Luxusní model bylo Reliant Scimitar GTE série SE6 poháněl motor Ford V6 3.0 s výkonem zvýšeným na 135 koní.|
Zdroj: Carsthatnevermadeitetc
Podvozek kupé Scimitar GT SE4 byl převzat z modelu Reliant Sabre, vyráběnému v letech 1961 až 1963.|
Zdroj: Wikipedia
Kupé Reliant Scimitar GT SE4 debutovalo v roce 1964 a vycházelo z prototypu Ogle SX250. |
Zdroj: Brightwells Classic Cars
GT SE4 mělo vzadu čtyři malé kruhové svítilny a pod nárazníkem couvací světla.|
Zdroj: Brightwells Classic Cars
Kupé Scimitar GT mělo vzadu nouzové sedadlo pro dvě děti nebo jednoho dospělého.|
Zdroj: Reliant
Ručkové ukazatele byly přehledně umístěny na palubní desce. Většina ovladačů našla místo na středovém panelu.|
Zdroj: Silodrome.com
Prototyp třídveřového kombi Ogle Triplex GTS se stal inspirací pro návrh čtyřmístného Scimitaru.|
Zdroj: Ogle
Reliant Scimitar GT SE4B poháněl vidlicový šestiválec Ford Essex s rozvodem OHV a objemem 3 litry.|
Zdroj: Classic Car Auctions
Čtyřmístný Reliant Scimitar GTE SE5 měl prodlouženou záď ve stylu „shootig brake“.|
Zdroj: Alamy.com
Vzadu měl Scimitar GTE velké, nahoru výklopné zadní okno a obdélníkové koncové svítilny.|
Zdroj: Alamy.com
Princezna Anna dostala ke svým 20. narozeninám od královny Alžběty II a vévody z Edinburghu modrý Scimitar GTE.|
Zdroj: Classiccars.com
V roce 1972 došlo k několika vylepšením a Scimitar GTE změnil tovární označení na SE5A. Změnami prošla také přístrojová deska.|
Zdroj: Brightwells Classic Cars
Zavazadlový prostor byl přístupný po vyklopení zadního okna.|
Zdroj: Carsthatnevermadeitetc
GTE SE6 měl rozvor prodloužený o 10 cm a rozchod kol o 8 cm, takže vůz byl proti předchůdci delší a širší.|
Zdroj: For-sale.co.uk
Reliant Scimitar GTE měl zvětšený průměr vnějších hlavních světlometů.|
Zdroj: Eminetra.com
Scimitar GTE SE6 byl koncem roku 1976 nahrazen modelem SE6A. Ten měl upravený podvozek a brzdy Lockheed.|
Zdroj: H&H Classic
Na ženevském autosalonu v roce 1980 představil Reliant čtyřmístný dvoudveřový kabriolet Scimitar GTC SE8.|
Zdroj: Car-from-uk.com
Čtyřmístný kabriolet Scimitar GTC SE8 měl sloupky B propojené výztuhou ve tvaru písmene T se zakončením v rámu předního okna.|
Zdroj: Swva.com
Modelová řada Scimitar pokračovala i v dalších letech. Reliant Scimitar SS1 (1984–90) měl karoserii od Michelottiho. |
Zdroj: Autatua.com