Reportáž z Jordánska - Renault Trucks Cape to Cape

13/26
Přehled fotografií
Zavřít
  • Voják pouštní armády.
    Voják pouštní armády.| Zdroj: acz
  • Renault R20
    Renault R20| Zdroj: acz
  • Nápis Snow chains připomíná arktickou část expedice s hojným používáním sněhových řetězů
    Nápis Snow chains připomíná arktickou část expedice s hojným používáním sněhových řetězů| Zdroj: acz
  • Dofukování pneumatik Keraxu je řešené zvenčí, protože speciální úprava přívodu vzduchu skrze náboje kol je mnohem dražší
    Dofukování pneumatik Keraxu je řešené zvenčí, protože speciální úprava přívodu vzduchu skrze náboje kol je mnohem dražší| Zdroj: acz
  • Vozidla Šerpa procházejí poslední kontrolou před vyjetím
    Vozidla Šerpa procházejí poslední kontrolou před vyjetím| Zdroj: acz
  • Renault R20
    Renault R20| Zdroj: acz
  • Po necelém kilometru stojíme – závada brzdového pedálu Šerpy je podnětem i k diagnostice řídicí jednotky
    Po necelém kilometru stojíme – závada brzdového pedálu Šerpy je podnětem i k diagnostice řídicí jednotky| Zdroj: acz
  • Renault R20
    Renault R20| Zdroj: acz
  • Od Mrtvého moře prudce stoupáme směrem na Aqabu
    Od Mrtvého moře prudce stoupáme směrem na Aqabu| Zdroj: acz
  • Po zdolání nadmořské výšky 760 m začínáme prudce klesat do údolí zaplněném přehradou.
    Po zdolání nadmořské výšky 760 m začínáme prudce klesat do údolí zaplněném přehradou.| Zdroj: acz
  • Hloubka vody činí jen několik desimetrů. Letos prý byla na srážky velmi úrodná zima.
    Hloubka vody činí jen několik desimetrů. Letos prý byla na srážky velmi úrodná zima.| Zdroj: acz
  • Oběd uprostřed pouště byl nejen romantický, ale také ze zásob jednoho z Keraxů chutný
    Oběd uprostřed pouště byl nejen romantický, ale také ze zásob jednoho z Keraxů chutný| Zdroj: acz
  • Přes nohy kolegy sedícího uprosřed Keraxu komunikujeme s řidičem
    Přes nohy kolegy sedícího uprosřed Keraxu komunikujeme s řidičem| Zdroj: acz
  • Městečka uvnitř pouště žijí rušně, ale průjezd velkými nákladními Keraxy působí dopravní potíže
    Městečka uvnitř pouště žijí rušně, ale průjezd velkými nákladními Keraxy působí dopravní potíže| Zdroj: acz
  • Blízkost izraelské hranice vyvolává nutnost nekompromisních vojenských opatření
    Blízkost izraelské hranice vyvolává nutnost nekompromisních vojenských opatření| Zdroj: acz
  • Jen písek, písek a duny – tak vypadá odpolední část prvního 306 km dlouhého úseku
    Jen písek, písek a duny – tak vypadá odpolední část prvního 306 km dlouhého úseku| Zdroj: acz
  • Renault R20
    Renault R20| Zdroj: acz
  • Kemp uprostřed skal je působivý. Noc zde vyjde na 95 dolarů.
    Kemp uprostřed skal je působivý. Noc zde vyjde na 95 dolarů.| Zdroj: acz
  • Těsně po východu slunce vyjíždíme do druhé etapy dlouhé 170 km
    Těsně po východu slunce vyjíždíme do druhé etapy dlouhé 170 km| Zdroj: acz
  • Po několika desítkách kilometrů má jeden Kerax problém s mazáním.
    Po několika desítkách kilometrů má jeden Kerax problém s mazáním.| Zdroj: acz
  • Je třeba také dolít olej.
