Singer Gazelle (1956–1970): V rámci koncernu Rootes měl pozici mezi Hillmany a Sunbeamy

1/18
Přehled fotografií
Zavřít
  • Vzhledově se model Gazelle lišil od Hillmanu Minx jen přídí s tradiční oválnou maskou chladiče vozů Singer.
    Vzhledově se model Gazelle lišil od Hillmanu Minx jen přídí s tradiční oválnou maskou chladiče vozů Singer.| Zdroj: Karel Haas
  • Singer Gazelle byl prvním modelem po převzetí značky skupinou Rootes a vycházel z koncernového modelu Hillman Minx série III (na obrázku).
    Singer Gazelle byl prvním modelem po převzetí značky skupinou Rootes a vycházel z koncernového modelu Hillman Minx série III (na obrázku).| Zdroj: Karel Haas
  • Na designu modelu SingerGazelle série I se podílel americký průmyslový návrhář Raymond Loewy.
    Na designu modelu SingerGazelle série I se podílel americký průmyslový návrhář Raymond Loewy.| Zdroj: car.info
  • Kromě sedanu vyráběl Singer také čtyřmístný kabriolet Gazelle série III.
    Kromě sedanu vyráběl Singer také čtyřmístný kabriolet Gazelle série III.| Zdroj: Singer
  • Všechna boční okna kabrioletu byla stahovací. Přední sedadla měla dělená opěradla.
    Všechna boční okna kabrioletu byla stahovací. Přední sedadla měla dělená opěradla.| Zdroj: Singer
  • Kabriolet Gazelle Landau měl sklápěcí plátěnou střechu, která se dala zcela sklopit za zadní sedadla nebo stáhnout jen nad předními sedadly.
    Kabriolet Gazelle Landau měl sklápěcí plátěnou střechu, která se dala zcela sklopit za zadní sedadla nebo stáhnout jen nad předními sedadly.| Zdroj: carswp.com
  • Kombi Singer Gazelle III Estate z roku 1958 měl zadní stěnu vodorovně dělenou. Horní část se vyklápěla nahoru a dolní směrem dolů.
    Kombi Singer Gazelle III Estate z roku 1958 měl zadní stěnu vodorovně dělenou. Horní část se vyklápěla nahoru a dolní směrem dolů.| Zdroj: Singer
  • V září 1958 dostal Singer Gazelle označení III, neboť dostal lepší sedadla, přičemž přední měla uprostřed sklápěcí oporu loktů.
    V září 1958 dostal Singer Gazelle označení III, neboť dostal lepší sedadla, přičemž přední měla uprostřed sklápěcí oporu loktů.| Zdroj: Singer
  • Novinkou série III bylo dvoubarevné lakování karoserie s širokými bílými pruhy na bocích a zádí ve stejné barvě.
    Novinkou série III bylo dvoubarevné lakování karoserie s širokými bílými pruhy na bocích a zádí ve stejné barvě.| Zdroj: Singer
  • V září 1959 dostaly Gazelly série IIIA malé zadní ploutvičky, stejné, jaké měl Hillman Minx série IIIC.
    V září 1959 dostaly Gazelly série IIIA malé zadní ploutvičky, stejné, jaké měl Hillman Minx série IIIC.| Zdroj: classicandsportscar.com
  • Do stran zahnuté zadní ploutve sahaly od zadních dveří až po svisle uspořádaná koncová světla.
    Do stran zahnuté zadní ploutve sahaly od zadních dveří až po svisle uspořádaná koncová světla.| Zdroj: waimakclassiccars.co.nz
  • Světlomety byly částečně ukryty pod stříškami. Kruhové směrovky byly součástí masky chladiče.
    Světlomety byly částečně ukryty pod stříškami. Kruhové směrovky byly součástí masky chladiče.| Zdroj: Flickr
  • Singer Gazelle série V měl premiéru v srpnu 1963 a na jeho karoserii byly uplatněny stejné úpravy jako na Hillmanu Minx.
    Singer Gazelle série V měl premiéru v srpnu 1963 a na jeho karoserii byly uplatněny stejné úpravy jako na Hillmanu Minx.| Zdroj: modcollector.com
  • Prodloužily se zadní dveře a změnil se tvar C sloupků, takže zadní okno už nebylo panoramatické.
