Rambler Classic (1961–1966): Skoro pětimetrové kompakty s šestiválci i V8

17/23
Přehled fotografií
Zavřít
  • Modely 1964 měly pozměněnou přední masku s hliníkovou mřížkou a dvojitými světlomety.
    Modely 1964 měly pozměněnou přední masku s hliníkovou mřížkou a dvojitými světlomety.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Pro modelový rok 1961 připravilo AMC čtyřdveřový sedan svěžího vzhledu Rambler Classic Custom s rozvorem náprav 2 743 mm.
    Pro modelový rok 1961 připravilo AMC čtyřdveřový sedan svěžího vzhledu Rambler Classic Custom s rozvorem náprav 2 743 mm.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Pětidveřové kombi bylo až po sloupky C totožné se sedanem.
    Pětidveřové kombi bylo až po sloupky C totožné se sedanem.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Na jednoduché palubní desce nechybělo rádio a hodiny.
    Na jednoduché palubní desce nechybělo rádio a hodiny.| Zdroj: barnfinds.com
  • Novinkou modelového roku 1962 byl dvoudveřový Rambler Classic Club Sedan.
    Novinkou modelového roku 1962 byl dvoudveřový Rambler Classic Club Sedan.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Kombi Rambler Classic Custom Cross Country z roku 1962.
    Kombi Rambler Classic Custom Cross Country z roku 1962.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Modely 1962 měly novou přední masku, nové kruhové zadní svítilny a zmizela křidélka na zadních blatnících.
    Modely 1962 měly novou přední masku, nové kruhové zadní svítilny a zmizela křidélka na zadních blatnících.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Modely Deluxe a Super poháněl řadový šestiválec s rozvodem OHV a objemem 3,2 litru.
    Modely Deluxe a Super poháněl řadový šestiválec s rozvodem OHV a objemem 3,2 litru.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Kombi Rambler Classic 550 Cross Country z roku 1963.
    Kombi Rambler Classic 550 Cross Country z roku 1963.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Dvoudveřový Rambler Classic 660 z roku 1963.
    Dvoudveřový Rambler Classic 660 z roku 1963.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Automatická převodovka Borg-Warner Flash-O-Matic se ovládala pákou na sloupku volantu.
    Automatická převodovka Borg-Warner Flash-O-Matic se ovládala pákou na sloupku volantu.| Zdroj: connorsmotorcar.com
  • Modely 1963 měly konkávní masku chladiče a masivnější nárazníky.
    Modely 1963 měly konkávní masku chladiče a masivnější nárazníky.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Sedan Rambler Classic 770 ročníku 1963 byl model s nejvyšší úrovní výbavy.
    Sedan Rambler Classic 770 ročníku 1963 byl model s nejvyšší úrovní výbavy.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Dvoudveřový hardtop bez středových B sloupků Rambler Classic Typhoon se prodával pouze v nejvyšší výbavě 770.
    Dvoudveřový hardtop bez středových B sloupků Rambler Classic Typhoon se prodával pouze v nejvyšší výbavě 770.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Modely 1964 měly vzadu oválná koncová světla a sedany ostrou hranu na zádi.
    Modely 1964 měly vzadu oválná koncová světla a sedany ostrou hranu na zádi.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Kombi Rambler Classic 770 Cross Country z roku 1965.
    Kombi Rambler Classic 770 Cross Country z roku 1965.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Modelová řada 770 byla v roce 1965 rozšířena o dvoudveřový kabriolet.
    Modelová řada 770 byla v roce 1965 rozšířena o dvoudveřový kabriolet.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Rambler Classic 1965 se přiblížil pětimetrové délce na necelých 5 cm, šířka a výška se změnily jen nepatrně.
    Rambler Classic 1965 se přiblížil pětimetrové délce na necelých 5 cm, šířka a výška se změnily jen nepatrně.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Sportovní kupé Rambler Classic 770-H Hardtop Coupe ročníku 1965.
    Sportovní kupé Rambler Classic 770-H Hardtop Coupe ročníku 1965.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Pětidveřové kombi Rambler Classic 770 Cross Country z roku 1966.
    Pětidveřové kombi Rambler Classic 770 Cross Country z roku 1966.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Sedan Rambler Classic 770 posledního modelového ročníku 1966 měl bezpečnostní pásy na předních i zadních sedadlech.
    Sedan Rambler Classic 770 posledního modelového ročníku 1966 měl bezpečnostní pásy na předních i zadních sedadlech.| Zdroj: virtualparking.net
  • Modernizovaná přístrojová deska měla před volantem vodorovnou stupnicí rychloměru.
    Modernizovaná přístrojová deska měla před volantem vodorovnou stupnicí rychloměru.| Zdroj: barrett-jackson.com
  • Rokem 1966 skončila éra modelů Rambler Classic. Krátce se ještě na trhu objevil dvoudveřový hardtop Rambler Rebel, vycházející z řady Classic.
    Rokem 1966 skončila éra modelů Rambler Classic. Krátce se ještě na trhu objevil dvoudveřový hardtop Rambler Rebel, vycházející z řady Classic.| Zdroj: Wheelsage.org
Modely 1964 měly pozměněnou přední masku s hliníkovou mřížkou a dvojitými světlomety.
Pro modelový rok 1961 připravilo AMC čtyřdveřový sedan svěžího vzhledu Rambler Classic Custom s rozvorem náprav 2 743 mm.
Pětidveřové kombi bylo až po sloupky C totožné se sedanem.
Na jednoduché palubní desce nechybělo rádio a hodiny.
Novinkou modelového roku 1962 byl dvoudveřový Rambler Classic Club Sedan.
Kombi Rambler Classic Custom Cross Country z roku 1962.
Modely 1962 měly novou přední masku, nové kruhové zadní svítilny a zmizela křidélka na zadních blatnících.
Modely Deluxe a Super poháněl řadový šestiválec s rozvodem OHV a objemem 3,2 litru.
Kombi Rambler Classic 550 Cross Country z roku 1963.
Dvoudveřový Rambler Classic 660 z roku 1963.
Automatická převodovka Borg-Warner Flash-O-Matic se ovládala pákou na sloupku volantu.
Modely 1963 měly konkávní masku chladiče a masivnější nárazníky.
Sedan Rambler Classic 770 ročníku 1963 byl model s nejvyšší úrovní výbavy.
Dvoudveřový hardtop bez středových B sloupků Rambler Classic Typhoon se prodával pouze v nejvyšší výbavě 770.
Modely 1964 měly vzadu oválná koncová světla a sedany ostrou hranu na zádi.
Kombi Rambler Classic 770 Cross Country z roku 1965.
Modelová řada 770 byla v roce 1965 rozšířena o dvoudveřový kabriolet.
Rambler Classic 1965 se přiblížil pětimetrové délce na necelých 5 cm, šířka a výška se změnily jen nepatrně.
Sportovní kupé Rambler Classic 770-H Hardtop Coupe ročníku 1965.
Pětidveřové kombi Rambler Classic 770 Cross Country z roku 1966.
Sedan Rambler Classic 770 posledního modelového ročníku 1966 měl bezpečnostní pásy na předních i zadních sedadlech.
Modernizovaná přístrojová deska měla před volantem vodorovnou stupnicí rychloměru.
Rokem 1966 skončila éra modelů Rambler Classic. Krátce se ještě na trhu objevil dvoudveřový hardtop Rambler Rebel, vycházející z řady Classic.