Martin Vaculík a ojetá Honda Civic 8G: Svou nenáročností šokuje dodnes
Zmodernizované provedení z let 2009 až 2011
|
Svět motorů
Honda Civic z období 2005 až 2008. Rok se vyráběl ještě takzvaný mezityp s malou mřížkou a technickými změnami.
|
Svět motorů
Interiér zmodernizovaného provedení ve výbavě Sport, kterému na českém trhu nechybělo vyhřívání sedaček – dovozové ojetiny je však mít nemusí. Vyšší stupeň Executive měl navíc dvouzónovou klimatizaci, panoramatickou střechu a xenonové světlomety.
|
Svět motorů
Od této generace neexistovalo kombi – pouze konstrukčně zcela odlišné sedany z japonské produkce. Nicméně i hatchback má dostatečně objemný zavazadelník o objemu 415 l.
|
Svět motorů
Jelikož pod zadními sedáky není nádrž, lze je vyklopit vzhůru a vytvořit prostor pro extra neskladné předměty
|
Svět motorů
Předním sedačkám chybí nastavitelná bederní opěrka. Čalounění je však velmi kvalitní a snáší i velké porce kilometrů.
|
Svět motorů
Zvláštností modelu je startování, když pravou rukou otáčíte klíček ve spínací skříňce a levou mačkáte tlačítko spouštěče. Prý to tak je proto, že pravačkou se máte mezitím připoutat.
|
Svět motorů
Naprosto nejrozšířenějším motorem je 1.8 i-VTEC/103 kW. Pružný a na osmnáctistovku s běžnou spotřebou kolem sedmi litrů i relativně úsporný.
|
Svět motorů
Silný diesel táhne úchvatně. Jím osazené auto však přibralo přes 100 kg, což je na jízdních vlastnostech už hodně cítit.
|
Svět motorů
To někdo na parkovišti mění kolo? Ne, celou poloosu a bylo to za chvíli hotové. Praská v místě, kde se pod pryžovým tlumičem vibrací drží voda.
|
Svět motorů
Naštěstí se těhlice dá od tlumiče snadno odpojit na dvou šroubech, a tak jinde složitá operace je opravdu zvládnutelná i bez odtahu vozidla.
|
Svět motorů
Naštěstí se těhlice dá od tlumiče snadno odpojit na dvou šroubech, a tak jinde složitá operace je opravdu zvládnutelná i bez odtahu vozidla.
|
Svět motorů
Vedle základního, pětidveřového hatchbacku existoval ještě třídveřový, a to nejen jako ostrý Type R (o němž jsme psali samostatně v SM 49/2021), ale i obyčejnější Type S.
|
Svět motorů
Honda Civic
|
Svět motorů
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Původní řadicí páka se rozpadla a Petr si ji nahradil ergonomickou koulí. Kaplička před řidičem má dvě patra: dole palubní počítač, otáčkoměr, stav paliva i teploty, tachometr s ekonoměrem a indikací řazení jsou nahoře.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Překvapivě kvalitní je čalounění. Ani po 303 399 km není ještě nikde prodřené.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Pokud je ve výbavě dvouzónová automatická klimatizace, svoji teplotu si spolujezdec může nastavovat přímo na madle pravých dveří
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Hondou jezdíval Petr na služební cesty, poté s ní postavil dům. Kromě Mazdy RX-8 k ní má ještě sportovnější sestru Civic Type R.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nedostatkem vozu jsou malé baterie – pro osmnáctistovku jen 45 Ah. Díky startérům s planetovým převodem Japonci věří, že motor spolehlivě nahodí. Majitel zase věří značce Yuasa.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Malý pupínek dole na dveřích byste při koupi skoro i přehlédli. Přeplátovaný spoj zevnitř však v tu chvíli už ukazuje, že spodní část dveří bude zralá na výměnu.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Malý pupínek dole na dveřích byste při koupi skoro i přehlédli. Přeplátovaný spoj zevnitř však v tu chvíli už ukazuje, že spodní část dveří bude zralá na výměnu.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Výfuk je veden netradičně pod pravým prahem. Takto vypadá u vozu, který má najeto přes 300 000 km. Je totiž z opravdu kvalitního nerezu. Sem tam upadne jen držák v přední části nebo tepelné štíty spadnou na potrubí – zde už oprava větší podložkou.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Výfuk je veden netradičně pod pravým prahem. Takto vypadá u vozu, který má najeto přes 300 000 km. Je totiž z opravdu kvalitního nerezu. Sem tam upadne jen držák v přední části nebo tepelné štíty spadnou na potrubí – zde už oprava větší podložkou.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Přední náprava sice už dávno není lichoběžníková, ramena jsou však pro snížení neodpérovaných hmot hliníková. Jejich cena byla dlouho nevýhodou modelu, dnes existují v pestrém sortimentu druhovýroby.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Výfuk je veden netradičně pod pravým prahem. Takto vypadá u vozu, který má najeto přes 300 000 km. Je totiž z opravdu kvalitního nerezu. Sem tam upadne jen držák v přední části nebo tepelné štíty spadnou na potrubí – zde už oprava větší podložkou.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Majitel a zkušený mechanik Petr Žitný ukazuje jeden z důvodů, proč se o vozidlo stará sám. Vůle v silentblocích zadního zavěšení by servis Hondy uměl vyřešit jen výměnou celé nápravy za 25 000 Kč. Šikovný majitel si nalisuje nové za pár stovek.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Tlumené bouchání odzadu je u této generace normální, tuhost karoserie nebyla nic moc. Za silnější případně může volné uložení tlumiče.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Jednoduše šroubky nastavitelné ventilové vůle jsou základní podmínkou pro dlouhověkou funkci motoru, neboť hydraulická zdvihátka po letech také selžou a nikdo je u starého vozu měnit nebude. Výhodou hondy je označení pozice vačkové hřídele pro seřízení na rozvodovém kole: první je UP, ostatní mají čísla. Pak už stačí povolit kontramatku, zasunout spárovou měrku a šroubovákem seřídit.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Jednoduše šroubky nastavitelné ventilové vůle jsou základní podmínkou pro dlouhověkou funkci motoru, neboť hydraulická zdvihátka po letech také selžou a nikdo je u starého vozu měnit nebude. Výhodou hondy je označení pozice vačkové hřídele pro seřízení na rozvodovém kole: první je UP, ostatní mají čísla. Pak už stačí povolit kontramatku, zasunout spárovou měrku a šroubovákem seřídit.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Bílé zbarvení svíčky potvrzuje, že majitel nelže o spotřebě oleje, která se prý stále pohybuje do 0,5 l na 10 000 km
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Jednoduše šroubky nastavitelné ventilové vůle jsou základní podmínkou pro dlouhověkou funkci motoru, neboť hydraulická zdvihátka po letech také selžou a nikdo je u starého vozu měnit nebude. Výhodou hondy je označení pozice vačkové hřídele pro seřízení na rozvodovém kole: první je UP, ostatní mají čísla. Pak už stačí povolit kontramatku, zasunout spárovou měrku a šroubovákem seřídit.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Výhodou podivného startovacího tlačítka na levou ruku je, že při měření tlaku válců může pomocník stát mimo vůz
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Výhodou podivného startovacího tlačítka na levou ruku je, že při měření tlaku válců může pomocník stát mimo vůz
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
|
Svět motorů/Martin Vaculík