Škoda Enyaq iV|
Zdroj: Svět motorů/Linda Šprinclová
Kudy jsme jeli|
Zdroj: Svět motorů
Kolony v Česku, to je klasika cesty na letní dovolené, zvláště směr jih.|
Zdroj: Svět motorů/Linda Šprinclová
K rychlonabíječce 75 kW v Litvínovicích se necháme přivést aplikací PRE v mobilu. Ukazuje šest volných slotů ze šesti – a taková je i realita na místě. Jsme tu úplně sami. Nabíjíme do 100 %, protože ceny doma v Česku by měl být na čip PRE nejvýhodnější. V zahraničí na 100 % čekat nehodláme, dobíjet nad 80 % se nevyplatí kvůli snižujícímu se příkonu.|
Zdroj: Svět motorů/Linda Šprinclová
Škoda Enyaq iV|
Zdroj: Svět motorů/Linda Šprinclová
PRE Charge|
Zdroj: Svět motorů/Linda Šprinclová
PRE Charge|
Zdroj: Svět motorů/Linda Šprinclová
Škoda Enyaq iV|
Zdroj: Svět motorů/Linda Šprinclová
Jízda přes Rakousko, to je většinou pohoda s krásnými výhledy na hory po prázdných dálnicích, za které dáme 240 Kč za desetidenní známku Češce Elišce na čerpačce (chce vyfotit jen svou ruku) a pak ještě 160 Kč za tunely.|
Zdroj: Svět motorů/Linda Šprinclová
Škoda Enyaq iV|
Zdroj: Svět motorů/Linda Šprinclová
Škoda Enyaq iV|
Zdroj: Svět motorů/Linda Šprinclová
Mýtnice znamená vlastně jediné přibrzdění, než začneme přemýšlet o nabíjení.|
Zdroj: Svět motorů/Linda Šprinclová
PRE Charge|
Zdroj: Svět motorů/Linda Šprinclová
Dva volné sloty ze tří? Rakouská zrada! Parkovací elektromísta u jediného stojanu v Judenburgu jsou totiž jen dvě – máme peška, stojí na nich tesla a právě parkuje BMW. Musíme jinam.|
Zdroj: Svět motorů/Linda Šprinclová
PRE Charge|
Zdroj: Svět motorů/Linda Šprinclová
Nabíjecí stanice|
Zdroj: Svět motorů/Linda Šprinclová
Nabíjecí stanice|
Zdroj: Svět motorů/Linda Šprinclová
V Klagenfurtu stojí naopak na osmi použitelných místech jediné auto, dobíjíme tady u Smatrics za necelou hodinku, kterou trávíme na jídle, z 18 na 94 % za 788 Kč. Nejdříve musíme přiložit čip, až pak se uvolní kabel a ze zelené barvy se stane modrá. Do auta nám pošle za 58 minut necelých 62 kWh.|
Zdroj: Svět motorů/Linda Šprinclová
Nabíjecí stanice|
Zdroj: Svět motorů/Linda Šprinclová
Škoda Enyaq iV|
Zdroj: Svět motorů/Linda Šprinclová
Škoda Enyaq iV|
Zdroj: Svět motorů/Linda Šprinclová
Cesta z Klagenfurtu a následně Ferlachu do Slovinska, to jsou krásné silničky v horách až k hraničnímu 1566 metrů dlouhému tunelu Loibtunel/Ljubelj. Na rozdíl od známých Karavanek je tenhle zdarma a téměř bez aut. Výborná volba!|
Zdroj: Svět motorů/Linda Šprinclová
První hodiny ve Slovinsku: za tunelem Ljubelj nás vítají krásné večerní Julské Alpy|
Zdroj: Svět motorů/Linda Šprinclová
První hodiny ve Slovinsku: za tunelem Ljubelj nás vítají krásné večerní Julské Alpy, za šestnáct eur (390 Kč) kupujeme dálniční známku a míříme k Bledu|
