Plug-in hybridní verze mají trakční akumulátor umístěný pod zadními sedačkami, benzinová nádrž se přesunula pod podlahu kufru. Elektromotor je umístěný v převodovce a nabíjecí port na levém předním blatníku.|
Zdroj: Svět motorů
BMW v Americe experimentovalo s bezdrátovým nabíjením vozu, tímto systémem vybavené vozy se dostaly k tamním zákazníkům. K nabíjení pak slouží takováto podložka.|
Zdroj: Svět motorů
Zhasínání částí ambientního osvětlení patří mezi méně důležité závady, zase je ale stále na očích. Jediným řešením je výměna celého pásu LED, BMW jej dělá u vozů na záruku.|
Zdroj: Svět motorů
Pátá generace modelu stále spoléhá na klasickou kombinaci nedotykového displeje volně stojícího na palubní desce a ovládacího kolečka iDrive. Používání vyžaduje trochu zvyku, nakonec je ale rychlejší a intuitivnější než dotykové.|
Zdroj: Svět motorů
Pátá generace modelu stále spoléhá na klasickou kombinaci nedotykového displeje volně stojícího na palubní desce a ovládacího kolečka iDrive. Používání vyžaduje trochu zvyku, nakonec je ale rychlejší a intuitivnější než dotykové.|
Zdroj: Svět motorů
Interiér je stále bavorská klasika, na trhu převažují lépe vybavené kusy, které mají spoustu komfortních funkcí. S elektronikou v interiéru zatím problémy nebývají.|
Zdroj: Svět motorů
Motor B47 2.0|
Zdroj: Svět motorů
BMW řady 5|
Zdroj: Svět motorů
Speciálně pro Čínu vznikla také prodloužená varianta, vyplňující prostor mezi kratší verzí a třídou 7. Rozvor je delší o 130 mm (3105 mm vs. 2975 mm) a celkově o 156 mm (5092 mm vs. 4936 mm).|
Zdroj: Svět motorů
I v této generaci došlo na vrcholné provedení M5, limitovaná edice M5 CS se stala dokonce nejvýkonnějším silničním BMW všech dob. Modelu M5 se budeme věnovat v některé z budoucích bazarových rubrik.|
Zdroj: Svět motorů
U dieselových motorizací může sání vypadat takto ještě před ujetím 100 000 kilometrů. Z okruhu recirkulace spalin se dostává do sání nadměrné množství uhlovodíkových úsad.|
Zdroj: Svět motorů
U dieselových motorizací může sání vypadat takto ještě před ujetím 100 000 kilometrů. Z okruhu recirkulace spalin se dostává do sání nadměrné množství uhlovodíkových úsad.|
Zdroj: Svět motorů
Hadičky hydropneumatických silentbloků mohou popraskat a motor se pak více hýbe, což se projevuje zvýšeným hlukem|
Zdroj: Svět motorů
Zanáší se i samotný ventil EGR, v jeho případě už ale vyčištění nestačí. Nečistoty se dovnitř dostávají kolem hřídele a dokážou jej zcela znehybnit.|
Zdroj: Svět motorů
Pro třídu 5 jsou dostupné buď standardní tlumiče, nebo adaptivní stabilizátory s aktivními tlumiči. Lepší volbou mezi ojetinami je vždy jednodušší řešení, což budoucí opravy výrazně zlevní.|
Zdroj: Svět motorů
Praktický kombík s názvem Touring má kufr o objemu 560 litrů, po sklopení sedaček 1700 litrů (PHEV 430 a 1560 l).|
Zdroj: Svět motorů
Specialitou BMW je výklopné okno pro rychlý přístup do kufru.|
Zdroj: Svět motorů
Planetová převodovka ZF8HP druhé generace je bezproblémová, avšak jen s dostatečnou péčí. Místo doživotní náplně je tedy důležité ji měnit, poprvé po 90 000 km a poté po 60 000 km nebo šesti letech. Spolu s novým olejem dostane převodovka pokaždé novou i olejovou vanu.|
Zdroj: Svět motorů
Přední zavěšení je bytelné a třeba čepy mají dlouhou životnost. Horší jsou silentbloky, jejichž poškození se projevuje plaváním při vyšších rychlostech. Mění se celé rameno, tedy i s čepy.|
Zdroj: Svět motorů
Přední zavěšení je bytelné a třeba čepy mají dlouhou životnost. Horší jsou silentbloky, jejichž poškození se projevuje plaváním při vyšších rychlostech. Mění se celé rameno, tedy i s čepy.|
Zdroj: Svět motorů
Jako jedinou zásadní závadu na autě Petr Dorotovič určil ventil EGR, který bude zřejmě potřebovat výměnu. Je to však levná a snadná oprava.|
Zdroj: Svět motorů
Jako jedinou zásadní závadu na autě Petr Dorotovič určil ventil EGR, který bude zřejmě potřebovat výměnu. Je to však levná a snadná oprava.|
Zdroj: Svět motorů
Nebýt ohmataného volantu a lehce zčernalého madla řidičových dveří, nebyl by věk auta vůbec poznat|
Zdroj: Svět motorů
Brzdy již budou potřebovat výměnu, ačkoliv prozatím neohrožují bezpečnost posádky. BMW však vyžaduje výměnu při přesažení úbytku o 0,8 mm.|
Zdroj: Svět motorů
Prvním znamením dobře fungujícího vozu je čistý výfuk. Zde jsou oba bez poskvrny, fi ltr je tedy dobrý.|
Zdroj: Svět motorů
Také podvozek je v perfektním stavu. Zjevně se nikdy nepotkal ani s obrubníkem, což je v našich podmínkách téměř nemožné. Koroze zatím pětky netrápí vůbec. Jednak jsou ještě mladé, protikorozní ochrana je ale také velmi dobrá.|
Zdroj: Svět motorů
Diagnostika hlásí nedosažení požadovaných hodnot při zkoušce ventilu EGR, ačkoliv rozdíl byl minimální|
Zdroj: Svět motorů