Simca 1100 GLS: Jeden z prvních hatchbacků vůbec!
7
/
23
Prohlédnout znovu
Simca 1100 GLS: Jeden z prvních hatchbacků vůbec!
Simca 1100 GLS
|
Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
Tenký věnec volantu dává do řidičových dlaní všechny potřebné informace od kol. Bez posilovače je to ale těžká dřina.
|
Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
Simca 1100 GLS
|
Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
Simca 1100 GLS
|
Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
Simca 1100 GLS
|
Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
Simca 1100 GLS
|
Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
Vůz byl k dispozici jako třídveřový hatchback a kombi nebo pětidveřový hatchback, později i jako pětidveřové kombi
|
Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
Schopnosti hatchbacků v zatáčkách nezůstaly dlouho bez povšimnutí. Simca byla jedním z prvních výrobců, kteří před hatchback mohli dát slovo „hot“.
|
Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
Simca 1100 GLS
|
Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
Simca 1100 GLS
|
Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
Simca 1100 GLS
|
Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
Simca 1100 GLS
|
Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
Simca 1100 GLS
|
Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
Simca 1100 GLS
|
Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
Simca 1100 GLS
|
Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
Modelový rok 1974/1975 přinesl několik změn. Třeba větší zadní svítilny a zapuštěné kliky dveří.
|
Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
Simca 1100 GLS
|
Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
Jeden z prvních moderních hatchbacků se mohl pochlubit i sklopnou zadní lavicí. Vedle převážení větších předmětů se hodila i pro přespávání. Pro čahouny to ale samozřejmě nebylo nic příjemného.
|
Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
Simca 1100 GLS
|
Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
Vodou chlazený čtyřválcový řadový motor uložený vpředu napříč se dvěma ventily na válec pocházel z rodiny Poissy od Georgese Martina.
|
Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
Simca se angažovala i v motorsportu. Jedním z nejúspěšnějších modelů byla „tisícovka“ na soutěžích Rallye 2 s výkonem 82 koní.
|
Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
Simca 1100 GLS
|
Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
Sklopnou zadní lavici a bohatý zavazadlový prostor demonstroval i jeden z propagačních materiálů.
|
Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
Subaru Legacy kvůli nízkým prodejům skončí. Jeho odkaz ale nezemře
BMW na umělecké vlně: Abstraktní i5 bude brázdit ulice Stockholmu
Tesla Model 3 Performance dá stovku za 3,1 sekundy. A nestojí jmění
Elektrický Mercedes-Benz G: Třítunový off-road o schopnosti nepřišel
Ford E-Transit dojede dál. S větší baterií zvládne až 402 km
TEST BMW M3 Touring – Na přání fanoušků