Ojetá Honda HR-V II: Nepružný motor a otylý design zabily jinak povedené auto

1/26
Zavřít
  • Bílá metalíza byla prozřetelnou volbou, nejlépe maskuje škrábance, které na měkkém laku snadno vznikají. Pod předním nárazníkem jsme naměřili světlost jen 13 cm, takže s výlety mimo asfalt opatrně.
    Bílá metalíza byla prozřetelnou volbou, nejlépe maskuje škrábance, které na měkkém laku snadno vznikají. Pod předním nárazníkem jsme naměřili světlost jen 13 cm, takže s výlety mimo asfalt opatrně.| Zdroj: Svět motorů
  • I přes sportovně schované zadní kliky dveří působí karoserie spíš těžkopádným dojmem, každá kola na ní vypadají malá. Relativně smutná byla i paleta laků, v níž zákazníkům scházelo víc teplejších odstínů.
    I přes sportovně schované zadní kliky dveří působí karoserie spíš těžkopádným dojmem, každá kola na ní vypadají malá. Relativně smutná byla i paleta laků, v níž zákazníkům scházelo víc teplejších odstínů.| Zdroj: Svět motorů
  • Faceliftové modely, uvedené po podzimu 2018, poznáte podle tlustého chromového kníru mezi předními světlomety a většinou už nepocházejí z Mexika, ale domácího Japonska. Modernizace přinesla vylepšené odhlučnění, a dokonce i vyšší světlou výšku (až 185 místo dřívějších 170 mm).
    Faceliftové modely, uvedené po podzimu 2018, poznáte podle tlustého chromového kníru mezi předními světlomety a většinou už nepocházejí z Mexika, ale domácího Japonska. Modernizace přinesla vylepšené odhlučnění, a dokonce i vyšší světlou výšku (až 185 místo dřívějších 170 mm).| Zdroj: Svět motorů
  • Tři spojené výdechy ventilace před spolujezdcem myslela Honda dobře, ale naživo vypadají hůř než na obrázku. Naopak potěší široká sedadla (po faceliftu s vylepšeným bočním vedením), dobrý výhled z vozu i festovní zpracování. Na snímku vrcholná výbava Executive s čalouněním látka/kůže a bezklíčovým startováním.
    Tři spojené výdechy ventilace před spolujezdcem myslela Honda dobře, ale naživo vypadají hůř než na obrázku. Naopak potěší široká sedadla (po faceliftu s vylepšeným bočním vedením), dobrý výhled z vozu i festovní zpracování. Na snímku vrcholná výbava Executive s čalouněním látka/kůže a bezklíčovým startováním.| Zdroj: Svět motorů
  • Multimediální systém Honda Connect je už funkčně i graficky za zenitem. Android Auto v něm dosud rozchodit nešlo, zrcadlení telefonu jen někdy.
    Multimediální systém Honda Connect je už funkčně i graficky za zenitem. Android Auto v něm dosud rozchodit nešlo, zrcadlení telefonu jen někdy.| Zdroj: Svět motorů
  • Odezva displeje je pomalá, navigaci při zadávání cíle nestačí ulice a tvrdě se dožaduje čísla popisného – když ho neznáte nebo ho děravý seznam nenabídne, musíte zdlouhavě vybírat cíl bodem z mapy. Alespoň že zadní kamera (pokud ji vůz má) má pěkně ostrý obraz.
    Odezva displeje je pomalá, navigaci při zadávání cíle nestačí ulice a tvrdě se dožaduje čísla popisného – když ho neznáte nebo ho děravý seznam nenabídne, musíte zdlouhavě vybírat cíl bodem z mapy. Alespoň že zadní kamera (pokud ji vůz má) má pěkně ostrý obraz.| Zdroj: Svět motorů
  • Trochu nešťastné a na pozornost náročnější je ovládání klimatizace dotykovým panelem. Má je dokonce i chudší, jednozónová varianta základní výbavy Comfort.
