Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Clio 1.6 E-Tech 6AT vs. Toyota Yaris 1.5 Hybrid e-CVT – Hybridy v malém provedení

Leoš Káňa Leoš Káňa 17. 2. 2023 • 22:43
79
Zobrazit náhledy (79)
Renault Clio 1.6 E-Tech 6AT vs. Toyota Yaris 1.5 Hybrid e-CVT Renault Clio 1.6 E-Tech 6AT vs. Toyota Yaris 1.5 Hybrid e-CVT Digitální přístrojový štít s 10“ displejem je v paketu Full Screen za příplatek 16 000 Kč. Renault Clio 1.6 E-Tech 6AT Renault Clio 1.6 E-Tech 6AT Renault Clio 1.6 E-Tech 6AT Čisté, uspořádané tvary palubní desky renaultu jsou elegantní. Zpracování a kvalita použitých materiálů mají vysokou úroveň. Renault Clio 1.6 E-Tech 6AT Speciální automatická (robotizovaná) převodovka má dvě rychlosti pro elektromotor a čtyři pro spalovací agregát. Renault Clio 1.6 E-Tech 6AT Renault Clio 1.6 E-Tech 6AT Renault Clio 1.6 E-Tech 6AT Renault Clio 1.6 E-Tech 6AT U obou vozidel lze sledovat aktuální režim hybridního systému na displeji s grafikou toků energií. Samozřejmostí jsou i statistiky jízdy nebo údaje o rekuperované energii. Renault Clio 1.6 E-Tech 6AT Renault Clio 1.6 E-Tech 6AT Automatickou klimatizaci lze jednoduše nastavovat díky mechanickým ovladačům Tlačítkem na palubce lze vyvolat čistě elektrickou jízdu. Renault Clio 1.6 E-Tech 6AT Renault Clio 1.6 E-Tech 6AT Řidič sedí níže a má sportovnější pozici za volantem. Přední sedadla mají příjemné tvarování, velikost i tuhost. Clio je celkově delší a využít může i větší rozvor náprav. I proto má kabinu v podélném směru o něco prostornější a cestující vzadu má o centimetr více volného místa před koleny. Jenže interiér je užší a ani s místem nad hlavami to není ideální. Renault Clio 1.6 E-Tech 6AT Renault Clio 1.6 E-Tech 6AT Pod podlahou zavazadelníku je totiž uložena baterie, jejíž chlazení je vyvedeno vlevo u zadního opěradla. Úhel otevírání zadních dveří je u toyoty výrazně menší, takže se do druhé řady hůře nastupuje nebo se tam složitěji dávají dětské sedačky Renault Clio 1.6 E-Tech 6AT Renault Clio 1.6 E-Tech 6AT Podvozek renaultu dobře kombinuje jistotu v zatáčkách a komfort. Velmi hbitě a jistě se proplete mezi kužely a tlumiče slušně fi ltrují nerovnosti. Renault Clio 1.6 E-Tech 6AT Renault Clio 1.6 E-Tech 6AT Se zástavbou hybridního systému se výrazně zmenšil kufr clia. Běžné motorizace nabídnou 391 litrů, hybrid se sadou na opravu pneumatik jen 299 litrů. Pod podlahou zavazadelníku je totiž uložena baterie, jejíž chlazení je vyvedeno vlevo u zadního opěradla. Renault Clio 1.6 E-Tech 6AT Renault Clio 1.6 E-Tech 6AT Hybridní systém renaultu má maximální výkon 105 kW, což je znát na dynamice i pružném zrychlení. Spotřeba je ale vyšší než u toyoty. Pneumatiky v testu: Continental WinterContact TS 870 P 205/45 R17 Renault Clio 1.6 E-Tech 6AT Renault Clio 1.6 E-Tech 6AT Specialitou je „dvouoké“ uspořádání digitálního přístrojového panelu, součást paketu Style. Toyota Yaris 1.5 Hybrid e-CVT Tvarování palubní desky toyoty je divočejší, ale ani jí nechybí dostatek půvabu či kvality. Toyota Yaris 1.5 Hybrid e-CVT Toyota Yaris 1.5 Hybrid e-CVT Intuitivní mechanické ovládání dvouzónové klimatizace – pro hybrid standardní – má i yaris Toyota Yaris 1.5 Hybrid e-CVT Toyota Yaris 1.5 Hybrid e-CVT Toyota Yaris 1.5 Hybrid e-CVT U obou vozidel lze sledovat aktuální režim hybridního systému na displeji s grafi kou toků energií. Samozřejmostí jsou i statistiky jízdy nebo údaje o rekuperované energii. Toyota Yaris 1.5 Hybrid e-CVT U obou vozidel lze sledovat aktuální režim hybridního systému na displeji s grafikou toků energií. Samozřejmostí jsou i statistiky jízdy nebo údaje o rekuperované energii. Toyota Yaris 1.5 Hybrid e-CVT Toyota Yaris 1.5 Hybrid e-CVT Toyota Yaris 1.5 Hybrid e-CVT Také v jeho případě lze tlačítkem vyvolat čistě elektrickou jízdu. Proti renaultu ale ztrácí v dynamice a ve vyšších otáčkách je hlučnější. Toyota Yaris 1.5 Hybrid e-CVT Toyota Yaris 1.5 Hybrid e-CVT Toyota Yaris 1.5 Hybrid e-CVT Přestože je yaris rozměrově menší než clio, uvnitř nám připadá vzdušnější. V podélném směru je jeho kabina jen o kousek kratší, ale boduje hlavně šířkou. Zadní sedáky jsou ukotveny výše nad podlahou a lépe podepírají stehna cestujících. Přitom jim nad hlavami zůstává stejně volných centimetrů jako v renaultu. I pro toyotu platí, že má kvalitní přední sedadla. Úhel otevírání zadních dveří je u toyoty výrazně menší, takže se do druhé řady hůře nastupuje nebo se tam složitěji dávají dětské sedačky Toyota Yaris 1.5 Hybrid e-CVT Toyota Yaris 1.5 Hybrid e-CVT Toyota při vyhýbacím manévru předvádí rychlé reakce na natočení volantu a jede přesně tam, kam jí přikážete. V komfortu ale není tak důsledná. Toyota Yaris 1.5 Hybrid e-CVT Toyota Yaris 1.5 Hybrid e-CVT Rozdíl v objemu zavazadelníku hybridního yarisu a verze jen se spalovacím motorem není žádný, protože se baterie schovává pod zadními sedadly – má tam i výdech. Vždy má 286 litrů, což není moc, ale více nám vadí kvalita zpracování a materiálů. Rezerva je od výbavy Comfort standardem. Systémový výkon japonského hybridu dosahuje 85 kW a je tradičně spojen s bezstupňovou planetovou převodovkou e-CVT. Jeho největší předností je úsporný provoz zejména ve městě. Toyota Yaris 1.5 Hybrid e-CVT Toyota Yaris 1.5 Hybrid e-CVT Pneumatiky v testu: Falken Eurowinter HS02 205/45 R17 Toyota Yaris 1.5 Hybrid e-CVT Toyota Yaris 1.5 Hybrid e-CVT