Zdroj: Svět motorů/Linda Šprinclová
Slovinská dálniční známka|
Zdroj: Svět motorů/Linda Šprinclová
Jezero Bled|
Zdroj: Svět motorů/Linda Šprinclová
Škoda Enyaq iV|
Zdroj: Svět motorů/Linda Šprinclová
Nabíjecí stanice|
Zdroj: Svět motorů/Linda Šprinclová
Škoda Enyaq iV|
Zdroj: Svět motorů/Linda Šprinclová
Nabíjecí stanice|
Zdroj: Svět motorů/Linda Šprinclová
Dvě dobíjení ve Slovinsku. Nejprve ultrarychlé, 24 minut a +21 % nám stačí tak akorát na WC a umytí skel či světel. Přijde na nekřesťanských 22,70 Kč/kWh. A pak jediné pomalé za osm dní, kdy se v Piranu díky nabíječce dostaneme až za závoru do starého města.|
Zdroj: Svět motorů/Linda Šprinclová
Nabíjecí stanice|
Zdroj: Svět motorů/Linda Šprinclová
Nabíjecí stanice|
Zdroj: Svět motorů/Linda Šprinclová
Na parkovišti počtem míst i stojanů extrémně vstřícném k elektromobilům stojíme tři a půl hodiny (+52 %). Koupeme se v moři, procházíme město a využíváme zdarma parkování, za které ostatní tučně platí. Pomalé dobíjení nás navíc přijde jen na desetikorunu za kilowatthodinu.|
Zdroj: Svět motorů/Linda Šprinclová
Nabíjecí stanice|
Zdroj: Svět motorů/Linda Šprinclová
Slovinsko|
Zdroj: Svět motorů/Linda Šprinclová
Slovinsko|
Zdroj: Svět motorů/Linda Šprinclová
Slovinská hranice|
Zdroj: Svět motorů/Linda Šprinclová
Črno jezero|
Zdroj: Svět motorů/Linda Šprinclová
Črno jezero|
Zdroj: Svět motorů/Linda Šprinclová
Črno jezero|
Zdroj: Svět motorů/Linda Šprinclová
Svobodný průjezd, EU, schengenský prostor = žádné kontroly, to je hlavní vzkaz od hranic do Chorvatska roku 2023.|
Zdroj: Svět motorů/Linda Šprinclová
V Umagu jsme tak za pár minut po opuštění Slovinska.|
Zdroj: Svět motorů/Linda Šprinclová
Škoda Enyaq iV|
Zdroj: Svět motorů/Linda Šprinclová
Vstup do schengenské prostoru|
Zdroj: Svět motorů/Linda Šprinclová
Škoda Enyaq iV|
Zdroj: Svět motorů/Linda Šprinclová
Škoda Enyaq iV|
Zdroj: Svět motorů/Linda Šprinclová
Umag|
Zdroj: Svět motorů/Linda Šprinclová
Umag|
Zdroj: Svět motorů/Linda Šprinclová
Umag|
Zdroj: Svět motorů/Linda Šprinclová
Škoda Enyaq iV|
Zdroj: Svět motorů/Linda Šprinclová
Benátky|
Zdroj: Svět motorů/Linda Šprinclová
Čtvrtý den trávíme v Benátkách|
Zdroj: Svět motorů/Linda Šprinclová
Benátky|
Zdroj: Svět motorů/Linda Šprinclová
Až cestou z nich navečer po 1165 kilometrech počtvrté dobíjíme, a to s pauzou v příjemném podniku „Old wild west“ nad dálnicí, kde dobře grilují a čepují extrémně nadmírovou plzeň.|
Zdroj: Svět motorů/Linda Šprinclová
Nabíjecí stanice|
Zdroj: Svět motorů/Linda Šprinclová
Nabíjecí stanice|
Zdroj: Svět motorů/Linda Šprinclová
Až cestou z nich navečer po 1165 kilometrech počtvrté dobíjíme, a to s pauzou v příjemném podniku „Old wild west“ nad dálnicí, kde dobře grilují a čepují extrémně nadmírovou plzeň.|