    Trochu nešťastné a na pozornost náročnější je ovládání klimatizace dotykovým panelem. Má je dokonce i chudší, jednozónová varianta základní výbavy Comfort.| Zdroj: Svět motorů
  • Všechny motory už nesou plaketku Earth Dreams Technology, která by vás měla připravit na to, že éra blbuvzdorných motorů už u Hondy skončila. I tahle atmosférická jednotka 1.5 i-VTEC/96 kW už má přímé vstřikování benzinu a pro ryzí městský provoz se moc nehodí.
    Všechny motory už nesou plaketku Earth Dreams Technology, která by vás měla připravit na to, že éra blbuvzdorných motorů už u Hondy skončila. I tahle atmosférická jednotka 1.5 i-VTEC/96 kW už má přímé vstřikování benzinu a pro ryzí městský provoz se moc nehodí.| Zdroj: Svět motorů
  • O zakarbonovaných motorech zatím slyšet není, ale pohled do sazemi „zahnojeného“ výfuku (u starší verze bez fi ltru GPF) naznačuje, že to může být jen otázkou času.
    O zakarbonovaných motorech zatím slyšet není, ale pohled do sazemi „zahnojeného“ výfuku (u starší verze bez fi ltru GPF) naznačuje, že to může být jen otázkou času.| Zdroj: Svět motorů
  • Prostoru je i vzadu habaděj, pouze posuvné střešní okno vrcholné verze Executive ubírá místo nad hlavou. Sklon i výška zadních sedáků zaručují pohodlné podepření celých stehen. Středové výdechy ventilace sem ale nevedou ani v nejlepší výbavě.
    Prostoru je i vzadu habaděj, pouze posuvné střešní okno vrcholné verze Executive ubírá místo nad hlavou. Sklon i výška zadních sedáků zaručují pohodlné podepření celých stehen. Středové výdechy ventilace sem ale nevedou ani v nejlepší výbavě.| Zdroj: Svět motorů
  • Zadní sedadla Magic Seats byla už v základní výbavě a je to velice praktická věc, umožňující přepravovat vysoké předměty, které by se do kufru nevešly. Takto máte k dispozici skutečně celou výšku kabiny, protože palivová nádrž je v místě pod předními sedadly.
    Zadní sedadla Magic Seats byla už v základní výbavě a je to velice praktická věc, umožňující přepravovat vysoké předměty, které by se do kufru nevešly. Takto máte k dispozici skutečně celou výšku kabiny, protože palivová nádrž je v místě pod předními sedadly.| Zdroj: Svět motorů
  • Magická sedadla potěší i důmyslnou kinematikou sklápění, kdy se sedák sesune směrem dolů a na něj dosednuté opěradlo vytvoří dokonale rovné prodloužení ložné plochy kufru. Ten má v základu podle varianty objem 448 až 470 l. Defekt musíte řešit lepicí sadou, předražené dojezdové kolo z nabídky příslušenství skoro nikdo neobjednával.
    Magická sedadla potěší i důmyslnou kinematikou sklápění, kdy se sedák sesune směrem dolů a na něj dosednuté opěradlo vytvoří dokonale rovné prodloužení ložné plochy kufru. Ten má v základu podle varianty objem 448 až 470 l. Defekt musíte řešit lepicí sadou, předražené dojezdové kolo z nabídky příslušenství skoro nikdo neobjednával.| Zdroj: Svět motorů
  • Rychlé HR-V Sport s motorem 1.5 Turbo/134 kW vypadá nejefektněji, ale do nabídky přišlo pozdě a u nás se prodalo jen pár kusů. Naštěstí většinou s manuálem, s volitelnou skříní CVT přišlo o jiskru.
    Rychlé HR-V Sport s motorem 1.5 Turbo/134 kW vypadá nejefektněji, ale do nabídky přišlo pozdě a u nás se prodalo jen pár kusů. Naštěstí většinou s manuálem, s volitelnou skříní CVT přišlo o jiskru.| Zdroj: Svět motorů
  • Před faceliftem nabízela světlomety LED pouze verze Executive, a to ještě v tomto polovičatém provedení s halogenovým dálkovým světlem. Nicméně svítí dobře. Po faceliftu se už změnily na plné LED a nabídla je i nová výbava Sport. Naopak velmi mizerná jsou světla předfaceliftových variant Comfort a Elegance s jednoduchými parabolovými světlomety a žárovkami H4. Pozdější halogeny s projektorem už byly trochu lepší.
    Před faceliftem nabízela světlomety LED pouze verze Executive, a to ještě v tomto polovičatém provedení s halogenovým dálkovým světlem. Nicméně svítí dobře. Po faceliftu se už změnily na plné LED a nabídla je i nová výbava Sport. Naopak velmi mizerná jsou světla předfaceliftových variant Comfort a Elegance s jednoduchými parabolovými světlomety a žárovkami H4. Pozdější halogeny s projektorem už byly trochu lepší.| Zdroj: Svět motorů
  • Nejnižší úroveň Comfort ještě měla klasické tlačítkové rádio, které může leckomu vyhovovat víc. Bluetooth i vstup USB má taky, a pokud máte dobrou navigaci ve smartphonu, koupíte přísavku na sklo a ve výsledku jste připraveni na cesty lépe než s connectem.
    Nejnižší úroveň Comfort ještě měla klasické tlačítkové rádio, které může leckomu vyhovovat víc. Bluetooth i vstup USB má taky, a pokud máte dobrou navigaci ve smartphonu, koupíte přísavku na sklo a ve výsledku jste připraveni na cesty lépe než s connectem.| Zdroj: Svět motorů
  • Teploměr vody tu chybí a pohyb v menu palubního počítače je u hondy tradičně složitější. Evropské verze s připomínáním servisních intervalů zohledňují počet studených startů, takže výměnu motorového oleje ve zkráceném intervalu umějí doporučit i samy.
    Teploměr vody tu chybí a pohyb v menu palubního počítače je u hondy tradičně složitější. Evropské verze s připomínáním servisních intervalů zohledňují počet studených startů, takže výměnu motorového oleje ve zkráceném intervalu umějí doporučit i samy.| Zdroj: Svět motorů
  • U modelu Executive sériové střešní okno ne každý potřeboval, na druhou stranu je skutečně plnohodnotné, s elektricky posuvným sklem i roletou. A nevrže.
    U modelu Executive sériové střešní okno ne každý potřeboval, na druhou stranu je skutečně plnohodnotné, s elektricky posuvným sklem i roletou. A nevrže.| Zdroj: Svět motorů
  • Kdo tohle vymyslel? Ano, je fajn mít hezky schované konektory. Ale ne zas tak, abyste museli zastavit a vlézt pod středový tunel, když se k nim chcete připojit…
    Kdo tohle vymyslel? Ano, je fajn mít hezky schované konektory. Ale ne zas tak, abyste museli zastavit a vlézt pod středový tunel, když se k nim chcete připojit…| Zdroj: Svět motorů
  • Honda HR-V
    Honda HR-V| Zdroj: Svět motorů
  • Žádná razítka z brambory, ale poctivě vedená servisní knížka ověřitelná v tuzemském servisu. U HR-V nabízených v českých bazarech jde naštěstí téměř o pravidlo, v tomto ohledu bude riziko minimální.
    Žádná razítka z brambory, ale poctivě vedená servisní knížka ověřitelná v tuzemském servisu. U HR-V nabízených v českých bazarech jde naštěstí téměř o pravidlo, v tomto ohledu bude riziko minimální.| Zdroj: Svět motorů
  • V přední nápravě už rachotily tyčky stabilizátoru, což se kolem 100 000 km běžně stává. Vůlemi v čepech HR-V obecně netrpí, koroze na podvozku je ale na náš vkus až moc.
    V přední nápravě už rachotily tyčky stabilizátoru, což se kolem 100 000 km běžně stává. Vůlemi v čepech HR-V obecně netrpí, koroze na podvozku je ale na náš vkus až moc.| Zdroj: Svět motorů
  • Elektrickou parkovací brzdu mají všechny verze, rychlý servomotorek na třmenech funguje spolehlivě
    Elektrickou parkovací brzdu mají všechny verze, rychlý servomotorek na třmenech funguje spolehlivě| Zdroj: Svět motorů
  • Nádrž najdete netypicky pod předními sedadly a je odspodu dobře zakrytovaná. Výfuk jí musí uhýbat esíčkem k pravému prahu.
