McPherson vs. modifikovaný pseudo McPherson. V čem se liší? A kdy se objevily poprvé?
Nezávislé zavěšení předních kol využívají auta masově už od 30. let minulého století. Dřívější bizarní konstrukce s léty nahradilo mnohem jednodušší řešení.
Ve snaze zlepšit bezpečnost silničního provozu a jízdní vlastnosti či ovladatelnost osobních vozidel přišli jejich konstruktéři v minulosti s celou řadou technických řešení. Některá fungovala lépe, jiná hůře. Jejich častým společným jmenovatelem byla složitá konstrukce a potřeba neúměrně velkého množství materiálu. S léty se tak zavěšení zavěšení kol začalo zjednodušovat, vrcholem tohoto na pohled nepopulárního trendu je McPherson. Dle některých pramenů jej vymysleli u GM ve 40. letech 20. století. Jako první jej ovšem v praxi uplatnil přímý konkurent Ford o dekádu později. Modrý ovál si tento typ přední nápravy natolik oblíbil, že jej používal ještě v první polovině devadesátých let. Konkrétně na modelech Sierra a Scorpio do roku 1994. A třeba u Audi skončilo toto zavěšení až v roce 1997 s příchodem druhého vydání A6.
Jen jeden je pravý
Teď se mnozí možná zarazíte. Vždyť zavěšení předních kol McPherson má většina moderních aut. Jenže to není tak docela pravda. Dnes rozlišujeme McPherson a takzvaný modifikovaný pseudo McPherson. V čem jsou oba typy shodné a čím se liší?
Tento článek je součástí balíčku AUTO+
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!