Nápis Snow chains připomíná arktickou část expedice s hojným používáním sněhových řetězů|
Zdroj: acz
Dofukování pneumatik Keraxu je řešené zvenčí, protože speciální úprava přívodu vzduchu skrze náboje kol je mnohem dražší|
Zdroj: acz
Vozidla Šerpa procházejí poslední kontrolou před vyjetím|
Zdroj: acz
Renault R20|
Zdroj: acz
Po necelém kilometru stojíme – závada brzdového pedálu Šerpy je podnětem i k diagnostice řídicí jednotky|
Zdroj: acz
Renault R20|
Zdroj: acz
Od Mrtvého moře prudce stoupáme směrem na Aqabu|
Zdroj: acz
Po zdolání nadmořské výšky 760 m začínáme prudce klesat do údolí zaplněném přehradou.|
Zdroj: acz
Hloubka vody činí jen několik desimetrů. Letos prý byla na srážky velmi úrodná zima.|
Zdroj: acz
Oběd uprostřed pouště byl nejen romantický, ale také ze zásob jednoho z Keraxů chutný|
Zdroj: acz
Přes nohy kolegy sedícího uprosřed Keraxu komunikujeme s řidičem|
Zdroj: acz
Městečka uvnitř pouště žijí rušně, ale průjezd velkými nákladními Keraxy působí dopravní potíže|
Zdroj: acz
Blízkost izraelské hranice vyvolává nutnost nekompromisních vojenských opatření|
Zdroj: acz
Jen písek, písek a duny – tak vypadá odpolední část prvního 306 km dlouhého úseku|
Zdroj: acz
Renault R20|
Zdroj: acz
Kemp uprostřed skal je působivý. Noc zde vyjde na 95 dolarů.|
Zdroj: acz
Těsně po východu slunce vyjíždíme do druhé etapy dlouhé 170 km|
Zdroj: acz
Po několika desítkách kilometrů má jeden Kerax problém s mazáním.|
Zdroj: acz
Je třeba také dolít olej.|
Zdroj: acz
Vedro, sucho a písek nás provázejí celé odpoledne|
Zdroj: acz
Druhou noc trávíme ve stanech uprostřed pouště Wádí Rum|
Zdroj: acz
Jsme připraveni vyjet na jih, ale jeden ze Šerpů nelze nastartovat. Oprava si vyžaduje hodinu a půl.|
Zdroj: acz
Motor stejného Šerpy po několika kilometrech opět protestuje, ale mechanikům stačí k opravě necelá půlhodinka. Vedro, pomalá rychlost a podhuštěné pneumatiky pro jízdu v měkkém písku vytvářejí pro pohonnou jednotku extrémně náročné podmínky.|
Zdroj: acz
Třetí den odpoledne všichni dojíždíme do přístavu Aqaba na břehu Rudého moře. Tři dny cesty a dvě nocování v poušti nám daly zabrat. Lidé i technika vydrželi.|
Zdroj: acz