Ojetý Ford Transit 2006.5: Práce i bydlení pro zručné. Známe jeho slabiny!

1/31
Přehled fotografií
Zavřít
  • Ford Transit 2006.5
    Ford Transit 2006.5| Zdroj: Svět motorů
  • Zatímco zadokolky mívaly šestistupňové převodovky od začátku, pro předokolky přicházely pozvolna až v průběhu výroby. Šestý převod zde opravdu citelně snižuje otáčky při jízdě po dálnici, tudíž i hlučnost jako největší slabinu modelu.
    Zatímco zadokolky mívaly šestistupňové převodovky od začátku, pro předokolky přicházely pozvolna až v průběhu výroby. Šestý převod zde opravdu citelně snižuje otáčky při jízdě po dálnici, tudíž i hlučnost jako největší slabinu modelu.| Zdroj: Svět motorů
  • Číslo karoserie VIN v pravém předním podběhu je také neuvěřitelná věc. Koroze a špína ho zcela skryly už po pár letech, hodně škody napáchají též fi rmy specializované na protikorozní nástřiky podvozku, které si jej nevšimnou.
    Číslo karoserie VIN v pravém předním podběhu je také neuvěřitelná věc. Koroze a špína ho zcela skryly už po pár letech, hodně škody napáchají též fi rmy specializované na protikorozní nástřiky podvozku, které si jej nevšimnou.| Zdroj: Svět motorů
  • Zadní diferenciály jsou choulostivé u všech dodávek. Při rychlých jízdách se v nich přehřívá olej, a pokud jej nikdo nemění, dochází k rychlému opotřebení. Samostatnou kapitolou je, když z nich ještě teče.
    Zadní diferenciály jsou choulostivé u všech dodávek. Při rychlých jízdách se v nich přehřívá olej, a pokud jej nikdo nemění, dochází k rychlému opotřebení. Samostatnou kapitolou je, když z nich ještě teče.| Zdroj: Svět motorů
  • Akrylátová krycí skla světlometů trpí nejen obvyklým zmatněním, ale po letech i často praskají
    Akrylátová krycí skla světlometů trpí nejen obvyklým zmatněním, ale po letech i často praskají| Zdroj: Svět motorů
  • V dobovém ceníku najdete mnoho lákadel. S integrací prvků od dodavatelů do vozu si výrobce moc práce nedal, a tak třeba nezávislé teplovodní topení vypadá, jako by je namontoval váš soused v garáži.
    V dobovém ceníku najdete mnoho lákadel. S integrací prvků od dodavatelů do vozu si výrobce moc práce nedal, a tak třeba nezávislé teplovodní topení vypadá, jako by je namontoval váš soused v garáži.| Zdroj: Svět motorů
  • Motory se v této generaci zbavily problematických rozdělovacích čerpadel Bosch WP-44. Bohužel ze všech tehdejších vstřikování common rail si vylosovaly asi to nejproblematičtější od japonské fi rmy Denso kombinované s řídicí jednotkou Visteon.
    Motory se v této generaci zbavily problematických rozdělovacích čerpadel Bosch WP-44. Bohužel ze všech tehdejších vstřikování common rail si vylosovaly asi to nejproblematičtější od japonské fi rmy Denso kombinované s řídicí jednotkou Visteon.| Zdroj: Svět motorů
  • Obrovským mezigeneračním pokrokem byl v roce 2006 interiér. Řadicí páka se poprvé dostala na pultík vedle volantu a kolem řidiče je dost odkládacích prostor včetně praktických držáčků po nápoje. Fiat Ducato se na tak dobře udělané pracoviště řidiče nezmohl doteď.
    Obrovským mezigeneračním pokrokem byl v roce 2006 interiér. Řadicí páka se poprvé dostala na pultík vedle volantu a kolem řidiče je dost odkládacích prostor včetně praktických držáčků po nápoje. Fiat Ducato se na tak dobře udělané pracoviště řidiče nezmohl doteď.| Zdroj: Svět motorů
  • Obrovským mezigeneračním pokrokem byl v roce 2006 interiér. Řadicí páka se poprvé dostala na pultík vedle volantu a kolem řidiče je dost odkládacích prostor včetně praktických držáčků po nápoje. Fiat Ducato se na tak dobře udělané pracoviště řidiče nezmohl doteď.
