Saab 9000 je skandinávská aerovka. Měl 225 koní už před více než 30 lety

1/40
Přehled fotografií
Zavřít
  • Saab 9000 Aero 2.3 16V Turbo
    Saab 9000 Aero 2.3 16V Turbo| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Saab 9000 Aero 2.3 16V Turbo
    Saab 9000 Aero 2.3 16V Turbo| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Saab 9000 Aero 2.3 16V Turbo
    Saab 9000 Aero 2.3 16V Turbo| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Základní tvary palubních desek saabů měly v 80. a 90. letech podobnou architekturu. Vrcholný model 9000 Aero dřevěnými dekory mířil do luxusního segmentu.
    Základní tvary palubních desek saabů měly v 80. a 90. letech podobnou architekturu. Vrcholný model 9000 Aero dřevěnými dekory mířil do luxusního segmentu.| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Saab 9000 Aero 2.3 16V Turbo
    Saab 9000 Aero 2.3 16V Turbo| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Saab 9000 Aero 2.3 16V Turbo
    Saab 9000 Aero 2.3 16V Turbo| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Aero lákalo na 225 koní. Luxus uvnitř prostorné kabiny byl však částečně příplatkového charakteru.
    Aero lákalo na 225 koní. Luxus uvnitř prostorné kabiny byl však částečně příplatkového charakteru.| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Samočinná klimatizace s digitálním displejem představovala v polovině devadesátek luxus
    Samočinná klimatizace s digitálním displejem představovala v polovině devadesátek luxus| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Palubní počítač ve formě přídavného modulu je umístěn v zorném poli, umožňuje tak dokonalý přehled o doplňkových funkcích
    Palubní počítač ve formě přídavného modulu je umístěn v zorném poli, umožňuje tak dokonalý přehled o doplňkových funkcích| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Saab 9000 Aero 2.3 16V Turbo
    Saab 9000 Aero 2.3 16V Turbo| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Vzadu se mohou pohodlně rozvalit dva dospělí, vždyť je to model vyšší střední třídy
    Vzadu se mohou pohodlně rozvalit dva dospělí, vždyť je to model vyšší střední třídy| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Prostor mezi zadními cestujícími vymezovala sklopná loketní opěrka, v níž byly vytlačeny prohlubně pro nápojové pohárky
    Prostor mezi zadními cestujícími vymezovala sklopná loketní opěrka, v níž byly vytlačeny prohlubně pro nápojové pohárky| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Saab 9000 Aero 2.3 16V Turbo
    Saab 9000 Aero 2.3 16V Turbo| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Přední sedadla, dodaná věhlasnou firmou Recaro, mají elektrické seřizování. Levé si pamatuje nastavení tří řidičů.
    Přední sedadla, dodaná věhlasnou firmou Recaro, mají elektrické seřizování. Levé si pamatuje nastavení tří řidičů.| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Saab 9000 Aero 2.3 16V Turbo
    Saab 9000 Aero 2.3 16V Turbo| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Dveřní výplně si s jiným autem nespletete, vše je skvěle sladěné. Chválíme hluboké odkládací kapsy.
    Dveřní výplně si s jiným autem nespletete, vše je skvěle sladěné. Chválíme hluboké odkládací kapsy.| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Saab 9000 Aero 2.3 16V Turbo
    Saab 9000 Aero 2.3 16V Turbo| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Navzdory (nebo díky?) půldruhé tuně hmotnosti je podvozek za jakékoliv situace stoicky klidný a z míry se vyvést jen tak nenechá
    Navzdory (nebo díky?) půldruhé tuně hmotnosti je podvozek za jakékoliv situace stoicky klidný a z míry se vyvést jen tak nenechá| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Saab 9000 Aero 2.3 16V Turbo
    Saab 9000 Aero 2.3 16V Turbo| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Saab 9000 Aero 2.3 16V Turbo
    Saab 9000 Aero 2.3 16V Turbo| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Saab 9000 Aero 2.3 16V Turbo
    Saab 9000 Aero 2.3 16V Turbo| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Saab platí dodnes za švédského výrobce letadel, automobilům téhle věhlasné značky proto letištní kulisa vždy sluší
    Saab platí dodnes za švédského výrobce letadel, automobilům téhle věhlasné značky proto letištní kulisa vždy sluší| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Saab 9000 Aero 2.3 16V Turbo
    Saab 9000 Aero 2.3 16V Turbo| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Navzdory společným prvkům s modelem Fiat Croma je Saab 9000 charakterově úplně jiné auto, skelet karoserie je pevný jako skála
    Navzdory společným prvkům s modelem Fiat Croma je Saab 9000 charakterově úplně jiné auto, skelet karoserie je pevný jako skála| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Saab 9000 Aero 2.3 16V Turbo
    Saab 9000 Aero 2.3 16V Turbo| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Saab 9000 Aero 2.3 16V Turbo
    Saab 9000 Aero 2.3 16V Turbo| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Saab 9000 Aero 2.3 16V Turbo
    Saab 9000 Aero 2.3 16V Turbo| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Karoserie velkého saabu působí majestátně, model Aero zvenčí nezastaral ani po třiceti letech
    Karoserie velkého saabu působí majestátně, model Aero zvenčí nezastaral ani po třiceti letech| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Aero se nabízelo jen pětidveřové, naopak třeba šestiválcový model Griffi n byl k mání pouze jako sedan
    Aero se nabízelo jen pětidveřové, naopak třeba šestiválcový model Griffi n byl k mání pouze jako sedan| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Čtyřválec o objemu 2,3 litru ze sebe v nejvýkonnější verzi Aero dokázal vydolovat 165 kW, čímž dokonce překonal V8 od Ferrari v příbuzné Lancii Thema
    Čtyřválec o objemu 2,3 litru ze sebe v nejvýkonnější verzi Aero dokázal vydolovat 165 kW, čímž dokonce překonal V8 od Ferrari v příbuzné Lancii Thema| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Trojice paprsků 16palcových disků kol představovala jediný vnější identifikátor řady Aero
    Trojice paprsků 16palcových disků kol představovala jediný vnější identifikátor řady Aero| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Saab 9000 Aero 2.3 16V Turbo
    Saab 9000 Aero 2.3 16V Turbo| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Saab 9000 Aero 2.3 16V Turbo
    Saab 9000 Aero 2.3 16V Turbo| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Saab 9000 Aero 2.3 16V Turbo
    Saab 9000 Aero 2.3 16V Turbo| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Saab 9000 Aero 2.3 16V Turbo
    Saab 9000 Aero 2.3 16V Turbo| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Saab 9000 Aero 2.3 16V Turbo
    Saab 9000 Aero 2.3 16V Turbo| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Saab 9000 Aero 2.3 16V Turbo
    Saab 9000 Aero 2.3 16V Turbo| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Saab 9000 Aero 2.3 16V Turbo
    Saab 9000 Aero 2.3 16V Turbo| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Saab 9000 Aero 2.3 16V Turbo
    Saab 9000 Aero 2.3 16V Turbo| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Saab 9000 CD Coupé by se v případě zájmu montoval v severoamerickém Michiganu, jenže zájemce odradila uvažovaná vysoká cena
    Saab 9000 CD Coupé by se v případě zájmu montoval v severoamerickém Michiganu, jenže zájemce odradila uvažovaná vysoká cena| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Saab 9000 Aero 2.3 16V Turbo
Saab 9000 Aero 2.3 16V Turbo
Saab 9000 Aero 2.3 16V Turbo
Základní tvary palubních desek saabů měly v 80. a 90. letech podobnou architekturu. Vrcholný model 9000 Aero dřevěnými dekory mířil do luxusního segmentu.
Saab 9000 Aero 2.3 16V Turbo
Saab 9000 Aero 2.3 16V Turbo
Aero lákalo na 225 koní. Luxus uvnitř prostorné kabiny byl však částečně příplatkového charakteru.
Samočinná klimatizace s digitálním displejem představovala v polovině devadesátek luxus
Palubní počítač ve formě přídavného modulu je umístěn v zorném poli, umožňuje tak dokonalý přehled o doplňkových funkcích
Saab 9000 Aero 2.3 16V Turbo
Vzadu se mohou pohodlně rozvalit dva dospělí, vždyť je to model vyšší střední třídy
Prostor mezi zadními cestujícími vymezovala sklopná loketní opěrka, v níž byly vytlačeny prohlubně pro nápojové pohárky
Saab 9000 Aero 2.3 16V Turbo
Přední sedadla, dodaná věhlasnou firmou Recaro, mají elektrické seřizování. Levé si pamatuje nastavení tří řidičů.
Saab 9000 Aero 2.3 16V Turbo
Dveřní výplně si s jiným autem nespletete, vše je skvěle sladěné. Chválíme hluboké odkládací kapsy.
Saab 9000 Aero 2.3 16V Turbo
Navzdory (nebo díky?) půldruhé tuně hmotnosti je podvozek za jakékoliv situace stoicky klidný a z míry se vyvést jen tak nenechá
Saab 9000 Aero 2.3 16V Turbo
Saab 9000 Aero 2.3 16V Turbo
Saab 9000 Aero 2.3 16V Turbo
Saab platí dodnes za švédského výrobce letadel, automobilům téhle věhlasné značky proto letištní kulisa vždy sluší
Saab 9000 Aero 2.3 16V Turbo
Navzdory společným prvkům s modelem Fiat Croma je Saab 9000 charakterově úplně jiné auto, skelet karoserie je pevný jako skála
Saab 9000 Aero 2.3 16V Turbo
Saab 9000 Aero 2.3 16V Turbo
Saab 9000 Aero 2.3 16V Turbo
Karoserie velkého saabu působí majestátně, model Aero zvenčí nezastaral ani po třiceti letech
Aero se nabízelo jen pětidveřové, naopak třeba šestiválcový model Griffi n byl k mání pouze jako sedan
Čtyřválec o objemu 2,3 litru ze sebe v nejvýkonnější verzi Aero dokázal vydolovat 165 kW, čímž dokonce překonal V8 od Ferrari v příbuzné Lancii Thema
Trojice paprsků 16palcových disků kol představovala jediný vnější identifikátor řady Aero
Saab 9000 Aero 2.3 16V Turbo
Saab 9000 Aero 2.3 16V Turbo
Saab 9000 Aero 2.3 16V Turbo
Saab 9000 Aero 2.3 16V Turbo
Saab 9000 Aero 2.3 16V Turbo
Saab 9000 Aero 2.3 16V Turbo
Saab 9000 Aero 2.3 16V Turbo
Saab 9000 Aero 2.3 16V Turbo
Saab 9000 CD Coupé by se v případě zájmu montoval v severoamerickém Michiganu, jenže zájemce odradila uvažovaná vysoká cena