Škoda Octavia Laurin & Klement Long|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Škoda Octavia Laurin & Klement Long|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Škoda Octavia Laurin & Klement Long|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
První nositelkou vzhledově elegantnější palubní desky se vedle modelu SLX stala také varianta Laurin & Klement. Tyhle noblesní tvary snad nikdy nezestárnou!|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Škoda Octavia Laurin & Klement Long|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Kvůli vysokým cenám se octavia dočkala automatu pouze se zážehovými motory 1.6 MPI, 1.8 20V a vznětovým 1.9 TDI o výkonu 66 kW. O patnáct kilowattů silnější diesel a přeplňovaná osmnáctistovka si musely vystačit s manuální převodovkou.|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Škoda Octavia Laurin & Klement Long|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Přední sedadla vycházejí z nejstarších octavií první generace, zatím jim tedy chybí možnost vyhřívání i elektrického nastavování. Jenže při pohledu na ty nádherné potahy jim odpustíte všechno!|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Třímístná zadní lavice může posloužit jako dvousedadlový klub s výklopnou prostřední loketní opěrkou|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Škoda Octavia Laurin & Klement Long|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Škoda Octavia Laurin & Klement Long|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Příď modelu s čirými světlomety a malým pravým zrcátkem prozrazuje období výroby od května 1999 do srpna 2000. Granitová metalíza byla výsadou verzí Laurin & Klement.|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Škoda Octavia Laurin & Klement Long|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Osmicentimetrový délkový nárůst není na řízení vozu téměř poznat. Hmotná karoserie longu se na rozdíl od krátké octavie nikdy nedočkala opancéřování.|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Škoda Octavia Laurin & Klement Long|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Škoda Octavia Laurin & Klement Long|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Škoda Octavia Laurin & Klement Long|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
O velikost zavazadlového prostoru v případě reprezentační verze octavie sice vůbec nešlo, přesto si ponechala obřích 528 litrů objemu|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Škoda Octavia Laurin & Klement Long|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Škoda Octavia Laurin & Klement Long|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Přeplňovaná verze dvacetiventilové osmnáctistovky představuje důstojný motor, kterému rozpohybování půldruhé tuny hmotnosti nedělá žádné potíže|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Škoda Octavia Laurin & Klement Long|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Škoda Octavia Laurin & Klement Long|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Škoda Octavia Laurin & Klement Long|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Škoda Octavia Laurin & Klement Long|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Světlomety s halogenovou žárovkou, mlhovkou a oddělenými blikači působí čistě a uklizeně, ale cítíme z nich pocit prázdnoty. Prostor zaplnily až příplatkové xenony od modelového ročníku 2001.|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Premiér Miloš Zeman připíjí na úspěch prodloužené Škody Octavia Long. Vůz si však příliš slávy neužil. Po dvou letech a sotva dvou desítkách vyrobených kusů jej vystřídal žádaný superb.|
Zdroj: Auto Tip Klassik
Mezi luxusní příplatkové prvky prodloužené škodovky patřil například luxusní dřevěný výklopný stolek pro pravého zadního cestujícího|
Zdroj: Škoda
Zaoblenější vnější tvar přední loketní opěrky prozrazuje instalaci mobilního telefonu GSM. Tehdejší moderní přístroj Nokia 3110 mezi nejlevnější nepatřil – v předplacené sadě Eurotel Go Pro vyšel na 9995 Kč.|
Zdroj: Škoda
Long (s rozvorem náprav 2592 mm) se stal dočasným mezistupněm mezi standardní octavií (2512 mm) a pozdějším superbem (2803 mm)|
Zdroj: Škoda
Další škodovka začala Miloše Zemana reprezentovat až v prezidentské funkci, a to superb druhé generace|
Zdroj: Škoda
Po pouhých dvou letech produkce nahradil prodlouženou verzi octavie superb, první novodobá plnohodnotná škodovka střední třídy. Klasický sedan s podélně uloženými motory dokázal dokonce nabídnout zážehové i vznětové šestiválce.|
Zdroj: Auto Tip Klassik