Ojetý Ford Transit 2006.5: Práce i bydlení pro zručné. Známe jeho slabiny!
Ford Transit 2006.5
|
Svět motorů
Zatímco zadokolky mívaly šestistupňové převodovky od začátku, pro předokolky přicházely pozvolna až v průběhu výroby. Šestý převod zde opravdu citelně snižuje otáčky při jízdě po dálnici, tudíž i hlučnost jako největší slabinu modelu.
|
Svět motorů
Číslo karoserie VIN v pravém předním podběhu je také neuvěřitelná věc. Koroze a špína ho zcela skryly už po pár letech, hodně škody napáchají též fi rmy specializované na protikorozní nástřiky podvozku, které si jej nevšimnou.
|
Svět motorů
Zadní diferenciály jsou choulostivé u všech dodávek. Při rychlých jízdách se v nich přehřívá olej, a pokud jej nikdo nemění, dochází k rychlému opotřebení. Samostatnou kapitolou je, když z nich ještě teče.
|
Svět motorů
Akrylátová krycí skla světlometů trpí nejen obvyklým zmatněním, ale po letech i často praskají
|
Svět motorů
V dobovém ceníku najdete mnoho lákadel. S integrací prvků od dodavatelů do vozu si výrobce moc práce nedal, a tak třeba nezávislé teplovodní topení vypadá, jako by je namontoval váš soused v garáži.
|
Svět motorů
Motory se v této generaci zbavily problematických rozdělovacích čerpadel Bosch WP-44. Bohužel ze všech tehdejších vstřikování common rail si vylosovaly asi to nejproblematičtější od japonské fi rmy Denso kombinované s řídicí jednotkou Visteon.
|
Svět motorů
Obrovským mezigeneračním pokrokem byl v roce 2006 interiér. Řadicí páka se poprvé dostala na pultík vedle volantu a kolem řidiče je dost odkládacích prostor včetně praktických držáčků po nápoje. Fiat Ducato se na tak dobře udělané pracoviště řidiče nezmohl doteď.
|
Svět motorů
Obrovským mezigeneračním pokrokem byl v roce 2006 interiér. Řadicí páka se poprvé dostala na pultík vedle volantu a kolem řidiče je dost odkládacích prostor včetně praktických držáčků po nápoje. Fiat Ducato se na tak dobře udělané pracoviště řidiče nezmohl doteď.
|
Svět motorů
Pokud některému Fordu Transit občas upadne přední kolo, mohou za to čepy z druhovýroby se špatnou konstrukcí. Mezi válcovou plochou a osazením má být zápich, aby mohl do těhlice správně dosednout.
|
Svět motorů
Pokud některému Fordu Transit občas upadne přední kolo, mohou za to čepy z druhovýroby se špatnou konstrukcí. Mezi válcovou plochou a osazením má být zápich, aby mohl do těhlice správně dosednout.
|
Svět motorů
Ford Transit 2006.5
|
Svět motorů
Vypěnění lemu předního blatníku nebyl od výrobce dobrý nápad. Takto to po otevření a vyloupání pěny vypadá prakticky vždy. Naštěstí jednoduché tvary Fordu Transit velmi zjednodušují klempířské práce.
|
Svět motorů
Ford Transit 2006.5
|
Svět motorů
Typické místo, kde bývá transit zrezlý, jsou zadní nosníky kolem dorazů nápravy. Malé otvory zde se ucpou plátem a voda koná dílo zkázy.
|
Svět motorů
Takto mají vypadat vzorně ošetřená ukostření v levém předním podběhu. Výrobce tam totiž kvůli ideálnímu kontaktu nechával holý plech, který pak už ale chránil proti korozi jen nedbale.
|
Svět motorů
Vpředu můžete mít jak samostatné sedačky, tak na místě spolujezdce dvoumístnou lavici. Za příplatek byly pneumatická (nahustíte ručním balonkem) bederní opěrka i elektrické vyhřívání.
|
Svět motorů
Osobní verze Combi či komfortnější Tourneo jsou velmi vyhledávané. Dvě zadní řady sedaček bohužel neumožňují žádnou velkou variabilitu. Lze jen sklopit opěradla, nebo celou velmi těžkou lavici ve dvou lidech vyjmout.
|
Svět motorů
Ford Transit 2006.5
|
Svět motorů
Ford Transit 2006.5
|
Svět motorů
Pohon všech kol byl důležitou novinkou, bohužel takto vybavených aut vznikalo jen 3600 ročně a v prvních letech rozhodně nefungoval optimálně. Znakem vylepšeného provedení (od roku 2008) je tlačítko manuální aktivace.
|
Svět motorů
Ford Transit 2006.5
|
Svět motorů
Demontáž motoru je příležitostí k protikorozní ochraně míst, na která se jinak nedostanete. Když se na něm sejde víc oprav, je to lepší než si lámat ruce.
|
Svět motorů
Než repasovat prasklou hlavu válců, rozhodl se Vojta namontovat celou novou. Stála překvapivě jen 16 000 Kč.
|
Svět motorů
Nejúčinnější protikorozní základovou barvu s obsahem suříku už léta normálně nekoupíte. Na internetu se však stále objednat dá, pod názvem Marine Minio se používá na lodě.
|
Svět motorů
Nejúčinnější protikorozní základovou barvu s obsahem suříku už léta normálně nekoupíte. Na internetu se však stále objednat dá, pod názvem Marine Minio se používá na lodě.
|
Svět motorů
Rozvody na motorech Ford Puma patří k odolnějším. Když už je agregát venku, hodí se je udělat i preventivně.
|
Svět motorů
Tato prasklina způsobovala po výrazném zahřátí ztrátu komprese třetího válce. Posuzováno elektronickou diagnostikou se to přitom jevilo jako vadný vstřikovač.
|
Svět motorů
Nastavení pozice čidla klikového hřídel má mechanik servisu Ford dělat s pomocí krejčovského metru. Vojta naštěstí v garáži našel digitální úhloměr, kterým si potřebných 50 stupňů odměřil.
|
Svět motorů
Nevýhoda Transitu AWD je, že byť diferenciálů pro zadokolky bylo k dispozici několik, přední převod je jen jeden – velmi krátký, takzvaně horský. Proto při 130 km/h točí už 3300 min-1.
|
Svět motorů