Saab 9-5: Z posledních dvou generací se stávají stále vzácnější sběratelské kousky!
42
/
50
Prohlédnout znovu
Saab 9-5: Z posledních dvou generací se stávají stále vzácnější sběratelské kousky!
Saab 9-5 2.3 T vs Saab 9-5 2.0 TTiD
|
Filip Ehrenberger
Základní vizáž saabů se ani po desetiletích neměnila, miskovitá chladičová maska se však postupně zvětšovala až na celou plochu mezi světlomety
|
Filip Ehrenberger
Saab 9-5 2.3 T vs Saab 9-5 2.0 TTiD
|
Filip Ehrenberger
Příslušnost k vyšší střední třídě znamená povinnost reprezentačních vnějších rozměrů. Obejít novější model tak představuje skoro túru z Prahy do Prčice.
|
Filip Ehrenberger
Saab 9-5 2.3 T vs Saab 9-5 2.0 TTiD
|
Filip Ehrenberger
Saab 9-5 2.3 T vs Saab 9-5 2.0 TTiD
|
Filip Ehrenberger
Ačkoliv zepředu je znát snaha o návaznost na tradice značky, při pohledu na zadní partie dvou generací Saabu 9-5 vidíme zcela rozdílná auta
|
Filip Ehrenberger
Saab 9-5 2.3 T vs Saab 9-5 2.0 TTiD
|
Filip Ehrenberger
Prezidentská fl otila Václava Havla využívala sedmero sedanů s jednotkou 2.3 T (vlevo). Někdejší vznětový třílitr japonského původu časem vystřídaly upravené dvoulitrové čtyřválce Multijet od Fiatu (vpravo).
|
Filip Ehrenberger
Saab 9-5 2.3 T vs Saab 9-5 2.0 TTiD
|
Filip Ehrenberger
Saab 9-5 2.3 T (2001)
|
Filip Ehrenberger
Saab 9-5 2.3 T (2001)
|
Filip Ehrenberger
Dvoubarevný povrch, imitace dřeva a plocha posetá tlačítky – v roce 1997 nechyběl Night Panel, zatemňující nedůležité provozní údaje v noci
|
Filip Ehrenberger
Kolmo postavený výlisek ploché palubní desky, hluboká kaplička přístrojového štítu a nepříliš umělecky ztvárněný volant – švédští designéři měli pro architekturu nového milénia vlastní představy
|
Filip Ehrenberger
Saab 9-5 2.3 T (2001)
|
Filip Ehrenberger
Saab 9-5 2.3 T (2001)
|
Filip Ehrenberger
Saaby byly vždy charakteristické umístěním zámku spínací skříňky mezi sedadly, čehož se věrně držel i první model 9-5
|
Filip Ehrenberger
Saab 9-5 2.3 T (2001)
|
Filip Ehrenberger
Saab 9-5 2.3 T (2001)
|
Filip Ehrenberger
V reprezentativně béžové kombinaci interiéru představuje původní Saab 9-5 velmi příjemné auto, z kterého nebudete chtít vystoupit
|
Filip Ehrenberger
Saab 9-5 2.3 T (2001)
|
Filip Ehrenberger
Saab 9-5 2.3 T (2001)
|
Filip Ehrenberger
Tenké madlo, šikmý směr kliky a bohaté čalounění v pestrých barvách – výplň dveří prvního Saabu 9-5 se hrdě hlásí k předchůdcům
|
Filip Ehrenberger
Saab 9-5 2.3 T (2001)
|
Filip Ehrenberger
Saab 9-5 2.3 T (2001)
|
Filip Ehrenberger
Saab 9-5 2.3 T (2001)
|
Filip Ehrenberger
Vrchol 1.generace: Saab 9-5 3.0 V6 24 V - Pětidveřové SportCombi, známé z americké komedie Banditi, zredukovalo proti sedanu objem zavazadelníku z rovných 500 na pouhých 415 litrů. Ozdobou se stal zážehový motor 3.0 V6/147 kW.
