Logo magazínu

Martin Vaculík a ojetá Honda Civic 8G: Svou nenáročností šokuje dodnes

1/102
Prohlédnout znovu

Martin Vaculík a ojetá Honda Civic 8G: Svou nenáročností šokuje dodnes

Zmodernizované provedení z let 2009 až 2011 | Svět motorů
Honda Civic z období 2005 až 2008. Rok se vyráběl ještě takzvaný mezityp s malou mřížkou a technickými změnami. | Svět motorů
Interiér zmodernizovaného provedení ve výbavě Sport, kterému na českém trhu nechybělo vyhřívání sedaček – dovozové ojetiny je však mít nemusí. Vyšší stupeň Executive měl navíc dvouzónovou klimatizaci, panoramatickou střechu a xenonové světlomety. | Svět motorů
Od této generace neexistovalo kombi – pouze konstrukčně zcela odlišné sedany z japonské produkce. Nicméně i hatchback má dostatečně objemný zavazadelník o objemu 415 l. | Svět motorů
Jelikož pod zadními sedáky není nádrž, lze je vyklopit vzhůru a vytvořit prostor pro extra neskladné předměty | Svět motorů
Předním sedačkám chybí nastavitelná bederní opěrka. Čalounění je však velmi kvalitní a snáší i velké porce kilometrů. | Svět motorů
Zvláštností modelu je startování, když pravou rukou otáčíte klíček ve spínací skříňce a levou mačkáte tlačítko spouštěče. Prý to tak je proto, že pravačkou se máte mezitím připoutat. | Svět motorů
Naprosto nejrozšířenějším motorem je 1.8 i-VTEC/103 kW. Pružný a na osmnáctistovku s běžnou spotřebou kolem sedmi litrů i relativně úsporný. | Svět motorů
Silný diesel táhne úchvatně. Jím osazené auto však přibralo přes 100 kg, což je na jízdních vlastnostech už hodně cítit. | Svět motorů
To někdo na parkovišti mění kolo? Ne, celou poloosu a bylo to za chvíli hotové. Praská v místě, kde se pod pryžovým tlumičem vibrací drží voda. | Svět motorů
Naštěstí se těhlice dá od tlumiče snadno odpojit na dvou šroubech, a tak jinde složitá operace je opravdu zvládnutelná i bez odtahu vozidla. | Svět motorů
Naštěstí se těhlice dá od tlumiče snadno odpojit na dvou šroubech, a tak jinde složitá operace je opravdu zvládnutelná i bez odtahu vozidla. | Svět motorů
Vedle základního, pětidveřového hatchbacku existoval ještě třídveřový, a to nejen jako ostrý Type R (o němž jsme psali samostatně v SM 49/2021), ale i obyčejnější Type S. | Svět motorů
Honda Civic | Svět motorů
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive | Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive | Svět motorů/Martin Vaculík
Původní řadicí páka se rozpadla a Petr si ji nahradil ergonomickou koulí. Kaplička před řidičem má dvě patra: dole palubní počítač, otáčkoměr, stav paliva i teploty, tachometr s ekonoměrem a indikací řazení jsou nahoře. | Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive | Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive | Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive | Svět motorů/Martin Vaculík
Překvapivě kvalitní je čalounění. Ani po 303 399 km není ještě nikde prodřené. | Svět motorů/Martin Vaculík
Pokud je ve výbavě dvouzónová automatická klimatizace, svoji teplotu si spolujezdec může nastavovat přímo na madle pravých dveří | Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive | Svět motorů/Martin Vaculík
Hondou jezdíval Petr na služební cesty, poté s ní postavil dům. Kromě Mazdy RX-8 k ní má ještě sportovnější sestru Civic Type R. | Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive | Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive | Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive | Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive | Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive | Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive | Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive | Svět motorů/Martin Vaculík
Nedostatkem vozu jsou malé baterie – pro osmnáctistovku jen 45 Ah. Díky startérům s planetovým převodem Japonci věří, že motor spolehlivě nahodí. Majitel zase věří značce Yuasa. | Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive | Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive | Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive | Svět motorů/Martin Vaculík
Malý pupínek dole na dveřích byste při koupi skoro i přehlédli. Přeplátovaný spoj zevnitř však v tu chvíli už ukazuje, že spodní část dveří bude zralá na výměnu. | Svět motorů/Martin Vaculík
Malý pupínek dole na dveřích byste při koupi skoro i přehlédli. Přeplátovaný spoj zevnitř však v tu chvíli už ukazuje, že spodní část dveří bude zralá na výměnu. | Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive | Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive | Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive | Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive | Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive | Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive | Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive | Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive | Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive | Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive | Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive | Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive | Svět motorů/Martin Vaculík
Výfuk je veden netradičně pod pravým prahem. Takto vypadá u vozu, který má najeto přes 300 000 km. Je totiž z opravdu kvalitního nerezu. Sem tam upadne jen držák v přední části nebo tepelné štíty spadnou na potrubí – zde už oprava větší podložkou. | Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive | Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive | Svět motorů/Martin Vaculík
