Rovin (1946–1953): Malé francouzské vozítko s motorem vzadu

4/17
Přehled fotografií
Zavřít
  • Od D1 se Rovin D2 lišil hlavně dvěma světlomety umístěnými na předních blatnících a poklopem na přídi umožňujícím přístup k baterii.
    Od D1 se Rovin D2 lišil hlavně dvěma světlomety umístěnými na předních blatnících a poklopem na přídi umožňujícím přístup k baterii.| Zdroj: Karel Haas
  • Dvoumístný prototyp Rovin D1 měl plátěnou stahovací střechu a velké rovné přední okno. Místo dveří měl jen výřezy v bocích.
    Dvoumístný prototyp Rovin D1 měl plátěnou stahovací střechu a velké rovné přední okno. Místo dveří měl jen výřezy v bocích.| Zdroj: Flickr
  • Díky motoru umístěnému vzadu byl předek mimořádně lehký, jak ukazuje silák na obrázku.
    Díky motoru umístěnému vzadu byl předek mimořádně lehký, jak ukazuje silák na obrázku.| Zdroj: classiccarcatalogue.com
  • Rovin D2 měl stahovací plátěnou střechu schovanou pod krytem za sedadly.
    Rovin D2 měl stahovací plátěnou střechu schovanou pod krytem za sedadly.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Do malého dvoumístného roadsteru Rovin D2 se nastupovalo výřezy v bocích.
    Do malého dvoumístného roadsteru Rovin D2 se nastupovalo výřezy v bocích.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Víko zadního motorového prostoru bylo opatřeno žaluziemi, kterými vstupoval vzduch k chladiči.
    Víko zadního motorového prostoru bylo opatřeno žaluziemi, kterými vstupoval vzduch k chladiči. | Zdroj: Wheelsage.org
  • Řidič a spolujezdec seděli na lavici s koženkovým potahem. Jediným přístrojem na palubní desce byl rychloměr.
    Řidič a spolujezdec seděli na lavici s koženkovým potahem. Jediným přístrojem na palubní desce byl rychloměr.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Rovin D2 poháněl plochý čtyřtaktní kapalinou chlazený dvouválec s objemem 423 cm3.
    Rovin D2 poháněl plochý čtyřtaktní kapalinou chlazený dvouválec s objemem 423 cm3.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Natažená plátěná střecha chránila posádku jen částečně. Chyběla boční okna.
    Natažená plátěná střecha chránila posádku jen částečně. Chyběla boční okna.| Zdroj: auta5p.eu
  • V roce 1948 dostal Rovin D3 novou pontonovou karoserii, tentokrát už s dveřmi otevíranými proti směru jízdy. Světlomety byly přemístěny z blatníků na příď
    V roce 1948 dostal Rovin D3 novou pontonovou karoserii, tentokrát už s dveřmi otevíranými proti směru jízdy. Světlomety byly přemístěny z blatníků na příď| Zdroj: Wheelsage.org
  • Záď vozu se tvarově podobala přídi. Motor pohánějící zadní kola byl převzat z Rovinu D2 beze změn.
    Záď vozu se tvarově podobala přídi. Motor pohánějící zadní kola byl převzat z Rovinu D2 beze změn.| Zdroj: Reddit
  • Světlomety byly přemístěny z blatníků na příď a stále ještě nebyly zapuštěné.
    Světlomety byly přemístěny z blatníků na příď a stále ještě nebyly zapuštěné.| Zdroj: Wikipedia
  • Karoserie Rovinu D4 se prakticky nezměnila, jen nárazníky dostaly svislé dorazy a lemování dvojitými lesklými lištami, které pokračovaly i na bocích.
    Karoserie Rovinu D4 se prakticky nezměnila, jen nárazníky dostaly svislé dorazy a lemování dvojitými lesklými lištami, které pokračovaly i na bocích.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Některé modely D4 měly nad předními koly další okrasné lišty.
    Některé modely D4 měly nad předními koly další okrasné lišty.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Na zádi měl Rovin D4 čtyři vodorovné lišty.
    Na zádi měl Rovin D4 čtyři vodorovné lišty.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Na palubní desce přibyly další ručkové přístroje a ovladače, volant zůstal stejný.
    Na palubní desce přibyly další ručkové přístroje a ovladače, volant zůstal stejný. | Zdroj: Wheelsage.org
  • Poslední modely vyráběné v roce 1953 už měly světlomety zapuštěné do předních blatníků.
    Poslední modely vyráběné v roce 1953 už měly světlomety zapuštěné do předních blatníků.| Zdroj: Karel Haas
Od D1 se Rovin D2 lišil hlavně dvěma světlomety umístěnými na předních blatnících a poklopem na přídi umožňujícím přístup k baterii.
Dvoumístný prototyp Rovin D1 měl plátěnou stahovací střechu a velké rovné přední okno. Místo dveří měl jen výřezy v bocích.
Díky motoru umístěnému vzadu byl předek mimořádně lehký, jak ukazuje silák na obrázku.
Rovin D2 měl stahovací plátěnou střechu schovanou pod krytem za sedadly.
Do malého dvoumístného roadsteru Rovin D2 se nastupovalo výřezy v bocích.
Víko zadního motorového prostoru bylo opatřeno žaluziemi, kterými vstupoval vzduch k chladiči.
Řidič a spolujezdec seděli na lavici s koženkovým potahem. Jediným přístrojem na palubní desce byl rychloměr.
Rovin D2 poháněl plochý čtyřtaktní kapalinou chlazený dvouválec s objemem 423 cm3.
Natažená plátěná střecha chránila posádku jen částečně. Chyběla boční okna.
V roce 1948 dostal Rovin D3 novou pontonovou karoserii, tentokrát už s dveřmi otevíranými proti směru jízdy. Světlomety byly přemístěny z blatníků na příď
Záď vozu se tvarově podobala přídi. Motor pohánějící zadní kola byl převzat z Rovinu D2 beze změn.
Světlomety byly přemístěny z blatníků na příď a stále ještě nebyly zapuštěné.
Karoserie Rovinu D4 se prakticky nezměnila, jen nárazníky dostaly svislé dorazy a lemování dvojitými lesklými lištami, které pokračovaly i na bocích.
Některé modely D4 měly nad předními koly další okrasné lišty.
Na zádi měl Rovin D4 čtyři vodorovné lišty.
Na palubní desce přibyly další ručkové přístroje a ovladače, volant zůstal stejný.
Poslední modely vyráběné v roce 1953 už měly světlomety zapuštěné do předních blatníků.