    Nádrž najdete netypicky pod předními sedadly a je odspodu dobře zakrytovaná. Výfuk jí musí uhýbat esíčkem k pravému prahu.| Zdroj: Svět motorů
  • Lépe vybavené verze mají příjemné textilní výplně dveří, které se však proklatě špatně čistí
    Lépe vybavené verze mají příjemné textilní výplně dveří, které se však proklatě špatně čistí| Zdroj: Svět motorů
  • Chytře je vymyšlený držák pohárků, jehož falešné dno lze protlačit větší láhví. Naopak malý lehký kelímek jím nepropadne, takže ho máte pěkně při ruce.
    Chytře je vymyšlený držák pohárků, jehož falešné dno lze protlačit větší láhví. Naopak malý lehký kelímek jím nepropadne, takže ho máte pěkně při ruce.| Zdroj: Svět motorů
  • Převodovka CVT se hodí do pomalých kolon v Tokiu, Středoevropan má ale dost důvodů ji nenávidět. Zvlášť pokud není spojena s pružným motorem. Pro zajímavost: režim D nechá v městských 50 km/h padnout otáčky až k volnoběhu, mód S přibližně k 1500 min-1.
    Převodovka CVT se hodí do pomalých kolon v Tokiu, Středoevropan má ale dost důvodů ji nenávidět. Zvlášť pokud není spojena s pružným motorem. Pro zajímavost: režim D nechá v městských 50 km/h padnout otáčky až k volnoběhu, mód S přibližně k 1500 min-1.| Zdroj: Svět motorů
Bílá metalíza byla prozřetelnou volbou, nejlépe maskuje škrábance, které na měkkém laku snadno vznikají. Pod předním nárazníkem jsme naměřili světlost jen 13 cm, takže s výlety mimo asfalt opatrně.
I přes sportovně schované zadní kliky dveří působí karoserie spíš těžkopádným dojmem, každá kola na ní vypadají malá. Relativně smutná byla i paleta laků, v níž zákazníkům scházelo víc teplejších odstínů.
Faceliftové modely, uvedené po podzimu 2018, poznáte podle tlustého chromového kníru mezi předními světlomety a většinou už nepocházejí z Mexika, ale domácího Japonska. Modernizace přinesla vylepšené odhlučnění, a dokonce i vyšší světlou výšku (až 185 místo dřívějších 170 mm).
Tři spojené výdechy ventilace před spolujezdcem myslela Honda dobře, ale naživo vypadají hůř než na obrázku. Naopak potěší široká sedadla (po faceliftu s vylepšeným bočním vedením), dobrý výhled z vozu i festovní zpracování. Na snímku vrcholná výbava Executive s čalouněním látka/kůže a bezklíčovým startováním.
Multimediální systém Honda Connect je už funkčně i graficky za zenitem. Android Auto v něm dosud rozchodit nešlo, zrcadlení telefonu jen někdy.
Odezva displeje je pomalá, navigaci při zadávání cíle nestačí ulice a tvrdě se dožaduje čísla popisného – když ho neznáte nebo ho děravý seznam nenabídne, musíte zdlouhavě vybírat cíl bodem z mapy. Alespoň že zadní kamera (pokud ji vůz má) má pěkně ostrý obraz.
Trochu nešťastné a na pozornost náročnější je ovládání klimatizace dotykovým panelem. Má je dokonce i chudší, jednozónová varianta základní výbavy Comfort.
Všechny motory už nesou plaketku Earth Dreams Technology, která by vás měla připravit na to, že éra blbuvzdorných motorů už u Hondy skončila. I tahle atmosférická jednotka 1.5 i-VTEC/96 kW už má přímé vstřikování benzinu a pro ryzí městský provoz se moc nehodí.
O zakarbonovaných motorech zatím slyšet není, ale pohled do sazemi „zahnojeného“ výfuku (u starší verze bez fi ltru GPF) naznačuje, že to může být jen otázkou času.
