Rozhovor s Vladimírem Bergerem: Legendární ladič škodováckých podvozků

4/15
Přehled fotografií
Zavřít
  • Na rozhovor jsme se sešli kus od Nepomuku, kde má penzion a soukromé muzeum Stanislav Šelmát, dlouholetý kamarád Vladimíra Bergera. Právě v této expozici stojí Škoda Favorit, s níž byl v letech 1993 až 1995 vicemistrem republiky.
    Na rozhovor jsme se sešli kus od Nepomuku, kde má penzion a soukromé muzeum Stanislav Šelmát, dlouholetý kamarád Vladimíra Bergera. Právě v této expozici stojí Škoda Favorit, s níž byl v letech 1993 až 1995 vicemistrem republiky.| Zdroj: Svět motorů
  • Vladimír Berger
    Vladimír Berger| Zdroj: Svět motorů
  • První podpisová karta posádky Vladimír Berger a Zdeněk Patera z poloviny osmdesátých let. V roce 1984 vyhráli oblastní přebor, v roce 1985 mistrovství Česka a v roce 1986 už jeli mistrovství ČSSR. Byl to rekordně rychlý postup.
    První podpisová karta posádky Vladimír Berger a Zdeněk Patera z poloviny osmdesátých let. V roce 1984 vyhráli oblastní přebor, v roce 1985 mistrovství Česka a v roce 1986 už jeli mistrovství ČSSR. Byl to rekordně rychlý postup.| Zdroj: Svět motorů
  • Závodit nikdy nepřestal. V letech 2007, 2008 a 2009 byl mistrem republiky v Rallye Super Sérii. Dodnes je za podporu vděčný sponzorovi Auto Jarov. Na snímku situace, kdy na trati rychlostní zkoušky dohnal auto startující minutu před ním.
    Závodit nikdy nepřestal. V letech 2007, 2008 a 2009 byl mistrem republiky v Rallye Super Sérii. Dodnes je za podporu vděčný sponzorovi Auto Jarov. Na snímku situace, kdy na trati rychlostní zkoušky dohnal auto startující minutu před ním.| Zdroj: Svět motorů
  • několika titulům z rallye má pan Berger také okruhové prvenství – v roce 2002 zvítězil v kategorii cestovních vozů do dvou litrů.
    několika titulům z rallye má pan Berger také okruhové prvenství – v roce 2002 zvítězil v kategorii cestovních vozů do dvou litrů.| Zdroj: Svět motorů
  • Nádherný snímek z počátku 80. let, kdy se zúčastnil různých jízd zručnosti například se Škodou 120 LS.
    Nádherný snímek z počátku 80. let, kdy se zúčastnil různých jízd zručnosti například se Škodou 120 LS.| Zdroj: Svět motorů
  • Fotka z roku 1990, kdy závodil se Škodou Favorit
    Fotka z roku 1990, kdy závodil se Škodou Favorit| Zdroj: Svět motorů
  • Vladimír Berger
    Vladimír Berger| Zdroj: Svět motorů
  • S tímto vozem mu v roce 1995 o fous unikl titul mistra republiky. Mohlo za to nešťastné startovní číslo 13.
    S tímto vozem mu v roce 1995 o fous unikl titul mistra republiky. Mohlo za to nešťastné startovní číslo 13.| Zdroj: Svět motorů
  • Na fotce z konce osmdesátých let Vladimír Berger na okruhu Colmar Berg u firmy Goodyear vybírá pneumatiky pro exportní varianty Škody Favorit
    Na fotce z konce osmdesátých let Vladimír Berger na okruhu Colmar Berg u firmy Goodyear vybírá pneumatiky pro exportní varianty Škody Favorit| Zdroj: Svět motorů
  • Dnes závodí se Škodou 130 LR skupiny B, která však pro mistrovství historických automobilů musí mít klasickou převodovku se synchronizací
    Dnes závodí se Škodou 130 LR skupiny B, která však pro mistrovství historických automobilů musí mít klasickou převodovku se synchronizací| Zdroj: Petr Fotiev
  • Ze čtyřiceti let soustavného testování automobilů a závodění s nimi existují stovky fotek. S Vladimírem Bergerem a Stanislavem Šelmátem jsme si nad nimi vydrželi povídat několik hodin.