Zdroj: Svět motorů/Linda Šprinclová
Až cestou z nich navečer po 1165 kilometrech počtvrté dobíjíme, a to s pauzou v příjemném podniku „Old wild west“ nad dálnicí, kde dobře grilují a čepují extrémně nadmírovou plzeň.|
Zdroj: Svět motorů/Linda Šprinclová
Pátý den a Villa Lagarina: nádherné městečko a hned u jeho centra mají ultrarychlou nabíječku.|
Zdroj: Svět motorů/Linda Šprinclová
Villa Lagarina|
Zdroj: Svět motorů/Linda Šprinclová
Doplníme tu 41 kWh za 673 Kč a za potřebných 54 minut si projdeme to nejkrásnější z města.|
Zdroj: Svět motorů/Linda Šprinclová
Nabíjecí stanice|
Zdroj: Svět motorů/Linda Šprinclová
Nabíjecí stanice|
Zdroj: Svět motorů/Linda Šprinclová
Škoda Enyaq iV|
Zdroj: Svět motorů/Linda Šprinclová
Nabíjecí stanice|
Zdroj: Svět motorů/Linda Šprinclová
Nabíjecí stanice|
Zdroj: Svět motorů/Linda Šprinclová
Škoda Enyaq iV|
Zdroj: Svět motorů/Linda Šprinclová
Šestý den = nejdramatičtější část naší cesty: nabíječka v Madonně di Campiglio svítí červeně, ta v Ponte Legno, kam dojíždíme se 14 % baterie, odmítá autorizaci.|
Zdroj: Svět motorů/Linda Šprinclová
Probere se až po desítkách minut a my se modlíme, aby to vydrželo. Povede se, už za tmy jsme na 100 % a můžeme dál do hor.|
Zdroj: Svět motorů/Linda Šprinclová
Nabíjecí stanice|
Zdroj: Svět motorů/Linda Šprinclová
Nabíjecí stanice|
Zdroj: Svět motorů/Linda Šprinclová
Nabíjecí stanice|
Zdroj: Svět motorů/Linda Šprinclová
Nabíjecí stanice|
Zdroj: Svět motorů/Linda Šprinclová
Nabíjecí stanice|
Zdroj: Svět motorů/Linda Šprinclová
Strada delle 52 Gallerie (52 tunelů): První tunel|
Zdroj: Svět motorů/Linda Šprinclová
Strada delle 52 Gallerie (52 tunelů)|
Zdroj: Svět motorů/Linda Šprinclová
Strada delle 52 Gallerie (52 tunelů)|
Zdroj: Svět motorů/Linda Šprinclová
Strada delle 52 Gallerie (52 tunelů): Dvacátý tunel|
Zdroj: Svět motorů/Linda Šprinclová
Strada delle 52 Gallerie (52 tunelů)|
Zdroj: Svět motorů/Linda Šprinclová
Sedmý den: enyaq odpočívá a my si nabíječky v Livignu jen prohlížíme. A užíváme si nádherné přírody a pěší turistiky ke skvostům tohoto kraje.|
Zdroj: Svět motorů/Linda Šprinclová
Sedmý den: enyaq odpočívá a my si nabíječky v Livignu jen prohlížíme. A užíváme si nádherné přírody a pěší turistiky ke skvostům tohoto kraje.|
Zdroj: Svět motorů/Linda Šprinclová
Jezerům Livigno, Cancano a San Giacomo a horských masivů mezi nimi, které se tyčí téměř tři kilometry vysoko.|
Zdroj: Svět motorů/Linda Šprinclová
Švýcarská hranice|
Zdroj: Svět motorů/Linda Šprinclová
První kilometry ve Švýcarsku, to jsou mokré serpentiny a žel také oblačnost zakrývající jinak majestátní hory.|
Zdroj: Svět motorů/Linda Šprinclová
Škoda Enyaq iV|
Zdroj: Svět motorů/Linda Šprinclová
Škoda Enyaq iV|