    Obrovským mezigeneračním pokrokem byl v roce 2006 interiér. Řadicí páka se poprvé dostala na pultík vedle volantu a kolem řidiče je dost odkládacích prostor včetně praktických držáčků po nápoje. Fiat Ducato se na tak dobře udělané pracoviště řidiče nezmohl doteď.| Zdroj: Svět motorů
  • Pokud některému Fordu Transit občas upadne přední kolo, mohou za to čepy z druhovýroby se špatnou konstrukcí. Mezi válcovou plochou a osazením má být zápich, aby mohl do těhlice správně dosednout.
    Pokud některému Fordu Transit občas upadne přední kolo, mohou za to čepy z druhovýroby se špatnou konstrukcí. Mezi válcovou plochou a osazením má být zápich, aby mohl do těhlice správně dosednout.| Zdroj: Svět motorů
  • Pokud některému Fordu Transit občas upadne přední kolo, mohou za to čepy z druhovýroby se špatnou konstrukcí. Mezi válcovou plochou a osazením má být zápich, aby mohl do těhlice správně dosednout.
    Pokud některému Fordu Transit občas upadne přední kolo, mohou za to čepy z druhovýroby se špatnou konstrukcí. Mezi válcovou plochou a osazením má být zápich, aby mohl do těhlice správně dosednout.| Zdroj: Svět motorů
  • Ford Transit 2006.5
    Ford Transit 2006.5| Zdroj: Svět motorů
  • Vypěnění lemu předního blatníku nebyl od výrobce dobrý nápad. Takto to po otevření a vyloupání pěny vypadá prakticky vždy. Naštěstí jednoduché tvary Fordu Transit velmi zjednodušují klempířské práce.
    Vypěnění lemu předního blatníku nebyl od výrobce dobrý nápad. Takto to po otevření a vyloupání pěny vypadá prakticky vždy. Naštěstí jednoduché tvary Fordu Transit velmi zjednodušují klempířské práce.| Zdroj: Svět motorů
  • Ford Transit 2006.5
    Ford Transit 2006.5| Zdroj: Svět motorů
  • Typické místo, kde bývá transit zrezlý, jsou zadní nosníky kolem dorazů nápravy. Malé otvory zde se ucpou plátem a voda koná dílo zkázy.
    Typické místo, kde bývá transit zrezlý, jsou zadní nosníky kolem dorazů nápravy. Malé otvory zde se ucpou plátem a voda koná dílo zkázy.| Zdroj: Svět motorů
  • Takto mají vypadat vzorně ošetřená ukostření v levém předním podběhu. Výrobce tam totiž kvůli ideálnímu kontaktu nechával holý plech, který pak už ale chránil proti korozi jen nedbale.
    Takto mají vypadat vzorně ošetřená ukostření v levém předním podběhu. Výrobce tam totiž kvůli ideálnímu kontaktu nechával holý plech, který pak už ale chránil proti korozi jen nedbale.| Zdroj: Svět motorů
  • Vpředu můžete mít jak samostatné sedačky, tak na místě spolujezdce dvoumístnou lavici. Za příplatek byly pneumatická (nahustíte ručním balonkem) bederní opěrka i elektrické vyhřívání.
    Vpředu můžete mít jak samostatné sedačky, tak na místě spolujezdce dvoumístnou lavici. Za příplatek byly pneumatická (nahustíte ručním balonkem) bederní opěrka i elektrické vyhřívání.| Zdroj: Svět motorů
  • Osobní verze Combi či komfortnější Tourneo jsou velmi vyhledávané. Dvě zadní řady sedaček bohužel neumožňují žádnou velkou variabilitu. Lze jen sklopit opěradla, nebo celou velmi těžkou lavici ve dvou lidech vyjmout.
    Osobní verze Combi či komfortnější Tourneo jsou velmi vyhledávané. Dvě zadní řady sedaček bohužel neumožňují žádnou velkou variabilitu. Lze jen sklopit opěradla, nebo celou velmi těžkou lavici ve dvou lidech vyjmout.| Zdroj: Svět motorů
  • Ford Transit 2006.5
    Ford Transit 2006.5| Zdroj: Svět motorů
  • Ford Transit 2006.5
    Ford Transit 2006.5| Zdroj: Svět motorů
  • Pohon všech kol byl důležitou novinkou, bohužel takto vybavených aut vznikalo jen 3600 ročně a v prvních letech rozhodně nefungoval optimálně. Znakem vylepšeného provedení (od roku 2008) je tlačítko manuální aktivace.
    Pohon všech kol byl důležitou novinkou, bohužel takto vybavených aut vznikalo jen 3600 ročně a v prvních letech rozhodně nefungoval optimálně. Znakem vylepšeného provedení (od roku 2008) je tlačítko manuální aktivace.| Zdroj: Svět motorů
  • Ford Transit 2006.5
    Ford Transit 2006.5| Zdroj: Svět motorů
  • Demontáž motoru je příležitostí k protikorozní ochraně míst, na která se jinak nedostanete. Když se na něm sejde víc oprav, je to lepší než si lámat ruce.
    Demontáž motoru je příležitostí k protikorozní ochraně míst, na která se jinak nedostanete. Když se na něm sejde víc oprav, je to lepší než si lámat ruce.| Zdroj: Svět motorů
  • Než repasovat prasklou hlavu válců, rozhodl se Vojta namontovat celou novou. Stála překvapivě jen 16 000 Kč.
    Než repasovat prasklou hlavu válců, rozhodl se Vojta namontovat celou novou. Stála překvapivě jen 16 000 Kč.| Zdroj: Svět motorů
  • Nejúčinnější protikorozní základovou barvu s obsahem suříku už léta normálně nekoupíte. Na internetu se však stále objednat dá, pod názvem Marine Minio se používá na lodě.
    Nejúčinnější protikorozní základovou barvu s obsahem suříku už léta normálně nekoupíte. Na internetu se však stále objednat dá, pod názvem Marine Minio se používá na lodě.| Zdroj: Svět motorů
  • Nejúčinnější protikorozní základovou barvu s obsahem suříku už léta normálně nekoupíte. Na internetu se však stále objednat dá, pod názvem Marine Minio se používá na lodě.
    Nejúčinnější protikorozní základovou barvu s obsahem suříku už léta normálně nekoupíte. Na internetu se však stále objednat dá, pod názvem Marine Minio se používá na lodě.| Zdroj: Svět motorů
  • Rozvody na motorech Ford Puma patří k odolnějším. Když už je agregát venku, hodí se je udělat i preventivně.
    Rozvody na motorech Ford Puma patří k odolnějším. Když už je agregát venku, hodí se je udělat i preventivně.| Zdroj: Svět motorů
  • Tato prasklina způsobovala po výrazném zahřátí ztrátu komprese třetího válce. Posuzováno elektronickou diagnostikou se to přitom jevilo jako vadný vstřikovač.
    Tato prasklina způsobovala po výrazném zahřátí ztrátu komprese třetího válce. Posuzováno elektronickou diagnostikou se to přitom jevilo jako vadný vstřikovač.| Zdroj: Svět motorů
  • Nastavení pozice čidla klikového hřídel má mechanik servisu Ford dělat s pomocí krejčovského metru. Vojta naštěstí v garáži našel digitální úhloměr, kterým si potřebných 50 stupňů odměřil.
    Nastavení pozice čidla klikového hřídel má mechanik servisu Ford dělat s pomocí krejčovského metru. Vojta naštěstí v garáži našel digitální úhloměr, kterým si potřebných 50 stupňů odměřil.| Zdroj: Svět motorů
  • Nevýhoda Transitu AWD je, že byť diferenciálů pro zadokolky bylo k dispozici několik, přední převod je jen jeden – velmi krátký, takzvaně horský. Proto při 130 km/h točí už 3300 min-1.
    Nevýhoda Transitu AWD je, že byť diferenciálů pro zadokolky bylo k dispozici několik, přední převod je jen jeden – velmi krátký, takzvaně horský. Proto při 130 km/h točí už 3300 min-1.| Zdroj: Svět motorů
  • Ford Transit 2006.5
    Ford Transit 2006.5| Zdroj: Svět motorů
Ford Transit 2006.5
Zatímco zadokolky mívaly šestistupňové převodovky od začátku, pro předokolky přicházely pozvolna až v průběhu výroby. Šestý převod zde opravdu citelně snižuje otáčky při jízdě po dálnici, tudíž i hlučnost jako největší slabinu modelu.
Číslo karoserie VIN v pravém předním podběhu je také neuvěřitelná věc. Koroze a špína ho zcela skryly už po pár letech, hodně škody napáchají též fi rmy specializované na protikorozní nástřiky podvozku, které si jej nevšimnou.
Zadní diferenciály jsou choulostivé u všech dodávek. Při rychlých jízdách se v nich přehřívá olej, a pokud jej nikdo nemění, dochází k rychlému opotřebení. Samostatnou kapitolou je, když z nich ještě teče.
Akrylátová krycí skla světlometů trpí nejen obvyklým zmatněním, ale po letech i často praskají
V dobovém ceníku najdete mnoho lákadel. S integrací prvků od dodavatelů do vozu si výrobce moc práce nedal, a tak třeba nezávislé teplovodní topení vypadá, jako by je namontoval váš soused v garáži.
