Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojetý Ford Transit 2006.5: Práce i bydlení pro zručné. Známe jeho slabiny!

Martin Vaculík Martin Vaculík 26. 8. 2022 • 03:50
31
1
Zobrazit náhledy (31)
V dobovém ceníku najdete mnoho lákadel. S integrací prvků od dodavatelů do vozu si výrobce moc práce nedal, a tak třeba nezávislé teplovodní topení vypadá, jako by je namontoval váš soused v garáži. Motory se v této generaci zbavily problematických rozdělovacích čerpadel Bosch WP-44. Bohužel ze všech tehdejších vstřikování common rail si vylosovaly asi to nejproblematičtější od japonské fi rmy Denso kombinované s řídicí jednotkou Visteon. Obrovským mezigeneračním pokrokem byl v roce 2006 interiér. Řadicí páka se poprvé dostala na pultík vedle volantu a kolem řidiče je dost odkládacích prostor včetně praktických držáčků po nápoje. Fiat Ducato se na tak dobře udělané pracoviště řidiče nezmohl doteď. Obrovským mezigeneračním pokrokem byl v roce 2006 interiér. Řadicí páka se poprvé dostala na pultík vedle volantu a kolem řidiče je dost odkládacích prostor včetně praktických držáčků po nápoje. Fiat Ducato se na tak dobře udělané pracoviště řidiče nezmohl doteď. Pokud některému Fordu Transit občas upadne přední kolo, mohou za to čepy z druhovýroby se špatnou konstrukcí. Mezi válcovou plochou a osazením má být zápich, aby mohl do těhlice správně dosednout. Pokud některému Fordu Transit občas upadne přední kolo, mohou za to čepy z druhovýroby se špatnou konstrukcí. Mezi válcovou plochou a osazením má být zápich, aby mohl do těhlice správně dosednout. Ford Transit 2006.5 Vypěnění lemu předního blatníku nebyl od výrobce dobrý nápad. Takto to po otevření a vyloupání pěny vypadá prakticky vždy. Naštěstí jednoduché tvary Fordu Transit velmi zjednodušují klempířské práce. Ford Transit 2006.5 Typické místo, kde bývá transit zrezlý, jsou zadní nosníky kolem dorazů nápravy. Malé otvory zde se ucpou plátem a voda koná dílo zkázy. Takto mají vypadat vzorně ošetřená ukostření v levém předním podběhu. Výrobce tam totiž kvůli ideálnímu kontaktu nechával holý plech, který pak už ale chránil proti korozi jen nedbale. Vpředu můžete mít jak samostatné sedačky, tak na místě spolujezdce dvoumístnou lavici. Za příplatek byly pneumatická (nahustíte ručním balonkem) bederní opěrka i elektrické vyhřívání. Osobní verze Combi či komfortnější Tourneo jsou velmi vyhledávané. Dvě zadní řady sedaček bohužel neumožňují žádnou velkou variabilitu. Lze jen sklopit opěradla, nebo celou velmi těžkou lavici ve dvou lidech vyjmout. Ford Transit 2006.5 Ford Transit 2006.5 Pohon všech kol byl důležitou novinkou, bohužel takto vybavených aut vznikalo jen 3600 ročně a v prvních letech rozhodně nefungoval optimálně. Znakem vylepšeného provedení (od roku 2008) je tlačítko manuální aktivace. Ford Transit 2006.5 Demontáž motoru je příležitostí k protikorozní ochraně míst, na která se jinak nedostanete. Když se na něm sejde víc oprav, je to lepší než si lámat ruce. Než repasovat prasklou hlavu válců, rozhodl se Vojta namontovat celou novou. Stála překvapivě jen 16 000 Kč. Nejúčinnější protikorozní základovou barvu s obsahem suříku už léta normálně nekoupíte. Na internetu se však stále objednat dá, pod názvem Marine Minio se používá na lodě. Nejúčinnější protikorozní základovou barvu s obsahem suříku už léta normálně nekoupíte. Na internetu se však stále objednat dá, pod názvem Marine Minio se používá na lodě. Rozvody na motorech Ford Puma patří k odolnějším. Když už je agregát venku, hodí se je udělat i preventivně. Tato prasklina způsobovala po výrazném zahřátí ztrátu komprese třetího válce. Posuzováno elektronickou diagnostikou se to přitom jevilo jako vadný vstřikovač. Nastavení pozice čidla klikového hřídel má mechanik servisu Ford dělat s pomocí krejčovského metru. Vojta naštěstí v garáži našel digitální úhloměr, kterým si potřebných 50 stupňů odměřil. Nevýhoda Transitu AWD je, že byť diferenciálů pro zadokolky bylo k dispozici několik, přední převod je jen jeden – velmi krátký, takzvaně horský. Proto při 130 km/h točí už 3300 min-1. Ford Transit 2006.5

