Renault Clio 1.6 E-Tech 6AT vs. Toyota Yaris 1.5 Hybrid e-CVT – Hybridy v malém provedení
25
/
79
Prohlédnout znovu
Renault Clio 1.6 E-Tech 6AT vs. Toyota Yaris 1.5 Hybrid e-CVT – Hybridy v malém provedení
Renault Clio 1.6 E-Tech 6AT vs. Toyota Yaris 1.5 Hybrid e-CVT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Renault Clio 1.6 E-Tech 6AT vs. Toyota Yaris 1.5 Hybrid e-CVT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Renault Clio 1.6 E-Tech 6AT vs. Toyota Yaris 1.5 Hybrid e-CVT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Renault Clio 1.6 E-Tech 6AT vs. Toyota Yaris 1.5 Hybrid e-CVT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Renault Clio 1.6 E-Tech 6AT vs. Toyota Yaris 1.5 Hybrid e-CVT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Renault Clio 1.6 E-Tech 6AT vs. Toyota Yaris 1.5 Hybrid e-CVT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Renault Clio 1.6 E-Tech 6AT vs. Toyota Yaris 1.5 Hybrid e-CVT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Digitální přístrojový štít s 10“ displejem je v paketu Full Screen za příplatek 16 000 Kč.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Renault Clio 1.6 E-Tech 6AT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Renault Clio 1.6 E-Tech 6AT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Renault Clio 1.6 E-Tech 6AT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Čisté, uspořádané tvary palubní desky renaultu jsou elegantní. Zpracování a kvalita použitých materiálů mají vysokou úroveň.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Renault Clio 1.6 E-Tech 6AT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Speciální automatická (robotizovaná) převodovka má dvě rychlosti pro elektromotor a čtyři pro spalovací agregát.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Renault Clio 1.6 E-Tech 6AT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Renault Clio 1.6 E-Tech 6AT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Renault Clio 1.6 E-Tech 6AT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Renault Clio 1.6 E-Tech 6AT
|
Svět motorů/Michal Kollert
U obou vozidel lze sledovat aktuální režim hybridního systému na displeji s grafikou toků energií. Samozřejmostí jsou i statistiky jízdy nebo údaje o rekuperované energii.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Renault Clio 1.6 E-Tech 6AT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Renault Clio 1.6 E-Tech 6AT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Automatickou klimatizaci lze jednoduše nastavovat díky mechanickým ovladačům
|
Svět motorů/Michal Kollert
Tlačítkem na palubce lze vyvolat čistě elektrickou jízdu.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Renault Clio 1.6 E-Tech 6AT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Renault Clio 1.6 E-Tech 6AT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Řidič sedí níže a má sportovnější pozici za volantem. Přední sedadla mají příjemné tvarování, velikost i tuhost.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Clio je celkově delší a využít může i větší rozvor náprav. I proto má kabinu v podélném směru o něco prostornější a cestující vzadu má o centimetr více volného místa před koleny. Jenže interiér je užší a ani s místem nad hlavami to není ideální.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Renault Clio 1.6 E-Tech 6AT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Renault Clio 1.6 E-Tech 6AT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Pod podlahou zavazadelníku je totiž uložena baterie, jejíž chlazení je vyvedeno vlevo u zadního opěradla.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Úhel otevírání zadních dveří je u toyoty výrazně menší, takže se do druhé řady hůře nastupuje nebo se tam složitěji dávají dětské sedačky
|
Svět motorů/Michal Kollert
Renault Clio 1.6 E-Tech 6AT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Renault Clio 1.6 E-Tech 6AT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Podvozek renaultu dobře kombinuje jistotu v zatáčkách a komfort. Velmi hbitě a jistě se proplete mezi kužely a tlumiče slušně fi ltrují nerovnosti.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Renault Clio 1.6 E-Tech 6AT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Renault Clio 1.6 E-Tech 6AT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Se zástavbou hybridního systému se výrazně zmenšil kufr clia. Běžné motorizace nabídnou 391 litrů, hybrid se sadou na opravu pneumatik jen 299 litrů.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Pod podlahou zavazadelníku je totiž uložena baterie, jejíž chlazení je vyvedeno vlevo u zadního opěradla.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Renault Clio 1.6 E-Tech 6AT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Renault Clio 1.6 E-Tech 6AT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Hybridní systém renaultu má maximální výkon 105 kW, což je znát na dynamice i pružném zrychlení. Spotřeba je ale vyšší než u toyoty.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Pneumatiky v testu: Continental WinterContact TS 870 P 205/45 R17
|
Svět motorů/Michal Kollert
Renault Clio 1.6 E-Tech 6AT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Renault Clio 1.6 E-Tech 6AT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Specialitou je „dvouoké“ uspořádání digitálního přístrojového panelu, součást paketu Style.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Toyota Yaris 1.5 Hybrid e-CVT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Tvarování palubní desky toyoty je divočejší, ale ani jí nechybí dostatek půvabu či kvality.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Toyota Yaris 1.5 Hybrid e-CVT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Toyota Yaris 1.5 Hybrid e-CVT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Intuitivní mechanické ovládání dvouzónové klimatizace – pro hybrid standardní – má i yaris
|
Svět motorů/Michal Kollert
Toyota Yaris 1.5 Hybrid e-CVT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Toyota Yaris 1.5 Hybrid e-CVT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Toyota Yaris 1.5 Hybrid e-CVT
|
Svět motorů/Michal Kollert
U obou vozidel lze sledovat aktuální režim hybridního systému na displeji s grafi kou toků energií. Samozřejmostí jsou i statistiky jízdy nebo údaje o rekuperované energii.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Toyota Yaris 1.5 Hybrid e-CVT
|
Svět motorů/Michal Kollert
U obou vozidel lze sledovat aktuální režim hybridního systému na displeji s grafikou toků energií. Samozřejmostí jsou i statistiky jízdy nebo údaje o rekuperované energii.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Toyota Yaris 1.5 Hybrid e-CVT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Toyota Yaris 1.5 Hybrid e-CVT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Toyota Yaris 1.5 Hybrid e-CVT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Také v jeho případě lze tlačítkem vyvolat čistě elektrickou jízdu. Proti renaultu ale ztrácí v dynamice a ve vyšších otáčkách je hlučnější.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Toyota Yaris 1.5 Hybrid e-CVT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Toyota Yaris 1.5 Hybrid e-CVT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Toyota Yaris 1.5 Hybrid e-CVT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Přestože je yaris rozměrově menší než clio, uvnitř nám připadá vzdušnější. V podélném směru je jeho kabina jen o kousek kratší, ale boduje hlavně šířkou.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Zadní sedáky jsou ukotveny výše nad podlahou a lépe podepírají stehna cestujících. Přitom jim nad hlavami zůstává stejně volných centimetrů jako v renaultu. I pro toyotu platí, že má kvalitní přední sedadla.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Úhel otevírání zadních dveří je u toyoty výrazně menší, takže se do druhé řady hůře nastupuje nebo se tam složitěji dávají dětské sedačky
|
Svět motorů/Michal Kollert
Toyota Yaris 1.5 Hybrid e-CVT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Toyota Yaris 1.5 Hybrid e-CVT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Toyota při vyhýbacím manévru předvádí rychlé reakce na natočení volantu a jede přesně tam, kam jí přikážete. V komfortu ale není tak důsledná.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Toyota Yaris 1.5 Hybrid e-CVT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Toyota Yaris 1.5 Hybrid e-CVT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Rozdíl v objemu zavazadelníku hybridního yarisu a verze jen se spalovacím motorem není žádný, protože se baterie schovává pod zadními sedadly – má tam i výdech. Vždy má 286 litrů, což není moc, ale více nám vadí kvalita zpracování a materiálů.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Rezerva je od výbavy Comfort standardem.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Systémový výkon japonského hybridu dosahuje 85 kW a je tradičně spojen s bezstupňovou planetovou převodovkou e-CVT. Jeho největší předností je úsporný provoz zejména ve městě.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Toyota Yaris 1.5 Hybrid e-CVT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Toyota Yaris 1.5 Hybrid e-CVT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Pneumatiky v testu: Falken Eurowinter HS02 205/45 R17
|
Svět motorů/Michal Kollert
Toyota Yaris 1.5 Hybrid e-CVT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Toyota Yaris 1.5 Hybrid e-CVT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Kvalifikaci na GP Číny ovládl Max Verstappen. Za jezdci Red Bullu odstartuje Alonso
Honda má novou značku elektromobilů pro Čínu. Je to Ye
Pokud si na rozbité silnici zničíte auto, škodu vám zaplatí. Ale ne automaticky
Martin Vaculík a ojetá Škoda Octavia G-Tec: Další oběť konfliktu?
Nejúspěšnější cupra se chlubí nevídaně bohatou škálou motorů. Skvělá je i ojetá
Chorvatská rallye po 1. dnu: Neuville a Evans remizují na první místě