Mechanik Jiří Hrůza z Autostylu Trutnov s přípravkem VAS 6291 na výměnu oleje v mezinápravové spojce 4x4. Dřív byla předepsána každých 60.000 km, po roce 2008 však kilometrový interval zmizel. Výsledkem jsou nefunkční čtyřkolky.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Mezinápravové spojky bývají umístěny u zadního diferenciálu. Ten však spolu se spojkou vyžaduje specifické mazivo s jinými požadavky. Jejich záměna bývá častou chybou automechaniků.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Zrušení předepsaných výměn oleje a jejich filtrů vede k zanesení sacího koše ovládacího čerpadla kovovými pilinami z lamel. Někdy jej stačí za 1300 Kč demontovat a vyčistit, jindy si koupíte nové za 7100 Kč.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Zrušení předepsaných výměn oleje a jejich filtrů vede k zanesení sacího koše ovládacího čerpadla kovovými pilinami z lamel. Někdy jej stačí za 1300 Kč demontovat a vyčistit, jindy si koupíte nové za 7100 Kč.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Vyšší nároky na pneumatiky|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Zatímco většina levnějších předokolek vystačí vzadu s vlečenou nápravou, která nemá nastavovací prvky a nemůže se jí rozhodit geometrie, čtyřkolky vzniklé z předokolek mívají až na výjimky (Suzuki, nové kompaktní vozy Mazda) nápravy víceprvkové.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Účinnost a souměrnost účinku brzd na STK (u nových vozidel po čtyřech letech, poté každé dva roky) se testuje na válcové zkušebně. Naprostá většina českých STK má válce jen pro jednu nápravu.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík