Reportáž z Jordánska - Renault Trucks Cape to Cape
4
/
26
Prohlédnout znovu
Reportáž z Jordánska - Renault Trucks Cape to Cape
Voják pouštní armády.
|
acz
Renault R20
|
acz
Nápis Snow chains připomíná arktickou část expedice s hojným používáním sněhových řetězů
|
acz
Dofukování pneumatik Keraxu je řešené zvenčí, protože speciální úprava přívodu vzduchu skrze náboje kol je mnohem dražší
|
acz
Vozidla Šerpa procházejí poslední kontrolou před vyjetím
|
acz
Renault R20
|
acz
Po necelém kilometru stojíme – závada brzdového pedálu Šerpy je podnětem i k diagnostice řídicí jednotky
|
acz
Renault R20
|
acz
Od Mrtvého moře prudce stoupáme směrem na Aqabu
|
acz
Po zdolání nadmořské výšky 760 m začínáme prudce klesat do údolí zaplněném přehradou.
|
acz
Hloubka vody činí jen několik desimetrů. Letos prý byla na srážky velmi úrodná zima.
|
acz
Oběd uprostřed pouště byl nejen romantický, ale také ze zásob jednoho z Keraxů chutný
|
acz
Přes nohy kolegy sedícího uprosřed Keraxu komunikujeme s řidičem
|
acz
Městečka uvnitř pouště žijí rušně, ale průjezd velkými nákladními Keraxy působí dopravní potíže
|
acz
Blízkost izraelské hranice vyvolává nutnost nekompromisních vojenských opatření
|
acz
Jen písek, písek a duny – tak vypadá odpolední část prvního 306 km dlouhého úseku
|
acz
Renault R20
|
acz
Kemp uprostřed skal je působivý. Noc zde vyjde na 95 dolarů.
|
acz
Těsně po východu slunce vyjíždíme do druhé etapy dlouhé 170 km
|
acz
Po několika desítkách kilometrů má jeden Kerax problém s mazáním.
|
acz
Je třeba také dolít olej.
|
acz
Vedro, sucho a písek nás provázejí celé odpoledne
|
acz
Druhou noc trávíme ve stanech uprostřed pouště Wádí Rum
|
acz
Jsme připraveni vyjet na jih, ale jeden ze Šerpů nelze nastartovat. Oprava si vyžaduje hodinu a půl.
|
acz
Motor stejného Šerpy po několika kilometrech opět protestuje, ale mechanikům stačí k opravě necelá půlhodinka. Vedro, pomalá rychlost a podhuštěné pneumatiky pro jízdu v měkkém písku vytvářejí pro pohonnou jednotku extrémně náročné podmínky.
|
acz
Třetí den odpoledne všichni dojíždíme do přístavu Aqaba na břehu Rudého moře. Tři dny cesty a dvě nocování v poušti nám daly zabrat. Lidé i technika vydrželi.
|
acz
Lancia Kappa (1994-2000): Tři podoby italské elegance
Martin Vaculík vyzpovídal nového šéfredaktora Světa motorů
Nový Citroën C3 má ceny. Elektromobil patří k nejlevnějším na trhu
Proč musíte chodit do práce 40 hodin týdně? Může za to Henry Ford
Lancia Ypsilon už má i spalovák. Je mnohem levnější než elektromobil
Nový Renault Symbioz: Pořádné rodinné auto! Kufr má přes 620 litrů