Reportáž: V Ománu se jezdí jako v ráji

1/28
Přehled fotografií
Zavřít
  • Reportáž: V Ománu se jezdí jako v ráji
    Reportáž: V Ománu se jezdí jako v ráji| Zdroj: acz
  • Abarth
    Abarth| Zdroj: acz
  • Autoškolu poznáte podle hnědých pruhů. Výcvik probíhá v improvizovaných podmínkách, nejdostupnější rekvizitou jsou jak jinak než sudy.
    Autoškolu poznáte podle hnědých pruhů. Výcvik probíhá v improvizovaných podmínkách, nejdostupnější rekvizitou jsou jak jinak než sudy.| Zdroj: acz
  • Čištění aut bez vody je běžnou službou v nákupních centrech, stojí 70 Kč.
    Čištění aut bez vody je běžnou službou v nákupních centrech, stojí 70 Kč.| Zdroj: acz
  • Hlavní silnice mají dokonalý povrch, odbočkami do vesnic jsou často jen prašné cesty. Napříč zemí vede jediný, tisíc kilometrů dlouhý tah bez zatáček.
    Hlavní silnice mají dokonalý povrch, odbočkami do vesnic jsou často jen prašné cesty. Napříč zemí vede jediný, tisíc kilometrů dlouhý tah bez zatáček.| Zdroj: acz
  • Cesta na jih podél pobřeží je přerušena stavbou, kam jsme omylem vjeli a málem už nevyjeli.
    Cesta na jih podél pobřeží je přerušena stavbou, kam jsme omylem vjeli a málem už nevyjeli.| Zdroj: acz
  • Konečně chápeme, k čemu jsou terénní pick-upy. V Ománu jich jezdí mraky,
    Konečně chápeme, k čemu jsou terénní pick-upy. V Ománu jich jezdí mraky,| Zdroj: acz
  • Kromě Hiluxu v Ománu potkáte i pick-up odvozený od staršího Land Cruiseru.
    Kromě Hiluxu v Ománu potkáte i pick-up odvozený od staršího Land Cruiseru.| Zdroj: acz
  • Ochranu přístrojové desky před spalujícím sluncem zajistí ozdobné, na míru šité koberce. Tvrdost nebo měkkost plastů se tu vážně neřeší...
    Ochranu přístrojové desky před spalujícím sluncem zajistí ozdobné, na míru šité koberce. Tvrdost nebo měkkost plastů se tu vážně neřeší...| Zdroj: acz
  • Jemný prach se dostane všude, v boji s ním pomůže igelit: dělají se z něj potahy sedadel a dveří, dokonce jsme viděli ve svačinovém pytlíku zabalené páčky blinkrů a volič převodovky.
    Jemný prach se dostane všude, v boji s ním pomůže igelit: dělají se z něj potahy sedadel a dveří, dokonce jsme viděli ve svačinovém pytlíku zabalené páčky blinkrů a volič převodovky.| Zdroj: acz
  • S ekologickou likvidací si Ománci hlavu nelámou. Kde auto nabourá nebo doslouží, tam zůstane.
    S ekologickou likvidací si Ománci hlavu nelámou. Kde auto nabourá nebo doslouží, tam zůstane.| Zdroj: acz
  • Pohroma: tisíce zpomalovacích prahů, řada z nich není večer vidět.
    Pohroma: tisíce zpomalovacích prahů, řada z nich není večer vidět.| Zdroj: acz
  • V půl jedné se zavřou školy a terénní auta začnou rozvážet žáky z měst domů do hor.
    V půl jedné se zavřou školy a terénní auta začnou rozvážet žáky z měst domů do hor.| Zdroj: acz
  • Jasný důkaz, že dopravní značení se nemá podceňovat.
    Jasný důkaz, že dopravní značení se nemá podceňovat.| Zdroj: acz
  • Kruhových objezdů jsme v Ománu projeli stovky. Jsou všude, dokonce i na dálnici, kde nahrazují u nás běžné sjezdy a nájezdy. Na velkých kruháčích je třeba respektovat pravidlo, že vnějším pruhem se míří k nejbližšímu exitu a nelze v něm pokračovat dál po
    Kruhových objezdů jsme v Ománu projeli stovky. Jsou všude, dokonce i na dálnici, kde nahrazují u nás běžné sjezdy a nájezdy. Na velkých kruháčích je třeba respektovat pravidlo, že vnějším pruhem se míří k nejbližšímu exitu a nelze v něm pokračovat dál po| Zdroj: acz
  • Překvapilo nás, a po pravdě i značně potěšilo, že všechny ofi ciální cedule a nápisy jsou kromě arabštiny i v angličtině.
    Překvapilo nás, a po pravdě i značně potěšilo, že všechny ofi ciální cedule a nápisy jsou kromě arabštiny i v angličtině.| Zdroj: acz
  • Upozornění na velbloudy a písečné duny jsme na silnici viděli poprvé.
    Upozornění na velbloudy a písečné duny jsme na silnici viděli poprvé.| Zdroj: acz
  • Abarth
    Abarth| Zdroj: acz
  • Číslice jsme se naučili číst celkem snadno, stačilo nabifl ovat značky omezující rychlost.
