Shelby Mustang GT 350 (1965–1967): Sportovní náčiní podle Carolla Shelbyho

17/20
Přehled fotografií
Zavřít
  • Všechny vozy Shelby Mustang GT 350 ročníku 1965 byly nalakovány bílou barvou s modrými pruhy Le Mans.
    Všechny vozy Shelby Mustang GT 350 ročníku 1965 byly nalakovány bílou barvou s modrými pruhy Le Mans.| Zdroj: WheelsAge.org
  • Shelby Mustang GT 350 vycházel z Fordu Mustang v provedení fastback a měl tedy stejný rozvor náprav 2 743 mm a rozměry 4 613 x 1 732 x 1 298 mm.
    Shelby Mustang GT 350 vycházel z Fordu Mustang v provedení fastback a měl tedy stejný rozvor náprav 2 743 mm a rozměry 4 613 x 1 732 x 1 298 mm.| Zdroj: WheelsAge.org
  • Na prahových pruzích měly Shelby Mustangy z roku 1965 nápisy G.T.350 (s tečkami).
    Na prahových pruzích měly Shelby Mustangy z roku 1965 nápisy G.T.350 (s tečkami).| Zdroj: WheelsAge.org
  • Shelby Mustangy GT 350 se daly také pořídit s opačným barevným provedením: s modrou karoserií a bílými pruhy.
    Shelby Mustangy GT 350 se daly také pořídit s opačným barevným provedením: s modrou karoserií a bílými pruhy.| Zdroj: WheelsAge.org
  • Před sportovním volantem s dřevěným věncem měl GT 350 rychloměr s vodorovnou stupnicí. Otáčkoměr byl umístěn ve středu palubní desky.
    Před sportovním volantem s dřevěným věncem měl GT 350 rychloměr s vodorovnou stupnicí. Otáčkoměr byl umístěn ve středu palubní desky.| Zdroj: WheelsAge.org
  • Dvoumístné Shelby Mustangy GT 350 měly náhradní kolo umístěné vzadu místo zadních sedadel.
    Dvoumístné Shelby Mustangy GT 350 měly náhradní kolo umístěné vzadu místo zadních sedadel.| Zdroj: WheelsAge.org
  • GT 350 poháněl 4,7litrový vidlicový osmiválec Windsor 289 s výkonem 274 až 310 koní.
    GT 350 poháněl 4,7litrový vidlicový osmiválec Windsor 289 s výkonem 274 až 310 koní.| Zdroj: WheelsAge.org
  • GT 350 měl nezávislé zavěšení předních kol s rameny nestejné délky a pérování vinutými pružinami. Tuhá zadní náprava byla odpružena listovými pery.
    GT 350 měl nezávislé zavěšení předních kol s rameny nestejné délky a pérování vinutými pružinami. Tuhá zadní náprava byla odpružena listovými pery.| Zdroj: WheelsAge.org
  • Jeden ze dvou prototypů závodních GT 350 R (podvozek 5R002). V aukci byl prodán za rekordní sumu 3,85 milionů dolarů.
    Jeden ze dvou prototypů závodních GT 350 R (podvozek 5R002). V aukci byl prodán za rekordní sumu 3,85 milionů dolarů.| Zdroj: Motortrend.com
  • Na vývoji GT 350 R se podíleli závodník Ken Miles a technik Chuck Candwell. Bylo vyrobeno 34 kusů.
    Na vývoji GT 350 R se podíleli závodník Ken Miles a technik Chuck Candwell. Bylo vyrobeno 34 kusů.| Zdroj: WheelsAge.org
  • Vozy Shelby GT 350 ročníku 1966 byly komfortnější, měly zadní sedadla a bylo možné vybrat si z několika barev karoserie.
    Vozy Shelby GT 350 ročníku 1966 byly komfortnější, měly zadní sedadla a bylo možné vybrat si z několika barev karoserie.| Zdroj: WheelsAge.org
  • Modely Shelby GT 350 ročníku 1966 měly trojúhelníková okénka za okny dveří a na bocích před zadními koly byly umístěny otvory k chlazení brzd.
    Modely Shelby GT 350 ročníku 1966 měly trojúhelníková okénka za okny dveří a na bocích před zadními koly byly umístěny otvory k chlazení brzd.| Zdroj: WheelsAge.org
  • I v roce 1966 si GT 350 zachoval pro Mustang typické svislé trojité koncové svítilny.
    I v roce 1966 si GT 350 zachoval pro Mustang typické svislé trojité koncové svítilny.| Zdroj: WheelsAge.org
  • Většina vozů určených pro půjčovnu Hertz byla černě nalakovaná se zlatými pruhy LeMans na kapotě a střeše.
    Většina vozů určených pro půjčovnu Hertz byla černě nalakovaná se zlatými pruhy LeMans na kapotě a střeše.| Zdroj: WheelsAge.org
  • Shelby GT 350 z roku 1967 měl novou příď, která dávala vozu agresivnější vzhled.