Zdroj: Svět motorů/Linda Šprinclová
Škoda Enyaq iV|
Zdroj: Svět motorů/Linda Šprinclová
Švýcarsko|
Zdroj: Svět motorů/Linda Šprinclová
Celou zemi projíždíme po okreskách, občas s prací na silnici, a tedy menším zdržením.|
Zdroj: Svět motorů/Linda Šprinclová
Škoda Enyaq iV|
Zdroj: Svět motorů/Linda Šprinclová
Škoda Enyaq iV|
Zdroj: Svět motorů/Linda Šprinclová
Škoda Enyaq iV|
Zdroj: Svět motorů/Linda Šprinclová
Škoda Enyaq iV|
Zdroj: Svět motorů/Linda Šprinclová
Svatý Mořic|
Zdroj: Svět motorů/Linda Šprinclová
Svatý Mořic|
Zdroj: Svět motorů/Linda Šprinclová
Svatý Mořic|
Zdroj: Svět motorů/Linda Šprinclová
Hranice vytýčená jen čtyřmi vlajkami – tak začíná Lichtenštejnsko, sedmá země naší expedice.|
Zdroj: Svět motorů/Linda Šprinclová
Výhledy kolem z auta jsou úžasné.|
Zdroj: Svět motorů/Linda Šprinclová
Zaujímají nás také registrační značky – v knížectví jsou barevně přesně opačně než ta na našem autě: bílé písmo na černém plechu.|
Zdroj: Svět motorů/Linda Šprinclová
Škoda Enyaq iV ve Vaduzu|
Zdroj: Svět motorů/Linda Šprinclová
Škoda Enyaq iV ve Vaduzu|
Zdroj: Svět motorů/Linda Šprinclová
Škoda Enyaq iV ve Vaduzu|
Zdroj: Svět motorů/Linda Šprinclová
Škoda Enyaq iV ve Vaduzu|
Zdroj: Svět motorů/Linda Šprinclová
Vaduz|
Zdroj: Svět motorů/Linda Šprinclová
Vaduz|
Zdroj: Svět motorů/Linda Šprinclová
Ionity v Rakousku nás vyjde nejdráž na cestě: 19,83 Kč/kWh. Přitom za rakouský Smatrics jsme platili jen 12,80 Kč/kWh.|
Zdroj: Svět motorů/Linda Šprinclová
Radost nám dělá spotřeba, 218 kilometrů k nabíječce jsme jeli se spotřebou 9,9 kWh/100 km. Dojezd tak po dobití vyšplhal na 559 kilometrů.|
Zdroj: Svět motorů/Linda Šprinclová
Radost nám dělá spotřeba, 218 kilometrů k nabíječce jsme jeli se spotřebou 9,9 kWh/100 km. Dojezd tak po dobití vyšplhal na 559 kilometrů.|
Zdroj: Svět motorů/Linda Šprinclová
Škoda Enyaq iV|
Zdroj: Svět motorů/Linda Šprinclová
PRE Charge|
Zdroj: Svět motorů/Linda Šprinclová
První zastávka v Německu: Ionity píše na stojanu cenu 0,79 eura za kWh, tedy zhruba 19 Kč, pro zákazníky bez smlouvy. S ní jsou ceny výhodnější. Nám pošle PRE ve vyúčtování dobíjení u Ionity 19,83 Kč za kilowatthodinu.|
Zdroj: Svět motorů/Linda Šprinclová
Nabíjecí stanice|
Zdroj: Svět motorů/Linda Šprinclová
Nabíjecí stanice|
Zdroj: Svět motorů/Linda Šprinclová
Nabíjecí stanice|
Zdroj: Svět motorů/Linda Šprinclová
Poslední nabíjení celé cesty na EnBW ve Wernbergu-Köblitzu. Z kabelu teče do auta 107,3 kW. Jde o naši nejefektivnější zastávku na celé cestě. Cena za kWh je přitom druhá nejnižší ze všech rychlonabíječek, které jsme v cizině použili: 14 Kč za kWh.|
Zdroj: Svět motorů/Linda Šprinclová
Škoda Enyaq iV|
Zdroj: Svět motorů/Linda Šprinclová
Bodamské jezero|
Zdroj: Svět motorů/Linda Šprinclová