Škoda 1203 v moderním hávu. Je libo praktické kempinkové auto?

10/76
Zavřít
  • Ilustrační foto
    Ilustrační foto| Zdroj: auto.cz
  • Škoda 1203
    Škoda 1203| Zdroj: Škoda
  • Škoda 1203
    Škoda 1203| Zdroj: Škoda
  • Škoda 1203
    Škoda 1203| Zdroj: Škoda
  • Škoda 1203
    Škoda 1203| Zdroj: Škoda
  • Škoda 1203
    Škoda 1203| Zdroj: Škoda
  • Škoda 1203
    Škoda 1203| Zdroj: Škoda
  • Daniel Hájek
    Daniel Hájek| Zdroj: Škoda
  • Daniel Hájek
    Daniel Hájek| Zdroj: Škoda
  • škoda 1203
    škoda 1203| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • škoda 1203
    škoda 1203| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • škoda 1203
    škoda 1203| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • škoda 1203
    škoda 1203| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • škoda 1203
    škoda 1203| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • škoda 1203
    škoda 1203| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • škoda 1203
    škoda 1203| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • škoda 1203
    škoda 1203| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • škoda 1203
    škoda 1203| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • škoda 1203
    škoda 1203| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • škoda 1203
    škoda 1203| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • škoda 1203
    škoda 1203| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • škoda 1203
    škoda 1203| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • škoda 1203
    škoda 1203| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • škoda 1203
    škoda 1203| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • škoda 1203
    škoda 1203| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • škoda 1203
    škoda 1203| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • škoda 1203
    škoda 1203| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • škoda 1203
    škoda 1203| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • škoda 1203
    škoda 1203| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • škoda 1203
    škoda 1203| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Poptávka po obytných automobilech byla v ČSSR obrovská. Originálních verzí Camp vzniklo jen 89. Zamířily samozřejmě k prominentům, takže běžný lid byl odkázaný na svépomoc. Na druhou stranu mnozí tím vyplnili pracovní dobu a výsledky byly i slušné.
    Poptávka po obytných automobilech byla v ČSSR obrovská. Originálních verzí Camp vzniklo jen 89. Zamířily samozřejmě k prominentům, takže běžný lid byl odkázaný na svépomoc. Na druhou stranu mnozí tím vyplnili pracovní dobu a výsledky byly i slušné.| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Originální Škoda 1203 Camp
    Originální Škoda 1203 Camp| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • škoda 1203
    škoda 1203| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • škoda 1203Takto hezké auto trambusové koncepce bylo hotové už v roce 1956. Mohla to být nejmodernější evropská dodávka. Před ministerskou stopkou projektu vzniklo celkem pět funkčních prototypů.
    škoda 1203Takto hezké auto trambusové koncepce bylo hotové už v roce 1956. Mohla to být nejmodernější evropská dodávka. Před ministerskou stopkou projektu vzniklo celkem pět funkčních prototypů.| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Tento je z roku 1957.
    Tento je z roku 1957.| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • V roce 1961 byl vůz prakticky hotov po designové i technické stránce. Do výroby se však dostal až po sedmi letech.
    V roce 1961 byl vůz prakticky hotov po designové i technické stránce. Do výroby se však dostal až po sedmi letech.| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Na dobovém plánu mazání je dobře vidět konstrukce vozu s trambusovou koncepcí, kdy přední sedačky jsou vedle motoru, nohy posádky už před ním i před nápravou. Podvozkový rám z ocelových profi lů nebyl samostatný, ale přivařený ke karoserii. Šlo tedy moderně o karoserii samonosnou.
    Na dobovém plánu mazání je dobře vidět konstrukce vozu s trambusovou koncepcí, kdy přední sedačky jsou vedle motoru, nohy posádky už před ním i před nápravou. Podvozkový rám z ocelových profi lů nebyl samostatný, ale přivařený ke karoserii. Šlo tedy moderně o karoserii samonosnou.| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • škoda 1203
    škoda 1203| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • škoda 1203
    škoda 1203| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • škoda 1203
    škoda 1203| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • škoda 1203
    škoda 1203| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • škoda 1203
    škoda 1203| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • škoda 1203
    škoda 1203| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • škoda 1203
    škoda 1203| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • škoda 1203
    škoda 1203| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • škoda 1203
    škoda 1203| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • škoda 1203
    škoda 1203| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • škoda 1203
    škoda 1203| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • škoda 1203
    škoda 1203| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • škoda 1203
    škoda 1203| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • škoda 1203
    škoda 1203| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Nákladový prostor byl přístupný přes horizontálně dělené dveře. Takové řešení na rozdíl od celých vzhůru výklopných umožňovalo i strojní nakládku, měl-li „vysokozdvih“ dostatečně dlouhé vidle. V levém podběhu je baterka a to nad ní, co vypadá jako reproduktor, je nasávání zadního vnitřního topení.