Ford Transit z let 2006 až 2013 koupíte za dva průměrné platy. Umí pracovat a dá se v něm i bydlet, má svižné motory a stále překvapivé jízdní vlastnosti. Ale také spoustu chyb, s nimiž budete bojovat.

Epidemie koronaviru a uzavřené hotely přinesly obrovský nárůst zájmu o obytné vozy. Ne každý chce vydat dva miliony, zruční si tak dělají obytné vestavby do obyčejných dodávek, nebo jen instalují nezávislé topení a nějaké to spaní. A samozřejmě hledají vhodný základ – auto, v němž není utrpení jezdit, moc nestojí a ještě něco vydrží. Ford Transit je legenda a jeho sedmá evoluce z let 2006 až 2013 pak přesně tou, kde ceny jsou už hodně nízko, a přitom lze vybrat fungující kus. Je však hodně věcí, na které si dejte pozor.

Předokolky jsou křehčí

Tradičním tématem značky Ford je koroze. U tohoto modelu překvapivě nebývá problém s podlahou, aspoň pokud ji někdo chránil odolnou překližkou a celou neorval materiálem. Klíčový je stav nosníků. „Dobře prohlédněte ty zadní v místě, kde jsou dorazy nápravy. V místě dorazu zadní nápravy jsou odtokové otvory, které se ucpou, a vlhkost způsobí zkázu. U předokolek jsou pak problémem přední nosníky z vrstveného plechu, kde umějí být prohnilé tak, že se vyrve celé zavěšení motoru. Jejich skelet je celkově méně masivní, takže jim umí urezavět i uložení zadních listových per,“ říká to nejdůležitější náš spolupracovník Vojtěch Ondráček, který si hledáním správného kusu také prošel. Ale celkově není situace zas tak tragická, jak by nasvědčovaly zkušenosti se staršími modely. Po odfiltrování nejhorších kusů zbývá ještě stále dost těch, kde lze preventivními nástřiky podvozku a dutin situaci zachránit. Klempířská práce vás ale asi nemine v oblasti lemů předních blatníků. Výrobce u této řady hodně bojoval s hlučností, zřejmě proto je vyplnil pěnou. Výsledek je logický – drží se zde vlhkost a i u hezkých kusů korodují.

Video se připravuje ...

Rezaví i výrobní číslo

Dost neštěstí dokáže nadělat i povrchová koroze, která ještě nemá na žádnou pevnost karoserie vliv. Řeč je o výrobním čísle vozidla, jež se kontroluje při každém jeho převodu a pak vždy na STK. Výrobce je zcela nepochopitelně umístil do levého předního podběhu, kde přes špínu nebylo čitelné už po roce, nyní bývá zcela zakryté korozí. Nekupujte si auto, kde není čitelné, protože to rovnou znamená nemalé úřední martyrium se ztotožněním vozu autorizovanou osobou, stanoviskem výrobce a následně povolením nové ražby, což vše dohromady bude stát mnoho času a asi 10.000 Kč. Ideální je věc řešit ve chvíli, kdy je číslo teprve „čitelné hůře“. Pak vám je mohou znovu vyrazit pověřené STK a úřad to následně jen zapíše – vše dohromady bude za asi pětinovou částku.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.

Doporučujeme

Témata
27. 8. 2022 23:37
Ford novinky
Ford novinky naleznete na jednom miste: http://www.fordauto.sk/