    Číslice jsme se naučili číst celkem snadno, stačilo nabifl ovat značky omezující rychlost.| Zdroj: acz
  • Abarth
    Abarth| Zdroj: acz
  • Abarth
    Abarth| Zdroj: acz
  • Stodvacítka platí pro dálnici, radarů je požehnaně. V Ománu se píše a čte zprava doleva, každé písmeno má svůj znak jako u nás.
    Stodvacítka platí pro dálnici, radarů je požehnaně. V Ománu se píše a čte zprava doleva, každé písmeno má svůj znak jako u nás.| Zdroj: acz
  • Zaujalo nás množství typů registračních značek. Běžný soukromý motorista dostane žlutou.
    Zaujalo nás množství typů registračních značek. Běžný soukromý motorista dostane žlutou.| Zdroj: acz
  • Policie používá modré tabulky.
    Policie používá modré tabulky.| Zdroj: acz
  • Taxi a vozy autopůjčoven červenou.
    Taxi a vozy autopůjčoven červenou.| Zdroj: acz
  • vojáci zase černé – znak na červeném pozadí prozradí armádu.
    vojáci zase černé – znak na červeném pozadí prozradí armádu.| Zdroj: acz
  • letci používají světle modrý podklad a námořníci tmavě modrý. Sultán vozí na autě zlatou cedulku s arabskou jedničkou, jeho rodina používá číslice od 10 do 99 na bílém podkladu. Čísla 1000-9999 najdeme na vozech stráže, i ona má specifický design.
    letci používají světle modrý podklad a námořníci tmavě modrý. Sultán vozí na autě zlatou cedulku s arabskou jedničkou, jeho rodina používá číslice od 10 do 99 na bílém podkladu. Čísla 1000-9999 najdeme na vozech stráže, i ona má specifický design.| Zdroj: acz
  • Abarth
    Abarth| Zdroj: acz
Reportáž: V Ománu se jezdí jako v ráji
Abarth
Autoškolu poznáte podle hnědých pruhů. Výcvik probíhá v improvizovaných podmínkách, nejdostupnější rekvizitou jsou jak jinak než sudy.
Čištění aut bez vody je běžnou službou v nákupních centrech, stojí 70 Kč.
Hlavní silnice mají dokonalý povrch, odbočkami do vesnic jsou často jen prašné cesty. Napříč zemí vede jediný, tisíc kilometrů dlouhý tah bez zatáček.
Cesta na jih podél pobřeží je přerušena stavbou, kam jsme omylem vjeli a málem už nevyjeli.
Konečně chápeme, k čemu jsou terénní pick-upy. V Ománu jich jezdí mraky,
Kromě Hiluxu v Ománu potkáte i pick-up odvozený od staršího Land Cruiseru.
Ochranu přístrojové desky před spalujícím sluncem zajistí ozdobné, na míru šité koberce. Tvrdost nebo měkkost plastů se tu vážně neřeší...
Jemný prach se dostane všude, v boji s ním pomůže igelit: dělají se z něj potahy sedadel a dveří, dokonce jsme viděli ve svačinovém pytlíku zabalené páčky blinkrů a volič převodovky.
S ekologickou likvidací si Ománci hlavu nelámou. Kde auto nabourá nebo doslouží, tam zůstane.
Pohroma: tisíce zpomalovacích prahů, řada z nich není večer vidět.
V půl jedné se zavřou školy a terénní auta začnou rozvážet žáky z měst domů do hor.
Jasný důkaz, že dopravní značení se nemá podceňovat.
Kruhových objezdů jsme v Ománu projeli stovky. Jsou všude, dokonce i na dálnici, kde nahrazují u nás běžné sjezdy a nájezdy. Na velkých kruháčích je třeba respektovat pravidlo, že vnějším pruhem se míří k nejbližšímu exitu a nelze v něm pokračovat dál po
Překvapilo nás, a po pravdě i značně potěšilo, že všechny ofi ciální cedule a nápisy jsou kromě arabštiny i v angličtině.
Upozornění na velbloudy a písečné duny jsme na silnici viděli poprvé.
Abarth
Číslice jsme se naučili číst celkem snadno, stačilo nabifl ovat značky omezující rychlost.
Abarth
Abarth
Stodvacítka platí pro dálnici, radarů je požehnaně. V Ománu se píše a čte zprava doleva, každé písmeno má svůj znak jako u nás.
Zaujalo nás množství typů registračních značek. Běžný soukromý motorista dostane žlutou.
Policie používá modré tabulky.
Taxi a vozy autopůjčoven červenou.
vojáci zase černé – znak na červeném pozadí prozradí armádu.
letci používají světle modrý podklad a námořníci tmavě modrý. Sultán vozí na autě zlatou cedulku s arabskou jedničkou, jeho rodina používá číslice od 10 do 99 na bílém podkladu. Čísla 1000-9999 najdeme na vozech stráže, i ona má specifický design.
Abarth