Motory se v této generaci zbavily problematických rozdělovacích čerpadel Bosch WP-44. Bohužel ze všech tehdejších vstřikování common rail si vylosovaly asi to nejproblematičtější od japonské fi rmy Denso kombinované s řídicí jednotkou Visteon.
Obrovským mezigeneračním pokrokem byl v roce 2006 interiér. Řadicí páka se poprvé dostala na pultík vedle volantu a kolem řidiče je dost odkládacích prostor včetně praktických držáčků po nápoje. Fiat Ducato se na tak dobře udělané pracoviště řidiče nezmohl doteď.
Obrovským mezigeneračním pokrokem byl v roce 2006 interiér. Řadicí páka se poprvé dostala na pultík vedle volantu a kolem řidiče je dost odkládacích prostor včetně praktických držáčků po nápoje. Fiat Ducato se na tak dobře udělané pracoviště řidiče nezmohl doteď.
Pokud některému Fordu Transit občas upadne přední kolo, mohou za to čepy z druhovýroby se špatnou konstrukcí. Mezi válcovou plochou a osazením má být zápich, aby mohl do těhlice správně dosednout.
Pokud některému Fordu Transit občas upadne přední kolo, mohou za to čepy z druhovýroby se špatnou konstrukcí. Mezi válcovou plochou a osazením má být zápich, aby mohl do těhlice správně dosednout.
Ford Transit 2006.5
Vypěnění lemu předního blatníku nebyl od výrobce dobrý nápad. Takto to po otevření a vyloupání pěny vypadá prakticky vždy. Naštěstí jednoduché tvary Fordu Transit velmi zjednodušují klempířské práce.
Ford Transit 2006.5
Typické místo, kde bývá transit zrezlý, jsou zadní nosníky kolem dorazů nápravy. Malé otvory zde se ucpou plátem a voda koná dílo zkázy.
Takto mají vypadat vzorně ošetřená ukostření v levém předním podběhu. Výrobce tam totiž kvůli ideálnímu kontaktu nechával holý plech, který pak už ale chránil proti korozi jen nedbale.
Vpředu můžete mít jak samostatné sedačky, tak na místě spolujezdce dvoumístnou lavici. Za příplatek byly pneumatická (nahustíte ručním balonkem) bederní opěrka i elektrické vyhřívání.
Osobní verze Combi či komfortnější Tourneo jsou velmi vyhledávané. Dvě zadní řady sedaček bohužel neumožňují žádnou velkou variabilitu. Lze jen sklopit opěradla, nebo celou velmi těžkou lavici ve dvou lidech vyjmout.
Ford Transit 2006.5
Ford Transit 2006.5
Pohon všech kol byl důležitou novinkou, bohužel takto vybavených aut vznikalo jen 3600 ročně a v prvních letech rozhodně nefungoval optimálně. Znakem vylepšeného provedení (od roku 2008) je tlačítko manuální aktivace.
Ford Transit 2006.5
Demontáž motoru je příležitostí k protikorozní ochraně míst, na která se jinak nedostanete. Když se na něm sejde víc oprav, je to lepší než si lámat ruce.
Než repasovat prasklou hlavu válců, rozhodl se Vojta namontovat celou novou. Stála překvapivě jen 16 000 Kč.
Nejúčinnější protikorozní základovou barvu s obsahem suříku už léta normálně nekoupíte. Na internetu se však stále objednat dá, pod názvem Marine Minio se používá na lodě.
Nejúčinnější protikorozní základovou barvu s obsahem suříku už léta normálně nekoupíte. Na internetu se však stále objednat dá, pod názvem Marine Minio se používá na lodě.
Rozvody na motorech Ford Puma patří k odolnějším. Když už je agregát venku, hodí se je udělat i preventivně.
Tato prasklina způsobovala po výrazném zahřátí ztrátu komprese třetího válce. Posuzováno elektronickou diagnostikou se to přitom jevilo jako vadný vstřikovač.
Nastavení pozice čidla klikového hřídel má mechanik servisu Ford dělat s pomocí krejčovského metru. Vojta naštěstí v garáži našel digitální úhloměr, kterým si potřebných 50 stupňů odměřil.
Nevýhoda Transitu AWD je, že byť diferenciálů pro zadokolky bylo k dispozici několik, přední převod je jen jeden – velmi krátký, takzvaně horský. Proto při 130 km/h točí už 3300 min-1.
Ford Transit 2006.5