    Je třeba také dolít olej.| Zdroj: acz
  • Vedro, sucho a písek nás provázejí celé odpoledne
    Vedro, sucho a písek nás provázejí celé odpoledne| Zdroj: acz
  • Druhou noc trávíme ve stanech uprostřed pouště Wádí Rum
    Druhou noc trávíme ve stanech uprostřed pouště Wádí Rum| Zdroj: acz
  • Jsme připraveni vyjet na jih, ale jeden ze Šerpů nelze nastartovat. Oprava si vyžaduje hodinu a půl.
    Jsme připraveni vyjet na jih, ale jeden ze Šerpů nelze nastartovat. Oprava si vyžaduje hodinu a půl.| Zdroj: acz
  • Motor stejného Šerpy po několika kilometrech opět protestuje, ale mechanikům stačí k opravě necelá půlhodinka. Vedro, pomalá rychlost a podhuštěné pneumatiky pro jízdu v měkkém písku vytvářejí pro pohonnou jednotku extrémně náročné podmínky.
    Motor stejného Šerpy po několika kilometrech opět protestuje, ale mechanikům stačí k opravě necelá půlhodinka. Vedro, pomalá rychlost a podhuštěné pneumatiky pro jízdu v měkkém písku vytvářejí pro pohonnou jednotku extrémně náročné podmínky.| Zdroj: acz
  • Třetí den odpoledne všichni dojíždíme do přístavu Aqaba na břehu Rudého moře. Tři dny cesty a dvě nocování v poušti nám daly zabrat. Lidé i technika vydrželi.
    Třetí den odpoledne všichni dojíždíme do přístavu Aqaba na břehu Rudého moře. Tři dny cesty a dvě nocování v poušti nám daly zabrat. Lidé i technika vydrželi.| Zdroj: acz
Voják pouštní armády.
Renault R20
Nápis Snow chains připomíná arktickou část expedice s hojným používáním sněhových řetězů
Dofukování pneumatik Keraxu je řešené zvenčí, protože speciální úprava přívodu vzduchu skrze náboje kol je mnohem dražší
Vozidla Šerpa procházejí poslední kontrolou před vyjetím
Renault R20
Po necelém kilometru stojíme – závada brzdového pedálu Šerpy je podnětem i k diagnostice řídicí jednotky
Renault R20
Od Mrtvého moře prudce stoupáme směrem na Aqabu
Po zdolání nadmořské výšky 760 m začínáme prudce klesat do údolí zaplněném přehradou.
Hloubka vody činí jen několik desimetrů. Letos prý byla na srážky velmi úrodná zima.
Oběd uprostřed pouště byl nejen romantický, ale také ze zásob jednoho z Keraxů chutný
Přes nohy kolegy sedícího uprosřed Keraxu komunikujeme s řidičem
Městečka uvnitř pouště žijí rušně, ale průjezd velkými nákladními Keraxy působí dopravní potíže
Blízkost izraelské hranice vyvolává nutnost nekompromisních vojenských opatření
Jen písek, písek a duny – tak vypadá odpolední část prvního 306 km dlouhého úseku
Renault R20
Kemp uprostřed skal je působivý. Noc zde vyjde na 95 dolarů.
Těsně po východu slunce vyjíždíme do druhé etapy dlouhé 170 km
Po několika desítkách kilometrů má jeden Kerax problém s mazáním.
Je třeba také dolít olej.
Vedro, sucho a písek nás provázejí celé odpoledne
Druhou noc trávíme ve stanech uprostřed pouště Wádí Rum
Jsme připraveni vyjet na jih, ale jeden ze Šerpů nelze nastartovat. Oprava si vyžaduje hodinu a půl.
Motor stejného Šerpy po několika kilometrech opět protestuje, ale mechanikům stačí k opravě necelá půlhodinka. Vedro, pomalá rychlost a podhuštěné pneumatiky pro jízdu v měkkém písku vytvářejí pro pohonnou jednotku extrémně náročné podmínky.
Třetí den odpoledne všichni dojíždíme do přístavu Aqaba na břehu Rudého moře. Tři dny cesty a dvě nocování v poušti nám daly zabrat. Lidé i technika vydrželi.