Reliant Scimitar (1964–1986): Dárek k narozeninám pro anglickou princeznu

1/19
Přehled fotografií
Zavřít
  • Luxusní model bylo Reliant Scimitar GTE série SE6 poháněl motor Ford V6 3.0 s výkonem zvýšeným na 135 koní.
    Luxusní model bylo Reliant Scimitar GTE série SE6 poháněl motor Ford V6 3.0 s výkonem zvýšeným na 135 koní.| Zdroj: Carsthatnevermadeitetc
  • Podvozek kupé Scimitar GT SE4 byl převzat z modelu Reliant Sabre, vyráběnému v letech 1961 až 1963.
    Podvozek kupé Scimitar GT SE4 byl převzat z modelu Reliant Sabre, vyráběnému v letech 1961 až 1963.| Zdroj: Wikipedia
  • Kupé Reliant Scimitar GT SE4 debutovalo v roce 1964 a vycházelo z prototypu Ogle SX250.
    Kupé Reliant Scimitar GT SE4 debutovalo v roce 1964 a vycházelo z prototypu Ogle SX250. | Zdroj: Brightwells Classic Cars
  • GT SE4 mělo vzadu čtyři malé kruhové svítilny a pod nárazníkem couvací světla.
    GT SE4 mělo vzadu čtyři malé kruhové svítilny a pod nárazníkem couvací světla.| Zdroj: Brightwells Classic Cars
  • Kupé Scimitar GT mělo vzadu nouzové sedadlo pro dvě děti nebo jednoho dospělého.
    Kupé Scimitar GT mělo vzadu nouzové sedadlo pro dvě děti nebo jednoho dospělého.| Zdroj: Reliant
  • Ručkové ukazatele byly přehledně umístěny na palubní desce. Většina ovladačů našla místo na středovém panelu.
    Ručkové ukazatele byly přehledně umístěny na palubní desce. Většina ovladačů našla místo na středovém panelu.| Zdroj: Silodrome.com
  • Prototyp třídveřového kombi Ogle Triplex GTS se stal inspirací pro návrh čtyřmístného Scimitaru.
    Prototyp třídveřového kombi Ogle Triplex GTS se stal inspirací pro návrh čtyřmístného Scimitaru.| Zdroj: Ogle
  • Reliant Scimitar GT SE4B poháněl vidlicový šestiválec Ford Essex s rozvodem OHV a objemem 3 litry.
    Reliant Scimitar GT SE4B poháněl vidlicový šestiválec Ford Essex s rozvodem OHV a objemem 3 litry.| Zdroj: Classic Car Auctions
  • Čtyřmístný Reliant Scimitar GTE SE5 měl prodlouženou záď ve stylu „shootig brake“.
    Čtyřmístný Reliant Scimitar GTE SE5 měl prodlouženou záď ve stylu „shootig brake“.| Zdroj: Alamy.com
  • Vzadu měl Scimitar GTE velké, nahoru výklopné zadní okno a obdélníkové koncové svítilny.
    Vzadu měl Scimitar GTE velké, nahoru výklopné zadní okno a obdélníkové koncové svítilny.| Zdroj: Alamy.com
  • Princezna Anna dostala ke svým 20. narozeninám od královny Alžběty II a vévody z Edinburghu modrý Scimitar GTE.
    Princezna Anna dostala ke svým 20. narozeninám od královny Alžběty II a vévody z Edinburghu modrý Scimitar GTE.| Zdroj: Classiccars.com
  • V roce 1972 došlo k několika vylepšením a Scimitar GTE změnil tovární označení na SE5A. Změnami prošla také přístrojová deska.
    V roce 1972 došlo k několika vylepšením a Scimitar GTE změnil tovární označení na SE5A. Změnami prošla také přístrojová deska.| Zdroj: Brightwells Classic Cars
  • Zavazadlový prostor byl přístupný po vyklopení zadního okna.
    Zavazadlový prostor byl přístupný po vyklopení zadního okna.| Zdroj: Carsthatnevermadeitetc
  • GTE SE6 měl rozvor prodloužený o 10 cm a rozchod kol o 8 cm, takže vůz byl proti předchůdci delší a širší.
    GTE SE6 měl rozvor prodloužený o 10 cm a rozchod kol o 8 cm, takže vůz byl proti předchůdci delší a širší.| Zdroj: For-sale.co.uk
  • Reliant Scimitar GTE měl zvětšený průměr vnějších hlavních světlometů.
    Reliant Scimitar GTE měl zvětšený průměr vnějších hlavních světlometů.| Zdroj: Eminetra.com
  • Scimitar GTE SE6 byl koncem roku 1976 nahrazen modelem SE6A. Ten měl upravený podvozek a brzdy Lockheed.
    Scimitar GTE SE6 byl koncem roku 1976 nahrazen modelem SE6A. Ten měl upravený podvozek a brzdy Lockheed.| Zdroj: H&H Classic
  • Na ženevském autosalonu v roce 1980 představil Reliant čtyřmístný dvoudveřový kabriolet Scimitar GTC SE8.
    Na ženevském autosalonu v roce 1980 představil Reliant čtyřmístný dvoudveřový kabriolet Scimitar GTC SE8.| Zdroj: Car-from-uk.com
  • Čtyřmístný kabriolet Scimitar GTC SE8 měl sloupky B propojené výztuhou ve tvaru písmene T se zakončením v rámu předního okna.
    Čtyřmístný kabriolet Scimitar GTC SE8 měl sloupky B propojené výztuhou ve tvaru písmene T se zakončením v rámu předního okna.| Zdroj: Swva.com
  • Modelová řada Scimitar pokračovala i v dalších letech. Reliant Scimitar SS1 (1984–90) měl karoserii od Michelottiho.
    Modelová řada Scimitar pokračovala i v dalších letech. Reliant Scimitar SS1 (1984–90) měl karoserii od Michelottiho. | Zdroj: Autatua.com
Luxusní model bylo Reliant Scimitar GTE série SE6 poháněl motor Ford V6 3.0 s výkonem zvýšeným na 135 koní.
Podvozek kupé Scimitar GT SE4 byl převzat z modelu Reliant Sabre, vyráběnému v letech 1961 až 1963.
Kupé Reliant Scimitar GT SE4 debutovalo v roce 1964 a vycházelo z prototypu Ogle SX250.
GT SE4 mělo vzadu čtyři malé kruhové svítilny a pod nárazníkem couvací světla.
Kupé Scimitar GT mělo vzadu nouzové sedadlo pro dvě děti nebo jednoho dospělého.
Ručkové ukazatele byly přehledně umístěny na palubní desce. Většina ovladačů našla místo na středovém panelu.
Prototyp třídveřového kombi Ogle Triplex GTS se stal inspirací pro návrh čtyřmístného Scimitaru.
Reliant Scimitar GT SE4B poháněl vidlicový šestiválec Ford Essex s rozvodem OHV a objemem 3 litry.
Čtyřmístný Reliant Scimitar GTE SE5 měl prodlouženou záď ve stylu „shootig brake“.
Vzadu měl Scimitar GTE velké, nahoru výklopné zadní okno a obdélníkové koncové svítilny.
Princezna Anna dostala ke svým 20. narozeninám od královny Alžběty II a vévody z Edinburghu modrý Scimitar GTE.
V roce 1972 došlo k několika vylepšením a Scimitar GTE změnil tovární označení na SE5A. Změnami prošla také přístrojová deska.
Zavazadlový prostor byl přístupný po vyklopení zadního okna.
GTE SE6 měl rozvor prodloužený o 10 cm a rozchod kol o 8 cm, takže vůz byl proti předchůdci delší a širší.
Reliant Scimitar GTE měl zvětšený průměr vnějších hlavních světlometů.
Scimitar GTE SE6 byl koncem roku 1976 nahrazen modelem SE6A. Ten měl upravený podvozek a brzdy Lockheed.
Na ženevském autosalonu v roce 1980 představil Reliant čtyřmístný dvoudveřový kabriolet Scimitar GTC SE8.
Čtyřmístný kabriolet Scimitar GTC SE8 měl sloupky B propojené výztuhou ve tvaru písmene T se zakončením v rámu předního okna.
Modelová řada Scimitar pokračovala i v dalších letech. Reliant Scimitar SS1 (1984–90) měl karoserii od Michelottiho.