Bez elektrifikovaných pohonných jednotek si současné osobní automobily už ani neumíme představit. Plnohodnotných hybridů ale mezi malými městskými hatchbacky moc nenajdete. Tradičním propagátorem této technologie je Toyota Yaris. Její hegemonii se snaží narušit Renault s modelem Clio.

Jak to podle návrhu emisní normy Euro 7 vypadá, bez výrazné elektrifikace se žádná osobní auta v budoucnu neobejdou. Ani malá městská, která patří k nejlevnějším vozidlům na trhu. Zatím se v tomto segmentu prosazují zejména mild-hybridní technologie, které cenu tolik nezvedají. Plnohodnotných hybridů, jež dokážou podstatně lépe využívat rekuperovanou energii a jimž se městská zástavba vyloženě líbí, je podstatně méně. K průkopníkům v této oblasti patří Toyota, a tak ani v aktuálním yarisu hybrid nechybí. Proti němu jsme tentokrát postavili Renault Clio, protože i francouzská automobilka dokázala vyvinout životaschopný a technicky zajímavý hybridní pohon.

Slušňák a drsňák

Renaut Clio se v současné, páté generaci představil v roce 2019. Čtvrté provedení Toyoty Yaris je jen o rok mladší. Přestože nejde o nejžhavější novinky, není to na nich vůbec znát. Jde rozhodně o designově povedené vozy, i když každý na to jde jiným způsobem. Clio do vínku dostalo elegantní šarm s jednoduchými křivkami, které svým pojetím navazují na předchozí generaci. S čistými tvary dobře ladí i klika zadních dveří zapuštěná do sloupku, takže vůz působí jako kupé. Jediným výraznějším prvkem jsou přední světlomety s diodami denního svícení do tvaru písmene C.

Video se připravuje ...

To yaris rozehrává výrazně složitější hru tvarů a prolisů. Masivní maska chladiče opticky spojená s žebrováním v nárazníku dává Japonci podstatně agresivnější výraz. Dynamičtěji působí i pořádně vystouplé lemy zadních blatníků, takže při pohledu zpředu a hlavně zezadu má toyota rozkročený atletický postoj.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.

Doporučujeme

Témata