|
Filip Ehrenberger
Saab 9-5 2.0 TTiD (2011)
|
Filip Ehrenberger
Saab 9-5 2.0 TTiD (2011)
|
Filip Ehrenberger
Táhla ventilace novinky připomínala předchůdce, spousta dalších detailů však odkazovala na levné opely. V základní výbavě za 899 000 Kč jste nezískali ani bluetooth handsfree.
|
Filip Ehrenberger
Trojice ukazatelů vyřezaných v přístrojové desce a široký středový tunel – tak vypadala poslední evoluce Saabu 9-5
|
Filip Ehrenberger
Startovací tlačítko najdeme i v posledních sedanech na tradičním místě před řadicí pákou, která už však nezastírá původ v opelu
|
Filip Ehrenberger
Saab 9-5 2.0 TTiD (2011)
|
Filip Ehrenberger
Saab 9-5 2.0 TTiD (2011)
|
Filip Ehrenberger
Saab 9-5 2.0 TTiD (2011)
|
Filip Ehrenberger
Saab 9-5 2.0 TTiD (2011)
|
Filip Ehrenberger
Dveřní výplň posledního sedanu z Trollhättanu barvami nehýří, celek však působí propracovaně a prim zde hrají materiály vysoké jakosti
|
Filip Ehrenberger
Saab 9-5 2.0 TTiD (2011)
|
Filip Ehrenberger
Saab 9-5 2.0 TTiD (2011)
|
Filip Ehrenberger
Saab 9-5 2.0 TTiD (2011)
|
Filip Ehrenberger
Kabina posledního modelu je navržena spíše účelově, sedadla jsou však velmi pohodlná a prostor královský
|
Filip Ehrenberger
Vrchol 2.generace: Saab 9-5 2.8 V6 XWD - Zákazníci na objednávkách druhé generace modelu nešetřili – 68 % aut získalo samočinnou převodovku a třetina disponovala pohonem všech kol. Snímek prezentuje špičkový model V6 téměř se všemi příplatky za celkovou cenu 1 787 600 Kč.
|
Filip Ehrenberger
Poslední čtyři roky kariéry znamenaly pro klasický Saab 9-5 radikální úpravu vnějšího designu a také podstatně modernější vnitřní prostředí
|
Auto Tip Klassik
Poslední čtyři roky kariéry znamenaly pro klasický Saab 9-5 radikální úpravu vnějšího designu a také podstatně modernější vnitřní prostředí
|
Auto Tip Klassik
Z pouhých 27 dochovaných 9-5 SportCombi jsou dnes dvě zaregistrovaná v České republice
|
Auto Tip Klassik
S výjimkou Světa motorů a Auto Tipu prezentace novinky zcela minula motoristické časopisy. Dovozce si byl natolik jistý cílovou skupinou novinky, že se s inzercí rovnou zaměřil na média pro justici.
|
Auto Tip Klassik
Saab 9-5 (1998): Každá z verzí Saabu 9-5 se pochlubila i kombíkem. Silueta zádě se nikdy neměnila, za druhým párem dveří pozvolna klesalo třetí okno, přecházející pod zatmaveným rámem do skla zavazadlového prostoru.
|
Auto Tip Klassik
Saab 9-5 (2005)
|
Auto Tip Klassik
Saab 9-5 (2010)
|
Auto Tip Klassik
Jedna z mála momentek ze světové premiéry posledního velkého saabu ve Frankfurtu dokládá skromnost této tiché oslavy
|
Auto Tip Klassik
Stellantis spalovací motory dobrovolně neodstřelí. Dokud tedy o ně bude zájem
Jak funguje pojištění závad: Stáří přeje pojištěným
Čtyřkolka pro adepty na Darwinovu cenu má V12, 1200 koní a rychlost až 400 km/h
Za volantem nového Lexusu UX 300h: Více koní a lákavá akční cena
Slavný DeLorean DMC-12 a Ford GT jsou zpět. V8 ani V6 nečekejte
Ojetý Mercedes-Benz třídy E: Pletou si ho s levnějším