Saab 9000 Aero 2.3 16V Turbo|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Saab 9000 Aero 2.3 16V Turbo|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Saab 9000 Aero 2.3 16V Turbo|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Základní tvary palubních desek saabů měly v 80. a 90. letech podobnou architekturu. Vrcholný model 9000 Aero dřevěnými dekory mířil do luxusního segmentu.|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Saab 9000 Aero 2.3 16V Turbo|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Saab 9000 Aero 2.3 16V Turbo|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Aero lákalo na 225 koní. Luxus uvnitř prostorné kabiny byl však částečně příplatkového charakteru.|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Samočinná klimatizace s digitálním displejem představovala v polovině devadesátek luxus|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Palubní počítač ve formě přídavného modulu je umístěn v zorném poli, umožňuje tak dokonalý přehled o doplňkových funkcích|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Saab 9000 Aero 2.3 16V Turbo|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Vzadu se mohou pohodlně rozvalit dva dospělí, vždyť je to model vyšší střední třídy|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Prostor mezi zadními cestujícími vymezovala sklopná loketní opěrka, v níž byly vytlačeny prohlubně pro nápojové pohárky|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Saab 9000 Aero 2.3 16V Turbo|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Přední sedadla, dodaná věhlasnou firmou Recaro, mají elektrické seřizování. Levé si pamatuje nastavení tří řidičů.|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Saab 9000 Aero 2.3 16V Turbo|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Dveřní výplně si s jiným autem nespletete, vše je skvěle sladěné. Chválíme hluboké odkládací kapsy.|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Saab 9000 Aero 2.3 16V Turbo|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Navzdory (nebo díky?) půldruhé tuně hmotnosti je podvozek za jakékoliv situace stoicky klidný a z míry se vyvést jen tak nenechá|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Saab 9000 Aero 2.3 16V Turbo|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Saab 9000 Aero 2.3 16V Turbo|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Saab 9000 Aero 2.3 16V Turbo|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Saab platí dodnes za švédského výrobce letadel, automobilům téhle věhlasné značky proto letištní kulisa vždy sluší|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Saab 9000 Aero 2.3 16V Turbo|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Navzdory společným prvkům s modelem Fiat Croma je Saab 9000 charakterově úplně jiné auto, skelet karoserie je pevný jako skála|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Saab 9000 Aero 2.3 16V Turbo|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Saab 9000 Aero 2.3 16V Turbo|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Saab 9000 Aero 2.3 16V Turbo|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Karoserie velkého saabu působí majestátně, model Aero zvenčí nezastaral ani po třiceti letech|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Aero se nabízelo jen pětidveřové, naopak třeba šestiválcový model Griffi n byl k mání pouze jako sedan|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Čtyřválec o objemu 2,3 litru ze sebe v nejvýkonnější verzi Aero dokázal vydolovat 165 kW, čímž dokonce překonal V8 od Ferrari v příbuzné Lancii Thema|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Trojice paprsků 16palcových disků kol představovala jediný vnější identifikátor řady Aero|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Saab 9000 Aero 2.3 16V Turbo|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Saab 9000 Aero 2.3 16V Turbo|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Saab 9000 Aero 2.3 16V Turbo|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Saab 9000 Aero 2.3 16V Turbo|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Saab 9000 Aero 2.3 16V Turbo|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Saab 9000 Aero 2.3 16V Turbo|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Saab 9000 Aero 2.3 16V Turbo|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Saab 9000 Aero 2.3 16V Turbo|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Saab 9000 CD Coupé by se v případě zájmu montoval v severoamerickém Michiganu, jenže zájemce odradila uvažovaná vysoká cena|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger