klíčů velmi přesného řízení těchto BMW.| Zdroj: Auto Tip Klassik
  • Většina aut má spodní ramena modifikovaného McPhersonu uchycena do nápravnice, případně pomocného rámu. Díky tomu lze snáze nastavovat odklony kol.
    Většina aut má spodní ramena modifikovaného McPhersonu uchycena do nápravnice, případně pomocného rámu. Díky tomu lze snáze nastavovat odklony kol.| Zdroj: Auto Tip Klassik
McPherson
Pokud přední náprava klepe, může být vadné horní uložení tlumičů (vzpěr McPherson). Toto pochází z Citroënu XM.
Pravý McPherson při pohledu zepředu na voze Ford Scorpio. Dobře je vidět tlumičová vzpěra s vinutou pružinou.
Pohled na šasi BMW 323iX řady E30, Všimněte si důsledně odlehčených ramen přední nápravy tvaru bumerangu.
Přední náprava Lancie Delta HF Integrale 16V má spodní rameno dvoudílné, velmi široce uložené. Těhlice se ale v tomto případě otáčí na jednom čepu.
Detail spojení ramene a stabilizátoru u pravého McPhersonu
U originálního McPhersonu slouží stabilizátor k podélnému vedení kola
Nejdokonalejší pseudo McPherson používá dvě spodní ramena (BMW)
Namísto pružného silentbloku využívá BMW Z1 (a také řady 3) vpředu přesnější tuhé uložení, takzvaný unibol. Je jedním z klíčů velmi přesného řízení těchto BMW.
Většina aut má spodní ramena modifikovaného McPhersonu uchycena do nápravnice, případně pomocného rámu. Díky tomu lze snáze nastavovat odklony kol.