Výfuk je veden netradičně pod pravým prahem. Takto vypadá u vozu, který má najeto přes 300 000 km. Je totiž z opravdu kvalitního nerezu. Sem tam upadne jen držák v přední části nebo tepelné štíty spadnou na potrubí – zde už oprava větší podložkou. | Svět motorů/Martin Vaculík
Přední náprava sice už dávno není lichoběžníková, ramena jsou však pro snížení neodpérovaných hmot hliníková. Jejich cena byla dlouho nevýhodou modelu, dnes existují v pestrém sortimentu druhovýroby. | Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive | Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive | Svět motorů/Martin Vaculík
Výfuk je veden netradičně pod pravým prahem. Takto vypadá u vozu, který má najeto přes 300 000 km. Je totiž z opravdu kvalitního nerezu. Sem tam upadne jen držák v přední části nebo tepelné štíty spadnou na potrubí – zde už oprava větší podložkou. | Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive | Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive | Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive | Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive | Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive | Svět motorů/Martin Vaculík
Majitel a zkušený mechanik Petr Žitný ukazuje jeden z důvodů, proč se o vozidlo stará sám. Vůle v silentblocích zadního zavěšení by servis Hondy uměl vyřešit jen výměnou celé nápravy za 25 000 Kč. Šikovný majitel si nalisuje nové za pár stovek. | Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive | Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive | Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive | Svět motorů/Martin Vaculík
Tlumené bouchání odzadu je u této generace normální, tuhost karoserie nebyla nic moc. Za silnější případně může volné uložení tlumiče. | Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive | Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive | Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive | Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive | Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive | Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive | Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive | Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive | Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive | Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive | Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive | Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive | Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive | Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive | Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive | Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive | Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive | Svět motorů/Martin Vaculík
Jednoduše šroubky nastavitelné ventilové vůle jsou základní podmínkou pro dlouhověkou funkci motoru, neboť hydraulická zdvihátka po letech také selžou a nikdo je u starého vozu měnit nebude. Výhodou hondy je označení pozice vačkové hřídele pro seřízení na rozvodovém kole: první je UP, ostatní mají čísla. Pak už stačí povolit kontramatku, zasunout spárovou měrku a šroubovákem seřídit. | Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive | Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive | Svět motorů/Martin Vaculík
Jednoduše šroubky nastavitelné ventilové vůle jsou základní podmínkou pro dlouhověkou funkci motoru, neboť hydraulická zdvihátka po letech také selžou a nikdo je u starého vozu měnit nebude. Výhodou hondy je označení pozice vačkové hřídele pro seřízení na rozvodovém kole: první je UP, ostatní mají čísla. Pak už stačí povolit kontramatku, zasunout spárovou měrku a šroubovákem seřídit. | Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive | Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive | Svět motorů/Martin Vaculík
Bílé zbarvení svíčky potvrzuje, že majitel nelže o spotřebě oleje, která se prý stále pohybuje do 0,5 l na 10 000 km | Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive | Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive | Svět motorů/Martin Vaculík
Jednoduše šroubky nastavitelné ventilové vůle jsou základní podmínkou pro dlouhověkou funkci motoru, neboť hydraulická zdvihátka po letech také selžou a nikdo je u starého vozu měnit nebude. Výhodou hondy je označení pozice vačkové hřídele pro seřízení na rozvodovém kole: první je UP, ostatní mají čísla. Pak už stačí povolit kontramatku, zasunout spárovou měrku a šroubovákem seřídit. | Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive | Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive | Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive | Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive | Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive | Svět motorů/Martin Vaculík
Výhodou podivného startovacího tlačítka na levou ruku je, že při měření tlaku válců může pomocník stát mimo vůz | Svět motorů/Martin Vaculík
Výhodou podivného startovacího tlačítka na levou ruku je, že při měření tlaku válců může pomocník stát mimo vůz | Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive | Svět motorů/Martin Vaculík

K mání je vzácná V12 pro okruhovou limitku Ferrari FXX. Cena bude brutální

Vrcholné BMW XM se představuje v nové galerii, ukazuje zajímavé kombinace

Nové Lamborghini LB744 poodhaluje kokpit a hybridní jízdní režimy

Další ufo sedan je na světě, Hyundai představil model Verna

Desatero jarní údržby karavanu, které zvládnete sami. Pro klidnou sezónu 2023

BMW v květnu ukáže tři novinky, včetně i7 M70 a dvoumístné speciality