S brusným blokem přejíždíme po světlometech směrem seshora dolů rovnými tahy a do kříže. Přičemž jakmile blok drhne, přidáváme okamžitě vodu.|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Renovace zašlých světlometů|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Renovace zašlých světlometů|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
en naneseme z dvaceti centimetrů také na světla.|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Začátek renovace světel tvoří jejich dekontaminace. Z kusu plastelíny vymodelujeme kuličku a následně placičku, na kterou nastříkáme lubrikant.|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Renovace zašlých světlometů|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Renovace zašlých světlometů|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Jemnými rovnými tahy do kříže přejíždíme navlhčenou plastelínou alespoň jedenáctkrát na každém místě. Povrch nakonec dosucha stíráme utěrkou – nejlépe s dlouhými dutými vlákny.|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Dále pečlivě oblepujeme lakované okolí světel. Nebojte se otevřít kapotu.|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Renovace zašlých světlometů|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Renovace zašlých světlometů|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Renovace zašlých světlometů|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Poté bereme brusný blok a přidáváme k němu smirkové papíry s hrubostí 2500, které poslouží k odstranění prvotní oxidace ze světel.|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Renovace zašlých světlometů|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Renovace zašlých světlometů|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Renovace zašlých světlometů|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Po osmi minutách vyměňujeme smirkový papír za jemnější – tentokrát s hrubostí 3500 - a identický postup opakujeme. Povrch posléze důkladně vysušíme.|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Renovace zašlých světlometů|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Renovace zašlých světlometů|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
V závěrečné fázi saháme po vrtačce, na niž připojujeme lešticí kotouč. A na něj roztíráme korekční lešticí pastu.|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Renovace zašlých světlometů|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
S vrtačkou zacházíme opatrně, neboť přílišný tlak může vést k trvalému a nevratnému popraskání světel|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Renovace zašlých světlometů|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Renovace zašlých světlometů|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Renovace zašlých světlometů|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Renovace zašlých světlometů|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Renovace zašlých světlometů|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Renovace zašlých světlometů|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Renovace zašlých světlometů|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Po deseti minutách manévrování s vrtačkou a popřípadě leštičkou je dobojováno. Světlomety na závěr dolešťujeme utěrkou.|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Renovace zašlých světlometů|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Rozdíl je na první pohled zřejmý. Přitom nám to nezabralo více než půl hodiny.|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek