Simca 1100 GLS: Jeden z prvních hatchbacků vůbec!

8/23
Přehled fotografií
Zavřít
  • Simca 1100 GLS
    Simca 1100 GLS| Zdroj: Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
  • Tenký věnec volantu dává do řidičových dlaní všechny potřebné informace od kol. Bez posilovače je to ale těžká dřina.
    Tenký věnec volantu dává do řidičových dlaní všechny potřebné informace od kol. Bez posilovače je to ale těžká dřina.| Zdroj: Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
  • Simca 1100 GLS
    Simca 1100 GLS| Zdroj: Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
  • Simca 1100 GLS
    Simca 1100 GLS| Zdroj: Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
  • Simca 1100 GLS
    Simca 1100 GLS| Zdroj: Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
  • Simca 1100 GLS
    Simca 1100 GLS| Zdroj: Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
  • Vůz byl k dispozici jako třídveřový hatchback a kombi nebo pětidveřový hatchback, později i jako pětidveřové kombi
    Vůz byl k dispozici jako třídveřový hatchback a kombi nebo pětidveřový hatchback, později i jako pětidveřové kombi| Zdroj: Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
  • Schopnosti hatchbacků v zatáčkách nezůstaly dlouho bez povšimnutí. Simca byla jedním z prvních výrobců, kteří před hatchback mohli dát slovo „hot“.
    Schopnosti hatchbacků v zatáčkách nezůstaly dlouho bez povšimnutí. Simca byla jedním z prvních výrobců, kteří před hatchback mohli dát slovo „hot“.| Zdroj: Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
  • Simca 1100 GLS
    Simca 1100 GLS| Zdroj: Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
  • Simca 1100 GLS
    Simca 1100 GLS| Zdroj: Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
  • Simca 1100 GLS
    Simca 1100 GLS| Zdroj: Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
  • Simca 1100 GLS
    Simca 1100 GLS| Zdroj: Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
  • Simca 1100 GLS
    Simca 1100 GLS| Zdroj: Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
  • Simca 1100 GLS
    Simca 1100 GLS| Zdroj: Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
  • Simca 1100 GLS
    Simca 1100 GLS| Zdroj: Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
  • Modelový rok 1974/1975 přinesl několik změn. Třeba větší zadní svítilny a zapuštěné kliky dveří.
    Modelový rok 1974/1975 přinesl několik změn. Třeba větší zadní svítilny a zapuštěné kliky dveří.| Zdroj: Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
  • Simca 1100 GLS
    Simca 1100 GLS| Zdroj: Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
  • Jeden z prvních moderních hatchbacků se mohl pochlubit i sklopnou zadní lavicí. Vedle převážení větších předmětů se hodila i pro přespávání. Pro čahouny to ale samozřejmě nebylo nic příjemného.
    Jeden z prvních moderních hatchbacků se mohl pochlubit i sklopnou zadní lavicí. Vedle převážení větších předmětů se hodila i pro přespávání. Pro čahouny to ale samozřejmě nebylo nic příjemného.| Zdroj: Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
  • Simca 1100 GLS
    Simca 1100 GLS| Zdroj: Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
  • Vodou chlazený čtyřválcový řadový motor uložený vpředu napříč se dvěma ventily na válec pocházel z rodiny Poissy od Georgese Martina.
    Vodou chlazený čtyřválcový řadový motor uložený vpředu napříč se dvěma ventily na válec pocházel z rodiny Poissy od Georgese Martina.| Zdroj: Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
  • Simca se angažovala i v motorsportu. Jedním z nejúspěšnějších modelů byla „tisícovka“ na soutěžích Rallye 2 s výkonem 82 koní.
    Simca se angažovala i v motorsportu. Jedním z nejúspěšnějších modelů byla „tisícovka“ na soutěžích Rallye 2 s výkonem 82 koní.| Zdroj: Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
  • Simca 1100 GLS
    Simca 1100 GLS| Zdroj: Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
  • Sklopnou zadní lavici a bohatý zavazadlový prostor demonstroval i jeden z propagačních materiálů.
    Sklopnou zadní lavici a bohatý zavazadlový prostor demonstroval i jeden z propagačních materiálů.| Zdroj: Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
Simca 1100 GLS
Tenký věnec volantu dává do řidičových dlaní všechny potřebné informace od kol. Bez posilovače je to ale těžká dřina.
Simca 1100 GLS
Simca 1100 GLS
Simca 1100 GLS
Simca 1100 GLS
Vůz byl k dispozici jako třídveřový hatchback a kombi nebo pětidveřový hatchback, později i jako pětidveřové kombi
Schopnosti hatchbacků v zatáčkách nezůstaly dlouho bez povšimnutí. Simca byla jedním z prvních výrobců, kteří před hatchback mohli dát slovo „hot“.
Simca 1100 GLS
Simca 1100 GLS
Simca 1100 GLS
Simca 1100 GLS
Simca 1100 GLS
Simca 1100 GLS
Simca 1100 GLS
Modelový rok 1974/1975 přinesl několik změn. Třeba větší zadní svítilny a zapuštěné kliky dveří.
Simca 1100 GLS
Jeden z prvních moderních hatchbacků se mohl pochlubit i sklopnou zadní lavicí. Vedle převážení větších předmětů se hodila i pro přespávání. Pro čahouny to ale samozřejmě nebylo nic příjemného.
Simca 1100 GLS
Vodou chlazený čtyřválcový řadový motor uložený vpředu napříč se dvěma ventily na válec pocházel z rodiny Poissy od Georgese Martina.
Simca se angažovala i v motorsportu. Jedním z nejúspěšnějších modelů byla „tisícovka“ na soutěžích Rallye 2 s výkonem 82 koní.
Simca 1100 GLS
Sklopnou zadní lavici a bohatý zavazadlový prostor demonstroval i jeden z propagačních materiálů.