Prostoru je i vzadu habaděj, pouze posuvné střešní okno vrcholné verze Executive ubírá místo nad hlavou. Sklon i výška zadních sedáků zaručují pohodlné podepření celých stehen. Středové výdechy ventilace sem ale nevedou ani v nejlepší výbavě.
Zadní sedadla Magic Seats byla už v základní výbavě a je to velice praktická věc, umožňující přepravovat vysoké předměty, které by se do kufru nevešly. Takto máte k dispozici skutečně celou výšku kabiny, protože palivová nádrž je v místě pod předními sedadly.
Magická sedadla potěší i důmyslnou kinematikou sklápění, kdy se sedák sesune směrem dolů a na něj dosednuté opěradlo vytvoří dokonale rovné prodloužení ložné plochy kufru. Ten má v základu podle varianty objem 448 až 470 l. Defekt musíte řešit lepicí sadou, předražené dojezdové kolo z nabídky příslušenství skoro nikdo neobjednával.
Rychlé HR-V Sport s motorem 1.5 Turbo/134 kW vypadá nejefektněji, ale do nabídky přišlo pozdě a u nás se prodalo jen pár kusů. Naštěstí většinou s manuálem, s volitelnou skříní CVT přišlo o jiskru.
Před faceliftem nabízela světlomety LED pouze verze Executive, a to ještě v tomto polovičatém provedení s halogenovým dálkovým světlem. Nicméně svítí dobře. Po faceliftu se už změnily na plné LED a nabídla je i nová výbava Sport. Naopak velmi mizerná jsou světla předfaceliftových variant Comfort a Elegance s jednoduchými parabolovými světlomety a žárovkami H4. Pozdější halogeny s projektorem už byly trochu lepší.
Nejnižší úroveň Comfort ještě měla klasické tlačítkové rádio, které může leckomu vyhovovat víc. Bluetooth i vstup USB má taky, a pokud máte dobrou navigaci ve smartphonu, koupíte přísavku na sklo a ve výsledku jste připraveni na cesty lépe než s connectem.
Teploměr vody tu chybí a pohyb v menu palubního počítače je u hondy tradičně složitější. Evropské verze s připomínáním servisních intervalů zohledňují počet studených startů, takže výměnu motorového oleje ve zkráceném intervalu umějí doporučit i samy.
U modelu Executive sériové střešní okno ne každý potřeboval, na druhou stranu je skutečně plnohodnotné, s elektricky posuvným sklem i roletou. A nevrže.
Kdo tohle vymyslel? Ano, je fajn mít hezky schované konektory. Ale ne zas tak, abyste museli zastavit a vlézt pod středový tunel, když se k nim chcete připojit…
Honda HR-V
Žádná razítka z brambory, ale poctivě vedená servisní knížka ověřitelná v tuzemském servisu. U HR-V nabízených v českých bazarech jde naštěstí téměř o pravidlo, v tomto ohledu bude riziko minimální.
V přední nápravě už rachotily tyčky stabilizátoru, což se kolem 100 000 km běžně stává. Vůlemi v čepech HR-V obecně netrpí, koroze na podvozku je ale na náš vkus až moc.
Elektrickou parkovací brzdu mají všechny verze, rychlý servomotorek na třmenech funguje spolehlivě
Nádrž najdete netypicky pod předními sedadly a je odspodu dobře zakrytovaná. Výfuk jí musí uhýbat esíčkem k pravému prahu.
Lépe vybavené verze mají příjemné textilní výplně dveří, které se však proklatě špatně čistí
Chytře je vymyšlený držák pohárků, jehož falešné dno lze protlačit větší láhví. Naopak malý lehký kelímek jím nepropadne, takže ho máte pěkně při ruce.
Převodovka CVT se hodí do pomalých kolon v Tokiu, Středoevropan má ale dost důvodů ji nenávidět. Zvlášť pokud není spojena s pružným motorem. Pro zajímavost: režim D nechá v městských 50 km/h padnout otáčky až k volnoběhu, mód S přibližně k 1500 min-1.