Simca 1100: Jak Francouzi objevili hatchback

16/15
Zavřít
  • Simca 1100 po faceliftu z roku 1974. Měla zvětšené mřížky ve sloupcích C, zapuštěné kliky dveří a obdélníková pomocná světla v masce chladiče.
    Simca 1100 po faceliftu z roku 1974. Měla zvětšené mřížky ve sloupcích C, zapuštěné kliky dveří a obdélníková pomocná světla v masce chladiče.| Zdroj: Simca
  • Simca 1100 se stala jedním z prvních hatchbacků, tedy vozů s výklopným zadním víkem a splývavou zádí.
    Simca 1100 se stala jedním z prvních hatchbacků, tedy vozů s výklopným zadním víkem a splývavou zádí.| Zdroj: Mad4wheels
  • Vodorovné lamely široké masky chladiče zasahovaly až pod kruhové světlomety. Chromované nárazníky měly gumové dorazy.
    Vodorovné lamely široké masky chladiče zasahovaly až pod kruhové světlomety. Chromované nárazníky měly gumové dorazy.| Zdroj: Mad4wheels
  • Simca 1100 měla koncepci pohonu „vše vpředu“, výklopnou záď a sklápěcí zadní sedadla. Kufr měl ale vysokou nakládací hranu.
    Simca 1100 měla koncepci pohonu „vše vpředu“, výklopnou záď a sklápěcí zadní sedadla. Kufr měl ale vysokou nakládací hranu.| Zdroj: Simca
  • Přístrojová deska měla od roku 1969 kruhové přístroje před tříramenným volantem. Bohatá výbava zahrnovala např. elektrické hodiny, světelnou houkačku a dvoustupňové stěrače.
    Přístrojová deska měla od roku 1969 kruhové přístroje před tříramenným volantem. Bohatá výbava zahrnovala např. elektrické hodiny, světelnou houkačku a dvoustupňové stěrače.| Zdroj: Simca
  • Pětidveřové kombi Simca 1100 GLS Break z roku 1973.
    Pětidveřové kombi Simca 1100 GLS Break z roku 1973.| Zdroj: Wikimedia
  • Velká okna dostatečně prosvětlovala vnitřní prostor. Dělená přední sedadla měla opěrky hlav.
    Velká okna dostatečně prosvětlovala vnitřní prostor. Dělená přední sedadla měla opěrky hlav.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Po sklopení zadních sedadel měla pětidveřová Simca 1100 velký prostor k ukládání zavazadel, zde představovaných basami piv.
    Po sklopení zadních sedadel měla pětidveřová Simca 1100 velký prostor k ukládání zavazadel, zde představovaných basami piv.| Zdroj: Simca
  • Pětidveřová Simca 1100 z přechodového období kolem faceliftu. Měla ještě nezapuštěné kliky dveří, ale už pomocné světlomety v přední masce.
    Pětidveřová Simca 1100 z přechodového období kolem faceliftu. Měla ještě nezapuštěné kliky dveří, ale už pomocné světlomety v přední masce.| Zdroj: Simca
  • Simca 1100 TI se poznala podle mlhových světlometů pod předním nárazníkem, ráfků z hliníkové slitiny a matně černé masky chladiče.
    Simca 1100 TI se poznala podle mlhových světlometů pod předním nárazníkem, ráfků z hliníkové slitiny a matně černé masky chladiče.| Zdroj: Simca
  • Pohon modelu Simca 1100 TI obstarával 1,3 litrový čtyřválec OHV, který měl s dvojitým karburátorem výkon 82 k (60 kW).
    Pohon modelu Simca 1100 TI obstarával 1,3 litrový čtyřválec OHV, který měl s dvojitým karburátorem výkon 82 k (60 kW).| Zdroj: Simca
  • Simca 1100 TI je často považovaná za první vůz kategorie „Hot Hatch“. Vůz dosahoval rychlost 163 km/h.
    Simca 1100 TI je často považovaná za první vůz kategorie „Hot Hatch“. Vůz dosahoval rychlost 163 km/h.| Zdroj: Simca
  • Verze 1100 TI měla sportovní tříramenný volant a palubní desku se šesti kruhovými přístroji.
    Verze 1100 TI měla sportovní tříramenný volant a palubní desku se šesti kruhovými přístroji.| Zdroj: Simca
  • Ve Velké Británii se dodávka se zvýšenou střechou (vlevo) prodávala jako Simca VF2 a normální dodávka jako VF1.
    Ve Velké Británii se dodávka se zvýšenou střechou (vlevo) prodávala jako Simca VF2 a normální dodávka jako VF1.| Zdroj: Simca
  • Na pařížském autosalonu v roce 1980 vystavila karosárna Heuliez dvoumístnou studii pick-upu Talbot 1100 VF2 Wind. Wind měl ochranné rámy nad ložným prostorem a před maskou chladiče.
    Na pařížském autosalonu v roce 1980 vystavila karosárna Heuliez dvoumístnou studii pick-upu Talbot 1100 VF2 Wind. Wind měl ochranné rámy nad ložným prostorem a před maskou chladiče.| Zdroj: Heuliez
Simca 1100 po faceliftu z roku 1974. Měla zvětšené mřížky ve sloupcích C, zapuštěné kliky dveří a obdélníková pomocná světla v masce chladiče.
Simca 1100 se stala jedním z prvních hatchbacků, tedy vozů s výklopným zadním víkem a splývavou zádí.
Vodorovné lamely široké masky chladiče zasahovaly až pod kruhové světlomety. Chromované nárazníky měly gumové dorazy.
Simca 1100 měla koncepci pohonu „vše vpředu“, výklopnou záď a sklápěcí zadní sedadla. Kufr měl ale vysokou nakládací hranu.
Přístrojová deska měla od roku 1969 kruhové přístroje před tříramenným volantem. Bohatá výbava zahrnovala např. elektrické hodiny, světelnou houkačku a dvoustupňové stěrače.
Pětidveřové kombi Simca 1100 GLS Break z roku 1973.
Velká okna dostatečně prosvětlovala vnitřní prostor. Dělená přední sedadla měla opěrky hlav.
Po sklopení zadních sedadel měla pětidveřová Simca 1100 velký prostor k ukládání zavazadel, zde představovaných basami piv.
Pětidveřová Simca 1100 z přechodového období kolem faceliftu. Měla ještě nezapuštěné kliky dveří, ale už pomocné světlomety v přední masce.
Simca 1100 TI se poznala podle mlhových světlometů pod předním nárazníkem, ráfků z hliníkové slitiny a matně černé masky chladiče.
Pohon modelu Simca 1100 TI obstarával 1,3 litrový čtyřválec OHV, který měl s dvojitým karburátorem výkon 82 k (60 kW).
Simca 1100 TI je často považovaná za první vůz kategorie „Hot Hatch“. Vůz dosahoval rychlost 163 km/h.
Verze 1100 TI měla sportovní tříramenný volant a palubní desku se šesti kruhovými přístroji.
Ve Velké Británii se dodávka se zvýšenou střechou (vlevo) prodávala jako Simca VF2 a normální dodávka jako VF1.
Na pařížském autosalonu v roce 1980 vystavila karosárna Heuliez dvoumístnou studii pick-upu Talbot 1100 VF2 Wind. Wind měl ochranné rámy nad ložným prostorem a před maskou chladiče.