    Ze čtyřiceti let soustavného testování automobilů a závodění s nimi existují stovky fotek. S Vladimírem Bergerem a Stanislavem Šelmátem jsme si nad nimi vydrželi povídat několik hodin.| Zdroj: Svět motorů
  • Tatínek Josef Berger také vždy miloval auta. Na snímku důkaz, že i při šéfování obchodnímu zastoupení ve Finsku (Suomen Koneliike) se s chutí dal opravu hlavy válců.
    Tatínek Josef Berger také vždy miloval auta. Na snímku důkaz, že i při šéfování obchodnímu zastoupení ve Finsku (Suomen Koneliike) se s chutí dal opravu hlavy válců.| Zdroj: Svět motorů
  • Jedinou nehodu v běžném provozu měl s prototypovou Škodou 120 vyrobenou z tenčích plechů, což se nakonec do série nedostalo. Na mazlavém blátě jej nezachránily ani kultovní zimní pneumatiky Barum OR32.
    Jedinou nehodu v běžném provozu měl s prototypovou Škodou 120 vyrobenou z tenčích plechů, což se nakonec do série nedostalo. Na mazlavém blátě jej nezachránily ani kultovní zimní pneumatiky Barum OR32.| Zdroj: Svět motorů
  • Jedinou nehodu v běžném provozu měl s prototypovou Škodou 120 vyrobenou z tenčích plechů, což se nakonec do série nedostalo. Na mazlavém blátě jej nezachránily ani kultovní zimní pneumatiky Barum OR32.
    Jedinou nehodu v běžném provozu měl s prototypovou Škodou 120 vyrobenou z tenčích plechů, což se nakonec do série nedostalo. Na mazlavém blátě jej nezachránily ani kultovní zimní pneumatiky Barum OR32.| Zdroj: Svět motorů
Na rozhovor jsme se sešli kus od Nepomuku, kde má penzion a soukromé muzeum Stanislav Šelmát, dlouholetý kamarád Vladimíra Bergera. Právě v této expozici stojí Škoda Favorit, s níž byl v letech 1993 až 1995 vicemistrem republiky.
Vladimír Berger
První podpisová karta posádky Vladimír Berger a Zdeněk Patera z poloviny osmdesátých let. V roce 1984 vyhráli oblastní přebor, v roce 1985 mistrovství Česka a v roce 1986 už jeli mistrovství ČSSR. Byl to rekordně rychlý postup.
Závodit nikdy nepřestal. V letech 2007, 2008 a 2009 byl mistrem republiky v Rallye Super Sérii. Dodnes je za podporu vděčný sponzorovi Auto Jarov. Na snímku situace, kdy na trati rychlostní zkoušky dohnal auto startující minutu před ním.
několika titulům z rallye má pan Berger také okruhové prvenství – v roce 2002 zvítězil v kategorii cestovních vozů do dvou litrů.
Nádherný snímek z počátku 80. let, kdy se zúčastnil různých jízd zručnosti například se Škodou 120 LS.
Fotka z roku 1990, kdy závodil se Škodou Favorit
Vladimír Berger
S tímto vozem mu v roce 1995 o fous unikl titul mistra republiky. Mohlo za to nešťastné startovní číslo 13.
Na fotce z konce osmdesátých let Vladimír Berger na okruhu Colmar Berg u firmy Goodyear vybírá pneumatiky pro exportní varianty Škody Favorit
Dnes závodí se Škodou 130 LR skupiny B, která však pro mistrovství historických automobilů musí mít klasickou převodovku se synchronizací
Ze čtyřiceti let soustavného testování automobilů a závodění s nimi existují stovky fotek. S Vladimírem Bergerem a Stanislavem Šelmátem jsme si nad nimi vydrželi povídat několik hodin.
Tatínek Josef Berger také vždy miloval auta. Na snímku důkaz, že i při šéfování obchodnímu zastoupení ve Finsku (Suomen Koneliike) se s chutí dal opravu hlavy válců.
Jedinou nehodu v běžném provozu měl s prototypovou Škodou 120 vyrobenou z tenčích plechů, což se nakonec do série nedostalo. Na mazlavém blátě jej nezachránily ani kultovní zimní pneumatiky Barum OR32.
Jedinou nehodu v běžném provozu měl s prototypovou Škodou 120 vyrobenou z tenčích plechů, což se nakonec do série nedostalo. Na mazlavém blátě jej nezachránily ani kultovní zimní pneumatiky Barum OR32.