    Prodloužily se zadní dveře a změnil se tvar C sloupků, takže zadní okno už nebylo panoramatické.| Zdroj: Flickr
  • Singer Gazelle série VI měl novou obdélníkovou přední masku, která nebyla součástí přední kapoty.
    Singer Gazelle série VI měl novou obdélníkovou přední masku, která nebyla součástí přední kapoty.| Zdroj: tradeclassics.com
  • Šestou sérii poháněl nový pětiložiskový čtyřválec s objemem 1 725 cm3 a výkonem až 65 koní (později byl snížen na 59 koní).
    Šestou sérii poháněl nový pětiložiskový čtyřválec s objemem 1 725 cm3 a výkonem až 65 koní (později byl snížen na 59 koní).| Zdroj: Singer
  • Poslední sérií modelu Singer Gazelle byla sedmá, uvedená v roce 1967. Čtyřdveřový sedan dostal novou karoserii a rozvor náprav 2 501 mm.
    Poslední sérií modelu Singer Gazelle byla sedmá, uvedená v roce 1967. Čtyřdveřový sedan dostal novou karoserii a rozvor náprav 2 501 mm.| Zdroj: Singer
  • Singerů Gazelle série VII bylo v letech 1967 až 1970 vyrobeno necelých 28 tisíc vozů. Byly to poslední vozy vyrobené automobilkou Singer.
    Singerů Gazelle série VII bylo v letech 1967 až 1970 vyrobeno necelých 28 tisíc vozů. Byly to poslední vozy vyrobené automobilkou Singer.| Zdroj: Flickr
Vzhledově se model Gazelle lišil od Hillmanu Minx jen přídí s tradiční oválnou maskou chladiče vozů Singer.
Singer Gazelle byl prvním modelem po převzetí značky skupinou Rootes a vycházel z koncernového modelu Hillman Minx série III (na obrázku).
Na designu modelu SingerGazelle série I se podílel americký průmyslový návrhář Raymond Loewy.
Kromě sedanu vyráběl Singer také čtyřmístný kabriolet Gazelle série III.
Všechna boční okna kabrioletu byla stahovací. Přední sedadla měla dělená opěradla.
Kabriolet Gazelle Landau měl sklápěcí plátěnou střechu, která se dala zcela sklopit za zadní sedadla nebo stáhnout jen nad předními sedadly.
Kombi Singer Gazelle III Estate z roku 1958 měl zadní stěnu vodorovně dělenou. Horní část se vyklápěla nahoru a dolní směrem dolů.
V září 1958 dostal Singer Gazelle označení III, neboť dostal lepší sedadla, přičemž přední měla uprostřed sklápěcí oporu loktů.
Novinkou série III bylo dvoubarevné lakování karoserie s širokými bílými pruhy na bocích a zádí ve stejné barvě.
V září 1959 dostaly Gazelly série IIIA malé zadní ploutvičky, stejné, jaké měl Hillman Minx série IIIC.
Do stran zahnuté zadní ploutve sahaly od zadních dveří až po svisle uspořádaná koncová světla.
Světlomety byly částečně ukryty pod stříškami. Kruhové směrovky byly součástí masky chladiče.
Singer Gazelle série V měl premiéru v srpnu 1963 a na jeho karoserii byly uplatněny stejné úpravy jako na Hillmanu Minx.
Prodloužily se zadní dveře a změnil se tvar C sloupků, takže zadní okno už nebylo panoramatické.
Singer Gazelle série VI měl novou obdélníkovou přední masku, která nebyla součástí přední kapoty.
Šestou sérii poháněl nový pětiložiskový čtyřválec s objemem 1 725 cm3 a výkonem až 65 koní (později byl snížen na 59 koní).
Poslední sérií modelu Singer Gazelle byla sedmá, uvedená v roce 1967. Čtyřdveřový sedan dostal novou karoserii a rozvor náprav 2 501 mm.
Singerů Gazelle série VII bylo v letech 1967 až 1970 vyrobeno necelých 28 tisíc vozů. Byly to poslední vozy vyrobené automobilkou Singer.