Renault Juvaquatre (1937–1960): Francouzský Opel Olympia

4/18
Zavřít
  • Oblíbenou verzí Juvaquatre byla Cabriolimousine se stahovací horní částí střechy.
    Oblíbenou verzí Juvaquatre byla Cabriolimousine se stahovací horní částí střechy.| Zdroj: Karel Haas
  • Německý Opel Olympia, vyráběný od roku 1935, inspiroval Renault umístěním světlometů.
    Německý Opel Olympia, vyráběný od roku 1935, inspiroval Renault umístěním světlometů.| Zdroj: Wikipedia
  • Předchůdcem Renaultu Juvaquatre byl model Celtaquatre, vyráběný v letech 1934 až 1938.
    Předchůdcem Renaultu Juvaquatre byl model Celtaquatre, vyráběný v letech 1934 až 1938.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Renault Primaquatre (1931 až 1941) byl posledním modelem navrženým Louisem Renaultem.
    Renault Primaquatre (1931 až 1941) byl posledním modelem navrženým Louisem Renaultem.| Zdroj: auta5p.eu
  • Po vzoru Opelu Olympia byly světlomety Juvaquatre zapuštěné po stranách svislé mřížky chladiče.
    Po vzoru Opelu Olympia byly světlomety Juvaquatre zapuštěné po stranách svislé mřížky chladiče.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Dvoudveřový Renault Juvaquatre měl rozvor 2 350 mm a byl dlouhý 3720 mm.
    Dvoudveřový Renault Juvaquatre měl rozvor 2 350 mm a byl dlouhý 3720 mm.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Pod malým zadním oknem a poklopem ve tvaru kola se nacházela rezerva a pod ní hrdlo benzinové nádrže.
    Pod malým zadním oknem a poklopem ve tvaru kola se nacházela rezerva a pod ní hrdlo benzinové nádrže.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Dvoudveřový Juvaquatre byl úhledný rodinný automobil s víkem motorového prostoru se třemi větracími otvory po obou stranách.
    Dvoudveřový Juvaquatre byl úhledný rodinný automobil s víkem motorového prostoru se třemi větracími otvory po obou stranách.| Zdroj: Wikipedia
  • Pro komerční účely byla v roce 1938 vyvinuta třídveřová dodávka nazvaná Juvaquatre Fourgonette.
    Pro komerční účely byla v roce 1938 vyvinuta třídveřová dodávka nazvaná Juvaquatre Fourgonette.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Dodávka Juvaquatre Fourgonette měla nosnost 300 kg.
    Dodávka Juvaquatre Fourgonette měla nosnost 300 kg.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Čtyřdveřové verzi Renaultu Juvaquatre se ve Francii říkalo Berline.
    Čtyřdveřové verzi Renaultu Juvaquatre se ve Francii říkalo Berline.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Sedan Juvaquatre měl přední dveře otevírané proti směru jízdy.
    Sedan Juvaquatre měl přední dveře otevírané proti směru jízdy.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Juvaquatre měl jednoduchou palubní desku se sdruženými přístroji uprostřed a dlouhou pákou řazení.
    Juvaquatre měl jednoduchou palubní desku se sdruženými přístroji uprostřed a dlouhou pákou řazení.| Zdroj: Facebook
  • V letech 1939 až 1946 vyrobil Renault kolem osmdesáti dvoumístných kupé Juvaquatre.
    V letech 1939 až 1946 vyrobil Renault kolem osmdesáti dvoumístných kupé Juvaquatre.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Sedan Juvaquatre z roku 1946 je vystaven v národním muzeu automobilů ve francouzském Mulhause.
    Sedan Juvaquatre z roku 1946 je vystaven v národním muzeu automobilů ve francouzském Mulhause.| Zdroj: Karel Haas
  • Po válce, v roce 1950, vzniklo třídveřové kombi odvozené z dodávky Fourgonette.
    Po válce, v roce 1950, vzniklo třídveřové kombi odvozené z dodávky Fourgonette.| Zdroj: Wikipedia
  • Kombi Renault Dauphinoise se vyrábělo až do roku 1960.
    Kombi Renault Dauphinoise se vyrábělo až do roku 1960.| Zdroj: Wikipedia
  • Nástupcem Juvaquatre se stal Renault 4, vyrobený v letech 1961 až 1992 v počtu přes 8 milionu kusů.
    Nástupcem Juvaquatre se stal Renault 4, vyrobený v letech 1961 až 1992 v počtu přes 8 milionu kusů.| Zdroj: Wheelsage.org
Oblíbenou verzí Juvaquatre byla Cabriolimousine se stahovací horní částí střechy.
Německý Opel Olympia, vyráběný od roku 1935, inspiroval Renault umístěním světlometů.
Předchůdcem Renaultu Juvaquatre byl model Celtaquatre, vyráběný v letech 1934 až 1938.
Renault Primaquatre (1931 až 1941) byl posledním modelem navrženým Louisem Renaultem.
Po vzoru Opelu Olympia byly světlomety Juvaquatre zapuštěné po stranách svislé mřížky chladiče.
Dvoudveřový Renault Juvaquatre měl rozvor 2 350 mm a byl dlouhý 3720 mm.
Pod malým zadním oknem a poklopem ve tvaru kola se nacházela rezerva a pod ní hrdlo benzinové nádrže.
Dvoudveřový Juvaquatre byl úhledný rodinný automobil s víkem motorového prostoru se třemi větracími otvory po obou stranách.
Pro komerční účely byla v roce 1938 vyvinuta třídveřová dodávka nazvaná Juvaquatre Fourgonette.
Dodávka Juvaquatre Fourgonette měla nosnost 300 kg.
Čtyřdveřové verzi Renaultu Juvaquatre se ve Francii říkalo Berline.
Sedan Juvaquatre měl přední dveře otevírané proti směru jízdy.
Juvaquatre měl jednoduchou palubní desku se sdruženými přístroji uprostřed a dlouhou pákou řazení.
V letech 1939 až 1946 vyrobil Renault kolem osmdesáti dvoumístných kupé Juvaquatre.
Sedan Juvaquatre z roku 1946 je vystaven v národním muzeu automobilů ve francouzském Mulhause.
Po válce, v roce 1950, vzniklo třídveřové kombi odvozené z dodávky Fourgonette.
Kombi Renault Dauphinoise se vyrábělo až do roku 1960.
Nástupcem Juvaquatre se stal Renault 4, vyrobený v letech 1961 až 1992 v počtu přes 8 milionu kusů.