Rozhovor s Vladimírem Bergerem: Legendární ladič škodováckých podvozků
8
/
15
Prohlédnout znovu
Rozhovor s Vladimírem Bergerem: Legendární ladič škodováckých podvozků
Na rozhovor jsme se sešli kus od Nepomuku, kde má penzion a soukromé muzeum Stanislav Šelmát, dlouholetý kamarád Vladimíra Bergera. Právě v této expozici stojí Škoda Favorit, s níž byl v letech 1993 až 1995 vicemistrem republiky.
|
Svět motorů
Vladimír Berger
|
Svět motorů
První podpisová karta posádky Vladimír Berger a Zdeněk Patera z poloviny osmdesátých let. V roce 1984 vyhráli oblastní přebor, v roce 1985 mistrovství Česka a v roce 1986 už jeli mistrovství ČSSR. Byl to rekordně rychlý postup.
|
Svět motorů
Závodit nikdy nepřestal. V letech 2007, 2008 a 2009 byl mistrem republiky v Rallye Super Sérii. Dodnes je za podporu vděčný sponzorovi Auto Jarov. Na snímku situace, kdy na trati rychlostní zkoušky dohnal auto startující minutu před ním.
|
Svět motorů
několika titulům z rallye má pan Berger také okruhové prvenství – v roce 2002 zvítězil v kategorii cestovních vozů do dvou litrů.
|
Svět motorů
Nádherný snímek z počátku 80. let, kdy se zúčastnil různých jízd zručnosti například se Škodou 120 LS.
|
Svět motorů
Fotka z roku 1990, kdy závodil se Škodou Favorit
|
Svět motorů
Vladimír Berger
|
Svět motorů
S tímto vozem mu v roce 1995 o fous unikl titul mistra republiky. Mohlo za to nešťastné startovní číslo 13.
|
Svět motorů
Na fotce z konce osmdesátých let Vladimír Berger na okruhu Colmar Berg u firmy Goodyear vybírá pneumatiky pro exportní varianty Škody Favorit
|
Svět motorů
Dnes závodí se Škodou 130 LR skupiny B, která však pro mistrovství historických automobilů musí mít klasickou převodovku se synchronizací
|
Petr Fotiev
Ze čtyřiceti let soustavného testování automobilů a závodění s nimi existují stovky fotek. S Vladimírem Bergerem a Stanislavem Šelmátem jsme si nad nimi vydrželi povídat několik hodin.
|
Svět motorů
Tatínek Josef Berger také vždy miloval auta. Na snímku důkaz, že i při šéfování obchodnímu zastoupení ve Finsku (Suomen Koneliike) se s chutí dal opravu hlavy válců.
|
Svět motorů
Jedinou nehodu v běžném provozu měl s prototypovou Škodou 120 vyrobenou z tenčích plechů, což se nakonec do série nedostalo. Na mazlavém blátě jej nezachránily ani kultovní zimní pneumatiky Barum OR32.
|
Svět motorů
Jedinou nehodu v běžném provozu měl s prototypovou Škodou 120 vyrobenou z tenčích plechů, což se nakonec do série nedostalo. Na mazlavém blátě jej nezachránily ani kultovní zimní pneumatiky Barum OR32.
|
Svět motorů
Před startem Safari rallye: Udrží Toyota africkou neporazitelnost?
Světové Auto roku 2024 je Kia EV9. Cenu za design získala Toyota Prius
Mercedes G prošel modernizací. Dostal hybridy a přišel o slabší V8
Ojeté BMW 7 s motory N62: Cesta z bludného kruhu?
Toyota a Lexus pořádají festival mobility. Bude to radost nejen z jízdy
Volvo definitivně končí s diesely. Ještě nedávno je přitom Švédové vychvalovali