Renault Juvaquatre (1937–1960): Francouzský Opel Olympia
6
/
18
Přehled fotografií
Zavřít
Oblíbenou verzí Juvaquatre byla Cabriolimousine se stahovací horní částí střechy.
|
Zdroj: Karel Haas
Německý Opel Olympia, vyráběný od roku 1935, inspiroval Renault umístěním světlometů.
|
Zdroj: Wikipedia
Předchůdcem Renaultu Juvaquatre byl model Celtaquatre, vyráběný v letech 1934 až 1938.
|
Zdroj: Wheelsage.org
Renault Primaquatre (1931 až 1941) byl posledním modelem navrženým Louisem Renaultem.
|
Zdroj: auta5p.eu
Po vzoru Opelu Olympia byly světlomety Juvaquatre zapuštěné po stranách svislé mřížky chladiče.
|
Zdroj: Wheelsage.org
Dvoudveřový Renault Juvaquatre měl rozvor 2 350 mm a byl dlouhý 3720 mm.
|
Zdroj: Wheelsage.org
Pod malým zadním oknem a poklopem ve tvaru kola se nacházela rezerva a pod ní hrdlo benzinové nádrže.
|
Zdroj: Wheelsage.org
Dvoudveřový Juvaquatre byl úhledný rodinný automobil s víkem motorového prostoru se třemi větracími otvory po obou stranách.
|
Zdroj: Wikipedia
Pro komerční účely byla v roce 1938 vyvinuta třídveřová dodávka nazvaná Juvaquatre Fourgonette.
|
Zdroj: Wheelsage.org
Dodávka Juvaquatre Fourgonette měla nosnost 300 kg.
|
Zdroj: Wheelsage.org
Čtyřdveřové verzi Renaultu Juvaquatre se ve Francii říkalo Berline.
|
Zdroj: Wheelsage.org
Sedan Juvaquatre měl přední dveře otevírané proti směru jízdy.
|
Zdroj: Wheelsage.org
Juvaquatre měl jednoduchou palubní desku se sdruženými přístroji uprostřed a dlouhou pákou řazení.
|
Zdroj: Facebook
V letech 1939 až 1946 vyrobil Renault kolem osmdesáti dvoumístných kupé Juvaquatre.
|
Zdroj: Wheelsage.org
Sedan Juvaquatre z roku 1946 je vystaven v národním muzeu automobilů ve francouzském Mulhause.
|
Zdroj: Karel Haas
Po válce, v roce 1950, vzniklo třídveřové kombi odvozené z dodávky Fourgonette.
|
Zdroj: Wikipedia
Kombi Renault Dauphinoise se vyrábělo až do roku 1960.
|
Zdroj: Wikipedia
Nástupcem Juvaquatre se stal Renault 4, vyrobený v letech 1961 až 1992 v počtu přes 8 milionu kusů.
|
Zdroj: Wheelsage.org
Zavřít