Servis a STK vozidel 4x4: Kolik připlatíte v servisu?

2/7
Přehled fotografií
Zavřít
  • Mechanik Jiří Hrůza z Autostylu Trutnov s přípravkem VAS 6291 na výměnu oleje v mezinápravové spojce 4x4. Dřív byla předepsána každých 60.000 km, po roce 2008 však kilometrový interval zmizel. Výsledkem jsou nefunkční čtyřkolky.
    Mechanik Jiří Hrůza z Autostylu Trutnov s přípravkem VAS 6291 na výměnu oleje v mezinápravové spojce 4x4. Dřív byla předepsána každých 60.000 km, po roce 2008 však kilometrový interval zmizel. Výsledkem jsou nefunkční čtyřkolky.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Mezinápravové spojky bývají umístěny u zadního diferenciálu. Ten však spolu se spojkou vyžaduje specifické mazivo s jinými požadavky. Jejich záměna bývá častou chybou automechaniků.
    Mezinápravové spojky bývají umístěny u zadního diferenciálu. Ten však spolu se spojkou vyžaduje specifické mazivo s jinými požadavky. Jejich záměna bývá častou chybou automechaniků.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Zrušení předepsaných výměn oleje a jejich filtrů vede k zanesení sacího koše ovládacího čerpadla kovovými pilinami z lamel. Někdy jej stačí za 1300 Kč demontovat a vyčistit, jindy si koupíte nové za 7100 Kč.
    Zrušení předepsaných výměn oleje a jejich filtrů vede k zanesení sacího koše ovládacího čerpadla kovovými pilinami z lamel. Někdy jej stačí za 1300 Kč demontovat a vyčistit, jindy si koupíte nové za 7100 Kč.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Zrušení předepsaných výměn oleje a jejich filtrů vede k zanesení sacího koše ovládacího čerpadla kovovými pilinami z lamel. Někdy jej stačí za 1300 Kč demontovat a vyčistit, jindy si koupíte nové za 7100 Kč.
    Zrušení předepsaných výměn oleje a jejich filtrů vede k zanesení sacího koše ovládacího čerpadla kovovými pilinami z lamel. Někdy jej stačí za 1300 Kč demontovat a vyčistit, jindy si koupíte nové za 7100 Kč.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Vyšší nároky na pneumatiky
    Vyšší nároky na pneumatiky| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Zatímco většina levnějších předokolek vystačí vzadu s vlečenou nápravou, která nemá nastavovací prvky a nemůže se jí rozhodit geometrie, čtyřkolky vzniklé z předokolek mívají až na výjimky (Suzuki, nové kompaktní vozy Mazda) nápravy víceprvkové.
    Zatímco většina levnějších předokolek vystačí vzadu s vlečenou nápravou, která nemá nastavovací prvky a nemůže se jí rozhodit geometrie, čtyřkolky vzniklé z předokolek mívají až na výjimky (Suzuki, nové kompaktní vozy Mazda) nápravy víceprvkové.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Účinnost a souměrnost účinku brzd na STK (u nových vozidel po čtyřech letech, poté každé dva roky) se testuje na válcové zkušebně. Naprostá většina českých STK má válce jen pro jednu nápravu.
    Účinnost a souměrnost účinku brzd na STK (u nových vozidel po čtyřech letech, poté každé dva roky) se testuje na válcové zkušebně. Naprostá většina českých STK má válce jen pro jednu nápravu.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Mechanik Jiří Hrůza z Autostylu Trutnov s přípravkem VAS 6291 na výměnu oleje v mezinápravové spojce 4x4. Dřív byla předepsána každých 60.000 km, po roce 2008 však kilometrový interval zmizel. Výsledkem jsou nefunkční čtyřkolky.
Mezinápravové spojky bývají umístěny u zadního diferenciálu. Ten však spolu se spojkou vyžaduje specifické mazivo s jinými požadavky. Jejich záměna bývá častou chybou automechaniků.
Zrušení předepsaných výměn oleje a jejich filtrů vede k zanesení sacího koše ovládacího čerpadla kovovými pilinami z lamel. Někdy jej stačí za 1300 Kč demontovat a vyčistit, jindy si koupíte nové za 7100 Kč.
Zrušení předepsaných výměn oleje a jejich filtrů vede k zanesení sacího koše ovládacího čerpadla kovovými pilinami z lamel. Někdy jej stačí za 1300 Kč demontovat a vyčistit, jindy si koupíte nové za 7100 Kč.
Vyšší nároky na pneumatiky
Zatímco většina levnějších předokolek vystačí vzadu s vlečenou nápravou, která nemá nastavovací prvky a nemůže se jí rozhodit geometrie, čtyřkolky vzniklé z předokolek mívají až na výjimky (Suzuki, nové kompaktní vozy Mazda) nápravy víceprvkové.
Účinnost a souměrnost účinku brzd na STK (u nových vozidel po čtyřech letech, poté každé dva roky) se testuje na válcové zkušebně. Naprostá většina českých STK má válce jen pro jednu nápravu.