    Nákladový prostor byl přístupný přes horizontálně dělené dveře. Takové řešení na rozdíl od celých vzhůru výklopných umožňovalo i strojní nakládku, měl-li „vysokozdvih“ dostatečně dlouhé vidle. V levém podběhu je baterka a to nad ní, co vypadá jako reproduktor, je nasávání zadního vnitřního topení.| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • škoda 1203
    škoda 1203| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • škoda 1203
    škoda 1203| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • škoda 1203
    škoda 1203| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Venkovní nezapuštěnou kliku mají auta do roku 1973. Jelikož už dlouho není dostupná jako náhradní díl, jde o velmi spolehlivý znak původnosti vozu.
    Venkovní nezapuštěnou kliku mají auta do roku 1973. Jelikož už dlouho není dostupná jako náhradní díl, jde o velmi spolehlivý znak původnosti vozu.| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • škoda 1203
    škoda 1203| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • škoda 1203
    škoda 1203| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Slaboučké motory byly umístěny mezi předními sedačkami. Štěstí že stařičká koncepce s nízkou kompresí byla sama o sobě velmi tichá. Zástavby modernějších motorů, třeba dvouvačkových z nerealizované Škody 720, skončily dramatickým nárůstem hlučnosti.
    Slaboučké motory byly umístěny mezi předními sedačkami. Štěstí že stařičká koncepce s nízkou kompresí byla sama o sobě velmi tichá. Zástavby modernějších motorů, třeba dvouvačkových z nerealizované Škody 720, skončily dramatickým nárůstem hlučnosti.| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • škoda 1203
    škoda 1203| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • škoda 1203
    škoda 1203| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • škoda 1203
    škoda 1203| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Přední náprava je velmi robustní, výjimku představuje řízení. Vede od něj dlouhé podélné táhlo k pomocnému čepu.
    Přední náprava je velmi robustní, výjimku představuje řízení. Vede od něj dlouhé podélné táhlo k pomocnému čepu.| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Na pohledu z druhé strany jsou vidět spojovací tyče navazující na tento pomocný čep. V takové soustavě vznikaly vůle zcela zákonitě.
    Na pohledu z druhé strany jsou vidět spojovací tyče navazující na tento pomocný čep. V takové soustavě vznikaly vůle zcela zákonitě.| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • škoda 1203
    škoda 1203| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • škoda 1203
    škoda 1203| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Asi nejzlobivější součástí je mechanické membránové benzinové čerpadlo hnané koncem vačkového hřídele, které v roce 1974 překvapivě nahradilo modernější, elektrický typ. Zpět k němu se vůz vrátil až v roce 1993.
    Asi nejzlobivější součástí je mechanické membránové benzinové čerpadlo hnané koncem vačkového hřídele, které v roce 1974 překvapivě nahradilo modernější, elektrický typ. Zpět k němu se vůz vrátil až v roce 1993.| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Typickou závadou jsou zteřelé a volné pružné spojky kardanu. To je častá příčina vibrací, které se vozem začnou linout kolem 70 km/h.
    Typickou závadou jsou zteřelé a volné pružné spojky kardanu. To je častá příčina vibrací, které se vozem začnou linout kolem 70 km/h.| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • škoda 1203
    škoda 1203| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • škoda 1203
    škoda 1203| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • škoda 1203
    škoda 1203| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • škoda 1203
    škoda 1203| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • škoda 1203
    škoda 1203| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Torzní tyč pružící zadní nápravu vede skoro pod celým vozem. Převod z ní je na podélné rameno, přičemž nechybí spodní ani horní pryžový doraz. Manžeta poloosy je dělená, aby se dala měnit bez její demontáže.
    Torzní tyč pružící zadní nápravu vede skoro pod celým vozem. Převod z ní je na podélné rameno, přičemž nechybí spodní ani horní pryžový doraz. Manžeta poloosy je dělená, aby se dala měnit bez její demontáže.| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • škoda 1203
    škoda 1203| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • škoda 1203
    škoda 1203| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Ilustrační foto
Škoda 1203
Škoda 1203
Škoda 1203
Škoda 1203
Škoda 1203
Škoda 1203
Daniel Hájek
Daniel Hájek
škoda 1203
škoda 1203
škoda 1203
škoda 1203
škoda 1203
škoda 1203
škoda 1203
škoda 1203
škoda 1203
škoda 1203
škoda 1203
škoda 1203
škoda 1203
škoda 1203
škoda 1203
škoda 1203
škoda 1203
škoda 1203
škoda 1203
škoda 1203
škoda 1203
Poptávka po obytných automobilech byla v ČSSR obrovská. Originálních verzí Camp vzniklo jen 89. Zamířily samozřejmě k prominentům, takže běžný lid byl odkázaný na svépomoc. Na druhou stranu mnozí tím vyplnili pracovní dobu a výsledky byly i slušné.
Originální Škoda 1203 Camp
škoda 1203
škoda 1203Takto hezké auto trambusové koncepce bylo hotové už v roce 1956. Mohla to být nejmodernější evropská dodávka. Před ministerskou stopkou projektu vzniklo celkem pět funkčních prototypů.
Tento je z roku 1957.
V roce 1961 byl vůz prakticky hotov po designové i technické stránce. Do výroby se však dostal až po sedmi letech.
Na dobovém plánu mazání je dobře vidět konstrukce vozu s trambusovou koncepcí, kdy přední sedačky jsou vedle motoru, nohy posádky už před ním i před nápravou. Podvozkový rám z ocelových profi lů nebyl samostatný, ale přivařený ke karoserii. Šlo tedy moderně o karoserii samonosnou.
škoda 1203
škoda 1203
škoda 1203
škoda 1203
škoda 1203
škoda 1203
škoda 1203
škoda 1203
škoda 1203
škoda 1203
škoda 1203
škoda 1203
škoda 1203
škoda 1203
Nákladový prostor byl přístupný přes horizontálně dělené dveře. Takové řešení na rozdíl od celých vzhůru výklopných umožňovalo i strojní nakládku, měl-li „vysokozdvih“ dostatečně dlouhé vidle. V levém podběhu je baterka a to nad ní, co vypadá jako reproduktor, je nasávání zadního vnitřního topení.
škoda 1203
škoda 1203
škoda 1203
Venkovní nezapuštěnou kliku mají auta do roku 1973. Jelikož už dlouho není dostupná jako náhradní díl, jde o velmi spolehlivý znak původnosti vozu.
škoda 1203
škoda 1203
Slaboučké motory byly umístěny mezi předními sedačkami. Štěstí že stařičká koncepce s nízkou kompresí byla sama o sobě velmi tichá. Zástavby modernějších motorů, třeba dvouvačkových z nerealizované Škody 720, skončily dramatickým nárůstem hlučnosti.
škoda 1203
škoda 1203
škoda 1203
Přední náprava je velmi robustní, výjimku představuje řízení. Vede od něj dlouhé podélné táhlo k pomocnému čepu.
Na pohledu z druhé strany jsou vidět spojovací tyče navazující na tento pomocný čep. V takové soustavě vznikaly vůle zcela zákonitě.
škoda 1203
škoda 1203
Asi nejzlobivější součástí je mechanické membránové benzinové čerpadlo hnané koncem vačkového hřídele, které v roce 1974 překvapivě nahradilo modernější, elektrický typ. Zpět k němu se vůz vrátil až v roce 1993.
Typickou závadou jsou zteřelé a volné pružné spojky kardanu. To je častá příčina vibrací, které se vozem začnou linout kolem 70 km/h.
škoda 1203
škoda 1203
škoda 1203
škoda 1203
škoda 1203
Torzní tyč pružící zadní nápravu vede skoro pod celým vozem. Převod z ní je na podélné rameno, přičemž nechybí spodní ani horní pryžový doraz. Manžeta poloosy je dělená, aby se dala měnit bez její demontáže.
škoda 1203
škoda 1203