Příběh československé dodávky Škoda 1203: Auto, které se vleklo
33
/
67
Prohlédnout znovu
Příběh československé dodávky Škoda 1203: Auto, které se vleklo
škoda 1203
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
škoda 1203
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
škoda 1203
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
škoda 1203
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
škoda 1203
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
škoda 1203
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
škoda 1203
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
škoda 1203
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
škoda 1203
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
škoda 1203
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
škoda 1203
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
škoda 1203
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
škoda 1203
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
škoda 1203
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
škoda 1203
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
škoda 1203
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
škoda 1203
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
škoda 1203
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
škoda 1203
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
škoda 1203
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
škoda 1203
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Poptávka po obytných automobilech byla v ČSSR obrovská. Originálních verzí Camp vzniklo jen 89. Zamířily samozřejmě k prominentům, takže běžný lid byl odkázaný na svépomoc. Na druhou stranu mnozí tím vyplnili pracovní dobu a výsledky byly i slušné.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Originální Škoda 1203 Camp
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
škoda 1203
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
škoda 1203Takto hezké auto trambusové koncepce bylo hotové už v roce 1956. Mohla to být nejmodernější evropská dodávka. Před ministerskou stopkou projektu vzniklo celkem pět funkčních prototypů.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Tento je z roku 1957.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
V roce 1961 byl vůz prakticky hotov po designové i technické stránce. Do výroby se však dostal až po sedmi letech.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Na dobovém plánu mazání je dobře vidět konstrukce vozu s trambusovou koncepcí, kdy přední sedačky jsou vedle motoru, nohy posádky už před ním i před nápravou. Podvozkový rám z ocelových profi lů nebyl samostatný, ale přivařený ke karoserii. Šlo tedy moderně o karoserii samonosnou.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
škoda 1203
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
škoda 1203
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
škoda 1203
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
škoda 1203
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
škoda 1203
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
škoda 1203
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
škoda 1203
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
škoda 1203
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
škoda 1203
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
škoda 1203
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
škoda 1203
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
škoda 1203
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
škoda 1203
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
škoda 1203
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Nákladový prostor byl přístupný přes horizontálně dělené dveře. Takové řešení na rozdíl od celých vzhůru výklopných umožňovalo i strojní nakládku, měl-li „vysokozdvih“ dostatečně dlouhé vidle. V levém podběhu je baterka a to nad ní, co vypadá jako reproduktor, je nasávání zadního vnitřního topení.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
škoda 1203
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
škoda 1203
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
škoda 1203
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Venkovní nezapuštěnou kliku mají auta do roku 1973. Jelikož už dlouho není dostupná jako náhradní díl, jde o velmi spolehlivý znak původnosti vozu.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
škoda 1203
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
škoda 1203
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Slaboučké motory byly umístěny mezi předními sedačkami. Štěstí že stařičká koncepce s nízkou kompresí byla sama o sobě velmi tichá. Zástavby modernějších motorů, třeba dvouvačkových z nerealizované Škody 720, skončily dramatickým nárůstem hlučnosti.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
škoda 1203
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
škoda 1203
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
škoda 1203
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Přední náprava je velmi robustní, výjimku představuje řízení. Vede od něj dlouhé podélné táhlo k pomocnému čepu.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Na pohledu z druhé strany jsou vidět spojovací tyče navazující na tento pomocný čep. V takové soustavě vznikaly vůle zcela zákonitě.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
škoda 1203
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
škoda 1203
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Asi nejzlobivější součástí je mechanické membránové benzinové čerpadlo hnané koncem vačkového hřídele, které v roce 1974 překvapivě nahradilo modernější, elektrický typ. Zpět k němu se vůz vrátil až v roce 1993.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Typickou závadou jsou zteřelé a volné pružné spojky kardanu. To je častá příčina vibrací, které se vozem začnou linout kolem 70 km/h.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
škoda 1203
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
škoda 1203
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
škoda 1203
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
škoda 1203
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
škoda 1203
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Torzní tyč pružící zadní nápravu vede skoro pod celým vozem. Převod z ní je na podélné rameno, přičemž nechybí spodní ani horní pryžový doraz. Manžeta poloosy je dělená, aby se dala měnit bez její demontáže.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
škoda 1203
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
škoda 1203
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Ojeté BMW řady 5 (F10/F11/F07): Tentokrát se to povedlo
Plug-in hybridní Mercedes-AMG E 53 má české ceny. Překročí 3 miliony
Audi oznamuje prvního jezdce pro Formuli 1. Nico Hülkenberg se přesune z Haasu
Zánovní kompaktní SUV na UlovAuto.cz
TEST VW T-Cross 1.0 TSI DSG – Elektromobilitě vstříc i se spalovákem
Škoda Kodiaq aneb Tohle vás zajímalo nejvíce. Co umí a co ne?