    Shelby GT 350 z roku 1967 měl novou příď, která dávala vozu agresivnější vzhled.| Zdroj: WheelsAge.org
  • Vzadu měl Shelby GT 350 vodorovné zadní svítilny a spoiler na horní hraně ostře useknuté zádi.
    Vzadu měl Shelby GT 350 vodorovné zadní svítilny a spoiler na horní hraně ostře useknuté zádi.| Zdroj: WheelsAge.org
  • Nová palubní deska měla před volantem kruhový rychloměr a otáčkoměr a další tři menší kruhové přístroje.
    Nová palubní deska měla před volantem kruhový rychloměr a otáčkoměr a další tři menší kruhové přístroje.| Zdroj: WheelsAge.org
  • Shelby GT 500 poháněl sedmilitrový motor V8. Se dvěma čtyřkomorovými karburátory Holley a hliníkovým sacím potrubím měl tento motor nejvyšší výkon 360 koní.
    Shelby GT 500 poháněl sedmilitrový motor V8. Se dvěma čtyřkomorovými karburátory Holley a hliníkovým sacím potrubím měl tento motor nejvyšší výkon 360 koní.| Zdroj: Motor Authority
  • Shelby Cobra GT 350 se od roku 1968 vyráběla ve Fordově továrně v Los Angeles a v Ionii (Michigan).
    Shelby Cobra GT 350 se od roku 1968 vyráběla ve Fordově továrně v Los Angeles a v Ionii (Michigan).| Zdroj: Mecum Auction
  • Shelby Cobra GT 500 z roku 1968 se od předchůdce lišila jen v detailech (např. zadní svítilny, dvojité výfuky).
    Shelby Cobra GT 500 z roku 1968 se od předchůdce lišila jen v detailech (např. zadní svítilny, dvojité výfuky).| Zdroj: WheelsAge.org
Všechny vozy Shelby Mustang GT 350 ročníku 1965 byly nalakovány bílou barvou s modrými pruhy Le Mans.
Shelby Mustang GT 350 vycházel z Fordu Mustang v provedení fastback a měl tedy stejný rozvor náprav 2 743 mm a rozměry 4 613 x 1 732 x 1 298 mm.
Na prahových pruzích měly Shelby Mustangy z roku 1965 nápisy G.T.350 (s tečkami).
Shelby Mustangy GT 350 se daly také pořídit s opačným barevným provedením: s modrou karoserií a bílými pruhy.
Před sportovním volantem s dřevěným věncem měl GT 350 rychloměr s vodorovnou stupnicí. Otáčkoměr byl umístěn ve středu palubní desky.
Dvoumístné Shelby Mustangy GT 350 měly náhradní kolo umístěné vzadu místo zadních sedadel.
GT 350 poháněl 4,7litrový vidlicový osmiválec Windsor 289 s výkonem 274 až 310 koní.
GT 350 měl nezávislé zavěšení předních kol s rameny nestejné délky a pérování vinutými pružinami. Tuhá zadní náprava byla odpružena listovými pery.
Jeden ze dvou prototypů závodních GT 350 R (podvozek 5R002). V aukci byl prodán za rekordní sumu 3,85 milionů dolarů.
Na vývoji GT 350 R se podíleli závodník Ken Miles a technik Chuck Candwell. Bylo vyrobeno 34 kusů.
Vozy Shelby GT 350 ročníku 1966 byly komfortnější, měly zadní sedadla a bylo možné vybrat si z několika barev karoserie.
Modely Shelby GT 350 ročníku 1966 měly trojúhelníková okénka za okny dveří a na bocích před zadními koly byly umístěny otvory k chlazení brzd.
I v roce 1966 si GT 350 zachoval pro Mustang typické svislé trojité koncové svítilny.
Většina vozů určených pro půjčovnu Hertz byla černě nalakovaná se zlatými pruhy LeMans na kapotě a střeše.
Shelby GT 350 z roku 1967 měl novou příď, která dávala vozu agresivnější vzhled.
Vzadu měl Shelby GT 350 vodorovné zadní svítilny a spoiler na horní hraně ostře useknuté zádi.
Nová palubní deska měla před volantem kruhový rychloměr a otáčkoměr a další tři menší kruhové přístroje.
Shelby GT 500 poháněl sedmilitrový motor V8. Se dvěma čtyřkomorovými karburátory Holley a hliníkovým sacím potrubím měl tento motor nejvyšší výkon 360 koní.
Shelby Cobra GT 350 se od roku 1968 vyráběla ve Fordově továrně v Los Angeles a v Ionii (Michigan).
Shelby Cobra GT 500 z roku 1968 se od předchůdce lišila jen v detailech (např. zadní svítilny, dvojité výfuky).