Renault 14 (1976–1983): Milion „shnilých hrušek“ z Douai

1/18
Přehled fotografií
Zavřít
  • Renault 14 TL z roku 1976 měl černou mřížku chladiče a obdélníkové světlomety po stranách masky.
    Renault 14 TL z roku 1976 měl černou mřížku chladiče a obdélníkové světlomety po stranách masky.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Tvary pětidveřového Renaultu 14, navržené designerem Robertem Broyerem, byly považovány za moderní a předbíhající svou dobu.
    Tvary pětidveřového Renaultu 14, navržené designerem Robertem Broyerem, byly považovány za moderní a předbíhající svou dobu.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Šikmá zadní stěna byla vyklápěcí nahoru. Byl to prostě hatchback.
    Šikmá zadní stěna byla vyklápěcí nahoru. Byl to prostě hatchback.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Renault 14 měl motor uložený vpředu napříč a převodovku se společnou skříní za motorem.
    Renault 14 měl motor uložený vpředu napříč a převodovku se společnou skříní za motorem.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Všechny potřebné ukazatele byly umístěny před volantem. Páka ovládání převodovky byla na podlaze.
    Všechny potřebné ukazatele byly umístěny před volantem. Páka ovládání převodovky byla na podlaze.| Zdroj: Wheelsage.org
  • R14 měl plastové nárazníky šedé nebo černé barvy. Přední směrovky byly umístěny v předním nárazníku.
    R14 měl plastové nárazníky šedé nebo černé barvy. Přední směrovky byly umístěny v předním nárazníku.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Hatchbacky R14 používala hojně francouzská policie.
    Hatchbacky R14 používala hojně francouzská policie.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Náhradní kolo bylo umístěno nad motorem, takže zavazadlový prostor mohl být větší.
    Náhradní kolo bylo umístěno nad motorem, takže zavazadlový prostor mohl být větší.| Zdroj: Wheelsage.org
  • První Renaulty 14 poháněly benzinové řadové čtyřválce Peugeot typ X s rozvodem OHC, karburátorem Solex a objemem 1 218 cm3.
    První Renaulty 14 poháněly benzinové řadové čtyřválce Peugeot typ X s rozvodem OHC, karburátorem Solex a objemem 1 218 cm3.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Prodej Renaultu 14 byl doprovázen reklamní kampaní, která jeho tvary přirovnávala k hrušce.
    Prodej Renaultu 14 byl doprovázen reklamní kampaní, která jeho tvary přirovnávala k hrušce.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Za příplatek mohl být R14 TL vybaven shrnovací plátěnou horní částí střechy.
    Za příplatek mohl být R14 TL vybaven shrnovací plátěnou horní částí střechy.| Zdroj: theoriginals.renault.com
  • V roce 1979 rozšířila nabídku verze R14 GTL s nejvyšším výkonem 60 koní (44 kW). Po faceliftu byly směrovky přemístěny vedle světlometů.
    V roce 1979 rozšířila nabídku verze R14 GTL s nejvyšším výkonem 60 koní (44 kW). Po faceliftu byly směrovky přemístěny vedle světlometů.| Zdroj: driventowrite.com
  • Interiér verze GTL s koberci na podlaze a čtyřramenným volantem.
    Interiér verze GTL s koberci na podlaze a čtyřramenným volantem.| Zdroj: autozurnal.com
  • Snímek Renaultu 14 před katedrálou v Kolíně nad Rýnem dokládá, že se tyto vozy dobře prodávaly i v zemi golfů.
    Snímek Renaultu 14 před katedrálou v Kolíně nad Rýnem dokládá, že se tyto vozy dobře prodávaly i v zemi golfů.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Pohodlný interiér verze GTL měl vpředu dělená klubovková sedadla s opěrkami hlavy a vzadu lavici pro dva až tři cestující.
    Pohodlný interiér verze GTL měl vpředu dělená klubovková sedadla s opěrkami hlavy a vzadu lavici pro dva až tři cestující.| Zdroj: storm.oldcarmanualproject.com
  • Hladké boky „čtrnáctky“ byly přerušeny prolisem mezi podběhy kol.
    Hladké boky „čtrnáctky“ byly přerušeny prolisem mezi podběhy kol.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Nejvýkonnějším modelem řady R14 byla verze TS s výkonem 70 koní (51 kW).
    Nejvýkonnějším modelem řady R14 byla verze TS s výkonem 70 koní (51 kW).| Zdroj: Wheelsage.org
  • Nástupcem Renaultu 14 byl model Renault 9, který se stal v roce 1982 evropským autem roku.
    Nástupcem Renaultu 14 byl model Renault 9, který se stal v roce 1982 evropským autem roku.| Zdroj: Wheelsage.org
Renault 14 TL z roku 1976 měl černou mřížku chladiče a obdélníkové světlomety po stranách masky.
Tvary pětidveřového Renaultu 14, navržené designerem Robertem Broyerem, byly považovány za moderní a předbíhající svou dobu.
Šikmá zadní stěna byla vyklápěcí nahoru. Byl to prostě hatchback.
Renault 14 měl motor uložený vpředu napříč a převodovku se společnou skříní za motorem.
Všechny potřebné ukazatele byly umístěny před volantem. Páka ovládání převodovky byla na podlaze.
R14 měl plastové nárazníky šedé nebo černé barvy. Přední směrovky byly umístěny v předním nárazníku.
Hatchbacky R14 používala hojně francouzská policie.
Náhradní kolo bylo umístěno nad motorem, takže zavazadlový prostor mohl být větší.
První Renaulty 14 poháněly benzinové řadové čtyřválce Peugeot typ X s rozvodem OHC, karburátorem Solex a objemem 1 218 cm3.
Prodej Renaultu 14 byl doprovázen reklamní kampaní, která jeho tvary přirovnávala k hrušce.
Za příplatek mohl být R14 TL vybaven shrnovací plátěnou horní částí střechy.
V roce 1979 rozšířila nabídku verze R14 GTL s nejvyšším výkonem 60 koní (44 kW). Po faceliftu byly směrovky přemístěny vedle světlometů.
Interiér verze GTL s koberci na podlaze a čtyřramenným volantem.
Snímek Renaultu 14 před katedrálou v Kolíně nad Rýnem dokládá, že se tyto vozy dobře prodávaly i v zemi golfů.
Pohodlný interiér verze GTL měl vpředu dělená klubovková sedadla s opěrkami hlavy a vzadu lavici pro dva až tři cestující.
Hladké boky „čtrnáctky“ byly přerušeny prolisem mezi podběhy kol.
Nejvýkonnějším modelem řady R14 byla verze TS s výkonem 70 koní (51 kW).
Nástupcem Renaultu 14 byl model Renault 9, který se stal v roce 1982 evropským autem roku.